professor-x-feature

5 زمانی که پرفسور ایکس بدترین جهش یافته بود

چارلز اگزاویر تاسیس کننده گروه ایکس من و صاحب یک مدرسه بزرگ برای جهش یافته ها جایی که به اونها یاد میده تا آدم های خوبی باشن و سعی کنن کنار اسناس های معمولی با صلح زندگی کنن. پروفسور ایکس در طول حضور طولانی مدت خودش در دنیای کمیک همیشه به عنوان شخصی شناخته میشد که از جنگ دوری میکنه و آدم با اخلاقی هستش اما حتی کسی مثل پرفسور ایکس هم کارهای اشتباه بزرگی انجام داده که شاید اون رو از معلم اخلاق تبدیل کنه به یکی از بدترین جهش یافته ها. در ادامه 5 مورد از این کار ها رو با هم مرور میکنیم.

5. وجود داشتن مردان ایکس رو کلا پاک کرد

Xmen-Youngins

وقتی یک تیم از مردان ایکس برای ماموریتی فرستاده شده بودن در طول انجام ماموریت مشکلاتی برای اونها به وجود اومد و اونها شکست خوردن. در این ماموریت تمام تیم ایکس من که فرستاده شده بودن گم شدن به جز سایکلاپس که موفق شد نجایت پیدا کنه و فرار کنه، وفتی سایکلاپس پیش پرفسور ایکس برگشت، چارلز حافظه اسکات سامرز رو پاک کرد و بهش میگه که تیم مرده اون هرگز وجود نداشتن. این یکی از بدترین کارهایی بود که چارلز انجام داده، اون با این کار حتی نگذاشت یاد اون تیم در ذهن اسکات بمونه.

4. خواهر دوقلو خودش رو کشت

باور کنید یا نه پروفسور ایکس یک خواهر دوقولو داشته که متاسفانه به لطف چارلز هرگز متولد نشد. پروفسور ایکس قبل از تولد با قدرت های خیلی زیاد ذهنی که داشت خواهر خودش رو به قتل رسوند و خودش به تنهایی رشد کردو متولد شد. چارلز که به همه افراد حتی شخصیت های شرور هم فرصت دوباره میده و به اونها اعتماد میکنه تا آدم خوبی بشن بدون اینکه فرصت زندگی کردن به خواهرش بده اون رو از بین برد و حالا خودش به همه نکشتن رو یاد میده.

3. رها کردن پسرش

چارلز اگزاویر هرچقدر هم که مربی و الگو خوبی برای X-Men باشه اصلا پدر خوبی نیست. پروفسور ایکس به عنوان یک پدر اشتباهات خیلی بزرگی کرده. اگه سریال لژیون روو دیده باشید میدونین که دیوید هالر یکی از قدرتمند ترین جهش یافته هاست که پسر پرفسور ایکس هم هست و جالب اینه که قبل از بدنیا اومدن اون چارلز مادرش گابریل رو رها میکنه و میره. بعد از اینکه لژیون بزرگ میشه قدرتهای خیلی زیادی رو بدست میاره که حتی از خود پرفسور هم بیشترن اون چندین شخصیت مختلف داره که هرکدوم از اونها توانایی ها شگفت انگیزی دارن و اون پسر با این همه قدرت به تنهایی و بدون راهنما بزرگ شد. از پرفسور ایکس که همیشه به دنبال پیدا کردن جهش یافته ها بوده تا اونها رو در فضایی امن و خوب تربیت کنه رها کردن پسرش که به احتمال زیاد جهش یافته میشده بعیده.

2. جعل کردن مرگش

یکی دیگه از بدترین کارهای پرفسور ایکس که شهرت زیادی هم داره جعل کردن مرگش بوده. اون با این کار همه دانش آموزان خودش رو فریب داد و کاری کرد اونها باور کنن چارلز مرده ام اخب اون زنده بود همچنان و در جایی که کسی ازش خبر نداشت در سایه ها زندگی میکرد، این درحالی بود که که دوستان و شاگردانش در حال سوگواری برای اون بودن. این اتفاق رو در سینما هم دیدم در فیلم ایکس من آخرین ایستادگی و خب هیچ دلیل منطقی هم برای این کار چارلز نمیشه بیان کرد. جعل کردن مرگش به نوعی فرار کردن به حساب میاد وگرنه برای هر کار دیگه ای اون میتونست با صحبت و قدرتاش مشکل رو حل کنه.

1 دستکاری ذهن جین گری

این کار پرفسور “یک کار بد برای یک دلیل خوب” به حساب میاد به نوعی. با  این حال بازم کار اشتباهی بود که پرفسور انجام داد اونم با یکی از شاگردای قدیمی خودش. پروفسور این کار رو با قصد خیر انجام داد چون دارک فونیکس به نوعی جین گری رو تحت کنتر خودش گرفته بود و چارلز باید کاری انجام میداد اما حتی با این کار هم موفق نشد جلوی دارک فونیکس رو بگیره و حتی شاید باعث آزادی اون شد. چارلز میدونست که جین یکی از قدرتمند ترین ذهن هارو داره و حتی برای خودش هم کار سختیه که وارد اون بشه با این حال این کار رو انجام داد.

منبع: CBR


نظرتون راجب این اشتباهات پرفسور ایکس چیه؟


بخوانید:

۵ نکته اسکارلت ویچ که کمیکی نیستند
آیا مردان ایکس دیگر قهرمان نیستند ؟
5 دلیل که آپوکالیپس برترین ویلن مردان ایکس است
5 قهرمانی که ولورین رو شکست دادن
قوی‌ترین ویلن‌هایی که ولورین با اونها روبه‌رو شده


guest
10 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
کاظم گراچ (کمپین حمایت از کامنت اولی ها)

مورد ۴ خیلی عجیبه

یاسین

در مورد اولی که منظورش این بود که نمیخواست سایکلوپس کل زندگیش رو با غم از دست دادن ایکس من ها تلف کنه
دوم اینکه اون موقع بچه بود مثل خیلیا که بچه بودن کارای بدی کردن

سوم اینکه وقتی دید نمیتونه قدرت پسرش کنترل کنه مجبور شد حبسش کنه تا به بقیه آسیب نزنه

کمیک چهارم رو نخوندم ولی حتما دلیل داشته

و پنجم به خاطر این بود که جین گری رو نجات بده

Juggi

من هرچی دنبال کمیکای راییگان دیوید هالر یا همون لجیون بودم پیدا نکردم میشه شما بزارید
یا حداقل بگید از کجا راییگان پیدا کنم

Zaal

همیشه آدمایی که بیش از حد خوب و مهربونن یه زمانی گندشون درمیاد.

ابوالحسن عابدی

اره😂

علی استیری

اره واقعا هیچی خوبی بیدلیل نیست

ثور لاور

😑

starlord

مقاله جالبی بود و ممنون از شما در مورد شماره ۲ میخواستم بگم ک شاید کار نویسنده بوده باشه مثلا تو دنیای کمیک برای این که داستان تاثیر گذار تری بیشتری داشته باشه کارهایی مانند مرگ یک عزیز مثل کمیک بتمن که تو جنگ با دارکساید مرد،ولی معلوم شده نمرده اینم میخواستن زندش کنن دلیل خاصی نداشتن و گفتن ک مرگش رو جعل کرده

werwer

مقاله باحالی بود
ولی این پروفسور ایکس چه آدم بدی هست

general

نمی شود گفت شروره چون کار های خوب زیادی کرده