Chaos-Magic-scarlet-witch

5 نکته اسکارلت ویچ MCU که کمیکی نیست

با توجه به حق مالکیت جهش یافته ها  که متعلق به فاکس بود در شخصیت اسکارل ویچ و کوئیک سیلور تغییرات زیادی ایجاد شده. در دنیای کمیک مردان ایکس و انتقامجویان به هم گره خوردن اما در دنیای سینمایی مارول خبری از مردان ایکس نیست اما دو جهش یافته معروف یعنی دوقولو های ماکسیموف وارد این دنیا شدن، و خب از اونجایی که گذشته و اورجین اونها بخاطر حق مالکیت مردان ایکس، قابل توضیح نبوده تغییرات زیادی در این دو شخصیت ایجاد شده. در این مقاله میخوایم 5 تغییری که اسکارلت ویچ یا همون واندا نسبت به دنیای کمیک داشته رو ببینیم.

5. جهش یافته نبود

منشاء قدرت های اسکارلت ویچ احتمالا بزرگترین تغییر در این شخصته. واندا به عنوان یکی از قدرتمند ترین جهش یافته ها  و بزرگترین جادوگر مردان ایکس شناخته میشه اما در MCU اون اصلا جهش یافته نیست. ریشه قدرت های اسکارلت ویچ باید ژن ایکس باشه که درون خودشه نه یک وسیله مثل سنگ ذهن. مارول برای قدرت دادن به اسکارلت ویچ راه خوبی رو پیدا کرده اما اگه مثل دنیای کمیک یک جهش یافته باشه خیلی بهتره تا اینکه نتیجه یکی از آزمایش های هایدرا باشه. اما خب این مشکل هم دلیلش حق مالکیت شخصیت هاست.

4. ارتباط نداشتن با مگنیتو

new mutants

مگینتو از ابتدای حضور اسکارلت ویچ در دنیای کمیک بخش جدایی ناپذیری از اون بوده. اسکارلت ویچ توسط مگنیتو عضو Brotherhood Of Evil Mutants شد، در دنیای کمیک بین واندا و مگنیتو ارتباط خیلی قوی ای وجود داره و اونها بخاطر هم کارهای زیادی انجام دادن. حتی بعد از اینکه واندا متوجه شد مگنیتو پدر بیولوژیکی اونهاست این ارتباط قوی تر هم شد. حتی در دنیای آلتیمیت مارول این رابطه به شکلی عالی وجود داره اما متاسفانه در دنیای سینمایی حتی اشاره ای هم بهش نمیشه.

3. سوکوویا بجای ترانسیا

هم در دنیای کمیک و هم در سینما اسکارلت ویچ با یک کشور کوچک در اروپای شرقی ماجرایی داشته و ارتباطی بین اونها بوده اما در کمیک ها این کشور با دنیای سینما متفاوته. در دنیای کمیک جمهوری Transia بود که مورد استفاده قرار گرفت اما در MCU  به سوکویا تغییر کرد. Sokovia پایتختِ وطن اسکارلت ویچ به دست اولتران در حال نابودی بود. این اتفاق به نوعی اقتباس خوبی از دنیای کمیک بود که تغییر کوچکی پیدا کرد. اما استفاده از شهر میتونست به دنیای کمیک وفادار تر باشه چون در این مورد حق مالکیت و فاکس نقشی نداشتن.

2. نبود قدرت انحراف واقعیت

scarlet-witch

در کمیک های مارول اسکارلت ویچ به داشتن قدرت های عجیب و بزرگ معروفه. اون همیشه توانایی هایی داشته که همه رو شگفت زده میکرده مثل انحراف در واقعیت و ایجاد اتفاقات به خواست خودش که به وسیله اونها داستان های جذابی مثل House Of M و Avengers Disassembled خلق شدن. اما در سینما قدرت های خیلی ساده و خلاصه شدن: تلپاتی، جابجایی اجسام از راه دور، ایجاد انفجار انرژی که موقع استفاده از اونها به وسیله نور قرمز انرژی، قابل مشاهدس اما برای جادوگری به قدرتمندی واندا اینها کافی نیستن.

1. نداشتن Chaos Magic

در دنیای کمیک اسکارلت ویچ شاگرد جودگری به اسم Agatha Harkness بود، که بهش یاد داده بود چطور از chaos magic (جادوی هرج و مرج) استفاده کنه تا قدرت انحراف واقعیتش رو ارتقاع بده. همین باعث شد واندا جادوگری بزرگتر از چیزی که میدونستیم باشه. با اینحال MCU  تا الان قدرت های عرفانی و عظیم واندا رو به طور کامل نادیده گرفته و فقط بخشی از نیروهای جسمانی رو بهش داده. امیدواریم در آینده که این شخصیت در مسیر تکامل قرار گرفت شاهد استفاده از این توانایی ها باشیم. با اینکه در دنیای سینما قدرت همه خشصیت ها کمتر شده تا راحت تر بشه از اونها در فیلم ها استفاده کرد اما بعضی از توانایی ها اسکارلت ویچ نمیشه مورد استفاده قرار نگیرن. بهترین زمان برای استفاده از این توانایی ها سریال واندا ویژن هستش.


شما با اینکه اسکارلت ویچ با جهش‌یافته های هیچ ارتباطی نداره موافقید؟


بخوانید:

۱۰ تغییر کمیک در MCU که میتونه در دنیای کمیک هم خوب باشه
آیا مردان ایکس دیگر قهرمان نیستند ؟
5 دلیل که آپوکالیپس برترین ویلن مردان ایکس است
5 قهرمانی که ولورین رو شکست دادن
قوی‌ترین ویلن‌هایی که ولورین با اونها روبه‌رو شده


guest
6 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
پارسا

نمیشه یه جوری بشه که توی mcu اسکارلت دختر مگنتو بشه؟😂😂
آقا یه سوال
چرا توی دنیای مردان ایکس نبود اسکارلت ؟ چرا حق رایت اون با مردان ایکس نیست؟

Batman

نظر من در مورد اسکارلت ویچ این هست که اون از اول به دلیل ژنش قدرت داشته و با سنگ ذهن در واقع قدرتش وارد یک فاز جدید شد در واقع سنگ ذهن یک نوع کلید بود

صدرا

سلام. به نظرم این مقاله باید آپدیت بشه. مارول برای اینکه بتونه از اسکارلت ویچ و کوییک سیلور استفاده کنه(چون با فاکس سر رایتش بحث داشت) کاری کرد تو کمیک ها میتانت نباشن. تو سریال واندا ویژن هم قدرت تغییر واقعیت رو به دست آورده. پس حتما باید آپدیت بشه

ناشناس

سلام مقاله خوبی بود فقط یه نکته راجب اینکه گفتید جهش یافته نیست باید بگم. گفته میشه که اسکارلت ویچ سینما هم یک جهش یافته هست و با سنگ ذهن قدرت های جهش یافتگیش بیدار شدن که این تقریبا می‌تونه درست باشه نظر شما چیه؟

starlord

فک کنم دیگه قدرت تحریف در واقعیتش بیاد چون اگه تریلر سریالش رو نگاه کرده باشین بچه دار شده بودن و همونطور ک میدونین ویژن ی رباته پس…
الان ک رایت مگنیتو برگشته منتظرم ببینم چجوری ربطش میدن البته شاید هم اصلا ربط ندن

Mmm

اول درباره ی گزینه ی مگنتو همه میدونیم مگنتو در دنیای سینما برای فاکسه پس مارول برای چی باید برای یکی از رقیب هاش تبلیغ کنه 2 قدرت های اسکارت ویچ ما اگه ببینیم متوجه میشیم که کوین فایگی در تلاشه که تمام شخسیت هارو ملموس کنه پس طبیعه که نخواد همچین قدرتی رو استفاده نکنه