Wolverine

قوی‌ترین ویلن‌هایی که ولورین با اونها روبه‌رو شده

ولورین قطعا یکی از سر سخت ترین شخصیت های دنیای ماروله و جنگ های خیلی زیادی هم داشته،  که خیلی از اونها رو به راحتی شکست داده، اما ویلن هایی هم بودن که به‌شدت در برابرش مقاوت کردن، و جنگیدن با اونها حتی برای ولورین هم سخت بوده. اگه با جهش یافته ها آشنا باشید و از طرفدار های مردان ایکس باشید ویلن های معروف ولورین رو میشناسید اما بعضی از شخصیت های سرسختی که اون باهاشون جنگیده از ویلن های خودش نبوده و شاید هم از شخصیت های ناشناس مارول باشن. با ما همراه باشید تا 10 تا از این ویلن هارو بررسی کنیم.

10. میستریو

Quentin Beck که اون رو به اسم میستریو میشناسیم یکی از ویلن های معروف اسپایدرمنه، اما تاثیرات زیادی رو ولورین هم داشته، بخصوص در داستان Old Man Logan. توی یکی از دنیاها میستریو متخصص جلوه های ویژه تونست با درست کردن یک تصویر و فریب دادن لوگان کاری کنه اون تمام دوستان خودش یعنی گروه مردان ایکس رو بکشه، این اتفاق برای همیشه ضربه روحی بزرگی به لوگان وارد کرد. این اتفاق برای لوگان در بدترین زمان اتفاق افتاد، دقیقا وقتی که ویلن ها دنیا رو تصرف کردن.

9. وندیگو

وندیگو یکی از معروف ترین ویلن های ولورینه که تاحالا دفعات زیادی با اون رو به رو شده. این هیولای کانادایی که به وندیگو معروفه از طریق یک نفرین ایجاد شده. از اونجایی که این موجود تقریبا از بین نمیره و با افراد دیگه ای از طریق طلسم بر میگرده، ولورین بارها مجبور شده با اون بجنگه. و به همین دلیل نامیرایی این شخصیت، یکی از سرسخت ترین و رو اعصاب ترین دشمن های ولورینه که هربار شکست خورده و یا کشته شده دوباره برگشته و موی دماغ ولورین شده.

8. ویلیام استرایکر

ویلیام استرایکر فرمانده سابق ارتش که توی زندگی لوگان نقش زیادی داشته. استرایکر بخاطر نفرت خودش از جهش یافته ها همیشه در حال دشمنی با مردان ایکس بخصوص ولورین بوده. هرچند که اون یک انسان معمولیه اما از ویلن های ماندگار داستان های لوگانه که دفعات زیادی تلاش کرده اون رو بکشه و نسل جهش یافته هارو منقرض کنه. داستان لوگان بدون استرایکر امکان نداره این شخصیت رو در فیلم های ساخته فاکس هم دیدیم که با جهش یافته ها مشکل داشت و بخش مهمی از داستان ولورین بود. استرایکر با این که قدرت ماروایی یا مهارت نبردی خاصی نداره، اما به واسطه نفوذ و امکاناتی که در اختیار داره تونسته خیلی زیاد به ولورین آسیب بزنه و براش یک تهدید جدی باشه.

7. The Hand (دست)

گروهی قدرتمند که در سالهای زیاد فعالیتشون ثابت کردن یکی از بزرگ ترین دشمن های ولورین به حساب میان. گروهی که در سایه ها فعالیت میکنن و به عنوان The Hand شناخته میشن و به یک موجود خبیث خدمت میکنن. فعالیت های اونها معمولا جنایت هاییه که به بحث های عرفانی هم مربوط میشن. “دست” با اینکه معمولا در حال جنگیدن با دردویله اما با ولورین هم جنگ هایی داشتن و از اونجایی که این سازمان مبارزهای حرفه ای زیادی داره برای ولورین هم جنگیدن با اونها خیلی سخت بوده. مبارز های این سازمان که به طرز خارق العادی آموزش دیده هستن و مهارت های خیلی بالا و عجیبی دارن، تونستن در نبردهای مختلف ولورین رو حسابی اذیت کنن.

6. سامورایی نقره ای

یکی از کلاسیک ترین دشمن های ولورین کسی نیست جز سامورایی نقره ای. سامورایی نقره ای توانایی های بالایی در مبارزه داره، همچنین جهش یافته ایه که توانایی شارژ کردن شمشیر خودش با انرژی رو داره، همین قدرت درکنار زره بزرگ نقره ایش به اون لقب سامورایی نقره ای رو داد. سامورایی نقره ای داستان های زیادی با ولورین داشته و مبارزه با اون همیشه یکی از سخت ترین کارها برای ولورین بوده. همه میدونیم که سامورایی ها از مهارت های نبردی بالایی برخوردارن و به همین دلیل ولورین همیشه مشکل جدی در شکست دادن این شخصیت داشته.

5. میستیک

یکی از شخصیت های معروفی که نه تنها به عنوان ویلن ولورین بلکه به عنوان ویلن مردان ایکس میشناسیمش میستیکه. میستیک یکی از جهش یافته های قدیمی و اعضای مردان ایکس بوده که به خاطر کارهای انفرادی و شرورانه ای که می کرد تبدیل شد به یکی از ویلن های ولورین و بارها با اون وارد جنگ شد. اکثر ما دوست داریم میستیک رو در گروه مردان ایکس و به عنوان یک عضو خوب ببینیم که این اتفاق زیاد افتاده و حتی میستیک با ولورین همکاری هایی هم داشتن ، در یکی از جهان های موازی مارول، ولورین و میستیک یک پسر هم دارن، اما معمولا با هم در حال جنگ بودن.

4. Lady Deathstrike

یکی از قدرتمند ترین شخصیت هایی که ولورین باهاش رو به رو شده Lady Deathstrike هستش که پدرش مسئول تزریق ادمانتیوم به بدن ولورین بود. Lady Deathstrike کسی بود که سالها بخاطر آزمایشات پدرش رنج میکشید و حتی یکبار دردویل رو به سمت جزیره مخفی اونها هدایت کرد تا پدرش رو متوقف کنه و اون رو نجات بده، اما Lady Deathstrike در آخر تسلیم پدرش شد و تبدیل شد به یکی از ویلن های ولورین. این شخصیت رو هم در فیلم های فاکس دیدیم.

3. Omega Red

یکی از خبیث ترین ویلن هایی که تا به حال ولورین باهاش رو به رو شده قاتلی سریالیه که به Omega Red معروفه. این شخصیت تحت آزمایش های دولتی بوده و یک ورژن آمیخته با ادمانتیوم هم داره، که کابل های بزرگی به دست های اون اضاف کرد. Omega Red چندین بار با ولورین جنگیده و سعی کرده با استفاده ار قدرتش نیروی ولورین رو بدست بیاره ، حتی یکبار به مدت 18 ساعت بدون از دست دادن قدرتش با ولورین جنگید.

2. Daken

هیچی بدتر از این نیست که مجبور باشی با یکی از اعضای خانوادت بجنگی. یکی از بدترین زمان ها برای ولورین وقتیه که باید با پسر ضد قهرمانش داکین روبه‌رو بشه، پسر ولورین تمام قدرت های پدرش رو داره و خیلی هم جوون تره که باعث شده به یکی از قوی ترین شخصیت هایی که ولورین باهاشون جنگیده تبدیل بشه. داکین برخورد های عاشقانه زیادی هم با شخصیت های مارول داشته. اون حتی یکبار به اسم پدرش به گروه انتقام جویان تاریک پیوست و به جامعه ابرقهرمان ها آسیب رسوند.البته ولورین یک برتری در برابر پسرش داره که اون هم تجربشه که باعث میشه بتونه در نبردهایی که با پسرش داره دست بالاتر رو بگیره.

1. سیبرتوث

کسی که بیشترین جنگ رو با ولورین داشته. ویکتور برادر لوگان که البته برادری اونها مربوط میشه به دوران خیلی دوری که شاید ولورین اصلا به یاد نیاره. سیبرتوث و ولورین دفعات بی شماری با هم جنگیدن و هربار نتیجه متفاوتی داشته، چون هر دوی اونها از جهش یافته های خیلی قدرتمند مارول هستن. در ابتدای داستان، این دو با هم کارهای خیلی زیادی کردن و همکاری های بزرگی داشتن، اما از جایی مسیرشون عوض شد، چون سیبرتوث هیچ خوبی ای توی وجودش نبود و وحشی گری و بی رحمی رو ترجیح میداد، اما لوگان اونقدرا هم بی رحم نبود.

منبع: CBR


بخوانید:

5 کمیکی که باید تو فاز 5 مارول استفاده بشه
 ۱۰ چیزی که راجب تسک مستر نمیدانستید 
۵ نسخه قدرتمند از تور
فاجعه آمیز ترین اختراعات دکتر دوم
معرفی ایونت AVENGERS . FANTASTIC FOUR: EMPYRE


guest
9 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
محمد شهسواری

مگنتو اینجا کشکه؟
چرا تو ان لیسذ نیست بارهبا هم روبرو شدن یه مگنتو با قدرت مغناتیسیش استخوان ادامانتیمی ولورینو در اورد

ایلیا

دو تا سوال یک اینکه چرا برادرا اکثرا باهم دشمنن دو اینکه

یونا رضائی

مستیریو مگه همش کلک و گاز توهم زا نیست پس چطور واسه ولورین شکست دادنش سخته
ولورین که یک حس گرگی خفن داره

Shaghayegh

چون باعث شد که ولورین با دستهای خودش همه ی اعضای X MEN رو بکشه

ثور لاور

در کمیک الد من لوگان، میستریو فک کنم جهش یافته ای جادوگری ،چیزی بود.

eylas

کمیک مرگ لوگان بزارید

محمد

گذاشتن لینکس نیست نمی‌دونم چرا به شونم گفتم

alireza

مگه سیبرتوث بزرگترین دشمن ولورین نیست؟

دکتر منهتن

بله اما برادرش هم هست مگه لوکی برادر ثور نیست اما از دشمنان بزرگش هست متاسفانه از این اتفاق ها در دنیای کمیک و سینما زیاد مس افته