batman and failsafe

باهوش ترین ربات های دنیای کمیک دیسی

باهوش تر از بتمن؟

برای مطالعه «باهوش ترین ربات های دنیای کمیک مارول» روی این لینک کلیک کنید

در دنیای کمیک و به خصوص دنیای کمیک دیسی ربات های زیادی وجود دارند. در بین تمام این ربات ها، تعدادیشون هستند که بیشتر به هوش سرشار خودشون معروف هستند تا قدرتشون. اخیرن رباتی به اسم Failsafe توانست بتمن رو به چالش رو بکشه و در مدت زمان کمی، گاتهام رو تحت کنترل خودش بگیره. از طرف دیگر هم قهرمان هایی مثل بوستر گلد نمیتوانستند بدون راهنمایی و همراهی ربات های خودشون مثل Skeets به این میزان موفقیت دست پیدا کنند. خیلی از ربات هایی که در کمیک های دیسی زیاد ازشون شنیدیم، در کنار ویژگی های خاص فیزیکی که دارند، این قدرت مغز کامپیوتری و دقیقشونه که اونهارو خاص و متفاوت کرده. در اینجا براتون ۵ تا از این ربات هارو آوردم که کمتر در محاسبات خودشون اشتباه داشته‌اند و نشان داده‌اند که میتوانند حسابی قابل اتکا باشند.

۵. Skeets

زمانی که مایکل جان کارتر تصمیم گرفت تا تبدیل به یک قهرمان بشه، یکسری اشیا از یک موزه دزدید تا از اونها برای ساخت لباس بوستر گلد خودش کمک بگیره. اون همینطور ربات امنیتی به نام Skeets هم دزدید که شامل تکنولوژی های سفر در زمان میشد. Skeets شخصیت خاص و متفاوتی داره که به خوبی توانسته با بوسترگلد هماهنگ بشه. این ربات پرنده بوسترگلد، علاوه بر همه ویژگی هایی که داراست، یک بانک اطلاعاتی از اتفاقات و اطلاعات آینده هم داراست که بوستر با کمک اون جلوی وقوع جرم و جنایت و اتفاقات هولناک رو میگیره. لباس بوسترگلد هم یکسری توانایی ها و ویژگی های بدرد بخوری داراست، اما این اطلاع داشتن از آینده با استفاده Skeets است که خیلی اون رو جلو انداخته.

۴. Eradicator

ورژن های مختلفی از ارادیکیتور رو در طول سالیان مختلف دیده‌ایم. آخرین ورژنی که شاهد حضورش در صفحات کمیک بوده‌ایم در Superman’s Rebirth بوده که به عنوان رباتی از کریپتون و ساخته ژنرال زاد به عنوان یکی از دشمنان سوپرمن ایفای نقش میکند. ارادیکیتور طراحی و برنامه ریزی شده تا مجرمان کریپتونی را در سرتاسر کهکشان دنبال و مجازات کند.
نابودی کریپتون ذات ربات گونه اصلی ارادیکیتور رو کمی عوض کرده و با تغییراتی که در DNA و ملکول های بدنش به وجود اومده، اون رو تغییر داده و قوی‌تر کرده. سنسور های پیشرفته و خاص این ربات توانایی استخراج اطلاعات از حلقه های قدرت فانوس های سبز رو داراست که باعث میشه دانش کهکشانی خیلی خوبی به دست بیاره.

۳. Brainiac 8

برینیک اصلی یک دانشمند کولوان (Coluan) به نام وریل داکس (Vril Dox) بود که ذهن خودش رو به روی یک بدن کامپیوتری آپلود کرد تا بتونه از نابودی سیاره زادگاهش نجات پیدا کنه. این ربات در طول سالیان پیشرفت های زیاد و متفاوتی کرده تا تبدیل به ورژن ۸ خودش شده.
برینیک ۸ در ابتدا خودش رو در قالب یک ربات بی خطر به نام ایندیگو (Indigo) پنهان کرده بود تا بتونه به عنوان قهرمان در جامعه قهرمان ها نفوذ کنه. ایندیگو با اینکه در ابتدای حضورش باعث مرگ چند قهرمان شد. اما به هرحال در نهایت در Outsiders پذیرفته شد. اما متاسفانه بعد از مدتی خود برینیک ۸ کنترل رو به دست گرفت و با استفاده از ذهن و فیزیک پیشرفته رباتیش تقریبن تمام متحدان سابقش رو از بین برد.

۲. Red Tornado

دکتر تی.او مارو (Doctor T.O. Morrow) ربات قدرتمندی رو به عنوان میزبان جدید عنصری هوایی به نام Ulthoon ساخت. این ربات اسم گردباد سرخ (Red Tornado) را از ابیگیل هانکل قهرمان قدیمی دیسی که به همین لقب شناخته میشد به ارث برد. این شخصیت درحالی که به ساخت و تشکیل دادن طوفان های قدرتمند مشهوره، اما هوش سرشار و برتری هم داره. ذهن کامپیوتری رد تورنادو میتونه از هر انسانی سریع تر و دقیق تر پردازش انجام بده و در طی سالیان دراز بهبود هم داشته. ویژگی متفاوت و برتر این ربات توانایی پیشرفت و تکامل اوست.

۱. Failsafe

بتمن زور-ان-آر (Zur-En-Arrh) Failsafe را برای زمان هایی که ممکن بود شوالیه تاریکی از کنترل خارج بشه و دست به کشتار بزنه ساخته بود. Failsafe زمانی فعال شد که پنگوئن مرگ خودش رو جعل کرد و برای بتمن پاپوش دوخت و قتل رو به گردن شوالیه تاریکی انداخت، و این ربات که تصور میکرد بتمن تصمیم به انجام قتل گرفته، فعال شد. Failsafe اطلاعات کامل و فوق العاده دقیقی درباره بتمن و خانواده‌اش داراست که همین باعث میشه به یکی از بزرگ ترین تهدید های بتفمیلی تبدیل بشه. همین اطلاعات دقیق درباره شوالیه تاریکی باعث میشه تا Failsafe بتونه تقریبن هر برنامه و نقشه و حرکتی از طرف بتمن یا متحدینش رو پیش بینی و خنثا کنه. به عبارت دیگه Failsafe همیشه یک قدم از بتمن جلوتره. همین پیشی Failsafe نه تنها باعث شد که بتونه شوالیه تاریکی رو شکست بده، بلکه بتونه شهرش (گاتهام) رو هم در اختیار بگیره. Failsafe به راحتی یکی از هوشمندترین و قدرتمندترین ربات های تمام دنیای دیسی به حساب میاد و میتونه حتی با قهرمان های قدرتمندی مثل سوپرمن هم مقابله کنه.

منبع : CBR


بخوانید :

نکاتی که باید درباره فیلم بلک آدام بدانید
معرفی شخصیت های حاضر در فیلم بلک آدام
تونی استارک جهش یافته کیست؟
بتمن استن لی جوکر خودش رو پیدا کرد
برادر تانوس حتی از خودش هم خطرناک تره