۸ تا از قویترین و ۷ تا از ضعیف ترین نسخه های بتمن

بتمن، نسبت به اولین بار از زمان ظاهر شدنش، تغییرات زیادی کرده که این تغییرها، باعث به وجود اومدن ورژن های قوی و ضعیفی از شوالیه تاریکی در سرتاسر مالتی ورس شده. بتمن یکی از بزرگترین ابرقهرمان های تمام ادوار است. بتمن شخصیت فوق العاده ­ای داره و دلیلش هم هوش بالا، قدرت بدنی و آمادگی بدنی، و مهارت­ های هنرهای رزمیشه و این درحالیه که بتمن تمام اینهارو بدون داشتن ابرقدرت ماورایی خاصی به دست آورده. علاوه بر این، با تجهیزات بتمنی و قدرت یادگیری چشمگیرش، بتمن لقب بزرگترین کاراگاه دنیا را یَدَک می کشه. با تمام این توضیحات، زمان ­هایی بوده که بروس وین، به دلایل مختلف، از پوشیدن این نقاب سر باز زده. در هر صورت، هر ورژن از بتمن، این نقاب را به عنوان یک نماد فرهنگی تثبیت کرده است. البته تمام ورژن ها، قدرتی یکسان در شخصیت و نیرو ندارند.

15. قوی‌ترین : بتمن زمانی که قدرت های سوپرمن رو در “Super/Bat” گرفت به فساد کشیده شد

بتمن و رابین ماجراجویی های زیادی با همدیگه داشته اند که یکی از آنها، داستان World’s Finest بود و به صورت چند واقعه، در سری­ های مختلف Superman/Batman نشان داده شد. داستان “Super/Bat”، جا به جا شدن قدرت های آنها را به وسیله یک طلسم جادویی از طرف Silver Banshee نشان داد و نتیجه آن، به وجود آمدن کلارک کِنت انسان و بروس وِین با قدرت­های کریپتونی بود. بتمن، با قدرت های جدید به دست آمده اش مانند پرواز کردن، زور خارق العاده، سرعت فوق العاده و هیت ویژن، فاسد شد و تقریباٌ داشت به یک شرور غیرقابل مهار تبدیل می شد، تا اینکه سوپرمن با لباس بتمن، به همراه جاستیس لیگ موفق شدند که سوئیچ قدرت را برگردانده و او را به حالت عادی بازگردانند.

14. ضعیف ترین : Batman ’66 بیشتر به تجهیزات و دانش خود، نسبت به مهارت نبرد، تکیه داشت

در حالی که ورژن آدام وِست بتمن برای اولین بار به همراه دیک وارد (Dick Ward) در نقش رابین، در دهه 60 بر روی تلویزیون پخش شد و یکی از شناخته شده ترین ورژن های همکاری این دو شخصیت بود، این دو نفر در کامیکی در سال 2013 و با هدف ادامه سری، به نام Batman ’66 حضور پیدا کردند. شخصیت نقابدار ما در این داستان، دقیقاً بر اساس نیروی فوق العاده یا هنر جنگیدن خود، با وجود جلوه های گرافیکی ضعیف در هر مشت و لگد، شناخته نشد. این ورژن از بتمن، تکیه بر روی تجهیزات، اسپری های ضد همه چیش و دانش خود داشت. در اینجا، اشاره کردن به حرکت خاطره انگیز Batusi، خالی از لطف نمی باشد.

13. قوی‌ترین : “بتمنی که می خندد”، یک بروس وین جوکر شده، از دارک مولتی ورس

یک شرور جدید، مالتی ورس را در طی حوادث Dark Nights: Metal، تهدید کرد. و شخصیت “بتمنی که می خندد”، به همراه تیمش، متشکل از شوالیه های تاریک مالتی ورسی، معرفی شد. “بتمنی که می خندد” در اصل بروس وین بود که از خط قرمز پای خود را فراتر گذاشته بود و جوکر را در طی یکی از جنگهایش، کشته بود. این عمل باعث آزادسازی سم تغییرشکل دهنده جوکر شد که بروس وین به آن مبتلا و تبدیل به ترکیبی از یک بتمن تاریک و جوکر شد. این شخصیت، حیله گری و آمادگی بیش از حد بتمن را به همراه دیووانگی دلقک شاهزاده جنایت، در یک زمان به همراه داشت.

12. ضعیف ترین : افسر پلیس الیوت نِس (Elliot Ness)، به شخصیت پارتیزان نقاب پوشی به نام بت-من تبدیل شد

داستان Batman: Scar of the Bat، یک داستان از دنیای دیگر بود که در دوران ممنوعیت شیکاگو اتفاق افتاد و به صورت برداشتی دیگر از شخصیت واقعی مامور اِف بی آی به نام الیوت نِس، نشان داده شد. این شخصیت، بیشتر به خاطر رهبری گروهک پلیسی به نام Untouchables در مسیر جنگشان با گانگستر بزرگ آلکاپون (Al Capone)، مشهور شد.شخصیت Scar of the Bat’s Ness موظف بود تا بر طبق قوانین پلیس عمل کند، در نتیجه یک لباس نقابدار را به وجود آورد تا بتواند خارج از محدوده قانون کار کند. لباس او، از فیلم ساخته شده در سال 1959 با نام The Bat، اقتباس شده بود و او با توجه به استفاده از چوب بیس ­بال، به نام Bat-Man شناخته شد. اگرچه او در نهایت اسلحه خود را از چوب بیس بال، به یک مسلسل (Tommy Gun) ارتقاء داد.

11. قوی‌ترین : یک بروس وین عزادار، قدرت بَری آلِن/ فلش رو دزدید تا به Red Death تبدیل بشه

این شخصیت، یک بروس وین دیگر از دارک مالتی ورس بود که با “بتمنی که می خندد” همکاری می کرد و به نام Red Death شناخته میشد و همچنین اولین بار در ایونت Dark Nights: Metal معرفی شد. این شخصیت، که بخاطر غم از دست دادن تمام رابین­هایش، طی مبارزه با فساد، سوگوار شده بود، تصمیم گرفت تا سرعت و قدرت فلش رو بدزده تا ازش استفاده بهتری بکنه. او دشمنان فلش را شکست داد و از تجهیزات آن­ها برای دستگیر کردن بری آلن استفاده کرد. پس از آن بتموبیل خود را با تردمیل کهکشانی (Cosmic Treadmill) ادغام کرد و در حالی که فلش رو به کاپوت ماشین بسته بود، در داخل اسپید فورس شروع به رانندگی کرد. Red Death از سرعت فوق العاده آلن برای کشتن دشمنان خودش استفاده کرد. با این وجود، او می­بایست با وجدان بری آلن که در مغزش زندانی شده بود هم کنار میومد.

10. قوی‌ترین : بتمن که به یک خون آشام تبدیل شده بود تا در Red Rain با دراکولا بجنگد

در Batman and Dracula: Red Rain، بتمن در حال تحقیق درباره مرگ افراد بی خانمان شهر گاتهام بود. قربانی ها با زخم هایی بر روی گردنشان، توسط یک قاتل دیوانه، کشته شده بودند. در حین تحقیق، بتمن متوجه شد که این قتل ها توسط خانواده ای از خون آشام ها با سردستگی دراکولا، انجام می شود. تانیا، یکی از خون آشام های وفادار سابق دراکولا، به بتمن در شکست دادن دراکولا کمک کرد. اگرچه او این کار را با گاز گرفتن بتمن و دادن قدرت های موردنیاز برای برابری قدرت او با دراکولا، انجام داد. بتمن قدرت هیپنوتیزم، پرواز، نیروی فوق العاده، و حس­های تقویت شده ای را برای مقابله با تهدید خون آشام ها، به دست آورد. با این حال، این عمل او را از پای درآورد و او شروع به کشتن دشمنان خود کرد. 

9. ضعیف ترین : بتمن نیروهای مخرب اِکولوکیشنی را از طریق ویروس آمازو (Amazo) به دست آورده بود که تقریباً نزدیک بود بکشنش

ویروس آمازو یک ویروس مصنوعی به وجود آمده در آزمایشگاه لِکس لوتِر (Lex Luthor) بود که به صورت تصادفی پخش شد. شیوع این ویروس، تعداد زیادی از مردم شهر متروپولیس، از جمله بیشتر اعضای جاستیس لیگ، را تحت تأثیر قرار داد. بتمن نیز، با آسیب دیدن زره hazmat خود، خیلی زود در دام این ویروس اسیر شد.در حالی که او قدرت بینایی خود را از دست داده بود، می توانست امواج صوتی و انفجارات مخرب اِکولوژیکی را، مانند یک خفاش، به وجود آورد. با اینکه او دارای قدرت های فرا انسانی به مدت کوتاهی بود، مردن او توسط ویروس آمازو اجتناب ناپذیر بود، تا اینکه درمان ویروس توسط اعضای مبتلا نشده جاستیس لیگ کشف شد. 

8. قوی ترین: زره Hellbat بتمن که توسط جاستیس لیگ ساخته شده بود و بهش ابرقدرت های بی نظیری داد

در کامیک Batman and Robin #33، اعضای جاستیس لیگ همگی جمع شدند و زره Hellbat را برای بتمن ساختند تا بتواند با ارتش دارکساید مبارزه کند. پسرش، دِیمیِن وِین/ رابین توسط Heretic کشته شده بود و ارتش دارکساید جسد او را به سیاره Apokolips برده بود. با پوشیدن زره Hellbat، بتمن به سیاره Apokolips حمله کرد تا پسرش را پس بگیرد. زره Hellbat به بتمن قدرت­های پرواز و تقریباً آسیب ­ناپذیری را اعطا کرد و به او اجازه داد که به پارادیمن­ها و کالیباک دارکساید مستقیماً حمله کند. متأسفانه اما زره بیش از حد روش فشار می آورد و فقط برای مدت زمان محدودی میتونست ازش استفاده کنه.

7. ضعیف ترین : یک بروس وین مسن مجبور به پوشیدن یک اسکلت کمکی خارجی در Kingdom Come شد

مینی سری Kingdom Come در آینده ای دیگر اتفاق می افتد و در آن هویت بتمن دیگر یک راز نمی­باشد. او سال­های بسیاری را با درگیری فیزیکی با افراد فاسد بزرگ، گذرانده است. ربات های مجهز شد­ه او به نام­های Bat-Knight، شهر گاتهام را برای او امن نگه می­دارند. با فاش شدن هویت بروس وین، او به صورت ویژه ای آسیب پذیر شد. سالهای زیادی از جنگیدن، بر روی سلامت بروس تأثیر گذاشته بود. او یک اسکلت کمکی خارجی زره­دار مخصوص را برای حرکت کردن استفاده کرد. هنگامی که سوپرمن به ملاقات بتمن رفت، فهمید که بروس فقط می تواند با استفاده از آن اسکلات خارجی راه برود. البته، در آخر بتمن زره مجهزی را درست کرد که بهش اجازه داد دوباره وارد عمل شده و کار کند.

6. قوی‌ترین: بروس وین دوباره زنده شد تا به شخصیت کم دوام وایت لنترن (White Lantern) تبدیل شود

با  اینکه بتمن از ابتدا برای تبدیل شدن به وایت لنترن، در Blackest Night، انتخاب شده بود، اما این تنها باری نبود که او این ارتقا یافتن را تجربه کرده بود. در کمیک Batman Universe #5، بتمن توسط وندال سَوِج (Vandal Savage) در Crime Alley به ضرب گلوله گشته شده بود. او توسط یک حلقه وایت لنترن قدیمی دوباره زنده شد و قابلیت های شفادهی به دست آورد و بر طیف احساسات تسلط پیدا کرد. برای لحظه ای کوتاه، بروس به یکی از قدرتمندترین موجودات جهان تبدیل شد. برای بتمن، پوشیدن حلقه وایت لنترن بسیار جذاب بود، ولی شخصیت او را مانند دیگر قدرت های ارتقاء یافته، تغییر نداد. با اینکه حلقه در نهایت او را رها کرد، ولی او توانست از آن برای شکست دادن وندال سَوِج استفاده کند.

5. ضعیف ترین: Terry McGinnis در Batman Beyond، یکی از بی تجربه ترین شوالیه های تاریکی، علارغم داشتن تکنولوژی پیشرفته، است

داستان Batman Beyond یکی از داستان های آینده نگرانه و مورد تحسین منتقدان بود که در آن بروس وین به علت سن بالا، مجبور به بازنشستگی می شد. او نقاب و شنل خود را به دلیل ضعف شدید بدنی ناشی از آسیب دیدگی در مبارزات، کنار گذاشته بود. میراث او توسط شاگرد جوانش به نام Terry McGinnis ادامه پیدا کرد. او از چیزهای بسیاری برای جنگیدن در برابر جنایت استفاده می کرد، از جمله تکنولوژی پیشرفته و به روز. در ابتدای کار، او توسط بروس وین آموزش دیده و به تدریج با باربارا گوردون (Barbara Gordon )، مَکس گیبسون (Max Gibson)، و دیک گرِیسون (Dick Grayson) متحد شد. تری و بروس همیشه درباره مسائل مختلف با یکدیگر توافق نظر نداشتند، ولی تری به تدریج ثابت کرد که جانشین شایسته ای برای این نقاب است. با این حال، بر اساس تجربه صِرف، تِری یکی از شخصیت های بازگو شده ضعیف، برای بتمن بود.     

4. قوی ترین: اراده بروس وین، باعث غلبه کردن بر حلقه گرین لنترن خودش شد و او را به شخصیت Dawnbreaker تبدیل کرد

بتمنی که با نام Dawnbreaker شناخته می شود، برای اولین بار در ایونت Dark Nights: Metal، که دارک مالتی ورس را معرفی کرد، پدیدار شد. داستان از شب کشته شدن والدین بروس توسط جو چیل (Joe Chill) شروع می شود. بروس توسط یک حلقه گرین لنترن انتخاب شده بود، و می خواست بر خلاف فرمان حلقه در برابر کشتن، چیل را به قتل برساند. او بر برنامه نویسی حلقه، به وسیله نیروی اراده خود غلبه کرد و جو چیل را به قتل رساند. با انجام این عمل، او اولین قانون سپاه گرین لنترن را زیرپا گذاشته بود. سپاه مجبور شد به زمین سفر کند و جلوی Dawnbreaker را بگیرد. با این حال، او تمام اعضای سپاه گرین لنترن را قبل از پیوستن به “بتمنی که می خندد” و شوالیه های تاریکی او، از بین برد.

3. ضعیف ترین: بتمن در The Dark Knight Returns مسن تر بود و سرعت کمتری داشت، ولی هنوز قادر به انجام دادن کارها بود

داستان The Dark Knight Returns نوشته شده توسط فرانک میلر، در آینده­ای دیگر رقم می خورد که در آن بروس از عنوان بتمن کناره گیری کرده است. در نبود او، یک گروه خشن به نام Mutants در کوچه های شهر گاتهام، ایجاد رعب و وحشت می­کردند. این داستان به عنوان آخرین ماجراجویی بتمن به تصویر کشیده شده است و در آن، او از بازنشستگی در می آید تا دوباره قانون را در شهر برقرار کند. این کار باعث شد تا دولت از سوپرمن درخواست کند تا بتمن را از بین ببرد. به همین دلیل بتمن خود را با زره اسکلت خارجی، سونیک بلستر و ترکیبات کریپتونایت، برای جنگیدن با سوپرمن مجهز کرد. بتمن با این حال توسط سوپرمن، به دلیل از کار افتادن قلبش، در میدان نبرد کشته شد. البته بعدها معلوم شد که او سوپرمن را گول زده تا بتواند کار خود را به طور مخفی پیش ببرد و ادامه دهد.  

2. قوی‌ترین : او با نشستن بر روی صندلی موبیوسِ مترون (Metron)، تبدیل به خدای جدید دانش و خرد کل شد

صندلی موبیوس به ماشینی زمانی- فضایی/ چند بُعدی گفته می شود که توسط یکی از خدایان جدید به نام مترون ساخته شده است. در طی جنگ با دارکساید، بتمن با کمک واندروومن توانست صندلی را از مترون بگیرد. هنگامی که او بر روی صندلی نشست، تبدیل به خدای جدید دانش شد. این عمل باعث شد تا او بتواند جواب­هایی برای Anti-Monitor بگیرد تا از آنها برای برگرداندن جنگ به نفع خودشان استفاده کند. صندلی موبیوس به بتمن اجازه داد تا پرواز کند و در هر جا از بُعد زمان- فضا، خود را تله پورت کند، و اسرار مخفی گذشته (مانند کشته شدن والدینش و هویت مخفی جوکر) را کشف کند. بتمن توسط قدرت صندلی، به فساد کشیده شده بود و شروع به فکر کردن با خود، به عنوان “یک بتمن بی نقص با عدالت کامل” می کرد.

1. ضعیف ترین : بتمن اورجینال در Detective Comics، باید راه زیادی را برای تبدیل شدن به محافظ شهر گاتهام طی می کرد

Detective Comics #33 که در سال 1939 نوشته شد، داستان ساده ای رو درباره “جایی که همه چیز برای بروس وین شروع شد”، روایت می کند. این کامیک، داستان بتمن و چگونگی به وجود آمدن او را تعریف می­کند. افسانه بتمن از شبی که والدین بروس، توماس و مارتا وین توسط یک قاتل کشته می شوند، آغاز می­شود. چند روز بعد، بروس تصمیم می گیرد که بقیه عمر خود را با جنگیدن و مقابله با جنایتکاران ادامه دهد. او در ادامه به دانشمند حرفه ای تبدیل می­شود، بدن خود را پرورش می­دهد، و لباس مبدل خفاش را برای خود انتخاب می کند. بروس نقاب و شنل را پوشید تا به بتمن تبدیل شود، و از چند گجت کوچک و ماشین استفاده کرد. با وجود وقایع تعریف شده بروس وین برای تبدیل شدن به پارتیزان اصلی شهر گاتهام، معمولی ترین ورژن بتمن در مقایسه با دیگر ورژن­ ها در زمینه قدرت، بسیار ساده به نظر می رسد.

ورژن مورد علاقه شما از بتمن کدومه؟؟؟

منبع : CBR


بخوانید :

۵ قدرت جهش یافته ها که فراموششان کردیم
۵ کمیک مارول که طرفدارهای MCU حتما باید بخوانند
سریال پیشنهادی (Lucifer)
سریال آدام وارلاک ساخته خواهد شد
فیلم اختصاصی هالک ساخته خواهد شد


guest
70 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
Red Hood

جریان اوباش چیه انگار نصف کامنت ها حذف شدن

Kobei

بابا قوی ترین darksnaid king

کازمیک آرمور سوپرمن

پس فاینال بت سوییت کووو

امیر

شما ها تاحالا کمیک بتمنی که میخندد رو خوندین؟؟

نریمان

اونی که شبیه فلشه اسمش رد بت بود و خیلی خیلی قوی شد پس میتونست توی دسته ی خیلی قویتر ها هم قرار بگیره

Batvil

عالی ممنون از مقاله خوبتون من طرفدار دو آتیشه بتمن و بتمن بیاندم

نریمان

عالی

Iron Man

نمیدونم فاز ات چیه
به چه حساب به خودت میگی اوباشگر اصلا فرض بر این بگیریم که یکی اوباش کرد چه کاری از دست تو بر میاد ؟!
قابلیت بن کردن داری
ادمین سایتی
اصلا چی هستی ؟ یه کاربری مثل ما

The Flash

عالی بود خسته نباشید👏

دیسی فندوم ( # بت ریوز )🦇🪵🪨🌗

شما همون فلش ایرونی سنتر هستید 😊 یا یه آدم دیگه ای بگو ببینم 😬🤨👿

دیسی فندوم ( # بت ریوز )🦇🪵🪨🌗

اقا به نظر شما هم  Kingdom Come واقعا کمیک مسخره بود کلا شاید جمع بندی خوب باشه ولی درک نمیکنم همه پیر میشن تو آینده یه جوری هستش آدم نمیتونه درکش کنه و ازش من به شخصه متنفرم

Iron Man

ببین ما حداقل سه چهار تا کمیک خوندیم ، اطلاعات کمیک بوکی داریم و نظر هر هم میدیم و ربطی به تو نداره اگه قرار باشه کسی به ما اخطار بده ادمین های عزیز سایت هستند.

دیسی فندوم (حامی هری پاتر)🦇🪵🪨🌗

🤦‍♂️😂۳ یا ۴ تا ؟ ببین خودت هم قبول کردی خودت هم قبول کردی داری چی میگی چی بهم ربطی نداره این کمیک ؟ اصلا این رو خوندی اصلا تو از مارول کم چیزی میدونی چه برسه به دیسی آخه یه ایونت از جاستیس لیگ خوندی ؟ نه واقعا خوندی ؟چی اخطاری داری چیمیگی این نظر من بود احمق