marvel sunspot

سان اسپات کیست؟ تونی استارکی جهش یافته؟

دو چیز در دنیاهای مارول هیچ وقت کمبودی درشون نبوده : قهرمان های ثروتمند و جهش یافته ها. و حالا روبرتو دا کاستا ترکیبی از هردوی اینهاست. شبیه به تونی استارک، سان‌اسپات هم یک ثروتمند مغرور و با جذبه‎‌ست که حاضره همه چیزش رو برای زمین و انسان ها فدا کنه. اما بر خلاف تکنولوژی های تونی استارک، قدرت های روبرتو از خورشید گرفته میشه، که همین اون رو تبدیل به یکی از قدرتمندترین جهش یافته های دنیا میکنه.
شبیه به اکثر شرورها و قهرمان ها و ضدقهرمان های ثروتمند دنیای مارول، که به ثروت بی پایانی دسترسی دارند، روبرتو دا کاستا هم این ثروت بی حد و مرزش رو از پدر خودش و به واسته مرگ ناگهانی پدرش به ارث برده.
اما خوشبختانه از این بخش داستانش که بگذریم، داستان پیشینه و قدرت ها و توانایی هایی که داره باعث میشه تا شخصیتی به مراتب خاص‌تر و ویژه‌تر بشه.

دعوایی در کودکی قدرت هاش رو بیدار کرد

روبرتو دا کاستا برای اولین بار در The New Mutants #1 به عنوان پسر میلیونر برزیلی امانوئل دا کاستا حضور پیدا کرد. در طول بازی فوتبال زمانی که قربانی یک خشونت نژادپرستانه شد، قدرت هاش برای محافظت ازش به صورت غیر ارادی فعال شد، و همین باعث شد تا توسط چارلز اگزاویر شناخته بشه و برای حضور در کلاس های new mutants (جهش یافته های جدید) به مدرسه اگزاویر برده بشه.

طیف گسترده‌ای توانایی داراست

همزمان با به بلوغ رسیدن سان اسپات، قدرت هاش هم بیشتر و توانمندتر شدند. بدن دا کاستا توانایی جذب تشعشات خورشیدی رو داراست، و تاریکی که اون رو فرا میگیره نتیجه تلاش برای جذب حداکثری نور خورشید برای استفاده در قدرت هاش است. علاوه بر زور فرانسانی، دا کاستا سرعت، استقامت، واکنش و چابکی خیلی زیادی هم داراست. به واسطه توانایی ترموکنسیس و فوتوکینسیس، دا کاستا میتونه حجم بسیار زیادی نور و گرما رو جذب کنه و با تغییر این انرژی ها اونهارو هر زمان که لازم داشت، منتشر کنه و ازشون استفاده کنه. این قدرت توانایی های زیادی براش به ارمغان آورده، از قدرت تخریب گری خیلی زیاد، تا افزایش یا کاهش دمای یک فضای به خصوص، تا پرتاب گلوله های انرژی و…
سان اسپات همینطور میتونه مقدار مشخص دلخواهش رو از تشعشات خورشیدی در خودش نگه داری و ذخیره کنه، که باعث میشه از غذا، آب و اکسیژن بی نیاز باشه. در X Force 1991 زمانی که دا کاستا تحت آزمایش های شخصیت شرور Gideon قرار گرفت، و به اجبار مقادیر خیلی زیادی از تشعشات خورشیدی رو دریافت کرد، توانایی پرواز کردن و حتی شکل دهی آتش از انرژی ذخیره شده هم بدست آورد. در زمان اوج قدرتش، سان اسپات موفق شده تا با یک ضربه، هالک رو به زمین بزنه.

روبرتو رهبر و تاجری قدرتمند

توانایی های دا کاستا فقط به ویژگی های فیزیکی و قدرت های ابرانسانیش ختم نمیشه. جذبه و اعتماد به نفس دا کاستا باعث شده تا بتونه همیشه یک رهبر تاثیر گذار، چه در زمینه کاری و زندگی عادی و چه در زمینه ابرقهرمانی باشه. اون حتی زمانی که به عنوان مدیرعامل Da Costa International هم فعالیت میکرد، نشون داد که هوش مالی و تجاری خیلی خوبی هم داره. دا کاستا از این توانایی ها و استعداد ها در طول رویداد Secret Wars (جنگ های مخفی) در سال ۲۰۱۵ برای تصاحب A.I.M استفاده کرد. دا کاستا با استفاده از توان علمی بی نظیر A.I.M که با ثروث بی پایان خودش هم تامین مالی میشد، نه تنها موفق شد دستگاهی برای فرستادن گروهی از قهرمانان به سراسر مولتیورس بسازه، بلکه اونجرز خودش رو هم برای جلوگیری از فروپاشی واقعیت رهبری کرد. بعد از گذشت مدتی و رهایی از تعهداتی که در A.I.M و اونجرز داشت، حالا تصمیم گرفته تا در the New Mutants به عنوان عضوی معمولی فعالیت و کمک کنه.

به نظرتون این شخصیت در سینما میتونه جذاب باشه؟


بخوانید :

نکاتی که باید درباره فیلم بلک آدام بدانید!
امیدبخش ترین فیلم های ابرقهرمانی
بتمن استن لی جوکر خودش رو پیدا کرد
بهترین جهان های موازی دیسی برای زندگی
معرفی کامل نیمور ساب مارینر پادشاه دریاها