x-men

آیا مردان ایکس دیگر قهرمان نیستند ؟

این مقاله در مورد یکی از جدیدترین سری کمیک های ماروله یعنی X-Men/Fantastic Four توی این کمیک دو تیم معروف و محبوب مارول یعنی مردان ایکس و چهار شگفت انگیز یکبار دیگه با هم رو به رو شدن و به اختلاف خوردن . این دفعه اختلاف این دو تیم سر فرانکلین ریچاردز فرزند رید ریچاردز و سوزان استورم به وجود اومده. وتوی این سری کمیک خانم نامرئی گفت که مردان ایکس دیگه قهرمان نیستند . آیا این حرفش درسته ؟ 

بعد از اینکه مردان ایکس توی جزیره کراکوا حامیت مستقل خودشون رو اعلام کردن از تمام جهش یافته های زمین دعوت کردن تا به اونها ملحق بشن و از اونجایی که فرانکلین ریچاردز برخلاف بقیه اعضای خانواده یک جهش یافتس از اون هم دعوت شده تا به مردان ایکس بپیونده و فرانکلین ریچاردز از بقیه جهش یافته ها هم اهمیت بیشتری داره چون قدرت هاش در حال از بین رفتن هستن و پروفسور ایکس اصرار داره که اون بهشون ملحق بشه تا مشکلش رو برطرف کنه و مطمئن بشه که برای بقیه جهش یافته ها این مشکل پیش نیاد.

وقتی پرفسور ایکس و مردان ایکس به ملاقات چهار شگفت انگیز میرن تا راجب فرانکلین صحبت کنن اوضاع خوب پیش نمیره . حالا فرانکلین فرار کرده و مردان ایکس و چهار شگفت انگیز وسط یک درگیری هستن .

خانم نامرئی درست گفته اینکه مردان ایکس حداقل از یک دیدگاه خاص دیگه به عنوان قهرمان عمل نمیکنن . درواقع از زمانی که مگنیتو و پرفسور ایکس کراکوآ رو به عنوان کشور جهش یافته ها تاسیس کردن اونا فقط به فکر منافع جهش یافته ها بودن . اونها الا به عنوان یک گونه خاص بر محور خودشون کار میکنن و با تهدیداتی که گونه اونها رو به خطر بندازه مقابله میکنن ولی اگ اونها رو تهدید نکنه باهاش کاری ندارن و حتی با دشمنای قدیمی خودشون مثل آپوکالیپس و میستر سینستر هم متحد شدن .

اما قطعا جهش یافته ها لیاقت همچین چیزی رو دارن و باید به اونها حق داد چون مدت زیادی جهش یافته ها مورد نفرت و آذار مردم قرار گرفتن و حتی حملاتی هم به اونها شده و قربانی های زیادی بخاطر چیزی که دست خودشون نبوده دادن . با اینکه مردان ایکس همیشه سعی داشتن از مردم دفاع کنن ، مردم همیشه با اونها بدن برخورد کردن و جهش یافته های ضعیف تر که بیشتر مورد اذیت اطرافیان قرار گرفتن و حالا حقشونه که تنها چیزی که بخوان داشته باشن امنیت خودشون باشه.

البته این نکته هم وجود داره که بعضی از مردان ایکس از زمان شروع House of X و Powers of X بعضی از قهرمان ها هم بیشر از حد معمول دارک و بودن و ممکنه باعث ایجاد خطر برای مردم عادی و حتی بقیه قهرمان ها باشن که این هم طبیعیه چون هر گونه ای همیشه ادم های خوب و بد وجود داشتن بخصوص بین جهش یافته ها .

یک نکته مهم دیگه هم اینه که قهرمان هایی مثل اونجرز ، چهار شگفت انگیز و مردان ایکس به صورت مخفیانه تر زندگی میکنن و خودشون رو از بقیه دنیا جدا کردن که ممکنه بعدا ها باعث مشکلاتی بشه . قبلا اگه ویلن کیهانی بزرگی دنیا رو تهدید میکرد انتقام جویان با کمک مردان ایکس و چهار شگفت انگیز جلوی اون رو می گرفتن ولی حالا که هم جنگ داخلی ره افتاده وهم اینکه جهش یافته ها فقط برای خودشون می جنگن ممکنه به کمک بقیه قهرمان ها نرن و این کار رو برای گروهی مثل اونجرز خیلی سخت میکنه .

اما شاید جهش یافته ها هم زمانی به کمک نیاز پیدا کنن که باعث بشه دوباره با دنیای بیرون ارتباط برقرار کنن و اینکه اونها دوستانی خارج از جزیره کراکوآ دارن که نمی تونن اونها رو فراموش کنن .


به نظرتون وقعا مردان ایکس دیگه قهرمان نیستن ؟


بخوانید:

تسک مستر کیست؟؟؟؟(تماشا کنید)

۳ فکت از red hood

۵ شخصیت مارول که لوبو میتونه شکستشون بده

۱۰ زمانی که بتمن قدرت های ماورایی گرفت!!!

۵ نسخه قدرتمند از تور