hans gruber die hard

۱۰ تا از کاریزماتیک ترین شرورهای سینما

بارها شده زمانی که از بازیگران مختلف درباره نقش های موردعلاقشون پرسیده شده، در جواب گفته شده که ایفای نقش شرور و منفی فیلم ها همیشه جالب تر و جذاب تره. با اینکه تابحال زیاد دیده ایم که بازیگرها نقش های بی نظیری رو در قالب قهرمان ها ایفا کرده اند که برای همیشه در ذهن مخاطبان سینما میمونه، اما همیشه ایفای نقش شرور داستان به خوبی چیزی بوده که جلوه خاصی داشته. همیشه در فیلم های مختلف چه ابرقهرمانی و چه غیر ابرقهرمانی شرورانی وجود داشته اند که کاریزماتیک و با جذبه بوده اند و همه اهدافشون رو با دیوانگی و وحشی گری پیش نمی‌بردند.

۱۰. آل کاپونِ رابرت دنیرو بهترین آل کاپون سینما

The Untouchables (1987)

آل کاپون یکی از بزرگ ترین و مطرح ترین خلافکارها و گنگسترهای تاریخ به حساب میاد که نقشش توسط بازیگران زیادی مثل تام هاردی تابحال ایفا شده. اما بدون شک و با اتفاق نظر، بهترین آل کاپون به تصویر کشیده شده در سینما متعلق به رابرت دنیرو بوده. دنیرو نقش کاپون رو در فیلم خوبی هم ایفا کرد (The Untouchables) که همین هم باعث بیشتر درخشیدنش شد. دنیرو به خوبی موفق شده بود تا بی رحمی، سلطه گری و همینطور جذبه کاپون رو به تصویر بکشه و در حد و اندازه یک گنگستر بین المللی حاضر بشه.

۹. کاپیتان باربوسا متضاد جک اسپارو

Pirates Of The Caribbean: Curse Of The Black Pearl

barbosa

قسمت اول سری فیلم های دزدان دریایی کارائیب یعنی : Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl شاخصه های خوب زیادی داشت که همین هم دزدان دریایی کارائیب رو تبدیل به یک فرانچایز میلیارد دلاری کرد. اکثر مواقع زمانی که صحبت از دزدان دریایی کارائیب میشه، اولین چیزی که به ذهنمون میرسه جانی دپ در نقش جک اسپاروست که بخاطر همین نقش هم نامزد دریافت جایزه اسکار شد. اما نباید به راحتی از کنار ایفای نقش خوب و قابل لمس جفری راش در نقش باربوسا هم گذشت که به خوبی توانسته بود مکمل جک اسپارو بشه. باربوسا شخصیتی بی‌رحم، مصمم و متمرکز بود که به دنبال اهدافش می‌رفت و برای رسیدن به اونها هرکاری می‌کرد.

۸. فردی کروگر تبدیل به یک نماد شد

A Nightmare On Elm Street (1984)

فیلم های ترسناک به شخصیت های شرور خودشون شناخته میشوند و شخصیت های مطرح شرور هم کم از دل فیلم های ترسناک بیرون نیامده‌اند. بدون شک یکی از پرچمداران فیلم های اسلشری فردی کروگر از فیلم A Nightmare On Elm Street (1984) (کابوس در خیابان الم) است که بعد از این فیلم تبدیل به بخشی از فرهنگ و خاطره سینما دوستان شد. شخصیتی خشن و ترسناک که به اندازه خوب به تصویر کشیده شده بود، که برای سالیان در فیلم های مختلف اشارات و استفاده هایی از این شخصیت میشد. یکی از ویژگی های برجسته فردی کروگر خلاق بودن اون بود؛ درحالی که در خیلی از فیلم های ترسناک اسلشری با دیوانه‌ای بی فکر روبه‌رو بودیم که فقط قربانیانش رو با اره یا هرچیز دیگه می‌کشت، فردی قربانیانش رو با روش هایی متفاوت و گاهن جذاب می‌کشت. و همین موضوع بود که فردی و فیلم رو هم فوق العاده ترسناک و دلهره آور و هم فوق العاده سرگرم کننده می‌کرد.

۷. بیلی لی نقشی متفاوت از کریس همسورث

Bad Times At The El Royale (2018)

کریس همسورث بیشتر بخاطر بازی در نقش ثور در دنیای سینمایی مارول شناخته میشه. اما آیا ثور بهترین نقشی است که تاحالا ایفا کرده؟
فیلم Bad Times at the El Royale (اوقات بد در ال رویال) یکی از فیلم هایی که کمتر بهش توجه شده و دست کم گرفته شده و باید بیشتر از لیاقتش بهش پرداخته بشه. در میان نکات مثبت زیادی که در این فیلم وجود داره، کریس همسورث به عنوان رهبر یک فرقه و در نقش بیلی لی به خوبی میدرخشه. و با اینکه مدت زمان کوتاهی در فیلم حضور داره، اما از همان مقدار کم زمانش به خوبی استفاده میکنه و شخصیت به یاد ماندنی و جالب خلق میکنه.

۶. دانالد پیرس، شخصیتی خوب در فیلمی عالی

Logan (2017)

هیوجکمن برای بیشتر از ۲ دهه به بهترین شکل ممکنه ولورین رو بازی کرده و به نمایش گذاشته. و با اینکه بارها در فیلم های مختلف این نقش رو به خوبی ایفا کرده، اما بدون شک بهترین بازیگری خودش رو در فیلم لوگان به نمایش گذاشت. لوگان فیلم کم نقصی بود، و داشتن یک شرور خوب یکی از مهم ترین ویژگی های یک فیلم ابرقهرمانی خوب به حساب میاد. اتفاقی که در این فیلم افتاده بود و دانالد پیرس با بازی بوید هال بروک به عنوان فرمانده The Reavers به خوبی در فیلم تنظیم و به نمایش گذاشته شده بود. پیرس در این فیلم به خوبی شخصیتی بی‌رحم و خشن که هرکاری برای رسیدن به هدفش انجام میده به نمایش گذاشته شده بود. پیرس شروری دیوانه که میل به پیروزی دیوانه‌اش کرده نبود، اون شروری متمرکز و دقیق بود که تمام منابعش رو به بهترین نحو بر روی اهدافش متمرکز می‌کرد، و اگر جایی نیاز بود،‌ از فدا کردن نزدیکانش هم ترسی نداشت.

۵. نویل سینکلر یکی از بهترین های دیزنی

The Rocketeer (1991)

راکتیر که در سال جو جانسون در سال ۱۹۹۱ ساخته شد، یکی از اولین فیلم های ابرقهرمانی دیزنی به حساب میاد. فیلمی خاطره انگیز برای نسل های قبل تر سینما دوست که کم کم درحال هموار کردن راه سینمای مدرن بوده اند. فیلم با اینکه یک فیلم ابرقهرمانی به حساب میاد و شخصیت اصلی و محور داستان قهرمان یعنی Rocketeer است، اما بدون شک و با اتفاق نظر اکثر افراد، بهترین شخصیت حاضر در این فیلم نویل سینکلر است. این شخصیت علارغم فروش ضعیف فیلم که باعث ادامه پیدا نکردنش شد، شخصیت به یاد ماندنی و کلاسیک به حساب میاد که افراد زیادی در سرتاسر دنیا اون رو به عنوان یکی از قدیمی ترین شخصیت های کاریزماتیک سینمای ابرقهرمانی به یاد دارند.

۴. «دیوید» استعداد دن استیونز رو نشون داد

The Guest (2014)

قراردادن یک شخصیت شرور در نقش اصلی کاری سخت، خطرناک و پر ریسک است. ارتباط برقرار کردن با اهداف و دلایل تبدیل شدن به یک ویلن برای مخاطب کار به نسب سخت تر است. اما آدام وینگارد به عنوان کارگردان و سیمون بارت به عنوان نویسنده در فیلم The Guest موفق به انجام اینکار شدند. این فیلم یکی از جالب ترین فیلم ها با داستانی جناییست و با اینکه زیاد فیلم مطرح و دیده شده ای نبود و نیست، اما تماشا و یکبار دیدنش رو بهتون پیشنهاد میکنم.

۳. هنس لاندا ایفای نقشی خاص توسط کریستوف والتز

Inglourious Basterds (2009)

یکی از اصلی ترین شروران تمام سینما نازی ها هستند. در تعداد خیلی زیاد فیلم های مختلف نازی ها را در نقش منفی و شرور فیلم دیده‌ایم و همین باعث شده تا ایفای نقش متفاوت و خاص که نظر مخاطب رو جلب کنه کار سختی شده. اما اینکار به نظر برای کریستوف والتز کاری سختی نبود و یکی از متفاوت ترین نقش های نظامی ممکنه در سینما را ایفا کرد. فیلم حرامزاده های لعنتی (Inglourious Basterds) که توسط تارانتینو معروف ساخته شد، یکی از بهترین فیلم های سبک خودش به حساب میاد که بعد از گذشت چندین سال از اکرانش هنوز هم توسطش بحث میشه، و اما گل سر سبد این فیلم کریستوف والتز در نقش کلنل هنس لاندا بود که اسکار رو هم نصیب آقای والتز کرد. هنس لاندا شخصیتی عجیب و جالب توجه بود که سبک رفتاری و علایق و تفکرات متفاوتش از اولین صحنه حضورش در فیلم مخاطب رو جذب خودش می‌کرد.

۲. کلوین کندی محدودیت های دی‌کاپریو را از بین برد

Django Unchained (2012)

لئوناردو دی‌کاپریو بدون شک یکی از بهترین و با استعداد ترین بازیگران حال حاضر دنیا به حساب میاد، که نقش ها و شخصیت های بسیار خاص و به یاد ماندنی هم تابحال ایفا کرده و با کارگردان های سرشناس و بزرگی کار کرده. اما یکی از معدود نقش هایی که کمتر دیده بودیم ایفا بکنه، نقش شخصیت منفی و شرور داستان بود. تا سال ۲۰۱۲ و فیلم جنگوی رها شده (Django Unchained) که دی‌کاپریو نشون داد هر نقشی چه منفی چه مثبت را میتونه به بهترین نحو ایفا کنه. این فیلم که توسط کوئنتین تارانتینو نویسندگی و کارگردانی شده بود یکی از آثار برجسته و خوب دهه گذشته است که نکات مثبت و همینطور شخصیت ها با بازیگرهای خوب زیادی داشت. اما دی‌کاپریو در نقش یک برده دار نژادپرست رو شاید بشه ماندگارترین شخصیت این فیلم دانست.

۱. هنس گروبر

Die Hard (1988)

سینمای اکشن در دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی رونق بسیار زیادی داشت و طرفداران زیادی را به سالن های سینما می‌‌آورد. و جان سخت (Die Hard) یکی از برجسته ترین و پرطرفدارترین عناوین این ژانر بود، که نوآوری های زیادی انجام داده بود و با بازی بروس ویلیس در نفش اصلی، و مکمل آن یکی از بهترین شروران تاریخ سینمای اکشن با بازی الن ریکمن جذابیت فیلم را به حد بالایی رسانده بود. رابطه قهرمان-شروری که در این فیلم بین جان مک کلین و هنس گروبر وجود داشت یکی از خاص ترین ها بود که هنوز بعد از گذشت چند دهه در یاد خیلی از طرفداران سینما باقی مانده.

منبع : CBR


بخوانید :

باهوش ترین ربات های دنیای کمیک مارول
تونی استارک جهش یافته کیست؟
مقایسه باکس آفیس قسمت اول و دوم آواتار
بتمن استن لی جوکر خودش رو پیدا خواهد کرد
معرفی شخصیت های حاضر در فیلم بلک آدام