three-jokers

سه جوکر چه کسایی هستن؟

تئوری های کمیک Batman: Three Jokers

Batman: Three Jokers

در آینده قراره کمیک های بزرگی از دی سی ببینیم مثل رویداد دث متال و البته کمیک مورد انتظار Batman: Three Jokers. همونطور که از اسم کمیک و تصویری که از اون منتشر شده مشخصه قراره توی این کمیک سه جوکر حضور داشته باشن که اتفاق عجیبیه ، بعد از معرفی این عنوان برای همه سوالات زیادی پیش اومد مثل این که سه جوکر چه کسایی هستن ؟ قراره با هم بتمن رو شکست بدن؟ تا الا کجا بودن؟ قطعا تا قبل انتشار کمیک جواب دادن به این سوالات ممکن نیست، اما از اونجایی که این کمیک تا 25 اگوست (4 شهریور) به تعویق افتاده طرفدار ها شروع کردن به طرح تئوری هایی برای جواب دادن به اینکه این سه جوکر چه کسایی هستن یا اصلا سه جوکر وجود دارن یا این یک استعاره هست.

جف جانز و جیسون فابوک خالقان کمیک “بتمن : سه جوکر” هستن، همچنین این دو نفر به همراه برد اندرسون توی کمیک Justice League همکاری کردن. توی شماره 42 کمیک Justice League که سال 2015 منتشر شد دیدیم که بتمن روی یک صندلی Mobius نشست و میتونست تمام دانش کیهان رو داشته باشه(توی مقاله 10باری که بتمن قدرت ماورایی گرفت میتونید بخونید). این اتفاق در طول رویداد دارکساید وار رخ داد و وقتی بتمن توی این وضعیت قرار گرفت سوال جالبی پرسید : اسم واقعی جوکر چیه ؟

جواب این سوال بلافاصله مشخص نمیشه، اما توی شماره 50 کمیک جاستیس لیگ (2016) جف جانز به ما میگه که جواب خیلی سادس: فقط یک جوکر وجود نداره بلکه اونا سه نفرن. از وقتی که این ماجرا مشخص شد تا الان 4 سال گذشته و طرفدار های کمیک دنبال اطلاعات بیشتری از این سه جوکر هستن و گفته شده به طور قطعی به این سوال توی کمیک Batman: Three Jokers جواب داده میشه.

طبق اطلاعات احتمالی که تا الان از این داستان منتشر شده میدونیم کمیک به صورت مینی سری 3 قسمتی منتشر میشه و در راستا DC Black Label هستش. درجه سنی کمیک هم گفته میشه بزرگ ساله و با الهام از سبک آلن مور و Brian Bolland در کمیک Batman: The Killing Joke خلق شده.

پیش نمایش های کمیک Batman: Three Jokers

2
1
4
3

اول پیشنمایش های این کمیک رو بررسی کنیم و ببینیم توی اونها چه سرنخی وجود داره و نکته هایی که شاید تو نگاه اول متوجه نشدید. اگه به تصویر 2 دقت کنید میبینید جوکر درحال رانندگی با یه کامیونه که به Ace Chemicals مربوط میشه و یه ماده سبز رنگ هم از کامیون میریزه. اما این جوکر چه کسیه یا بهتره بگیم جوکر چه زمانیه. توی تصاویر بعدی میبینم بتمن، رد هود و بت گرل به آکواریم گاتهام رفتن و اونجا یک ماهی عجیب داره به اونها نگاه میکنه (تصویر 4) که لبخندی که امضای جوکر هست رو داره. laughing fish (ماهی خندان) اولین بار توی شماره 475 دیتکتیو کامیکس سال 1978 ظاهر شد و بعد از بحرانی که جوکر توی داستان “laughing fish” رد کرد، اون تبدیل شد به نماد دوران برنزی جوکر . جوکر توی این دوره یکی از خطرناک ترین، باهوش ترین و ترسناک ترین حالت ها رو داشت.

از اونجایی که جوکر عصر برنزی شبیه جوکر توی داستان The Killing Joke هستش البته با کمی تفاوت این احتمال وجود داره که یکی از جوکر های داستان بر اساس نسخه Bronze Age / Killing Joke باشه .

کاور واریانت خونین بتمن (Batman: Three Jokers)

به نظر میرسه دومین جوکر کسیه که یک گلوله آغشته به خون توی تاریخچه خودش داره. همون جوکری که رابین جیسون تاد رو توی کمیک Batman #426-429 سال 1988 به قتل رسوند. این جوکر هم توی عصر برنزی و هم نقره ای کمیک حضور داشته و تونست کار های بزرگی انجام بده، مثل وارد شدن به مسائل تسلیحات هسته ای و همکاری با تروریست ها. با توجه به کشتن یکی از رابین ها و کار های دیگه میشه گفت این جوکر توی تاریخ بتمن تاثیر زیادی داشته و خب اگه یادتون باشه جف جونز در مورد کمیک Batman: The Killing گفته بود : هرکدوم از جوکر ها توی این مینی سری به آسیب های حل نشده ای مربوط میشن. خب مرگ یکی از اعضای خانواده یعنی که رابین هم بوده از بزرگترین آسیب های بتمنه.

جوکر سوم یک رازه و حتی سرنخ های کوچکی هم راجب اون وجود نداره با  این حال میشه حدس هایی زد در واقع دو حدس. در آرک Death of the Family بتمن توی سری New 52 جوکری به دست اسکات اسنایدر و گرگ کاپولا خلق شد که از تمام جوکر های قبلی وحشتناک تر بود. این جوکر به قیمت نابود کردن صورتش از Arkham Asylum فرار کرد و اونقدر جرعت داشت که به ایستگاه پلیس گاتهام حمله کنه. توی کمیک Batman: Endgame هم دوباره شاهد این نسخه جوکر هستیم تا داستان رو کامل کنه. این یکی از احتمالات بود که از جوکر اسکات اسنایدر نویسنده بزرگ دی سی استفاده بشه.

کمیک Joker-The-10th-Anniversary-Edition

اما حدس دوم برای جوکر سوم که احتمالش هم قوی تره. جوکری که به دست Azzarello و Lee Bermejo’s خلق شد. این دو هنرمند زمینه کمیک خالقان کمیک معروف Batman: Damned هستن و جوکری که بدست اونها به وجود اومد یک گنگستر روانیه که همه بهش احترام میزارن البته چون ازش میترسن. احتمالا جوکر سوم همین شخصیت باشه یا با الهام از این شخصیت البته این هم ممکنه تمام این احتمالات اشتباه باشن

جدا از هویت سه جوکر مختلف این سوال وجود داره که چرا 3 جوکر قراره توی این داستان باشن؟ ممکنه هرکدوم از اونها از یک جهان موازی مولتیورس دی سی اومده باشن که ساده ترین راه حل ممکنه و توی دنیای کمیک هم یک اتفاق طبیعیه که البته کسی تصور نمیکنه داستانی به این مهمی همچین ماجرای ساده ای داشته باشه و همه انتظار یک پیچش داستانی بزرگ و غافلگیر کننده دارن.

یک احتمال دیگه هم وجود داره اینکه سه شخصیت مختلف ریشه توی روان عجیب جوکر داشته باشه. یعنی در واقع یک جوکر وجود داره با سه شخصیت مختلف که توی موقعیت های مختلف خودشون رو نشون میدن. جوکری با شخصیت سه گانه و روانی کننده که هم میتونه بتمن رو گیج کنه و هم خواننده کمیک رو . جف جانز در مورد این کمیک گفته بود که این فقط یک داستان بتمن جوکر نیست و قرار نیست بتمن قهرمان و جوکر شرور باشه، جوکر ممکنه هر چیزی باشه حتی قهرمان، شاید این حرف هم دلیلی به وجود سه شخصیت مختلف در قامت یه جوکر باشه که هر زمان یکی از اونها رو قراره ببینیم.

کمیک Batman: Three Jokers #1 در تاریخ 4 شهریور منتشر میشه.

برای دانلود کمیک سه جوکر اینجا کلیک کنید

پیشبینی شما راجب این کمیک چیه؟


بخوانید:

مقایسه 3 ویلن گاتهام با جوکر
کمیک فارسی Batman: Damned
ریبوت دنیای دیسی:۱۰ فیلمی که دوست داریم به ترتیب منتشر شوند
۱۰ تا از بدترین کارهایی که بتمن کرده است!!!
ترسناک ترین شخصیت DC در رویداد  Death Metal معرفی میشود


guest
26 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
محمد

کاش تو سینما یه فیلم از جوکر 2019 با هیث لجر و جوکر جرج لتردمیساختن

جیسون پیتر تاد(نریمان سابق) (روسیه VSاوکراین)

۳ جوکر ۳ عدد جوکر هستند

مهدی

من که از ایدۀ جهان های موازی خوشم نمی یاد. اصلا یه ایدۀ چیپ تجاریه. واقعا بعد از آلن مور و گرنت موریسون لزومی به ادامه دادن این داستان نبود. “شوخی کشنده” و “تیمارستان آرخام” و بعد ویدئو گیم سه گانۀ «بتمن: آرخام» نهایت جهان بتمن و جوکر بودن.

Marvel and Dc new 52

چیزی که توی کلینگ جوک جالب اینه که داستان رو در حال صحنه هایی که جوکر نقشه اش رو طراحی میکرد توضیح میداد ولی سه جوکر فقط خط داستانی رو پیش میبرد اصلن گذشته جوکر رو توصیف نکرد منظورم هر سه تاشونه فقط علت نگفتن بتمن درباره ی هویت جوکر رو گفت و یه خط داستانی جدید رو درباره جیسون شروع کرد و یک جوکر نهایی رو معرفی کرد امیدوارم در ادامه این داستان چیز بهتری رو نشون بدن البته این رو باید گفت که هیچ کمیکی مثل کمیک دیگه ای نمیشه مثل کلینگ جوک

متین

سلام من کمیک هارو نخوندم ولی اطلاعات از جوکر و ریشه اون رو در اینترنت زیاد خوندم و به نظر من این جوریه که
1جوکر که بر اساس رمان مردی که میخندد نوشته شده و مشکل خنده داره و به یک تبهکار تبدیل میشه مثل فیلم جوکر
2جوکری که دزد بود وماسک قرمز رد هود داشت و داخل مواد شیمیایی افتاد و دیوانه شد
3جوکری که جیسون تاد رو کشت

ارکین

اقا از همه راحت تو مرگ خاندان معلوم میشه دیگه سه تا وجود داره تو اون کمیک ۲ تا شو نشون میده دیگه

ایلیا

جوکر1_جوکر کلاسیک و رییس گانگستر ها جوکر اول قبل از بتمن هم حضور داشته
جوکر2_قاتل جیسون تاد
جوکر3_سومین جوکر همونیه که باربارا گوردون(همون بتگرل)رو فلج کرد.

ماندانا

من مطمئن نیستم ولی جوکر کمدین هم جیسون رو کشت و باربارا رو فلج کرد

jason

اگه اینکه سه جوکر وجود دارن و هر کدوم تجربه ی خاص خودشونو دارن حقیقت داشته باشه ممکنه یکی شون همونی باشه که رابین ۲ رو کشت باشه و اون یکی همون که باربارا رو فلج کرد و سومی که وسط وایساده هم همونیه که بتمن باعث شد خاق بشه تو یه فیلم قدیمی یک فرد معمولی توسط اشتباه ناخواسته بتمن داخل دیگ مواد شیمیایی افتاد و تبدیل به جوکر شد که قبل از اینکه بتمن بتمن بشه پدرمادر بتمن رو کشته بود و بعدش هم به خانواده بتمن وقتی جوکر شد شروع به اسیب زدن کرد . فکر کنم… بیشتر

امیر ابراهیمی

دیگه الان کمیکش منتشر شده میتونی بخونی ببینی چی درست بوده
https://www.comicon.ir/comics/batman-three-jokers/

pierce

تو دیه کی هستی باریکلا درواقع تو جلد دوم اون جوکره میگه که قبل از بتمن ووجود داشته و اخر هم اون کسی که پدر مادر بتمن رو کشته بود رو میدزده و ازش فیلم میگیره ک حرف بزنه حالارو چ حسابی گفتی جوکر پدر مادر بتمنو کشته؟

marjan bahreini

سلام امروز باید قرار می دادید چه شد

امیر ابراهیمی

هنوز چند ساعت گذشته از وقتی منتشر شده منتظر باشید قرار میدیم

Batman 3000

الان چند روز کمتر به انتشار این کمیک نمونده خواهش مندم که این کمیک رو به زیبا ای هرچه تمام تر ترجمه و ادیت کنید.
شما در زمینه ی ترجمه و ادیت کمیک بی نظیر هستید . ولی گه گاهی ایراداتی در ادیت دیده میشه دوباره برای پیش نیامدن سوءتفاهم میگویم گه گاهی و به ندرت لطفا این کمیک رو سعی کنید بدون نقص ترجمه و ادیت کنید . سپاس از تیم بسیار زحمت کش و پرتلاش کامیکان.👏👌
چاکریم و خدا قوت😊✋