Joker

مقایسه 3 ویلن گاتهام با جوکر

مقایسه 3 ویلن گاتام با جوکر

بدون شک جوکر رو میشه به عنوان یکی از محبوبترین و بهترین ویلن ها در کل دنیا های سینمایی و کمیکی دونست. جوکر بیشتر به عنوان یک شخصیت تراژیک ، روانی و جامعه ستیز دیده میشه که همیشه داستان رو با حس شوخ طبعی و سیاست های عجیب به هرج و مرج میکشه. اما نکته اینجاست که درک کردن و فهمیدن شخصیت جوکر به هیچ عنوان کار راحتی نیست، حتی زمانی که اون در فیلمی مثل The Dark Knightو یا حتی فیلم اختصاصی خودش یعنی The Joker در عمل میبینیم هم نمیتونیم متوجه طرز فکر اون بشیم.

در این مقاله قراره اون رو با 3 تا از ویلن های دیگر DC مقایسه کنیم و ببینیم که آیا اونها میتونن از جوکر سرتر باشند یا نه

Bane

Bane

اگر قرار باشه که بین رو به عنوان کسی که در کمیک های Joel Schumacher حضور داشت یعنی سری کمیک Batman & Robin در نظر بگیریم، اون هیچ شانسی در مقابل جوکر نداره چون در این سری کمیک، بین فقط و فقط از قدرت فیزیکی خودش استفاده میکنه و نه از مهارت های مبارزه و هوشش. در این صورت تنها چیزی که جوکر رو تهدید میکنه یک مقابله رو در رو با بینه و جوکر هم میتونه به راحتی از اتفاق افتادن این رو در رویی جلوگیری کنه و با سیاست ها و حیله هاش بین رو از پا در بیاره. اما بینی که ما در اکثر کمیک ها میبینیم و حتی در فیلم کریستوفر نولان یعنی The Dark Knight Rises هم به تصویر کشیده شد، یک شخصیت کاملا ترسناک و خطرناک، هم از لحاظ فیزیکی و هم از لحاظ هوشه. شاید نمیدونستید اما هوش بین از قدرت فیزیکیش هم فراتره ! در این صورت اگه بین بخواد با شاهزاده جرم و جنایت درگیر بشه، میتونه به راحتی اون رو له کنه.

DeadShot

Deadshot

بدون شک ددشات بخاطر مهارت فوق العادش در تیراندازی و قابلیت استفاده از تمام سلاح های گرم، همچنین هوش بالا و محاسبه های دقیقش، یکی از ویلن های برتر DC محسوب میشه. اما اگه با جوکر درگیر بشه چه اتفاقی رخ میده ؟ آیا ددشات میتونه برتری خودش رو نسبت به جوکر ثابت کنه ؟ اگه جوابتون بله هست، کاملا در اشتباهید. شاید ددشات بتونه در یک مبارزه جوکر رو به سادگی شکست بده اما جوکر هیچوقت رو در رو مبارزه نمیکنه. جوکر خیلی راحت میتونه با پیدا کردن نقطه ضعف ددشات، اون رو شکست بده. پیدا کردن نقطه ضعف ددشات هم خیلی کار سختی نیست و این ضعف اون رو در خیلی از موقعیت ها آسیب پذیر میکنه. این نقطه ضعف ددشات هم چیزی نیست جز دخترش ! این ضعف باعث میشه که ددشات تبدیل به یک آدم عوضی و سنگدل نشه.

در طی دهه های حضوره جوکر در دنیای DC، اون ثابت کرده که برای رسیدن به اهدافش هیچ چیز جلوش رو نمیگیره و بخاطر اهدافش حتی حاضره به راحتی به بچه ها و افراد بی گناه آسیب بزنه و یا اونها رو بکشه ! این کاریه که ددشات هرگز حاضر به انجامش نیست و همه ما هم این رو خوب میدونیم. درسته، جوکر به هیچ وجه درگیری آسونی رو با ددشات پیش رو نداره و شاید به یک زره مثل زره بتمن برای گلوله هایی که به سمتش میان احتیاج داشته باشه، اما فراموش نکنید که جوکر خیلی کثیف تر از بتمن و دیگر شخصیت های DC بازی میکنه و نه تنها میتونه ددشات رو شکست بده، بلکه میتونه اون رو برای همیشه از دور خارج کنه.

Penguin

Penguin

Oswald Chesterfield Cobblepot که با نام پنگوئن شناخته میشه، اولین بار در سری کمیک Detective Comics شماره58 در سال 1941 حضور پیدا کرد، و این موضوع اون رو به یکی از قدیمی ترین ویلن های بتمن در دنیای DC میکنه. بدون شک پنگوئن در زمینه جرم و جنایت یک مغز متفکره که اکثر نقشه هاش هم اگه علیه بتمن نباشن به طور کامل موفقیت آمیز بودن. پنگوئن همچنین برای دفاع از خودش همیشه سلاح های کوچکی از جمله چتر های مسلح به سلاح گرم یا سرد رو کنار خودش داره.

وقتی که حرف از مبارزات تن به تن و رو در رو میشه، پنگوئن تقریبا هیچ شانسی نداره. پنگوئن بیشتر بخاطر مدیریت کردن اوضاع و نقشه هاش در پشت پرده معروفه و اکثرا خودش رو سعی میکنه نشون نده و از دیگران به عنوان عروسک های خیمه شب بازی استفاده میکنه. اون همیشه طبق نقشه پیش میره و هیچوقت کاری رو به صورت ناگهانی و خارج از برنامه هاش انجام نمیده که این ویژگی باعث میشه اون تا حد خیلی زیادی قابل پیشبینی بشه. اما از طرفی دیگه، جوکر به هیچ چیزی پایبند نیست ! جوکر هر راهی رو که به هدفش برسه و هرج و مرج و آشوب به بار بیاره رو طی میکنه. هیچ قانونی وجود نداره، هیچ احساساتی وجود نداره و اینها به این معنی هستن که جوکر میتونه خیلی راحت پنگوئن و سازمانش رو از بین ببره !


به نظرتون کدوم ویلن ها توان مقابله با جوکر رو دارند ؟


بخوانید :

9 فکت از جیسون تاد که نمیدانستید
10 تا از قدرتمندترین و خطرناکترین اعضای Crime Syndicate
5 ورژن خطرناک از هالک
توماس وین : قهرمان یا خلافکار ؟
برترین سریال های نتفلیکس در سال 2019


guest
33 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
سنتری

به جز پنگوئن باقیشون اشتباه بود ببین جوکر رو دارید با شخصیت های که از قدرت فیزیکی برای مبارزه استفاده می کنند و از یک مزدور تک تیر انداز استخدامی مقایسه می کنید!! جوکر یک شخصیت هست که از اختراعات و مزدور برای اهدافش استفاده می کنه و بیشتر شبیه ریس های مافیا می مونه تا افرادی که همینطوری با دست خالی میرن به جنگ بقیه مثل بین یا اینکه خودشون رو به یک اسلحه خانه بزرگ مجهز کردن مثل ددشاد و باید بگم قطعا جوکر می تونه حریف بزرگی برای این افراد باشه البته اگه اصلا مهلت نقشه چینی… بیشتر

Last edited 1 سال گذشته by سنتری
Arya.G

بین هیچ شانسی ر برابر جوکر نداره هیچ شانسی
جوکر حاضره خودشو با بمب ببره رو هوا ولی دشمناشم همراش برن هوا در همه صورت ها یا جوکر میبره یا اگه نبره نمیبازه

سنتری

اولا شما برو یکم تحقیق کن و کمیک بخون و بعد بیا این حرفا رو بزن این بینی که ایشون داره میگه خیلی قدیمیه و خیلی هم باهوش در حقیقت او تونست در دوره زمانه خودش حتی از جوکر هم پا فراتر بزاره و بتمن رو به صورت حقیقی هم از لحاظ روانی و هم از لحاظ فیزیکی در هم بشکنه کاری که جوکر نتونست انجامش بده ولی بعد مدتی نویسندگان بین رو تبدیل به یک مزدور کم هوش کردند که فقط به قدرت زور بازوش و زهر قدرت بخشش تکیه می کنه که این همون بینی هست که همه… بیشتر

Last edited 1 سال گذشته by سنتری
Zatanna

هیچ کدوم فقط هاش 😂✊

Love joker

هیچ کدوم از اینا نمی تونن کاری در مقابل جوکر انجام بدن حتی اگه تانک داشته باشد باز جوکر با یه کلک همشون فیتیله پیچ می‌کنه میرم هوا

شرلوک هلمز

سلام بهتر بود

ریدلر و دو چهره و پنگوئن رو فقط میزاشتید اینا معرفترن و با جوکر شباهت بیشتری دارند

کچل

من می گم هیچ کدوم به پای جوکر نمی رسن ولی پنگوین شاید به احتمال کم می تونه جاش رو بگیره

Zatanna

اگه فیلم بتمن هاش یا کمیکش رو خونده باشی ریدلر یه شهر گاتهام و بتمن رو مثل چی رو انگشت کوچکش میچرخوند مخصوصا جوکر

Gfmm

ولی یادتون نره کسی که برای اولین بار به طور حقیقی بتمن را شکست داد «بین» بود.

پارمیس

میشه فرقی که آنتی هیرو با ویلن داره رو بگین لطفا؟
و اینکه من چجوری بفهمم که کسی بهم جواب داده؟ به ایمیلم میاد جوابش؟

Mani.s.j

فکر کنم ویلن یعنی شخصیت منفی که با قهرمان میجنگه
انتی هیرو ادم میکشه ولی شخصیت خوبه
باید بیای و هی سر بزنی تا ببینی کی بهت جواب داده
همینجا میاد

general

انتی هیرو قهرمانی است فاقد کیفیت‌های پهلوانی مرسوم مانند آرمان‌گرایی، شجاعت و اخلاق. این شخصیت‌ها، عموماً دارای صفات شخصیتی منفی مانند ناسازگاری، پرخاشگری و نادرستی‌اند و با ویژگی‌های شخصیتی مرسوم و کهن قهرمان، ضدیت دارد.

مصطفی

میشه یه کمیک اختصاصی از ددشات معرفی کنید؟؟؟

استورم بریکر

سلام میشه بگید ریدلر یا پنگوئن خداکنه بگید ریدلر

MARVEL AND DC

ریدلر

...

ازوالت کابلپات فقط
اونم کابلپاته سریال‌ گاتهام

اهورا

مترسک هم هوش بالایی داره می اونه مقابله کنه اما فقط یک بار در یک کمیک نشون داد گازش روی جوکر تاثیر ندارم اما همه جا این نظریه درست نیست. مترسک هم خوش داره و هم سلاح خودش و می دونه کی ضربه بزنه چون قبلاً علاوه بر شیمی دانی روانشناس هم بوده