Batman

10 زمانی که بتمن قدرت ماورایی گرفت!!!

شاید در دنیای کمیک هیچ ابرقهرمانی بزرگتر از بتمن وجود نداشته باشه . بیشتر از هشتاد ساله که شوالیه تاریکی نه تنها توی کمیک ها بلکه توی دنیای سینما ، انیمیشن ها ، سریال ها و بازی ها هم شخصیتی محبوبی بوده برای کل جهان . و نکته جالب بتمن اینه که اون بین این همه قهرمان با قدرت های خاص اون فقط یک مرد عادیه درسه که هوش بالایی داره و از وسایل خاصی هم استفاده میکنه اما از چشماش لیزر شلیک نمیکنه یا پرواز نمیکنه با این حال مواردی بوده توی کمیک های دیسی که بتمن هم قدرت های ماورایی گرفته اینجا 10 مورد از این داستان ها رو براتو آوردیم .

10- بتمن حلقه رو دستش کرد

” در روشن ترین روز ، در تاریک ترین شب ، هیچ شری نباید از چشم من فرار کند … ” ای جمله واقعا برای بتمن صدق میکنه حتی اگه متعلق به گرین لنترن باشه  . با گذشت سالهای زیاد بتمن محافظ گاتهام نه تنها به عنوان حمل کننده حلقه بود بلکه موفق شد حلقه زرد سپاه Sinestro رو دستش کنه . همونطور که میدونین این حلقه ها از قدرتمندترین ابزار دنیای دی سی هستن و توانایی های زیادی به بتمن داده بود البته بتمن هیچوقت این حلقه ها رو برای مدت طولانی نداشت اما برای همون مدت کوتاه به قهرمان قدرتمندی تبدیل شد .


9- بتمن بعضی آرزو هارو محقق کرد

وقتی که بتمن داشت یه مجرم به اسم Aristo رو تعقیب می کرد با یک پودر به اسم mystic برخورد کرد که اون رو به یک موجود مثل غول چراغ جادو تبدیل کرد و بتمن توی یک لامپ گیر افتاد تا وقتی Aristo اون دستشو روی اون لامپ کشید و بتمن هم چاره ای جز انجام دادن خواسته های اربابش نداشت . Aristo برای اولین آرزو خودش خواست که پول ذخیره گاتهام رو داشته باشه . توی این مدت رابین سعی داشت بتمن رو از این وضع در بیاره . Aristo برای آرزو دوم خودش می خواد که وقتی داره با تیمش یک الماس رو به سرغت میبره غول جادو محافظشون باشه . اما بعد رابین و بتگرل موفق شدن لامپ رو بدزدن و به عنوان آرزوی سوم بتمن روآزاد کنن.


8- بتمن دانش تمام کیهان رو کسب میکنه

در طول یکی از بزرگ ترین جنگ های دی سی یعنی جنگ با دارکساید بتمن Metron رو از صندلی Mobius بلند میکنه و خودش روی اون میشینه ، جایگاهی که تمام دانش یونیورس رو داره و بتمن از این صندلی استفاده کرد تا راه حل و استراتژی درست برای نابودی دارکساید و آنتی مانیتور رو بفهمه . همینطور از این قدرت استفاده کرد تا به راز اینکه ستا جوکر وجود داره پی ببره . قدرت این صندلی فانی نیست و هرکسی هم توانایی گرفتن این همه دانایی رو نداره .


7- بتمن ویروس AMAZO رو جذب میکنه

بزرگترین دشمن سوپرمن یعنی لکس لوتر در یک داستان سعی کرد با ساختن ویروسی به نام Amazo راهی برای از بین بردن تمام قدرت های ماورایی پیدا کند اما در عوض او تقریبا بشریت را نابود کرد و وقتی این ویروس کارش رو انجام داد نه تنها سوپر پاور ها رو از قهرمان ها گرفته بود بلکه اونها رو شستشوی مغزی هم داده بود طوری که باور داشتن باید مردم عادی کشته بشن. وقتی که مرد عادی مثل بتمن به این ویروس مبتلا شد برای 24 ساعت دارای قدرت هایی شبیه به خفاش های واقعی شد او میتوانست از دهنش تشعشعاتی شلیک کنه که باعث نابودی دشمناش می شد 


6- بتمن جادو می شود

وقتی که بتمن داشت برای یک کنفرانس پلیسی به انگلیس میرفت توسط یک جادوگر نفرین شد و باعث مرگ Caped Crusader میشد اگه که یک اژدها رو شکست نمیداد و اون با کمک سوپرمن و رابین که یک نقشه بد کشید تصمیم گرفتن با کمک یک دستگاه تو غار تنهایی سوپرمن قدرت های بتمن رو بدست بیاره و بعد به یک منظومه شمسی دیگه بره که توش آژدها وجود داره و اونجا یک ژدها رو خفه کنه و بیاره زمین تا بتمن اونو بزنه . درسته که بتمن این کار رو انجام داد اما همچنان نفرین روی اون باقی موند و مجبور شد چند کار دیگه رو هم برای رهایی از این نفرین انجام بده .


5- بتمن قدرت های سوپرمن رو به یک شکل خنده دار میگیره

یکبار در مبارزه با یک دانشمند شرور که دستگاهی ساخته بود تا قدرت های سوپرمن رو بگیره و از طریق شلیک یک اسلحه به خودش منتقل کنه به طور اتفاقی اون شلیک به بتمن که در حال غرق شدن بود برخورد کرد و باعث شد قدرت های سوپرمن رو داشته باشه و سوپرمن به آدم عادی تبدیل بشه البته خدارو شکر این تعویض فقط 24 ساعت طول کشید و توی این مدت بتمن با رابین پرواز میکردن و سوپرمن از بتموبیل استفاده می کرد .حتما برای سوپرمن دوره سختی بود همون 24 ساعت ولی این دفعه واقعا به طور شانسی و اتفاقی بتمن به قدرت های سوپرمن دست پیدا کرد .


4- بتمن قدرت های سوپرمن رو به یک شکل بد میگیره

وقتی که در نبرد با Silver Banshee که قصد داشت یک جواهر خیلی کمیاب رو به سرقت ببره بتمن به شدت زخمی میشه سوپرمن اون رو به غار بتمن برگردوند تا زخم های بهبود پیدا کنه و خودش به مترو پلیس برگشت ، سوپرمن توی راه برگشت به مترو پلیس فهمید که توانایی پرواز کردنش رو از دست داده و برعکس بتمن فهمید که داره قدرت هایی رو بدست میاره . بعد از اینکه بتمن به شدت قدرتمند شد تصمیم گرفت به طور خشونت آمیزی با بقیه بجنگه و شروع کرد به حمله به دیگران . جاستیس لیگ بعد از اینکه دیدن نایتوینگ به شدت زخمی شده سعی کردن جلوی بتمن رو بگیرن اما اون به شدت قوی شده بود . اما سوپرمن موفق شد سارق آن جوهر را پیدا کند و با کمکش اوضاع رو به حالت عادی برگردونه .


3- بتمن قدرت های ماورایی میگیره و با سوپرمن میجنگه

بتمن یک روز به طور اتفاقی وقتی از خواب بیدار میشه میبینه که قدرت هایی داره که قبلا نداشته و سوپرمن وقتی از خونه بیرون میره میبینه یک ساختمون در حال سوختنه و به کمک مردم میره اونجا بتمن رو با قدرت های ماورایی میبینه و همین اعث عصابینتش میشه بتمن هم که این رو میبینه و این دو قهرمان تبدیل به رقیب میشن . رابین که سعی داشت از جنگ بین این دو نفر جلوگیری کنه به سیاره Xlym منتقل شد و اونجا متوجه شد اهالی این سیاره با قدرت دادن به بتمن سعی کردن بین اون و سوپرمن تفرقه بندازن تا به اهداف خودشون برسن .


2- بتمن عناصر رو کنترل میکنه

وقتی که پیت دیل از یک شیء باستانی استفاده میکنه و قدرت های خاصی توی کنترل عناصر بدست میاره شروع میکنه به ایجاد خرابی و مشکل برای مردم ، بتمن که سعی میکنه با جنگیدن اون رو متوقف کنه شکست میخوره و دنبال یک راه حل دیگه میگرده . بتمن موفق میشه اون وسیله باستانی رو پیدا کنه و روی خودش استفاده کنه و بعد از گرفتن قدرت کنترل عناصر به جنگ با پیت دیل میره و موقعی که از قدرت آتش استفاده میکردن رابین با استفاده از ماسه به کمک بتمن رفت و کاری کرد پیت دیل تبدیل به شیشه بشه و شکست بخوره.


1- بتمن غول پیکر

بعد از اینکه بتمن توسط یک دانشمند به یک غول بزرگ تبدیل شد مجبور شد که با جنایتکار ها و کسایی که یک پرتو قدرتمند رو به سرقت بردن بجنگه تا بتونه خودش رو به حالت معمولی برگردونه . وقتی بتمن به گاتهام رفت همجا باعث ایجاد خرابی شد و به گودزیلای دنیای دی سی تبدیل شده بود. وقتی بتمن به خارج از شهر رفت که باعث اسیب به کسی نشود رابین دزد اشعه کوچیک کننده رو به سمت اون کشوند و تونستن با هم اون رو شکست بدن و بتمن به حالت عادی برگرده

منبع: CBR


دوست داشتید بتمن قدرت ماورایی داشته باشه ؟


بخوانید :

داغ ترین کمیک های دیسی
کمیک هارلین
کمیک دیسیزد
اولین تیزر از فیلم بتمن
مقایسه 3 ویلن گاتهام با جوکر


guest
24 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
محمد

قدرت فانوس سبز هم داشت و شزم…

جیسون تاد(نریمان سابق)

رد دث کو؟

ابوالفضل

عالی 🔥🔥 بود

ماندانا

بتمن همینجوریشم قویع چه بسا زمانی که قدرت ماورایی هم بگیره 😁

عرشیا

بتمن غول پیکر دیگه خیلی تخیلیه ولی عالیه

NARGES

اسم کمیک شماره های1، 4، 10 چیه

NARGES

شماره 6 و 9 توی چه کمیکایی هستن

NARGES

ببخشید تو کدوم کمیک میشه بتمن زمین 13 رو دید

Sadra

من اصلا دوست ندارم بتمن قدرت ماورا بگیره چون اون حالت اصلی خودش رو از دست میده

none

من بتمن رو با قدرت طبیعیش دوست دارم