what-if-doctor-strange-poster

قسمت چهارم ?…What If دارک ترین ساخته مارول!

هشدار اسپویل چهارمین قسمت سریال ?…What If

اولین سریال انیمیشنی دنیای سینمایی مارول در شروع کارش  چندان نظر همه را به خودش جلب نکرد و صرفا سریالی بود که داستانی متفاوت را روایت میکرد. اما بعد از  پخش قسمت سوم و چهارم نظرات در مورد آن تغییرات بسیاری کرد و اهمیت سریال ?…What If بیشتر از قبل شد. به لطف پخش اپیزود 4، حالا میدانیم که این سریال نه تنها فرصتی برای  نشان دادن داستان‌های گفته نشده است بلکه میتواند تم و حال و هوایی را به تصور بکشد که MCU هیچوقت نداشته است. دارک بودن همان چیزی است که همیشه در بین طرفداران مارول و دیسی مورد بحث قرار گرفته و به عقیده عده زیادی مارول هیچ اثر دارکی ندارد و همه چیز خیلی کودکانه است. اما مارول با ?…What If از فرصت استفاده کرده تا نشان دهد میتواند داستان دارک هم به مخاطب نشان دهد.

آخرین قسمت سریال ?…What If با نام “چی میشد اگه… دکتر استرنج قلبشو به جای دستاش از دست میداد” منتشر شد. در دنیای اصلی شکستن دستان دکتر استرنج باعث شد او به سمت جادو کشیده شود و هنرهای عرفانی را یاد بگیرد، اما در این دنیا که دست‌هایش آسیبی ندیدند بخاطر از دست دادن عشقش و شکستن قلبش  به سمت همان مسیر رفت و توانست جادوها را به خوبی یاد بگیرد، اما تفاوت اصلی از جایی شروع میشود که او نمیتواند از عشقش دست بکشد و در دنیایی پر از طلسم و جادو به دنبال راهی برای زنده کردن کریستین میگردد و مشکلات از همینجا شروع میشود.

رویداد مهم این قسمت حادثه‌ای سرنوشت‌ساز بود که باید درهرصورت اتفاق می‌افتاد تا تا دکتر استرنج به سمت هنرهای عرفانی برود و در نهایت جلوی دورمامو را بگیرد. اما این رویداد مرگ عزیزترین فردِ زندگی او بود و خب طبیعی است که کنار آمدن با این موضوع سخت باشد. علاوه بر این دکتر استرنج سنگ زمان را در اختیار داشت و میتوانست به گذشته سفر کند تا این جلوی این حادثه را بگیرد. اما از آنجایی که این مرگ، یک نقطه مهم در زمان به حساب می‌آمد حتی این کار هم فایده نداشت و با این تصمیم استرنج مجبور شد بارها و بارها مرگ معشوقه‌اش را ببیند. همه میدانیم که سفر در زمان و بازی کردن با سنگ زمان خطرات بسیار زیادی دارد و میتواند باعث فاجعه شود و حالا اگر قرار باید یک نقطه مهم در زمان تغییر پیدا کند دیگر نمیتوان عواقب آن را پیشبینی کرد.

دارک شدن سریال از جایی شروع میشود که دکتر استرنج به مکانی خاص میرود تا کاری را که برای بازگرداندن کریستین نیاز است انجام دهد و قدرت لازم برای آن را به دست آورد. در مسیر این کار میبنیم که زمان زیادی را سپری میکند و هرچه میگذرد با موجودات خبیث و هیولاهای بیشتری ترکیب میشود تا اینکه در آخر خودش هم مانند یک شخصیت شرور به نظر میرسد.  به دست آوردن آن قدرت به قیمت از  دست رفتن خوبی‌ها و عقل دکتر استرنج تمام شد و شخصیتی که در انتها به آن تبدیل شده بود هیچ شباهتی به آن قهرمانی که میشناختیم نداشت بلکه ویلن این قسمت شده بود.

غافلگیری و نقطه اوج این اپیزود جایی است که میبینیم دکتر استرنج به دو شخصیت جدا و کاملا مخالف هم تبدیل شده است و حالا باید در مقابل خودش قرار بگیرد. در دنیای سینمایی مارول ما همیشه جنبه خوب قهرمانان را دیده‌ایم و در اکثر مواقع با امید و انگیزه در حال جنگیدن با شخصیت‌های شرور بوده‌اند اما حالا یکی از بزرگترین قهرمانان زمین یعنی دکتر استرنج اهداف خبیثی دارد که باعث نابودی جهان شده است و تنها خودش میتواند جلوی آن را بگیرد. از آنجایی که شایعات زیادی مبنی بر خبیث بودن دکتر استرنج در فیلم “اسپایدرمن راهی به خانه نیست” و فیلم “دکتر استرنج در مولتیورس جنون” به گوش میرسد، اتفاقات این اپیزود میتواند آماده سازی طرفداران برای آن آثار هم باشد.

جهانی که در این اپیزود دیدیم در نهایت نابود شد و با اینکه دکتر استرنج از  واچر  درخواست کرد جلوی آن را بگیرد اما همانطور که انتظار میرفت او هیچ دخالتی در روند اتفاقات نکرد و گذاشت نتیجه اشتباه بزرگی که این جادوگر  انجام داد دامن تمام دنیا را بگیرد. در  انتهای هر اپیزود سریال ?…What If شاهد یک نبرد پایانی بودیم و در قسمت دوم که استارلورد مقابل کالکتور قرار گرفت یکی از بهترین مبارزات سریال رقم خورد اما نبرد جادوگر اعظم دنیای مارول با سمت تاریک خودش چیزی بود که در تمام آثار دنیای سینمایی مارول سابقه نداشت و جذابیت منحصر به فردی داشت. در این نبرد جادوهای مختلفی دیدیم و حتی درگیری شنل‌ها هم در نوع خودش جالب بود و نظر طرفداران دکتر استرنج را جلب میکرد.

تمام اینها در کنار هم باعث شده این اپیزود تا اینجای کار بهترین قسمت سریال ?…What If باشد و مورد استقبال طرفداران مارول قرار بگیرد. با توجه به پیشرفت سریال میتوانیم امیدوار باشیم در قسمت‌های بعدی هم شاهید چنین اتفاقات جذابی باشیم و با وجود موضوعاتی مثل زامبی‌ها و اولتران، این احتمال وجود دارد که دوباره فضای دارک را در مارول ببینیم.


نظر شما در مورد این قسمت از سریال ?…What If چیست؟


بخوانید:
5 کمیکی که باید تو فاز 5 مارول استفاده بشه
5 ویلن مارول که دوست داریم تو فیلم نگهبانان کهکشان 3 ببینیم
10 تغییر MCU که ممکنه تو دنیا کمیک هم خوب باشه
قدرت های ناشناخته ملکه آتلانتیس، «مرا»
5 قهرمان دی‌سی که شانگ چی نمیتونه شکست بده


guest
90 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
درنا

این قسمت واقعا عالی بود
هر قسمت داره بهتر از قبلی میشه امیدوارم این روند رو ینطوری ادامه بده

MARVEL AND DC

دقیقا

Adam warlock

# کاربر دی سی فندوم کمیک واچمن بارها به عنوان یکی از بزرگترین و پرفروش‌ترین کمیک‌های تاریخ شمرده شده‌است. کمیک در سال ۱۹۸۸ برندهٔ جایزهٔ هوگو شد. در سال ۲۰۰۵ مجلهٔ تایم فهرستی از صد رمان برتر منتشر کرد که تنها کمیکی که در این فهرست بود، نگهبانان بود. در سال ۲۰۰۸، مجلهٔ سرگرمی هفتگی، واچمن را در جایگاه سیزدهم در فهرست «پنجاه کمیک برتر ۲۵ سال گذشته» قرار داد. در سال ۲۰۰۹، نگهبانان در فهرست ده رمان مصور برتر مجلهٔ تایم قرار داشت. مجلهٔ کمیک نیز نگهبانان را در فهرست ۱۰۰ کمیک برتر انگلیسی زبان در قرن بیستم جای… بیشتر

Adam warlock

فقط میخواهم بدون که دلیل دیس لایک دادن چی بوده 😂😂😂

A.H.K.Z (کمپین حمایت از کامنت اولی ها)

عقل ناقص 😂

دیسی فندوم ( # بت ریوز )🦇🪵🪨🌗

مثل تو 🤣😂

دیسی فندوم

نخیر من همچین کاری نمیکنم مقایسه شون بی مغزی هستش خود آلن مور هم که با هزار جور فحش به زک 😶👍 گفته اون آشغالی که زک درست کرده نمیدونم بی حرمتی هستش و همیچین چیزا هستش من گفتم که سریال واچمن عالی هستش نه اینکه بهتر از کمیکشه 🙂👍👍اونم من دیس نکردم من لایک کردم دومین لایک 😐

دیسی فندوم

حالا متوجه شدین

دیسی فندوم ( # بت ریوز )🦇🪵🪨🌗

چیشد چرا کسی نیست ها

دیسی فندوم

نمیدونم بعضی ها که اصلا با دقت کامنت هارو نمی خونن چرا باید جواب بنویسن ها ها

دیسی فندوم ( # بت ریوز )🦇🪵🪨🌗

وارلاک چی شد ها تو بهت ین کارب و عالی ترین بود چیشد 🤣😂

asal

این قسمت از همه ی قسمت ها بهتر و پیچیده تر بود و از نظر من خیلییی خوب بود.
بهترین قسمت ها :
۴.قسمت دکتر استرنج ( ۴ )
۳.قسمت پلنگ سیاه ( ۲ )
۲.قست مُردن انتقام جویان ( ۳ )
۱.قسمت کاپیتان مارول ( ۱ )
کاپیتان مارول واقعا افتضاح بود🤦🏻
البته باید بگم رتبه بندی از بالا به پایینه.

Ragnar (جهرانوس)

اسمش کاپیتان مارول نیست کاپیتان کارتر یا بریتانیا هست

asal

اخ ببخشید معذرت میخوام حواسم به کاپیتان مارول پرت شد🤦🏻

پارسا (کمپین‌ حمایت از بت یونیورس😐😂)

من تازه می‌خوام کمیک رو شروع کنم ( قبلا فقط فیلم و سریال هارو می‌دیدم ) چون دیدم ویژن دارین ناقصه گفتم
یکی یه پیشنهاد از دیسی یه پیشنهاد هم از مارول به من بده که شروع کنم (فقط کمیک های معروفتر و جذاب تر و نسبتا جدید تر لطفاً)
بتمن سال اول خوبه؟

Hmdh(کمپین حمایت از بی پرانتز ها)

برای مارول
جنگ های پنهان
برای دیسی
جوک کشنده

دیسی فندوم

نه نه نه واسه دیسی فقطططططططططططططططططططط
اینجاستیس ۱ و سه جوکر و لیگ عدالت نابودی و لیگ عدالت جنگ دارکساید و …

بدترین: لیگ عدالت : دیسزد

Adam warlock

سه جوکر یک افتضاح کمیک بوکی هست انتظاری هم نمیشه داشت از کاربران بی اطلاعی مثل شمل

Adam warlock

خب دوست عزیز مارول اوج کارش از دهه های ۶۰ بود تا اواسط دهه ۸۰ به طوری که کل کمیک رو به ایکس من و مرد عنکبوتی میشناختند اما دی سی دوران اوجش از اواسط دهه ۸۰ شروع شد که جدید تر به حساب میاد شما میتونی ( اگر سنت به ۱۸ سالگی برسه ) واچمن و وی فور وندتا رو بخونی بعد کمیک های سندمن ( تین سه کمیک جزو ۵ کمیک برتر تاریخ هستند ) بعد هم شروع کنی به ران های نویسنده های بزرگ مثل گرنت موریسون و مارک وید و …. اگر خیلی جدید تر میخواید… بیشتر

دیسی فندوم

هه زک خیلی تو واچمن شاهکار کرد اونم چرا ۱۸ پسر ۵ ساله هم اونارو بخونه کیف میکنه

Last edited 1 سال گذشته by دیسی فندوم
Adam warlock

د اخه بچه کمیک واچمن جزو ۱۰۰ کتاب برار تاریخ هست چه ارتباطی با فیلمش داره وقتی چهار مثقال سواد و اطلاعات نداری صحبت نکن

دیسی فندوم

داداش من چی من آیا گفتم به هم ربط دارن؟؟؟

پارسا (کمپین‌ حمایت از بت یونیورس😐😂)

من که 13 سالمه
ولی ربطی نداره
به نظرم چیزی که خوب باشه درجه سنی نداره
بچه های الان هیولان
هیچوقتم من بزرگ نمیشم همیشه 13 سالمه پس میخونم
خیلی ممنون

Adam warlock

شما سنت قد نمیده و یک چیزایی مناسب شما نیست به طور مثال به یک اشاره های سیاسی هست ‌‌ اتفاقاتی که برای زنان بیوه میافتد و این قضیه قطعا برای بچه هایی مثل شما درک زیادی رو نمیازه و لذت خوندنش رو پایین میاورد

قهرمان (در حال تغیر به Green arrow 🏹 )

بابا شما میکشه ببین چرا نگران بقیه ای

A.H.K.Z (کمپین حمایت از کامنت اولی ها)

برای دیسی کمیک جاستیس لیگ : دارکساید وار رو که میتونی از همین سایت دانلود کنی.
برای مارول هم کمیک اونجرز : عصر اولتران که میتونی از سایت کمیک لسکواد دانلود کنی (کفیت کارشون عالیه).

دیسی فندوم

آفرین به تو واسه نبرد دارکساید همه هایپ بودن

قهرمان (در حال تغیر به Green arrow 🏹 )

تو مارول (البته اونایی که من خوندم )
جنگ های پنهان
جنگ داخلی
گناه اصلی
تو دیسی

رویداد زمین های بینهایت

فلش پوینت

قهرمانان در بحران

Adam warlock

دارک و غیر دارک مهم نیست مهم درست کردن اپیزود خوب بود که همچین کاری کرد

پارسا (کمپین‌ حمایت از بت یونیورس😐😂)

منطقی بود

دیسی فندوم

👍👍👍

پارسا (کمپین‌ حمایت از بت یونیورس😐😂)

آقای ادمین یه سوال
کمیک ویژن ادامه پیدا نمیکنه آیا؟

امیر ابراهیمی

از این هفته ادامه پیدا میکنه

Hmdh(کمپین حمایت از بی پرانتز ها)

خداروشکر داشتیم میمردیم!

امیرحسین اوریجینال

آه خدا رو شکر. فکر کنم بعد از خبر اینکه بازی انتقام جویان مارول ps یه انیمیشن سینمایی داره بهترین خبر شهریور برام بوده و باشه. (مگه چه اتفاقی ممکنه توی این ماه بی خاصیت برای فیلم ها و سریال ها و کمیک ها بیوفته؟ (به استثنای کمیک محاکمه مگنیتو شماره ی ۲) همون بتمن می تونست اخبار مربوط به انتشارش توی مهر هایپ داشته باشه که اونم لغو شد.)

Last edited 1 سال گذشته by امیرحسین اوریجینال
general

خدایا مرسی منتظرش بودم 😅😅😅

پارسا (کمپین‌ حمایت از بت یونیورس😐😂)

من یه نکته بگم

درسته این اثر دارک خوبیه ، ولی این رو هم حساب کنید که فقط یه قسمت نیم ساعته هستش
همین یه دونه نمیتونه بگه mcu تو زمینه دارک هم عالیه
شاید بهتر باشه منتظر بمونیم تا یه سینمایی دارک هم ببینیم از مارول تا بهتر بتونیم قضاوت کنیم
شاید سریال مون نایت ، شاید فیلم بلید ، شاید …

Gfmm افتخارات:چندین بارکامنت اول،اولین ویو،پرلایک

تموم شد ؟؟!!
خیلی تاثیر گذار بود😂😂

♧Deadly Blood♤

قسمتِ جالبی بود اما چیزی که اصلا انتظارشو نداشتم ، پاپانِ داستان بود. واقعا فکر نمی کردم تهش ویلن برنده بشه و بعدش هم پشیمون!🤧😂👌

پارسا (کمپین‌ حمایت از بت یونیورس😐😂)

😐😐 میگم اگه دوست داری اسپویل نکن

♧Deadly Blood♤

من واقعا متاسفم..😂😂😂 ولی خب کسی که میاد این مقاله رو می خونه گفته که خطر اسپویل.😅

پارسا (کمپین‌ حمایت از بت یونیورس😐😂)

آره
ولی توی یه جمله جوری اسپویل کردی ، که تو ده تا مقاله نمیشد اسپویل کرد

asal

کسایی که میگن اسپویل نکن خب اونایی که میان مقاله ای میخونن که توش خطر اسپویل هستش نیان بخونن اول فیلمو ببینن بعد بیان بخونن😐

پارسا (کمپین‌ حمایت از بت یونیورس😐😂)

دوست عزیز کسی که میاد نظر میده معمولا می‌نویسه خطر اسپویل بعد نظر میده
ما چمیدونیم شاید یکی یه اسپم جالب داده بود مثلا

MARVEL AND DC

تموم شد؟!
خیلی تاثیر گذار بود😂😂😂
فقط دفعه بعدی انقد کامل اسپویل نکن

دکتر استرنج دوست ترول ها ( قاتل ترول سابق )

احتمالا این قسمت یک دنباله هم داره .
در یکی از تریلر ها دکتر استرنج به پگی کارتر سلام می‌کنه.

سلام نمیکنه میگه تو کی هستی؟

نقد کننده برتر

قسمت ۴ خیلی خوب و خفن بود. نشون داد که حتی یک تغییر کوچک ، چقدر میتونه فاجعه آمیز باشه. و همچنین این قسمت برخلاف قسمت های قبلی، یک چیز جدید به ما در مورد مولتی ورس یاد داد. اینکه نمیشه با وقایع مهم، بازی کرد. شاید به همین علت هست که دکتر استرنج نتونست اون طلسم رو تو فیلم مرد عنکبوتی ۳ اجرا کنه. چون لو رفتن هویت مرد عنکبوتی، واقعه مهمی بود. . . حدس من در مورد آینده سریال، با توجه به تریلر ها که قبلا فرصت نشد بگم: من فکر میکنم با توجه به تریلر ها،… بیشتر

(((🔴(RED HOOD)🔴)))

با نظرت درمورد اجرا نشدن طلسم دکتر استرنج چون واقعهی مهمی بود موافقم ولی دست به کار شدن واچر یکم زوده هنوز