قدرت های ناشناخته ملکه آتلانتیس، «مرا»

همسر آکوامن و رهبری توانا

مرا به عنوان همسر آکوامن و ملکه آتلانتیس یکی از شخصیت های قدرتمند و تاثیرگذار در دنیای دیسی است.زمانی که بحث شخصیت ها و قهرمان های دنیای دیسی میشه، یکی از شخصیت هایی که بهش کم لطفی شده و به خوبی قدرت و تاثیرگذاریش شناخته نشده آکوامنه، خیلی ها درست حسابی با آکوامن و میزان قدرت و تاثیرگذاریش آشنا نیستن؛ این کم لطفی علاوه بر خود آکوامن گریبان ملکه مرا، همسر آکوامن رو هم گرفته و خیلی ها اون رو تنها همسر آکومن میدونن.و قدرت واقعیه اون رو در نظر نمیگیرن.

مرا بیشتر از یک شخصیته که فقط با ماهی ها صحبت کنه و بتونه خوب شنا کنه و همسر آکوامن باشه. قطعا بدون دلیل نیست که اون ملکه آتلانتیسه و حکمران دریاها(درکنار آکوامن). اون ثابت کرده که تو آب میتونه خیلی خطرناک باشه و به طرز باورنکردنی سریع. در این مقاله ما به تعدادی از قدرت های ناشناخته ملکه مرا میپردازیم تا بیشتر با این شخصیت آشنا بشین و نگاهتون رو بهش تغییر بدین.

۱۰. قدرت باورنکردنی

مرا به اندازه هالک یا سوپرمن قدرتمند نیست، اما از بسیاری از شخصیت های دنیای کمیک قدرتمندتره.مرا میتونه تا ۷۰ تن رو بلند کنه و در نبرد تن به تن هم به شدت قدرتمنده. حتی در کمیک اتفاق افتاده که مرا یک کشتی آتلانتیسی کامل با همه خدمه و وسایل داخلش رو بلند کرده و به جای دیگه برده.

برای شخصیتی که معمولا همه اون رو چیزی بیشتر از همسر آکوامن و یک ملکه زیبا نمیدونن این خیلی ویژگی و قدرت خوبیه. این نکته خوبیه که نشون بده مرا تنها همسر آکوامن و یک شخصیت قدرتمند نیست و خودش هم از شخصیت های قدرتمندیه که هر لحظه دوست داشته باشه میتونه تاثیر خودش رو بزاره.

۹. قدرت شنای فوق العاده

این قدرت برای شخصیتی که زیر آب زندگی میکنه و ملکه آتلانتیسه چیز خیلی عجیبی به نظر نمیرسه. اما چیزی که درباره مرا تاثیرگذاره سرعت و مهارت در شناست، درواقع سرعت شنای مرا هم سطح آکوامنه و حتی در بعضی سناریوها سریع تر از آکوامن؛ حداکثر سرعت شنای مرا هیچ وقت دیده نشده اما بیشترین سرعتی که شنا کرده، سرعت ۳۰۰ مایل در ساعت بوده (نزدیک به ۴۸۲ کیلومتر بر ساعت).

این قدرت و توانایی مرا زمانی که نبرد به داخل یا نزدیک به آب کشیده بشه میتونه به طرز قابل توجهی بهش کمک بکنه، قطعا غیر از مرا و آکوامن موجودات و شخصیت های کمی هستن که میتونن با این سرعت در آب شنا کنن و اگر گذر دشمنانش به آب بیوفته به فکر گرفتن و یا رسیدن به مرا نباید باشن.

۸. قدرت جهش فراانسانی

موجودات آبزی زیادی مثل دلفین ها و نهنگ ها قابلیت جهش از سطح آب رو دارن و این هم برای شخصیت هایی که ویژگی هایی شبیه به موجودات دریایی دارن عجیب نیست، اما نکته خارق العاده درباره این قدرت مرا میزان سطح پرششه؛ تخمین زده میشه که مرا میتونه تا ارتفاع نزدیک به ۱ کیلومتر از سطح دریا جهش کنه.

تنها این نیست، مرا درست مثل آکوامن هم در دریا و هم در خشکی میتونه جهش های بزرگی انجام بده و انقدر این جهش ها بلند و قدرتمند هستند که شاید شبیه به پرواز هم بیان. حتی یکبار مرا تونست به اندازه ای بلند بپره که به هواپیمای درحال پرواز در آسمان برسه، اینها قطعا مهارت و پاهای قدرتمندی میخوان و این جهش های فوق العاده نشون میده که مرا پاهای خیلی قدرتمندی هم داره که در نبرد میتونه بهش کمک کنه.

۷. مقاومت و دوام

زره مرا درست به اندازه زره آکوامن خاص و قدرتمنده و پولک های سطح زره هم به مرا دوام و نفوذناپذیری فوق العاده ای میدن. اما حتی بدون زره هم مرا فوق العاده مقاوم و نفوذناپذیره و میتونه در برابر تقریبا هر ضربه ای (مخصوصا ضربه هایی که با نوک تیز و شمشیر گونه زده نشده باشند) دووم بیاره. فرود و پرش از ارتفاع خیلی زیاد بدون آسیب دیدن هم گواهی بر این قدرتشه.

۶. انطباق پذیری، سازگاری

کاملا معلومه و همه هم میدونن که مرا چه اندازه راحت و بدون دردسر میتونه زیر آب زندگی کنه، غیر از زیر آب در خشکی هم مرا به راحتی و مثل یک فرد زمینی میتونه به راحتی زندگی کنه و وقت بگذرونه. اون زیر آب میتونه تا عمق های خیلی زیاد چندین کیلومتری هم پایین بره و مشکلی براش پیش نیاد.

در خشکی هم تنها لازمه که آب بدنش از دست نره ( که هر انسانی اینطوریه اما مرا حساس تر) و غیر از این هیچ مشکلی نداره، درحالی که معمولا آتلانتیسی ها بیرون از آب تنها چندساعت دووم میارن و باید به آب یا نزدیکی آب و دریا برگردن وگرنه میمیرن یا مشکلات حاد براشون پیش میاد.

۵. نامیرایی

خیلی از شخصیت های دنیاهای مختلف کمیک بوک و سینما امروزه این قدرت رو دارن؛ از سوپرمن در دیسی تا ثور در مارول و…..؛ اما برعکس این خیلی شخصیت های مهم و تاثیرگذار هم این ویژگی رو ندارن که از بین این شخصیت ها میشه به بتمن در دیسی و آیرون من در مارول اشاره کرد که هردو قدرتمند و تاثیرگذار هستند اما نامیرا نیستند.

مرا در کنار بقیه قدرت های دیگه‌اش این ویژگی رو هم داراست که باعث میشه میتونه همیشه جوان بمونه و زیبایی‌ش رو حفظ کنه و برای مدت زیادی به عنوان ملکه به آتلانتیس خدمت کنه و در نبود آکوامن اونجارو به خوبی اداره کنه.

۴. دستکاری آب

قدرت های مرا از شنا کردن سریع و قدرت بدنی زیاد فراتره و یکی از اونها دستکاری ماده ایه که توش زندگی میکنن، یعنی آب. دستکاری و استفاده دلبخواه از ماده ای به گستردگی آب میتونه خیلی جذاب باشه، اینکه بتونی از اون در جهات مختلفی که لازم داری مثل درست کردن سلاح، سپر و…. استفاده کنی؛ اما قدرت مرا از این هم فراتر میره، اون میتونه حتی آب داخل بدن بقیه رو هم کنترل کنه و حتی آب بدن اون فرد رو بیرون بکشه و اون رو خشک کنه و بکشه.

همین قدرت مرا درخشکی بهش قابلیت نبردی خوبی میده و میتونه دشمنانش رو خشک کنه تا بمیرن. مرا حتی یکبار این کار رو با فلش انجام داد و اون را تا سرحد مرگ خشک کرد. همین قابلیت به مرا اجازه میده در خشکی هم با حداقل منابع آبی بتونه وارد نبرد بشه و حتی از آب داخل بدن دیگران برای نبردش استفاده کنه. مرا میتونه حتی منابع آبی نزدیکش رو هم حس کنه.

۳. رهبری

به عنوان ملکه یکی از بزرگترین و مهم ترین قلمروهای دنیای دیسی و حتی دنیای کمیک بوک قطعا انتظار میره که مرا قابلیت ها و ویژگی های رهبری رو دارا باشه. مرا حتی از خود آکوامن هم رهبر و ملکه لایق تر و شایسته تریه و این رو دفعات متعددی ثابت کرده. مرا در نبود آکوامن هم تمام امور آتلانتیس رو به دست میگیره و حتی در زمان بودن آکوامن هم بسیاری از امور توسط مرا اداره میشه.

در کنار اینها مرا در جنگ هم رهبری فوق العادست و استراتژی های جنگی و برنامه ریزی های دفاعی فوق العاده ای رو پیاده سازی میکنه. اون حاضره برای سرباز ها و مردمش هرکاری بکنه و حتی خودش رو فدا کنه و همین ویژگی ها اون رو بهترین حکمران آتلانتیس میکنه.

۲. تلپاتی

یکی از قدرت هایی که تا قبل از فلش پوینت از قدرت های تاثیرگذار مرا و آکوامن بود و بعد از فلش پوینت بهای زیادی بهش داده نشد تلپاتیه. تلپاتی مرا درسته به اندازه جین گری یا پروفسور ایکس یا مارشن من هانتر قدرتمند نیست، اما بهش قابلیت ها و برتری های زیادی میده. مرا میتونه تقریبا با همه آتلانتیسی ها و موجودات دریا و شهروندهای هفت دریا تلپاتی کنه.

این قدرت گرچه اندازه ای قدرتمند نیست که بخواد باهاش دشمنانش رو زمین گیر کنه یا ازش در نبرد استفاده کنه، اما میتونه برای سازمان دهی ارتش آتلانتیس در نبرد ها، یا هشدار دادن به تمام مردم آتلانتیس در صورت وقوع خطری ازش استفاده کنه و در میدان نبرد برای ارتباط گیری با یارانش خیلی بهش کمک میکنه.

۱. فانوس قرمز (Red Lantern)

در خط داستانی تاریک ترین شب (Blackest Night) مرا با قهرمان های زیادی که تبدیل به اعضای نیروهای لنترن شدن سروکار داشت. و قرمز رنگی بود که مرا رو انتخاب کرد، خشم و تنفر از مرا برخواست و همه قدرت هاش افزایش پیدا کردن. مرا همه قدرتی که اونها داشتن رو گرفت، از تمام قابلیت های حلقه گرفته، تا از بین بردن قدرت های نیروهای فانوس در نبرد.

این اتفاق اون رو هم برای خودش و هم برای اطرافیانش خیلی خطرناک کرد، اما خوشبختانه این اتفاق گذرا بود و زیاد طول نکشید. زمانی که آرتور به سرزمین زندگان برگشت مرا حلقه اش رو گم کرد و تاثیرش هم از بین رفت.

نظر شما درباره ملکه مرا چیه؟ به نظرتون امبر هرد گزینه مناسبی برای ایفای این نقش هست؟

منبع : CBR.com


بخوانید:

۵ نکته اسکارلت ویچ که کمیکی نیستند

تمام قدرت ها و توانایی های آدام وارلاک

علاقه طراح ایونت دث متال برای کار با مارول

۵ مبارز مارول که کاتانا میتونه شکستشون بده

۳ فکت از جان کنستانتین


guest
13 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
محمد پویان

به نظرتون واندروومن قوی تره یا میرا

ماندانا

تصویر شماره ۴ مال انیمیشن یانگ جاستیس بود؟
فصل چند؟
قسمت چند؟

مبین

کی گفته از آکوامن قویتره
آکوامن همین قدرت هارو داره
ولی ده برابر
کسایی که ثور رو نمیشناسین

شرلوک هلمز

پس از اکوامن قویتره ولی به گرد پای تور نمیرسه

batman3000

اگه اینطور باشه بجای مقاله اکوامن علیه تور بباید بنویسید مرا علیه تور که مرا خیلی راحت میتونه شکستش بده و از اکوامن هم قوی تره.😊😊 خیلی مقاله جالبی بود . من تقریبا یکی رو میدونستم خیلی ممنون.

THOR

چی دادس؟
تو ی زنو با حضرت ثور مقایسه می کنی
تا دیر نشده از این پوچگرایی دست بردار
تنها پرنسزس حریف قوی ترین نسخه ثور یعنی پروردگار بزرگ رون کینگ ثور میشه تازه اون از سوپرمن پرایم وان میلیون هم قویتره اونوقت تو این بچه کوچولو قنداقی رو با ثووووووووووووووووووووووووووووور
مقایسه میکنی.
اگر خواستی برای پیروزی ثور دلیل هم میارم

Makan

تور بدون چکشش هیچی نیست اونم وقتی که همه میتوانند چکشش را بگیرن 🤣😁

تور

لطفا بدون داشتن اطلاعات حرف نزن
توی تور 3 بدون چکش تونس هالک رو بزنه

batman3000

انقدر حضرت ثور نکن . اون چکشش رو حتی لوکی و ددپول هم میتونند بلند کنند دیگه چیزی نیست این ثور خیلی گندش کردین اما جدا از این ثور شخصیت قدرتمندیه اما یه سوال تو چرا اونو با سوپرمن پرایم وان میلیون مقایسه میکنی گرچه اون هم میتونه ثور شکست بده .
دکتر منهتن یا لوسیفر یا وایت لنترن هرکدوم میتونن ثور رو شکست بدن.

Last edited 2 سال گذشته by batman3000
تور

من رون گینگ ثور رو گفتم
اگر بدونی دادگاه زندگی رو با ی انگشت میزنه

شرلوک هلمز

لوکی وقتی بلند کرد طلسم نداشت ددپول هم یه چکش دیگه رو بلند کرد

کمیک فن

البته که نظر اون کاربر خییییلی متعصبانه بود ولی تو هم دیگه خیلی زیاده روی کردی!!!! حضرت ثور؟؟؟؟ شوخی میکنی؟؟؟ بعدشم قدرت واندروومن با ثور برابر است!!!! رون کینگ ثورم تو دیسی از لوسیفر و میکاییل و الین بلک و شیطان وحشی عظیم و پرزنس ضعیف تره!!! تو مارول از والای همگان و فالکرام وپایین تر از همگان و بیاندر ماقبل ریتکان ضعیف تره!!!! ضمنا تعصبت رو روی ثور کم کنی بد نیس!!!!

شرلوک هلمز

قدرت تور از واندروومن کمی یعنی 53 درصد احتمال برد تور بیشتره دلیل هم واضحع