iron man vs thanos

5 دلیل که آیرون من دشمن اصلی تانوس بود

تانوس در دو فیلم اونجرز اینفینیتی وار و اندگیم به خوبی درخشید و تونست خودش رو نشون بده، در این دو فیلم شخصیت پردازی تانوس بسیار کامل شد و همه ما اون رو به خوبی شناختیم. اما با اینکه در فیلم‌ها جنبه‌های مختلف تانوس نشون داده شد و حالا میتونیم راجب هدف‌ها و انگیزه‌های اون صحبت کنیم اما همچنان سوالات بی پاسخی هم راجب این تایتان دیوانه وجود دارن از جمله اینکه دشمن اصلی اون در دنیای سینمایی مارول چه کسی بود؟ در مقاله‌ای قبلا راجب دلایل اینکه ثور دشمن اصلی اونه صحبت شده که میتونید برای خوندش به این لینک مراجعه کنید، و اما اینجا قراره بریم سراغ آیرون من تا ببینیم به چه دلایلی میشه اون رو اصلی ترین دشمن تانوس دونست.

5. ارتباطی که با هم داشتن

در حرف‌های تانوس و تونی استارک که در MCU شنیدیم فهمیدیم که ارتباط عجیبی بین این دو نفر وجود داره. از جمله دیالوگ‌های جالب که بین این دو نفر ارتباطی رو نشون میده جمله “تو تنها کسی نیستی که با دانش نفرین شده” بود. دشمنی بین این دو نفر هم به گونه جالبی شکل گرفته بود یعنی حتی قبل از اینکه همدیگه رو ملاقات کنن، تونی استارک در طول فیلم به این موضوع اشاره میکنه که مدت‌هاست کابوس تانوس رو داره. این ارتباط بین تانوس و مرد آهنی دشمن اونها رو خیلی کامل‌تر میکنه، به نوعی میشه اونها رو یین و یانگ دونست که کاملا برعکس هم هستن اما وجودشون کنار هم لازمه. مثال این عکس هم بودن رو هم میشه در تصمیمات اونها دید جایی که تانوس تصمیم میگیره دخترش رو برای کارهای آیندش فدا کنه و تونی تصمیم میگیره خودش رو برا آینده دخترش فدا کنه.

4. نقشه موفقی برای شکست تانوس کشید

در نبرد سیاره تایتان که میشه گفت از بهترین مبارزات قهرمانان علیه تانوس بود ما شکست تانوس رو کاملا دیدیم و فقط یک قدم تا موفقیت اونجرز مونده بود که انجام نشد. اما مهم‌تر از خود مبارزه نقشه ای بود که برای به دام انداختن تانوس کشیده شده بود چیزی که حتی این ویلن باهوش هم فکرش رو نمیکرد. البته شاید اینطوری فکر کنید که اون نقشه توسط استار لورد کشیده شد اما کاملا پاضحه که مار آیرون من بود. به راحتی میشه فهمید تونی چطور تونسته این برنامه رو بریزه، چون اون کاملا کارها و ساختار ذهن تانوس رو درک میکنه و در حالی که ثور تانوس رو با کمک قدرت استورم بریکر شکست داد اما تونی از نگرش خود تانوس برای شکستش استفاده کرد.

3. تانوس انتقامجویان رو با آیرون من میشناسه

با اینکه انتقام‌جویان برای بقیه جهان به عنوان یک تیم قهرمان شناخته نمیشن و تقریبا فقط در زمین افراد معروفی هستن اما تانوس به خوبی اونها رو میشناخت. در صحنه ای که تایم لاین متفاوتی رو میدیم جایی که تانوس خاطرات نبیولا رو نگاه میکرد با دیدن تصویر تونی استارک، اونجرز رو تشخیص داد و فهمید که ماجرا از چه قراره. شاید دلیل اصلی شناخت تانوس از انتقامجویان و به خصوص ایرون من به نبرد نیویورک برمیگرده، وقتی که تونی با یک موشک هسته‌ای سفینه مرکزی چیتاری‌هارو که متعلق به تانوس بود نابود کرد و نفرت تانوس از‌ همینجا شروع شده. با توجه به این موضوع حمله نیویورک در دشمنی این دو شخصیت تاثیر زیادی داشته و از اینجا هم تانوس آیرون من رو به چشم دشمن میبینه هم تونی اون رو به عنوان یک تهدید بزرگ در سرش نگه داشته.

2. تانوس به عنوان دشمنش بهش احترام میزاره

با توجه به شناختی که از این تایتان دیوانه داریم میدونیم که بدون هیچ ترس و نگرانی مردم رو به قتل میرسونه و نسل کشی میکنه، اما در نبردی که با آیرون من داشت فهمیدیم که اون برای حریفی که لیاقت داشته باشه احترام قائل میشه. در لحظاتی که درگیری بین این دو به اوج خودش رسیده بود میبنیم که تانوس به تونی میگه امیدواره جهان بخاطر تلاش شجاعانه‌ش اون رو در خاطرش نگه داره و خب همین کاملا نشون میده که حتی تانوس هم به شکلی متفاوت به آیرون من نگاه میکنه نه دشمی که قراره خیلی راحت بکشش. از طرفی هم تونی استارک این بار برای شکست دادن دشمنش فقط یک زره جدید خلق نکرد و از اونحایی که میدونست قدرت تانوس تحسین برانگیزه و تقریبا شانسی در برابر سنگ‌های ابدیت نداره همچنان با اراده قوی در مقابلش ایستاد و عقب نشینی نکرد. این مورد به خوبی دشمنی بین اونها رو نشون میده.

1. با هم مردن

مرگ Iron Man رو میشه به راحتی ناراحت کننده‌ترین اتفاق دنیای سینمایی مارول دونست.در این سکانس دلخراش، تونی استارک دقیقا لحظاتی بعد از پودر شدن تانوس یه اون پیوست و همه‌ رو ترک کرد. تانوی قطعا از عواقب این کارش آگاه بود و با فداکاری خودش و تانوس رو با هم از بین برد، این اتفاق نشون میده که این هم در زندگی و هم در مرگ با هم مرتبط بودن که شاید همون نفرینی بود که ازش صحبت میشد. همچنین Thanos و تونی در اثر یک بشکن کشته شدن، همه اینها در کنار هم نشون میده که آیرون من خیلی بیشتر از هر شخصیت دیگه‌ای دشمن تانوس بود و در نهایت هم دشمنش رو شکست داد و کار خودش رو به اتمام رسوند.


به نظر شما آیرون من دشمن اصلی تانوس بود یا Thor؟


بخوانید :

۱۰ نقطه ضعف ناشناخته سوپرمن
۵ دلیل اینکه ثور دشمن اصلی تانوس بود
10 تفاوت بین تایتان‌ها و تایتان‌های نوجوان
کدام نسخه از هالک میتونه از نهایت خشم و قدرتش استفاده بکنه؟؟؟
5 ایونت برتر مارول در دهه 2000 (میلادی)


guest
94 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
ثابتتبو

قوی ترین انتقام جویان کاپیتان مارول هست ولی به نظرم بدترین دشمن تانوس تور هست چون هم مردمشو و برادرش رو باهم کشت .
آیرون من هم میتونست از سگ ها استفاده نکنع

نیما

مردآهنی

متین

به نظر من ثور

ممد

کریتوس !

سید طه

دشمن اصلی تانوس انتقامجویان بود

Last edited 1 سال گذشته by سید طه
Reza

خب که چی دشمن اصلی ایرون من باشه یا ثور
چه فرقی داره اخه اصلا دشمن اصلی اسپایدرمنه خخخخخ

محمد صالح

تور دشمن اصلیه تانوسه اگر هم در پایان بازی چاق شده بود به خاطر این بود که دیگه دشمنی نداشت تازه تور قوی ترین انتقامجو هست و از تانوس قوی تره

فرشاد

آیرون من دشمن اصلیشه
تازه کی گفته ثور از تانوس قوی تره تانوس قوی تر از ثوره

Last edited 2 سال گذشته by فرشاد
مارتین برز

تانوس قوی تر از ثوره

ناشناس

ثور از تانوس قوی تره در نهایت هم ثور تانوس رو کشت و اگر از اول به سرش ضربه زده بود می تونست همون اول بکشتش تو پایان بازی چاق شده بود و ضعیف تر شده بود

حسین

این موضوع قویتر بودنش رو ثابت نمیکنه، این رو هم باید بدونی که تانوس غافلگیر شد و ثور بی هوا به تانوس حمله کرد، اگه رو در رو بود تانوس، ثور رو تیکه پاره میکرد.
بدون شک تانوس از ثور خیلی قویتره.

ناشناس

تو باید اخر فیلم جنگ ابدیت رو ببینی تانوس حتی با شش سنگ ابدیت هم حریف ثور نیس

تونی فردی از دیار باقی

نوبا رو نگاه خخ

نویسنده DC

به نظر من آیرون من دشمن اصلی تانوسه

مهدی

بالاخره دشمن اصلی تانوس کیه؟
ثور یا آیرون من؟

شرلوک هلمز

تور

فرشاد

آیرون من

بنده خدا

کاپیتان آمریکا

ونوم

درسته

general

تو اینفینیتی وار ثور تو اند گیم ایرون من

Last edited 1 سال گذشته by general
شرلوک هلمز

برا هزارمین بار

توی جنگ ابدیت تور بود
توی پایان بازی مرد اهنی

هیچکس

تو جنگ ابدیت مرد آهنی تو پایان بازی ثور

a FELLER with no name

با کاپیتان جنگ سختی داشت تو اندگیم با میپلنیر