10 تغییر MCU که ممکنه در دنیای کمیک هم خوب باشه

مارول تا الان تونسته به خوبی فیلم های کمیکی رو مدیریت کنه و اقتباس های خوبی بسازه و با اینکه منبع اصلی این فیلم ها کمیک های مارول بودن اما همیشه شاهد تغییرات کوچیک و بزرگی نسبت به دنیای کمیک بودیم، البته تا وقتی که دنیای سینمایی مارول به کمیک ها وفادار باشه این تغییرات میتونن باحال و مفید باشن. حتما تاحالا متوجه شدید که از فاز اول تا به اینجا هرچی جلوتر میومدیم تغییرات فیلم ها نسبت به کمیک ها هم بیشتر میشد و شاهد اتفاقات متفاوت تری بودیم که بعضی از این تغییرات باعث ناراحتی مخاطب ها شدن ولی از طرفی بعضی چیزها خیلی به دنیای مارول کمک کردن، به طوری که شاید بشه از اونها در دنیای کمیک هم استفاده کرد. در اینجا 10 مورد از تغییراتی که ممکنه در دنیای کمیک هم نتیجه خوبی داشته باشه رو بررسی میکنیم .

10. اورجین کیلمانگر

کیلمانگر یکی از شخصیت های مهم داستا های بلک پنتره، البته شناختی که از اون در دنیای کمیک داریم با دنیای سینمایی مارول کمی متفاوته . کیلمانگر عضو خانواده سلطنتی نیست و با یک داستان ساده قصد انتقام گرفتنو داره اما مارول در فیلم بلک پنتر یک رابطه خیلی بهتر بین اون و بلک پنتر ایجاد کرده و یک روایت احساسی تر برای این شخصیت به وجود آورده و دلیل منطقی تری هم به دشمنی اون با تچالا داده؛ این تغییر توی اورجین شخصیت کیلمانگر میتونه برای دنیای کمیک هم مفید باشه و کیلمانگر رو به شخصیت مهمتری تبدیل کنه، مثل دنیای سینما که بعد حضورش به یکی از ویلن های محبوب تبدیل شد .

9. نقشه تانوس

در کمیک های مارول هدف تانوس از نابودی نصف مردم جهان کاملا متفاوته و این کشتار جمعی اون یک دلیل عاشقانه کیهانی داره اون هم بدست آوردن عشق “مرگ” هستش . در کمیک های مارول «مرگ» شخصیتی هست که تانوس عاشقش شده و چون تانوس از بچگی همه ازش فرار میکردن هیچکس رو نداشت به همین دلیل قصد داره هرطور شده عشق مرگ رو بدست بیاره که خیلی منطق خوبی برای انجام این کاره، اما در دنیای سینمای مارول داستان کاملا فرق میکنه و تانوس قصد داره تعادل رو به جهان برگردونه تا منابع به اندازه کافی به همه برسه، این هدف با دنیای کمیک خیلی متفاوته و ممکنه این اتفاق در دنیای کمیک هم نتیجه خوبی داشته باشه البته به عقیده بعضی ها باید برعکس باشه و چیزی که توی کمیک ها دیدیم در دنیای سینما هم اتفاق بیوفته 

8. اژدها زیر نیویورک

این مورد مربوط به سریال هایی میشه که نتفلیکس برای مارول ساخته و هنوز دقیقا نمیدونیم اونها در دنیای سینمایی مارول جریان داشتن یا نه . در سری مدافعان (The Defenders) دیدیم که استخوان های یک اژدها زیر شهر نیویورکه، در حالی که هیچ توجهی به اون نشده درحالی که ممکنه ایده ها و داستان های جالبی پشت اون استخون ها باشه و داستان گذشته این شهر پر از قهرمان رو روایت کنه که چرا همه قهرمان ها یه جوری به نیویورک پیوند خوردن؛ این مسئله احتمالا در دنیای سینمایی مارول دیگه دیده نشه ولی میتونه توی کمیک های مارول فرصت خوبی داشته باشه تا یک روایت کامل در مورد این اژدها ببینیم.

7. چارچوب و سازمان

 چار چوب و سازمان ها در دنیای سینمایی مارول نقش مهم و مفیدی داشتن و باعث شدن این دنیا نظم خاصی داشته باشه و از حالتی که در دنیای کمیک پیش اومده خارج شه، در دنیای کمیک هر گروه قهرمانی با هم متحد میشن و با ویلن ها مبارزه میکنن که شاید همیشه این کار جذاب نباشه، اما اگه در دنیای کمیک هم مثل  MCU چارچوب و قاعده ای وجود میداشت میتونست داستانها رو منطقی تر کنه و از هرج و مرج بی دلیل هم جلوگیری کنه، البته در دنیای کمیک هم سازمان هایی به این صورت وجود دارن اما نقش کمرنگ تری دارن و باید بیشتر بهشون اهمیت داده باشه .

6. گذشته زیمو

در کمیک هایی که بارون زیمو حضور داشته نشون داده شده که اون یک ویلن خیلی شروره که گذشتش به هایدرا و نازی ها مربوطه، اما نسخه زیمو که در دنیای سینمایی مارول دیدیم خیلی گذشته بهتری داشت همچنین زیمو شخصیت تیزهوش تری شده بود که قصد داشت انتقام مرگ خانوادش که نتیجه مستقیم یکی از درگیری های انتقام جویان بود رو بگیره . همونطور که میدونیم این شخصیت عملکرد خوبی داشته و قرار در سریال فالکون و سرباز زمستان هم دوباره حضور داشته باشه این اتفاق باید در دنیای کمیک هم بیوفته و تغییراتی در شخصیت و گذشته زیمو ایجاد بشه.

5. اهمیت ماموران شیلد

ماموران S.H.I.E.L.D هم در MCU حضور مهمی داشتن و هم در کمیک ها، البته به شکل کاملا متفاوت . بعضی از اعضا مثل مک در کمیک ها خیلی خیلی با دنیای سینمایی تفاوت دارن درحالی که مامور کولسن شباهت بیشتری به کمیک ها داره . نوع تیمی که مارول برای سریال این شخصیت ها تشکیل داده واقعا عالیه اونها کنار هم خیلی خوب عمل میکنن و شیمی عالی بین شخصیت ها هست، این گروه برای انجام ماموریت های فرعی و و اتفاق های که بعد از کارهای انتقام جویان جریان دارن خیلی مفیدن و این ترکیب توی دنیای کمیک هم قطعا جواب میده و ماموران شیلد میتونن کمیک های اختصاصی جذاب خودشون رو به این شکل داشته باشن .

4. کورگ

کورگی که ما از دنیای کمیک میشناسیم با چیزی که تایکا وایتیتی برای MCU  خلق کرده کاملا متفاوته . در دنیای کمیک کورگ یک جنگجوی سنگی خشنه که با هالک در ارتباطه و در کمیک های جنگ جهانی هالک ازش استفاده شده، اما چیزی که در فیلم رگناروک دیدیم خیلی شخصیت فان و جذاب تری بود و باعث شد همه ببیننده ها طرفدار اون بشن و توی بقیه فیلم ها هم حضور پیدا کنه، اگر در کمیک های مارول هم یک نسخه از کورگ شبیه به چیزی که در MCU  دیدیم حضور داشته باشه باعث جذب بیشتر طرفدار های کمیک به این شخصیت میشه.

3. NEW ORLEANS (اسم شهر)

New Orleans مکانیه که در دنیای سینمایی مارول خیلی متفاوت با دنیای کمیک نشون داده شد، معمولا در کمیک ها همه اقدامات روی زمین در شهر نیویورکه اما قهرمان هایی مثل Cloak و Dagger در شهر New Orleans حضور دارن . در دنیای کمیک از این شهر به عنوان یک مکان جادویی استفاده میشه و شخصیت هایی مثل voodoo از اونجا وارد داستان های مارول شدن، اگر این اتفاق در دنیای کمیک بیوفته و کمی هم روی این شهر تمرکز بشه بجای نیویورک شاید نتیجه مثبتی داشته باشه و با قهرمان های این شهر هم آشنا بشیم .

2. میستریو ارتقاع یافته

میستریو برای مخاطب های مدرن کاملا به روز شده؛ MCU میستیور ای خلق کرده که قصد انتقام گرفتن از تونی استارک رو داره، به دلیل اینکه در طول زندگیش اون رو نادیده میگرفته، نه تنها داستن میستریو بهتر شده بلکه کاستومش و وسایل هاش هم خیلی بهتر و مدرن تر شدن، دقیقا چیزی که میستریو استاد جلوه های ویژه نیاز داره این ارتقاع پیدا کردن برای شخصیتی مثل میسترو واقعا لازمه و باید در دنیای کمیک هم شاهد مدرن تر شدن اون باشیم تا ارتباط بیشتری با دنیای مدرن امروزی پیدا کنه .

1. انت من و وسپ

هنک پیم و جنت مدت زیادیه که در کمیک ها نقش های اصلی کمیک های مرد مورچه ای رو بر عهده دارن و دنیای سینمایی مارول تغییری در این وضعیت ایجاد کرده و اسکات رو به وجود اورده که خیلی شخصیت جذاب تری داره ، همچنین ارتباطش با وسپ توی فیلم خیلی خوب برقرار شده به طور کلی میشه گفت نسخه مرد مورچه ای که در سینما دیدیم از نسخه کمیکی در خیلی موارد بهتره و باید با الهام از دنیای سینمایی مارول تغییراتی در کمیک های انت من صورت بگیره .


بخوانید:
چگونه خواندن کمیک های مارول را شروع کنیم
تاثیرگذارترین رویدادهای دیسی
۱۰ نکته درباره شی هالک که نمیدانستید
۱۰ مبارز برتر دنیای مارول
معرفی 5 کمیک ترسناک


guest
5 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
علی آرت

راستش خیلی چیزای دیگه هس ک نگفتی اینا ک گفتی مهم بودن اما مثلا ب جای کورگ میشه گفت مثلا کاستوم ریالستیک تر (مثل مخصوصا مال کپ🔥) یا کاستوم تانوس وجدانا 😂(من با لباس ام سی یو بیشتر دوسش داشتم) و در اخر قدرتاشنو یا کمتر کنن یا بیشتر نبرد بدنی باشه منظورم مثلا تانوس تو کمیک انفینیتی گاولنت پیش از حد قوی بود خیلی کیهانیش کرده بودن اما مبارزه ها تو ام سی یو عالی بود 🔥🔥 یا مثلا نال اگه بیشتر باهاش مبارزه داشتن

امیر مهدی

عالیه سایتتون

Spidey

سلام مقاله خوبی بود ولی در مورد میستریو باید بگم اسپایدی که mcu به تصویر کشیده یکم زیادی متکی به تونی استارک هست حتی با دوتا ویلنی هم که روبه رو شده اریجین هاشون مربوط به تونی بود و این زیاد برای من جالب نبود و رابطه تونی و پیتر در کمیک خیلی متفاوت با mcu هست…

دیسی فندوم (نو وی هم 🤝 بتمن )🪵🪨🌗

برو به اون ادمینت که وانمود میکنه استاد دانشگاهه بگو دیسی فندوم سلام رسوند 🤣😂

Mmm

مارول باید از کمیک هم در mcu استفاده کنه البته تمام داستاناش از روی کمیکه ولی باید جهان ها و زمین های موازی هم درست کنه ولی این برای چندین سال بعده چون مارول هنوز دنیای اصلی یعنی دنیای شماره ی۶۱۶ خودشو درست نکرده از حرفام معلومه که عاشق دنیا های موازی هستم