Loki-Sylvie-Origin-Story

لوکی: 4 شخصیتی که در صحنه پس از تیتراژ دیدیم چه کسانی بودند؟

هشدار اسپویل قسمت 4 سریال لوکی!

چهارمین قسمت سریال لوکی بازی را کاملا تغییر داد و نشان داد همه ما در مورد نگهبانان زمان اشتباه فکر میکردیم، اما این قسمت به همینجا ختم نمیشود و با یک صحنه پس از تیتراژ باز هم غافلگیر میشویم. در این صحنه کوتاه چهار مغایر جدید را میبینم اما سوال اینجاست که آنها چه کسانی بودند؟ به نظر میرسد قسمت 4 سریال لوکی نسبت به زمانی که داشت اتفاقات بسیار زیادی را به نمایش گذاشت و کاری کرد هواداران به شدت منتظر هفته بعد بمانند. شورش در سازمان TVA، خیانت و دزدی کردن موبیوس، دیدن دوباره لیدی سیف، عاشق شدن لوکی و… همه چیزهایی بودند که در یک اپیزود 42 دقیقه‌ای دیدم. این قسمت سریال لوکی که “رویداد نکسوس” نام داشت تا اینجای کار نقطه اوج سریال بود اما همچنان حقیقت اصلی را درمورد سازمان رسیدگی به تناقضات زمانی افشا نکرد و این یعنی باز هم در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

اپیزود “The Nexus Event” کمی از گذشته غمناک سیلوی را هم نشان داد و تازه در حال اطلاعات به دست آوردن از این لوکی بودیم که در انتهای اپیزود با چند نسخه دیگر از جمله کید لوکی روبه‌رو میشویم. در صحنه پس از تیتراژ دیدیم که لوکی انتظار داشت مرده باشد و در جهنم به هوش آمده باشد اما صدایی را میشنویم که به او میگوید: “هنوز نه، ولی خواهی مرد اگر با ما نیایی” به راحتی میتوان متوجه شد که لوکی در نیویورک قرار دارد البته نه در حالت عادی بلکه در جهانی پسا آخرالزمانی که کاملا نابود شده است، در تریلرهای سریال نیز نیویورک را در این وضعیت دیده بودیم اما کسی خبر نداشت چند نسخه از لوکی در آن به سرمیبرند و قرار است بعد از اینکه کسی توسط سلاح مخصوص ماموران TVA نابود میشود به آنجا فرستاده شود.

بعد از اینکه دوربین از روی لوکی با بازی تام هیدلستون می‌چرخد ما چهار لوکی مغایر را میبینیم: Richard E. Grant کسی که به لوکی اخطار داد و حرف زد به عنوان لوکی کلاسیک. Jack Veal به عنوان کید لوکی(بچه لوکی). DeObia Oparei به عنوان Boastful Loki (نسخه‌ ای خود ستا و با افتخار برای خودش). و موجودی که با توجه به داشتن تاج طلایی میتوان آن را تمساح لوکی تصور کرد. برای بازی  در نقش نسخه کلاسیک لوکی Richard E. Grant انتخاب شده است که سابقه بازی در فیلم‌های Age of Innocence ،Logan و Star Wars: The Rise of Skywalker را دارد. حضور این بازیگر در سریال در ماه سپتامبر اعلام شده بود و حدس زده میشد برای ایفای نقش Old Loki انتخاب شده باشد و یا ویلن سریال باشد اما حالا که با کاستوم قدیمی لوکی که به دست جک کربی طراحی شده است در سریال حضور پیدا کرده است متوجه شدیم چه نقشی دارد.

همچنین از زمانی که Jack Veal ستاره نوجوان سریال The End of the F***ing World به جمع بازیگران سریال لوکی پیوست شایعه حضور او در نقش کید لوکی بین هواداران بسیار طرفدار دارد و حالا هم که به واقعیت پیوست و او را در قامت یکی از پرطرفدارترین نسخه‌های لوکی دیدیم. کید لوکی در سال 2010 در کمیک Thor #617 که به دست Matt Fraction نوشته شده بود و هنرمند آن هم Pasqual Ferry بود پا به دنیای کمیک گذاشت. او در واقع یک نسخه دوباره متولد شده از لوکی‌ قدیمی است که بچه پاک و خوبی هم هست. در مورد نسخه تمساح لوکی حرف زیادی نمیشود زد چون شخصیتی کاملا جدید است اما وقتی  در دنیای کمیک ثور قورباغه داریم چرا در MCU لوکی تمساح نداشته باشیم؟ و آخرین نسخه‌ای که در تصویر میبینیم یک لوکی سیاه پوست است که با توجه به سلاح و لباسش شباهت زیادی هم به ثور دارد، این نسخه خشن لوکی احتمالا بیشتر از بقیه به ثور نزدیک است و ممکن است در قسمت‌های بعدی ارتباط جالبی بین او و لوکی اصلی ببینم.

در دنیای کمیک چنین چیزی کاملا طبیعی است و حالا که در دنیای سینمایی مارول هم اتفاق افتاده باعث خوشحالی بسیاری از طرفداران کمیک‌های مارول شده است. از بزرگترین نقاط قوت مارول تا اینجا وفاداری آن به دنیای کمیک بوده است اگر به نسخه کلاسیک لوکی در سریال دقت کنید میبنید که کاستوم او بسیار شبیه لوکی در دوره جک کربی است. مارول دقیقا این کار را با کاستوم کلاسیک اسکارلت ویچ در سریال وانداویژن انجام داد و به بهانه مراسم هالووین در دنیای سینمایی مارول توانستیم این شخصیت را با ظاهر دنیای کمیک ببینیم. با این کار هم در کیفیت کاستوم اصلی شخصیت‌ها مشکلی به وجود نمی‌آید هم اهمیت و احترام به کمیک‌های قدیمی به مخاطب نشان داده میشود.


نظر شما راجب قسمت 4 سریال لوکی چه بود؟


بخوانید:

۱۰ فکت جالب از فیلم لوگان که نمیداستید!
۵ تا از بدترین دشمنان HELLBOY (پسرجهنمی)
برترین فیلم های کمیک بوکی تاریخ
بهترین ایونت‌های دیسی در قرن 21
10 کمیک برتر دیسی برای خواندن در قرنطینه


guest
47 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
لوکی

بر اساس کتاب لوکی خواستگاه شرارت با شخصیتی به اسم امورا اشنا میشیم که وقتی خودش رو ناشناس معرفی میکنه میگه من سیلوی هستم ……….
امورا معشوقه ی لوکی بوده و لوکی دم به دقیقه میگه انگار که تو هم لوکی هستی………..
امورا جادوگر بوده و لوکی اونو افسونگر صدا میکرد خون امورا خوشش میومد ……
امورا مو های طلایی داشت و همیشه سبز میپوشید و به لوکیم گفته بود همین جور باشه چون معنقد بود به رنگ چشماشون میاد….
دیگه چی میخواسن تا بگم اسیلوی همون اموراست؟

Thor

باسلام و خسته نباشید
دوستان یه فرضیه جالب از سریال لوکی
خطر اسپویل قسمت 4
.
.
.
.
.
.
.
.
.
اون لوکی سیاه پوست که دیدیم
یک پتک در دستش داشت که شاید اون پتک همون میولنیر باشه و لوکی لایق اش ؟! (البته اون نسخه از لوکی)
شما به این عکس دقت کنید چقدر لباس این لوکی با لوکی سیاه پوست شباهت داره؟ (منظورم فقط لباسش بود نه بقیه چیزاش)
https://vigiato.net/wp-content/uploads/2020/05/1-1.jpg

یه سوال از کاربران سایت :
آیا ممکنه که لوکی به mcu برگرده ؟( منظورم تایم لاین اصلی mcu بود)

Last edited 1 سال گذشته by Thor
لوکی

بله

دوپیندر

چیییییییییییییییییییییییییییییییی ؟
مگه کروکدیل لوکی بود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

hmc

ینی تی وی ای رو کانگ ساخته

کاظم گراچ

باهات موافقم
اما اگر کانگ وارد ام سی یو شود پس باید چهار شگفت انگیز هم وارد شود

جوناه هکس

اتفاقا مارول داره روی فیلم سینمایی چهار شگفت انگیز کار میکنه منظورم اینه که قراره تابستان 2023 بیاد فیلمش و برنامه داره امیدوارم دکتر دووم هم بیاد تو فیلمش چون خیلی خفن میشه

hmc

سلام علیکم
طبق اون چیزی که من فهمیدم و با کمیک مقایسه کردم:کانگ ویلن معروفی که بعضیا میشناسن (کسیکه در زمانسفر میکرد) و کاستومش هم شباهت زیادی با نگهبانان داشت.
این رو فهمیدم ولی نمیتونم تحلیلش کنم

Last edited 1 سال گذشته by hmc
کمیک فن

سلام مقاله ی خوبی بود و واقعا قسمت چهار خیلی خوب بود و بعضی از ضعفایی که قسمت قبل داشتو جبران کرد و خلاصه عالی بود!! فقط یه سوالی که در مورد قسمت قبل داشتم اینه که :
خطر اسپویل
.
.
.
.
.
.
.
توی قسمت 1 مشخص شد که توانایی های لوکی توی توی تی وی ای کاربردی ندارن پس اگه اینطوره چطوری لیدی لوکی تو قسمت 3 اومد توی تی وی ای و همچنان توانایی هاشو داشت و چنتا سرباز رو هم نفله کرد!!

hmc

خیر. واسه اون قلاده هه بود فکر کنم

علیرضا

نه ربطی ندارد چون تو قسمت ۱ دیدیم که حتی سنگ های ابدیت هم در تی وی ای قدرتی ندارن

X-boy

تو TVA جادو کار نمیکنه برا همینه که سنگ های ابدیت هم هیچ قدرتی ندارن.تو قسمت سوم هم سیلوی خواست یه نفر رو افسون کنه ولی وقتی دید جواب نمیده تعجب کرد.بعدشم با مشت و لگد زد لت و پارشون کرد.تو قسمت چهارم هم اون مامور TVA وقتی از سیلوی خواست که خاطره هاش رو برگردونه مجبور شد که سیلوی رو از TVA ببره بیرون تا بتونه از جادوش استفاده کنه.

نقد کننده برتر

قدرت های لیدی لوکی هم تو تی وی ای تاثیر نداشت. همون اول ورودش خواست یکی از سرباز ها رو کنترل کنه دید نشد. بحث نفله کردن سرباز ها هم به توانایی های مبارزه ایش بر میگرده نه جادو.

علیرضا

تا اونجایی که من یادمه لیدی لوکی هم قدرتاش تو تی وی ای کار نمیکرد

کمیک فن

آره انگار اونجا هم قدرتاشو نداشته ولی خب به هر حال اینکه یه آدم عادی با مهارت نسبتا زیاد سرشو بندازه پایینو بره تو تی وی ای و حتی چنتا سربازو هم نفله کنه با عقل جور در نمیاد!!

دکتر استرنج قاتل ترول ها ( تا حدودی)

یعنی این قسمت عالی عالی بود

ماندانا

قسمت 4 واقعا عالی بود یجورایی داستان عوض شد و بهتر شد

ایلیا

یه حسی بهم میگه لوکی ها به هک نمیرسن، چون سیلوی میمیره، نمیدونم ولی حس میکنم

جعفر

اونجاش که لوکی دستاشو گذاشت روی شونه های سیلوی و اون آهنگ پخش شد انتظار یه بوسه داشتم نه انتظار محو شدن لوکی واقعا شوکّه کننده بود ولی توی صحنه پس از تیتراژ یکم آروم گرفتم که هنوز زنده است

adam warlock

هیییییی اسپویل نکن

general

وارلاک جان خود مقاله اسپویله پس چرا اینجایی؟؟؟