Final-Crisis-Cropped

بهترین ایونت‌های دیسی در قرن 21

انتخاب کردن بهترین ایونت‌های دیسی کار بسیار سختیه، از اونجایی که در هر سال شاهد انتشار رویداد های بزرگ و مختلفی از دیسی کامیکس هستیم شاید نشه بگیم که این ایونت‌ها بدون شک بهترین‌ها هستن چون سلیقه‌های بسیار متفاوتی وجود دارن و ممکنه یک ایونت بنظر خیلی‌ها لیاقت حضور در بهترین‌هارو داشته باشه و از نظر عده ای دیگه اونقدرا هم خوب نباشه این دو دسته شدن مخاطب‌ها در برخورد با یک رویداد رو اخیرا زیاد میبینیم به عنوان مثال ایونت جوکروار که مدت زیادی هم از انتشارش نگذشته. اما از ایونت‌‌های جدید بگذریم و بریم سراغ بهترین‌های دیسی در قرن 21.

در مقاله قبلی بدترین ایونت‌های دیسی که در همین دوره منتشر شدن و خیلی مورد استقبال قرار نگرفتن رو راجبشون حرف زدیم اگه اون مقاله رو نخوندید میتونید به این لینک مراجعه کنید.

5. فلش پوینت (Flashpoint)

فلش پوینت به نویسندگی جف جانز و هنرمندی Andy Kubert خلق شد. شهرت ایونت فلش پوینت بسیار زیاده و حتما میدونید که چه نقش مهمی هم در دنیای دیسی داشته. ماجرا از این قراره که فلش در یک دنیای کاملا متفاوت بیدار میشه، هیچ سوپرمنی وجود نداره، توماس وین بتمنه و واندروومن در حال رهبری یک ارتش بر علیه اکوامن و آتلانتیسه…  حالا همه چیز به فلش بستگی داره اینکه بفهمه اوضاع از چه قراره. همه چیز در مورد رویداد Flashpoint عالیه و تقریبا مورد استقبال همه کمیک فن ها قرار گرفت، اگه یک ایراد بخوایم از اون بگیریم میتونیم به کوتاه بودنش اشاره کنیم. اتفاقات این ایونت تاثیرات ماندگاری در جهان دیسی داشت و هنوز هم جزو داستان‌های پیشنهادی برای خواندن به حساب میاد.

برای دانلود کمیک فلش پوینت روی این لینک کلیک کنید.

4. سیاه‌ترین شب (Blackest Night)

Blackest Night هم به توسط جف جانز نوشته شده و این رویداد اوج کار جانز برای گرین لنترن بود. هنرمند این ایونت Ivan Reis هسش که در کنار داستان عالی یک داستان پر از زامبی رو به بهترین شکل به تصویر کشیده. سپاه فانوس سیاه یکی از جذابیت‌های این رویداده در کنار بقیه ویژگی‌های خوب مثل لحظات اکشن خیره کننده. سیاه ترین شب تونست به بهترین شکل چیزی که طرفداران فانوس سبز بهش نیساز داشتن رو تقدیمشون کنه و حتی با شخصیت پردازی عالی، در بعضی مواقع بیشتر از انتظارات مردم ظاهر شد.

3. دارک نایتس: متال (Dark nights: Metal)

Dark nights: Metal به دست اسکات اسنایدر و گرگ کاپولا خلق شد. این رویداد با حضور Barbatos که تصمیم گرفته دارک مولتیورس رو جایگزین مولتیورس فعلی کنه تبدیل شده به یکی از بزرگترین اتفاقات اخیر جهان دیسی که همچنان هم داریم تاثیراتش رو میبینیم. این رویداد بخش اول ایونت دث متال هستش که در حال حاضر مهم‌‌ترین رویداد DC به حساب میاد. متال از نظر جذابیت هیچ چیز کم نداره، اکشن‌ عالی، ماجراجویی‌های جذاب، داستان متفاوت که با حضور بتمنی که میخندد بسیار هم هیجان انگیزتر شده. نسخه های شیطانی مختلف بتمن در یک داستان ‌اتفاقی بود که شاید مدت‌ها طرفدارهای دیسی منتظرش بودن و خوشبختانه وقتی این ایونت اتفاق افتاد خیلی نتیجه خوبی داشت.

2. بحران نهایی (Final Crisis)

فاینال کرایسیس اثر گرنت موریسون درباره پیروز شدن شرورهاست. دارکساید و بقیه خدایان شرور اپوکالیپس جسم خودشون رو از دست دادن و با معدله ضد زندگی به زمین رفتن و حمله ای عجیب علیه قهرمانان زمین انجام دادن. این حماسه بزرگ یکی از بهترین داستان‌های دارکساید در دوران مدرن به حساب میاد. اگه میخواید قهرمان‌هارو در ناامیدترین حالت خودشون ببینید حتما این رویداد رو بخونید. گرنت موریسون معمولا داستانهای پیچیده ای خلق میکنه که مفاهیم خوبی رو در ذهن مخاطب شکل میدن و به کمیک به چشم یک اثر هنری نگاه میکنه. در این داستان‌ هم شاهد لحظات عالی زیادی هستیم که تا مدت‌ها در یادمون میمونه.

1. بحران بی نهایت (Infinite Crisis)

بحران بی‌نهایت هم یکی دیگه از شاهکارهای جف جانز برای دیسیه که تونست بسیار موفق باشه. این ایونت به هنرمندی Phil Jimenez, George Perez, Ivan Reis, و Jerry Ordway خلق شده و  دنباله بحران در زمین‌های بینهایت (Crisis On Infinite Earths) رو روایت میکنه. رویداد بحران در زمین‌های بینهایت یکی از شاهکارهای تمام دوران دیسی به حساب میاو و خب قطعا کار سختیه که اون رو ادامه بدی به شکلی که همه راضی باشن، خوشبختانه جف جانس به بهترین شکل این کار رو میکنه و اینفینیت کرایسیس تبدیل میشه به یکی از تحسین برانگیزترین ایونت‌هایی که برای دیسی خلق شده.

منبع: CBR


به نظر شما کدوم ایونت از همه بهتر بود؟


بخوانید:

7 فیلم کنسل شده X-MEN و دلیل کنسل شدنشان
۵ تا از بدترین دشمنان HELLBOY (پسرجهنمی)
10 کمیک برتر IMAGE COMICS
5 کمیکی که باید تو فاز 5 مارول استفاده بشه
تاثیرگذار ترین رویداد های DC


guest
20 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
Darkseid true

بله میشه هر چی زود تر کمیک فاینال کریسیس رو ترجمه کنید

ماندانا

کمیک هاشون رو ترجمه کردین؟

Mehdi

سلام خیلی ممنون از سایتتون
کمیک ترجمه میکنید
مقاله مینویسید
ولی لطفا کمیک رو ترجمه کنید و ادامه کمیک های ناقص رو بفرستید تنها سایتی که اونجا کمیک میخونم سایت شماست.

یاسین

دنبال ادمین نیستید؟

من میتونم مقاله بنویسم و کمیک ترجمه کنم؟

یاسین

جان هر کی دوست دارین داستان تاریک ترین شب رو ترجمه کنین

سایتتون معرکه ست

F.H

تو شماره ی ۲ گفتید حتما این کمیک رو بخوانید.ولی هنوز درون سایت کمیک بحران نهایی رو قرار ندادید انگلیسی هم باش طوری نیس.لطفا قرار بدید

abolazl

چندتا از اینا توی سایت ترجمه شده هس؟؟؟

پارمیس

من خودم کمیک فلش پوینت رو خوندم میتونین از فیدیو بخونینش ولی همون طور که اینجا نوشته بود خیلی کوتاه بود

Supermanprime13tbsa10

عالی بود

BATMAN

بحران نهایی عالیی بود