young-justice-header

5 دلیل که دیسی بهترین قهرمان‌‎های نوجوان رو داره

کپانی بزرگ دیسی تاحالا قهرمان های خیلی زیادی رو وارد دنیای کمیک کرده که خیلی از اونها برای سالها ماندگار شدن و خیلی از اونها هم فراموش شدن. مارول هم مثل دیسی در طول سالهای زیاد فعالیتش شخصیت های زیادی خلق کرده. تیم اصلی این دو شرکت یعنی جاستیس لیگ و اونجرز از قهرمان های بزرگسال تشکیل شدن و البته خدایان هم در بین اونها حضور دارن که سن خیلی زیادی دارن. اما الان به اونها کاری نداریم و در اینجا قراره ببینیم کدوم کمپانی قهرمان‌های “نوجوان” بهتری داره. با توجه به رنج سنی مخاطب های کمیک قطعا حضور شخصیت های “تین” اجباریه و باید از اونها هم استفاده بشه، که خب هم مارول و هم دیسی این کار رو به بهترین شیوه انجام دادن. در این مطلب نگاهی به 5 دلیلی میندازیم که نشون میدن دیسی سوپر هیرو های نوجوان بهتری داره و به زودی برتری های مارول هم در بخش قهرمان های نوجوان رو قرار میدیم.

5. اولین تیم قهرمان‌های نوجوان

دی‌سی اولین تیم ابرقهرمانی با شخصیت‌های نوجوان رو در سال 1958 به مخاطب ها معرفی کرد. این کار در شماره 247# کمیک Adventure Comics انجام شد. لژیون ابرقهرمان‌ها گروهی از نوجوان ها بودن که با قدرت های زیادی که داشتن تصمیم گرفتن تبدیل به بقیه کمک کنن و مثل سوپرمن به قهرمان تبدیل بشن. با توجه به اینکه مدت خیلی زیادی از خلق اولین گروه نوجوان توسط دیسی گذشته میشه گفت این شرکت تجربه خیلی زیادی در این مورد بدست آورده و همین باعث میشه شخصیت های پخته تری خلق کنه که مردم اونها رو بیشتر دوست دارن چون قطعا با گذشت این همه سال DC کاملا سلیقه مخاطب رو متوجه شده.

4. شناخته شده ترین تیم قهرمان‌های نوجوان

در سال 1964 در شماره 54 کمیک Brave And The Bold دیسی تیمی رو وارد داستان کرد که از قهرمان های بسیار معروفی تشکیل شده بود. ازجمله اعضای این تیم میشه به رابین، کیلد فلش، واندر گرل، و .. اشاره کرد که هرکدوم در کمیک های زیادی حضور پیدا کرده بودن و شهرت خوبی داشتن. شخصیت های دیگه ای مثل Aqualad و Speedy هم در این تیم حضور داشتن و حتی بعدها با گذشت سالها شخصیت های دیگه ای هم وارد این تیم شدن. تشکیل این گروه با استفاده از نوجوان های معروف دنیای دیسی باعث شد که حالا تین تایتانز و گروه های دیگه نقش مهمی در دنیای کمیک هم در مارول و هم در دیسی ایفا کنند.

3. بازسازی کمیک نوجوان‌ها

مثل همه چیز های دیگه ای که نوجوان ها بهشون علاقه دارن و بعد از مدتی اونها رو کنار میزارن کمیک های Legion Of Superheroes و Teen Titans هم کنار گذاشته شدن. این کمیک‌های نوجوان محور بعد از مدتی محبوبیت خودشون رو از دست دادن برای همین دیسی تصمیم گرفت کار جدیدی برای اونها انجام بده. قبل از اینکه یک مجموعه کاملا جدید به دست DC شروع بشه قهرمان‌های تین جدیدی وارد دنیای کمیک شدن مثل نسخه جدید سوپر بوی و دختر شگفت انگیز و نوه بری آلن که از آینده اومده بود. بعد از این، گروه یانگ جاستیس تشکیل شد که همچنان بعد از سالها پابرجاست. ساخت این تیم روح جدید به کمیک های تین‌ایجری داد و باعث شد دوباره پر طرفدار بشن.

2. حضور در رسانه‌های مختلف

به نظر میرسه دی‌سی خیلی بیشتر از مارول به قهرمان های نوجوان خودش ایمان داره. قطعا اسپایدرمن فیلم های خوبی داشته تا الان اما کل بار بخش نوجوان های مارول به دوش همین یک نفر بوده و با وجود شخصیت های نوجوان خیلی زیاد اصلا استفاده خوبی از اونها نشده و خب این نشون میده مارول معتقده بقیه ابرقهرمان‌های نوجوان نمیتونن به موفیقت برسن. اما دیسی برعکسِ مارول به گروه معروفش ینی تایتان‌ها بهای زیادی داده و هم سریال اختصاصی اونها ساخته شده و هم انیمیشن های مختلف. علاوه بر تین تایتانز، یانگ جاستیس هم انیمیشن سریالی خودش رو داره که پرطرفدار هم هست ولی متاسفانه شاهد چنین چیزی برای نوجوان‌های مارول نبودیم.

1. تکامل پیدا کردن شخصیت‌ها

دو قهرمان متفاوت دیسی یعنی دیک گریسون و والی وست تاحالا کارهای بزرگی انجام دادن که هیچ نوجوان دیگه ای انجام نداده، اونها موفق شدن لباس مربی‌های خودشون رو بگیرن! این برای قهرمان های نوجوان افتخار خیلی بزرگیه که به همچین جایگاهی برسن و خب نمونش در دنیای کمیک خیلی کمه. میدونیم که دیگ گریسون موفق شد دو بار به بتمن تبدیل بشه، والی وست هم که برای بیشتر از بیست سال جایگاه فلش رو داشت.  اینکه یک شخصیت مثل رابین توسط بتمن آموزش ببینه و بعد خودش گروهی از قهرمان هارو رهبری کنی خیلی تکامل خوبیه برای یک شخصیت و نشون میده که دیسی روی پتانسیل اون حساب میکنه. در مورد گرفتن جایگاه مربی توسط شاگرد در مارول دیدیم که باکی یا فالکون به جایگاه کاپیتان آمریکا رسیدن اما کاش شاهد این بودیم که بقیه قهرمان های نوجوان هم نقش های بزرگتری پیدا میکردن و میتونستن بیشتر دیده بشن.

منبع: CBR


نظرتون راجب قهرمان های نوجوان مارول و دیسی چیه؟


5 برتری مارول در بخش قهرمان های نوجوان


بخوانید:

5 ایونت برتر مارول و دیسی در دهه گذشته
جهش یافته‌های جدید VS انتقامجویان جوان
بهترین کاستوم های دث‌استروک
5 کمیکی که باید تو فاز 5 مارول استفاده بشه
تاثیرگذار ترین رویداد های DC


guest
42 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
IRON-FLASH

درسته دی سی قهرمانان نوجوون بهتری داره. ولی مارول اسپایدرمن رو داره که در اولین فیلم ام سی یو ۱۵ ساله بود و خیلی ها اسپایدرمن رو بهترین کاراکتر کل کمیک میدونن!

نریمان

سلام ادمین جان میشه لطفا راهنمایی کنید که چجوری پروفایل در این سایت بگذارم؟

Mobin

سلام و با عرض خسته نباشید ، ببخشید میشه کمیک های بیشتری از شخصیت فرش بزارید ، و اینکه اگر از شخصیت Ben 10 کنیم کمیکی وجود دارد در سایت عالی تون قرار دهید ، با تشکر .
حمید معصووومی نژاد ررررممم

Last edited 1 سال گذشته by Mobin
ماندانا

دیسی قطعا قهرمان های نوجوان بهتری رو نسبت به مارول معرفی کرده که این خودش برتری دیسی رو تو این ضمینه اثبات میکنه به علاوه شخصیت هایی مثل رابین برای بتمن مثل مکمل هستن اگه اونا نبودن ممکن بکدبتمن از مسیرش منحرف بشه

مرسی به خاطر مقاله خوبتون 👍

بهراد کلهر

کاملا درسته
و دی سی آینده بهتری داره چون جوان های بهتری داره

SARA

از نظر من مارول بهتر قهرمان هاش رو معرفی کرد هم بزرگسال و هم نوجوان

امیر

دلایل من
1-مکمل بودن برای بزرگسالان قهرمان
2-داشتن نوجوانان بیشتر
3-شناخته شدگی و محبوبیت رابین و بتفمیلی
4-حضور در رسانه ها و ساخت اقتباس خوب
5-تکامل در کنار شخصیتای اصلی
6-حماسه سازی و پتانسیلی زیاد
7-در برگیری تمام ژانر ها در تمامی سنین

amin

بنظر منم جذابیتشون همون تکامل پیدا کردنشنونه ک باعث ارتباط بیشتر با بیننده میشه چیزی ک تو مارول ب ندرت دیده میشه ممنان از مقاله خوبتون

بهراد کلهر

جذابیت !
از جذابیت که دیگه نگو
بتمن درسته شخصیتش سرده ولی برای من خیلی جذابه و کلا واسه من بت فمیلی جذابه
سوپرمن جذابترین شخصیت تاریخ کمیکه
و…………
کاملا باهات مخالفم

ارکین

اولن پیتر پارکر بهد از دیک مهرفی شد

Kasra

سلام.
لطفا کمیک تین تایتانز ریبرث و تایتانز ریبرت را بزارید،این ها رو بزارید سایتتون فوق‌العاده میشه

Flash

راست میگه .

hgg g g g g g g g

چرا حساب کاربری تو سایت عوض شده؟

امیر ابراهیمی

برای اینکه کاربرا راحت تر بتونن کامنت بزارن