john-neo

5 دلیل که جان ویک بهترین شخصیت کیانو ریوز هستش

کیانو ریوز رو همه ما میشناسیم و دوستش داریم، دلیل محبوبیت این بازیگر احتمالا اخلاق خیلی خوب اونه اما جدا از این موضوع کیانو ریوز کارنامه خوبی هم داره و فیلم‌هایی بازی کرده که طرفداران بسیار زیادی پیدا کردن از جمله سری ماتریکس و جان ویک. در بین آثاری که کیانو ریوز در اون‌ها ایفای نقش کرده میشه گفت این دو سری از همه شناخته شده‌تر هستن و احتمالا برای طرفدارها انتخاب بین این دو، کار سختی باشه. برای همین تصمیم گرفتیم بریم به سراغ شخصیت‌هایی که کیانو ریوز در این دو مجموعه بازی کرده ینی نئو از Matrix و جان ویک تا ببینیم هرکدوم چه برتری‌هایی دارن.

 John Wick در چند سال گذشته محبوبیت بسیار زیادی کسب کرد و علاوه بر سه فیلمی که تا الان منتشر شدن یک اسپین اف(در دست ساخت) و مجموعه کمیک خودش رو هم دریافت کرده که پیشنهاد میشه اگه تا الان فقط کمیک‌های مارول رو دیسی رو خوندید سراغ کمیک جان ویک هم برید. با توجه به اینکه جان ویک جدیدتر هستش و از زمان سروصدای فیلم‌های ماتریکس گذشته احتمالا حالا شخصیت جان ویک از نئو طرفدارهای بیشتری پیدا کرده باشه اما همچنان نمیشه ماتریکس رو زیر سوال برد و بدون شک همچنان طرفدارهای خاص خودش رو داره. همچنین میدونیم که قسمت 4 این دو فرانچایز در حال ساخت هستش و به زودی شاهد بحث‌ها و نظرات مختلف طرفدارها راجب اونها خواهیم بود. اما بریم سراغ 5 دلیل که جان ویک بهترین شخصیتی هستش که کیانو ریوز نقشش رو ایفا کرده.

5. پیش‌زمینه داستان

یکی از مواردی که جان ویک رو به چنین شخصیت خارق‌العاده‌ای تبدیل کرده بک استوری جذاب اون هستش. که در طول این سه فیلم به آرامی به مخاطب‌ گفته میشه. از بسیاری از جهات نحوه معرفی جان ویک به ما نبوغی بود که به خرج دادن تا به این صورت بتونن هر وقت لازم بود فلش بک بزنن و گذشته رو نشون بدن، همچنین این کار دست نویسنده‌هارو باز گزاشته تا چیزی که لازم دارن رو از گذشته داستان و یا شخصیت روایت کنن و اینطوری شخصیت‌پردازی جان ویک رو ارتقاع بدن. اشاره به اتفاقات و حوادث گذشته کار جالبیه و باعث ایجاد کنجکاوی‌ بیشتر در بیننده هم میشه همچنین شخصیت داستان رو مرموزتر میکنه. در نهایت هم میشه گفت اینکه ما اطلاعات کمی از گذشته جان ویک بدست آوردیم به این معنیه که هیچ محدودیتی برای پر کردن گذشته اون وجود نداره و داستان‌های بسیار جذابی به عنوان پیش زمینه اون گفته میشه.

4. توانایی‌ها در مبارزه

جان ویک به خوبی سلاح‌هارو میشناسه و با انواع مختلف اسلحه آشناس اما چیزی که اون رو خیلی خطرناک میکنه توانایی تبدیل کردن هرچیزی به یک سلاح کشندس، و خب هیچ ماجرایی بهتر از کشتن سه مرد با یک مداد این موضوع رو اثبات نمیکنه. جدا از بحث استفاده از اسلحه جان ویک در مبارزه تن به تن با دست خالی هم مهارت بالایی داره و در طول سال‌های زندگی حرفه‌ای که داشته بدن خودش رو برای مبارزه آماده کرده.

درسته که نئو میتونه تمام این توانایی‌ها رو در عرض چند ثانیه بدست بیاره چون در دنیای اون فیلم این کار در حد دانلود کردن مهارت کار داره اما در زمان استفاده از مهارت جان ویک رو دیدیم که به خوبی عمل میکنه و تسلط بسیار زیادی داره. شاید نشه از نظر توانایی‌های رزمی این دو نفر رو مقایسه کرد چون ما نئو رو هم دیدیم که بارها خودش رو در نبرها اثبات کرده اما این رو میدونیم که جان ویک خودش این توانایی‌هارو با سختی بدست آورده و نه به شیوه نئو.

3. ثبات فیلم‌ها

اولین فیلم ماتریکس یکی از بهترین فیلم‌های دهه ۹۰ میلادی به حساب میاد همچنین از برترین آثار سبک علمی تخیلی(sci-fi) که تا به حال ساخته شده، شناخته میشه. و بدون شک سینمای این ژانر مدیون این فیلم هستش اما نکته مهم اینه که این حرف‌هارو نمیتونیم راجب دو قسمتی بعدی هم بزنیم چون متاسفانه هیچ کدوم از دو فیلم بعدی به اندازه ماتریکس 1 انقلابی نبودن و شاید حتی داستان نه تنها به اون خوبی نبود بلکه حتی نزدیک قسمت اول هم نمیشد. 

و خب در مقابل ماتریکس جان ویک رو داریم که هر سه فیلم بسیار خوب بودن که نشون میده این سری راه خودش رو پیدا کرده و با هر فیلم جدید همون قدر با قدرت وارد میدون میشه. بدون شک میشه گفت که یک روز بیننده‌ها از این شخصیت و قالب فیلم خسته میشن اما تا به این جای کار جان ویک تونسته بسیار عالی عمل کنه و مخاطب رو راضی نگه داره. با توجه به این تاریخچه که دیدیم و در رابطه با قسمت 4 این دو سری میشه راجب جان ویک مطمئن‌تر بود و گفت احتما باز هم شاهد اثر خیلی خوبی خواهیم بود ولی در مورد ماتریکس همه ما شک و تردیدهای زیادی داریم که نکنه حتی خاطره خوب سه‌گانه اول هم خراب بشه.

2. ارتباط برقرار کردن

برگزیده بودن جالب و خفنه و حتی میشه گفت همه‌چیزیه که یک شخصیت میتونه باشه، اما خیلی وقت‌ها مخاطب به راحتی نمیتونه با این موضوع ارتباط برقرار کنه. شخصیت Neo ممکنه در بسیاری از مواقع به عنوان یک اَبَر انسان به تصویر کشیده بشه که باعث دور شدن از مخاطب میشه اما تعاملاتش و روابطش با دوستان و عزیزانش سعی کردن که این موضوع رو حل کنن تا اون به انسان‌های معمولی شبیه‌تر بشه، ولی این کافی نیست. در شخصیت جان ویک ما میبینیم که اون دائماََ مجبوره با مشکلات زندگی سروکله بزنه، موضعی که تقریبا تمام ما باهاش درگیریم. البته مشکلات اون در بعضی مواقع کاملا با افراد عادی متفاوته اما از دست دادن، خیانت، درد و… که جان ویک باهاشون درگیره چیزهایی هستن که اکثر مردم در دوره‌ای از زندگی تجربه کردن برای همینه که ارتباط برقرار کردن با جان ویک بسیار راحت‌تره.

1. عاشق سگ‌هاست

وقتی قهرمان داستان در یک فیلم اکشن یا بازی ویدئویی سگ داشته باشه جون اون هم در مواقع بسیار زیادی به خطر میوفته و احتمال اینکه در طول داستان کشته بشه نسبتا زیاده. این موضوع، یک روش راحت برای برانگیختن احساسات شخصیت داستانه تا کاری رو انجام بده، خوشبختانه از اونجایی که این اتفاق خیلی قابل پیش‌بینیه در فیلم اول جان ویک این اتفاق نیوفتاد و با اینکه اون عاشق سگش بود ندیدیم که سگ آسیبی ببینه. البته اون سگ اتفاقاتی رو به راه انداخت و تاثیر خودش رو در داستان داشت و با مرگ سگ اولِ جان ماجرای این حیوون در فیلم تموم نشد و در فیلم بعدی هم شاهد دومین سگ جان ویک بودیم که نشون میده قرار نیست با اون‌ها خداحافظی کنیم و حتی بخش تکمیل کننده احساسات شخصیت جان ویک و داستان فیلم هستن. در سومین قست جان ویک هم شاهد حضور سگ‌های سوفیا در صحنه‌های اکشن بودیم که درگیری بسیار جذابی رو به تصویر کشیدن و با توجه به این، احتمال میره در ادامه این فرانچایز هم شاهد این علاقه جان به سگ‌‌ها باشیم که تاثیراتی هم در روند فیلم دارن.


به نظر شما نئو شخصیت بهتریه یا جان ویک؟


بخوانید:

معرفی گور قصاب خدایان
۵ کمیکی که باید تو فاز ۵ مارول استفاده بشه
۱۰ ویلنی که اگر قهرمان بودند، جذاب‌تر می‌شدند!!!
گوست رایدر به MCU میآید؟
۵ سریال برتر اقتباس شده از کتاب


guest
7 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
A.H

هردو کیانو ریوز به نظر من خیلی عالی بازی میکنه من هردو فیلم رو خیلی دوست دارم.🥰🥰🥰🥰😉مخصوصا اینکه دارن قسمت ۴و۵ ماتریکس و ۴و۵ فیلم جان ویک رو هم میسازن🥰
دیگه چی میخواید؟😉

لوکی ( منتظر بازگشت MR.D ) # بت ریوز ✌

🥳🥳🥳🥳🥳⭐⭐⭐⭐

بهراد کلهر

خدایی باید مارول یا دی سی جان ویک رو یه ذره بهش قدرت ابرقهرمانی بدن « همینجوری حریف خیلیاست» بیارن تو تیم خودشون
فرض کنید
بتمن vs جان ویک
سوپرمن vs جان ویک
جان ویک به کمک نایت وینگ می آید 😂😂😂
جان ویک شروع آدم کشی
و……….
« بگم که همه اینا برای مارول هم میشه ها من جذابترین هاشو گفتم . نایت وینگ و جان ویک هم احساس کردم هم قافیه‌ هستن

علیرضا

کمیکش هم بزارید لطفا

Mani.s.j

عالی بود
ولی یه سوال؟؟🤔🤔
شما کمیک ها رو با چه برنامه ای ادیت میکنید؟؟؟؟؟؟

شرلوک هلمز

ولی بهتر بود بنویسید 10 دلیل برای اینکه او بهترین قاتل است

شرلوک هلمز

واو عاای بود