wonderwoman

۱۰ تا از بزرگ‌ترین شکست های واندروومن

دایانا یا همون واندروومن یک افسانه است؛ از قدیمی ترین و درستکارترین قهرمان های دنیای دیسیه و همیشه تونسته تصمیمات درستی بگیره. اما همیشه هم چه در دنیای اصلی و چه در جهان های موازی نتونسته به افسانه بودنش ادامه بده. دایانا یک خدا به حساب میاد؛ چندین هزارسال تجربه مبارزه با شرارت رو داره و یکی از قویترین شخصیت های تمام دنیای کمیک بوکه. اما حتی شخصیتی در این سطح هم اشتباهات و شکست هایی رو تجربه میکنه. واندروومن برای اولین بار در All-Star Comics #8 در سال ۱۹۴۱ حضور پیدا کرد و از ۸۰ سال پیش تا الان همیشه یکی از شخصیت های محبوب و مورد توجه بوده و در این ۸۰ سال بالا و پایین هایی رو تجربه کرده.

10. باعث بلاهای طبیعی شده

The Dark Knight Strikes Again که توسط فرانک میلر در سال ۲۰۰۱ نوشته شد ادامه ای بر The Dark Knight Returns در سال ۱۹۸۶ بود. و در این داستان واندروومن نقش ناامید کننده داشت و نقش معشوقه سوپرمن رو ایفا میکرد. این اتفاق متاسف کننده و زشتیه که متاسفانه گاهی در کمیک ها به خصوص در جهان های موازی و زمین های دیگه اتفاق می افته و گاهی حتی واندروومن به عنوان جایزه برای طرف مرد خودش که اکثرا هم سوپرمنه در نظر گرفته میشه. جدا از اینکه زوج این دو در کنار هم زوج خیلی جذاب و جالبی نیست و اکثر اوقات حتی کسل کننده هم هست. قدرت عظیم این دو در کنار هم باعث میشه که زمان هایی باعث به وجود اومدن زلزله، طوفان و حتی سونامی بشن و این بهای خیلی زیادی برای این زوج نه چندان جذابه.

9. هرکاری که در فلش پوینت انجام داد

فلش پوینت در سال ۲۰۱۱ و توسط جف جانز و اندی کوبرت نوشته شد و در اون سعی شد تا در یک تایم لاین متفاوت بری الن سعی کنه تا به خونه برگرده. اما در این دنیا واندروومن و آکوامن رابطه ای داشتند که سرانجامش به جایی رسید که واندروومن، مرا رو به قتل رسوند. نتیجه این اشتباه واندروومن هم چیزی نبود جز جنگی تمام عیار بین آمازونی ها و آتلانتیسی ها که جهان رو به لرزه درآورد. و زمانی که جهان در معرض نابودی قرار داشت، این فلش بود که تونست دوباره در زمان سفر کنه و با برگردوندن کارهایی که کرده بود بتونه جهان رو نجات بده.

8. هرکاری که در اینجاستیس انجام داد

Injustice: Gods Among Us در سال ۲۰۱۳ توسط NetherRealm Studios منتشر شد و از آن زمان اگه نگیم محبوب ترین، اما یکی از محبوب ترین واقعیت های موازی دنیای دیسی به حساب میاد. در این دنیا زمانی که سوپرمن توسط جوکر فریب میخوره تا همسر و فرزند خودش رو بکشه، شروع به فعالیت هایی دیکتاتوری و کمونیستی میکنه که نتیجش میشه فدا شدن آزادی برای امنیت. با اینکه در این داستان، چه در انیمیشن چه در کمیک و چه در بازی، سوپرمن شرور و مشکل اصلی به نظر میرسید؛ اما زمان هایی هم بود که نشون میداد واندروومن مغز متفکر پشت همه این کارهاست. این واندروومن بود که بیشتر و بیشتر روی سوپرمن فشار میاورد تا بتونن صلح مصنوعی و اجباری خودشون رو گسترش بدن. از طرف دیگه واندروومن با اینکه یکی از داناترین و با تجربه ترین شخصیت های دنیای دیسی به حساب میاد، اما در اشتباه سوپرمن اون رو کامل حمایت کرد و بهش تمام عیار کمک هم کرد. همین کارهای واندروومن باعث مرگ های دردآوری شد که به راحتی میشد جلوشون رو گرفت.

7. منشی JSA بودن

در سال ۱۹۴۰، گاردنر فاکس و شلدون مایر یکی از خاص ترین و ریسکی ترین تصمیمات تاریخ دنیای کمیک بوک رو گرفتند. اونها تصمیم گرفتند تا چندتا از معروف ترین و خاص ترین شخصیت های دنیای دیسی مثل فلش، گرین لنترن و حتی دایانا رو کنار هم در Justice Society of America (جامعه عدالت آمریکا) قرار بدن. واندروومن به عنوان یک جنگجوی معرکه آمازونی و دارا بودن خون خدایان یکی از قویترین شخصیت های دنیای دیسیه و باید یکی از مطلق ترین قدرت های گروه و اصلی ترین اعضای گروه JSA میبود. اما واندروومن اکثر زمان حضورش تو این گروه رو به بطالت میگذروند و هیچکار خاصی نمیکرد و عملا شده بود منشی گروه. و چیزی که بیشتر اذیت کنندست اینه که Johnny Thunder که عملا یک بچه بود، کارها و فعالیت های بیشتر نسبت به واندروومن انجام میداد.

6. مسخره کردن اندام و هیکل Etta Candy

اتا کندی یکی از بدترین و مضحک ترین شخصیت های داستان های واندروومنه. با اینکه این شخصیت درطی سالیان دراز تغییراتی داشته و سعی شده که بهبود پیدا کنه، اما خیلی سخته که شخصیت اورجینال و اصلی کندی رو تغییر داد. در Wonder Woman: Earth One نوشته گرنت موریسون، بعد از اینکه واندروومن به زمین اصلی میاد و با دنیای مردان روبه رو میشه حسابی شوکه میشه. زن ها برخلاف خواهران آمازونیش دیگه نامیرا نیستند و براثر کهولت سن میمیرن. قدرت دست مردانه و از همه عجیب تر برای واندروومن دیدن زن های چاق بود. ضد زدن بودن برای شخصیتی که خودش نشونه قدرت زن هاست و از اصلی ترین شخصیت های زن قدرتمند دنیای کمیک به حساب میاد، چیز نادرست و عجیبیه. اما گرنت موریسون در این داستان کندی رو یک شخصیت تنبل و عاشق غذا و کسی که به هیچکس دیگه اهمیت نمیده به تصویر کشیده بود و به همین خاطر واندروومن نه به صورت مستقیم اما در داستان عملا اون رو به خاطر هیکل و شخصیتش مسخره میکرد.

5. از دست دادن قدرت هاش

Dennis O’Neil یکی از نویسنده های بزرگ دنیای کمیک به حساب میاد که عمده شهرتش رو بخاطر تغییرات بزرگی که در داستان های شخصیت های میداد به دست آورده و چندتا از خاص ترین و بهترین داستان های تاریخ کمیک بوک رو هم حتی نوشته. برای مثال نویسندگی و کار دنیس روی Green Lantern/Green Arrow یکی از مهم ترین و کلیدی ترین اتفاق های تاریخ دیسی بود. زمانی که دنیس در سال 1968 کار بر روی داستان های دایانا رو شروع کرد، زمانش بود تا تغییرات بزرگ و عظیمی رو به شخصیتی که ۳۰ سال بود تغییری نکرده بود بده. اما تغییراتی که داد اصلا خوب نبود و واکنش های به شدت منفی دریافت کرد. دنیس تمام قدرت های دایانا رو ازش گرفت و حتی اون رو در داستان هایی تابع شخصیت های مرد دیسی کرد، و این موضوع در اون زمان برای شخصیتی که نماد قدرت زنان بود واقعا چیز جالبی نبود. این تغییرات به حدی بد و اذیت کننده بود که دنیس بعدا مجبور به عذرخواهی بابت این موضوع شد و به اشتباهی که کرده بود اعتراف کرد.

4. تبدیل شدن به برده دارکساید

معادله ضد زندگی (Anti Life Equation) یکی از قویترین موجودیت های دنیای دیسیه که دارکساید، خدای شرور سیاره آپوکالیپس تمام زندگیش رو وقف پیدا کردن این معادله و استفاده ازش در مسیر اهداف شرورانش کرده. و در داستان Final Crisis دارکساید بالاخره به این هدفش رسید. دارکساید با استفاده از این معادله کاری کرد که زندگی به معنی به نظر برسه و دنیا رو فتح کرد و از واندروومن به عنوان شکارچی اصلی جدید خودش استفاده کرد. بخاطر استفاده از این معادله دایانا نمیتونست جلوی دستورات دارکساید مقاومت کنه و به همین خاطر مرگ و هرج و مرج رو به سرتاسر زمین برد. تا زمانی که بری الن بالاخره موفق شد تا بلک ریسر رو گول بزنه و کاری کنه که دارکساید رو بکشه.

3. باختن به آرتمیس

دهه ۹۰ میلادی دهه ای بود که دیسی داشت تمام تلاشش رو میکرد تا بتونه شخصیت هاییش که برای سالیان دراز بدون تغییر مونده بودن و کم کم داشتن کسل کننده میشدن رو تغییر بده. دیسی کارهای متفاوتی کرد، برای مثال کشتن سوپرمن، درهم شکستن بتمن و حتی سقوط گرین لنترن. و زمانی که نوبت دایانا رسید تا اتفاق خاصی رو تجربه کنه، مادرش Hypolata بود که نبردی رو بین دخترش و آرتمیس برسر عنوان و لباس واندروومن شکل داد. و زمانی که آرتمیس بود که موفق شد این لقب رو کسب کنه، دایانا به نبرد با جرایم خیابانی پرداخت که میشه این دوره رو یکی از بدترین زمان ها و داستان های واندروومن به حساب آورد.

2. کشتن مکسول لرد

واندروومن و ترینیتی دیسی در Wonder Woman #219 که توسط گرگ روکا و رگز مورالز نوشته شد، زیر فشار زیادی قرار گرفتند و تحت تست قرار گرفتند. زمانی که معلوم شد مکسول لرد پشت حمله های OMAC قرار داره، و با کنترل ذهنی سوپرمن کاری کرد که به واندروومن و بتمن حمله کنه. و زمانی که واندروومن مکسول رو با کمند حقیقت گیر انداخت مکسول بهش گفت که تنها راهش برای متوقف کردنش کشتنشه. و واندروومن هم به راحتی گردنش رو شکست، که این کار واندروومن از فلسفه و اخلاقیات واندروومن دور بود. و کارهایی که دایانا در این داستان انجام داد باعث شد تا دنیای دیسی به سمت  Infinite Crisis بره.

1. حمله آمازونی ها

بعد از Infinite Crisis واندروومن با بزرگ ترین شکست خودش در دنیای دیسی رو به رو شد. «حمله آمازونی ها».
آمازونی ها به آمریکا حمله کردند و به هیچکس و هیچ چیز رحم نکردند، حتی بچه هارو کشتند و همه جارو به آتش کشیدند. و دایانا مثل هرقهرمانی در همچین موقعیتی مجبور بود تا هرجور که میتونست این تراژدی رو متوقف کنه. این سری داستان بدون شک یکی از بزرگ ترین شکست های شخصیت واندروومن در تاریخ دیسی بود که نتونست هیچ نکته یا داستان خاصی رو به این شخصیت اضافه کنه.

به نظر شما بدترین دوران و داستان و شکست واندروومن کدوم یکیه؟


بخوانید :

۵ تا از بهترین انیمیشن های مارول
همه اعضای دارک اونجرز از قوی ترین تا ضعیف ترین
۱۰ ایونت دیسی که از سیویل وار بهتر هستند
سری جدید سوساید اسکواد به همراه بهترین کمیک های این گروه
معرفی کامل آدام وارلاک


guest
108 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
مارتین برز

چه اسم های عجیب غریبی دارن این ها

ِ

مهم اینه که وندرومن خوشگله همین و بس

ریدلر

حق الکامنت این هفته پس از کامنت پارسا

⚫ بتمن آنتی هیرو ⚫

پروفایلو چجوری گذاشتی🤔

ریدلر

جناب شیخیان مقاله بعدی توضیح دادند

دیسی فندوم ( # بت ریوز )🦇🪵🪨🌗

دوستان دوستان شرمنده قبول میکنم از سر زور هم نه ( اسپاردرورس برترین انیمیشن تاریخ کمیک و فلش پوینت هم دومه ) ۱ خسته ام ۲ نظرم رو عوض کردم

دیسی فندوم ( # بت ریوز )🦇🪵🪨🌗

توجه توجه
.
فقط ۱۰ روز مونده نو وی هم بیاد 😐😐 الان قلبم تو بدنم نیست گم شده 😵

لوکی ( کمپین کشتار هیتر ها ⭐ ) منتظر بازگشت MR.D

من الان دیگه قبلی ندارم
قبلم رفته یک دنیا ی موازی 😐

لوکی ( کمپین کشتار هیتر ها ⭐ ) منتظر بازگشت MR.D

قلب

دیسی فندوم ( # بت ریوز )🦇🪵🪨🌗

اوکی

جیسون تاد(نریمان سابق)

۲ روز مونده🥳🥳🥳🥳🥳🥳

جیسون پیتر تاد(نریمان سابق)(نایتوینگ آینده)روسیهvs

از این کامنتی که دادم پشیمونم ارزش شوق برای اومدنش رو اصلا نداشت😐

جیسون تاد(نریمان سابق)

داچ ریدلر چیش خنده داره؟

⚫ بتمن آنتی هیرو ⚫

دوستان این بحث سریالای مارول و دیسی از کجا شرو شد؟😂😂

لوکی ( کمپین کشتار هیتر ها ⭐ ) منتظر بازگشت MR.D

از اسپم دیسی فندوم

دیسی فندوم ( # بت ریوز )🦇🪵🪨🌗

هننن چی میگی واسه خودت چرا حف میزارید دهن مردم من گفتم دیسی و مارول تو انیمیشن و سینمایی برعکسن و تشکر کردم از آقای پارسا بعد نمیدونم یه کاربری اومد گفت جالبه که توی سریال مساوی کردن منم گفتم حق و ریدلر هم با بی احترامی و بدون دلیل بحث رو شروع کرد و که کاربران به هم حمله ور شدن و جنگ جهانی سوم شروع شد 😂 ولی نه بحث داره تموم میشه من و یه نفر داریم آخرین بحث هارو میکنیم و بعد از اون تموم میشه نتیجه ولی انصافا خوش گذشت این چند روز 👍😄

دیسی فندوم ( # بت ریوز )🦇🪵🪨🌗

از یه مقاله 😑 از اسپم من ولی یه کاربر گفت جالبه که تو سریال مساوی کردن و بحث شروع شد

⚫ بتمن آنتی هیرو ⚫

تو انیمیشن اینجاستیس ه یه شخصیت بیهوده بود. هیج کاری نکرد و الکی هم از سوپرمن دفاع میکرد. خیلی اسکل بود تو فیلم

دیسی فندوم ( # بت ریوز )🦇🪵🪨🌗

آتل کندی که شخصیت خنده در ک جالبی هستش که چرا اینقدر بد توضیحش کردین 😁🤨😀

دیسی فندوم ( # بت ریوز )🦇🪵🪨🌗

اه اه اه اونقدر از واندروومن اینجاستیس بدم میاد یه جوری یه 😒

ریدلر

درخواست دارم که جناب وارلاک برگرده
ثور لاور برگرده
دردویل رسما اومد زیر واچمن و لوسیفر

مترسک ( پروژه بتفلک حق مسلم ماست)

حاجی دیسی فندوم رو ول کن 😂 من با بخش لوکی مشکل داشتم

ولی واقعا بی وارلاک سایت خوابیده
حال و هوای سابق رو نداره اصن

دیسی فندوم ( # بت ریوز )🦇🪵🪨🌗

👍 وارلاک چند روز که یه ماه نیست

GENERAL (nefrat)

یکی وارلوک یکی هم ثور لاور قرنی یک بار انلاین میشنود واقعا سایت خوابیده

دیسی فندوم ( # بت ریوز )🦇🪵🪨🌗

واقعیت دوست عزیز تو نقد های بعضی از سایت ها هم اینو رو تایید کردن ولی باشه دیکه آنم نظر همه شماست

دیسی فندوم ( # بت ریوز )🦇🪵🪨🌗

چی دردویل از لوسیفر بهتره اما واچمن

مترسک ( پروژه بتفلک حق مسلم ماست)

دردویل بهترین سریال کمیکیه
وقتی بهترینه دیگه ولی نمیاد انقدر والیبال بازی نکن رو مغز ما

دیسی فندوم ( # بت ریوز )🦇🪵🪨🌗

برو تو مقاله برترین انیم مارول اونجا همه چی همه دلیل هست همش رو بخون

مترسک ( پروژه بتفلک حق مسلم ماست)

تو سه تا مقاله پشت همه که داری چرت میگی منم دارم میخونم 😐 هی واچمن واچمن میکنی اون موقعی که ما جلو mha ازش دفاع میکردیم هیچی نمیگفتی فقط میومدی وسط که «خیلی پیچیدست من 5 بار دیدم نفهمیدم »
حالا یه چیزایی اون وسط گفته شد نمونش شاهکار فلسفی که ریدلر گفت ، تو یاد گرفتی داری همونارو میکنی تو مغز خودمون
تو چجوری به چیزی که هیچی ازش نفهمیدی میگی بهترین ؟

ریدلر

👍👍👍👍

دیسی فندوم ( # بت ریوز )🦇🪵🪨🌗

هننتو اون روز آخه بودی یه دزده تازه اومده لایک کرده

دیسی فندوم ( # بت ریوز )🦇🪵🪨🌗

ن نه تورو خدا من دارم چرت میگم یا تو با اون اسپم هات کی اون مقاله رو میگی چند ماه پیش اون روز که من داشتم با ریدلر ( اصلی ها این دزده نه ) حرف میزدم گفت واچمن از سریال های
سی دبیلیو برتره و من هم میخواستم اینو بگم اما
ریدلر همش میگفت همه‌ی سریال های CW بده اما بدون جواب نموند

دیسی فندوم ( # بت ریوز )🦇🪵🪨🌗

با دلایلی حساب کاربر یه نفر رو رسیدم برو نگاه کن