pjimage-9-7

10 رویداد دیسی که از رویداد سیویل وار مارول بهترن

به همون اندازه که بعضی‌ها اعتقاد دارن، سیویل وار بهترین آرک داستانی ماروله، افرادی هستن که اعتقاد دارن کلی آرک داستانی بهتر از اون وجود دارن.

خیلی از طرفدارهای کمیک حاضرن روی این موضوع بحث کنن که سیویل وار بهترین رویداد کراس اووره که تا بحال نوشته شده، و میشه به راحتی دلیلش رو فهمید. عواقب شکست زیاده، داستان احساسیه، مبارزات هیجان انگیزه، و هنوز بعد از 15 سال مردم دارن درموردش حرف میزنن، که خودش کلی حرفه. علاوه بر این چندین دنباله داشت. حتی دنیای سینمایی مارول چندتا از عناصر داستانش رو استفاده کرد.

با این حال، همون قدر که میشه سر این بحث کرد که سیویل وار بهترین داستان ماروله، همون قدر هم بحث سر این هست که رویدادهای بهتر از اون هم هستن که میتونن جای اون رو تو دنیای کمیک بگیرن. برای مثال، چندتایی که مال دنیای دیسی هستن رو در این مقاله بهتون معرفی میکنیم.

10. بحران در زمین‌های بینهایت

دیسی برای تجلیل از 50 سالگی‌اش، تصمیم گرفت نه تنها یه رویداد کراس اوور بزرگ بنویسه، بلکه یه راه حل ساده برای تمام ایراداتی که در خط داستانی در طی سال‌ها ایجاد شده بود هم ارائه بده: معرفی مولتی‌ورس.موفقیت این رویداد، خودش دلیل اهمیت رویدادها و کراس اوورها در دنیای کمیکه. رویداد بحران در زمین‌های بینهایت پدربزرگ تمام ایونت‌هاست و استانداردی برای ایونت‌های بعد از خودشه. پس با این حساب، هیچ سیویل واری وجود نداشت، اگه دیسی این ایونت رو نمینوشت.

برای دانلود این کمیک اینجا کلیک کنید.

9. بحران هویت

تقریبا بیست سال بعد از رویداد بحران در زمین‌های بینهایت، هنوز مردم سراغ این سری 12 جلدی رو میگرفتن، و این باعث شد کمپانی تصمیم بگیره که این ایونت به یه دنباله احتیاج داره.دیسی با ارائه بحران هویت، که ما بین تحقیقات جاستیس لیگ درباره مرگ سو دیبنی اتفاق میفته، انگیزه‌های اخلاقی هر دو سمت این داستان، هم خوب و هم بد رو بررسی میکنه. و این سوال رو مطرح میکنه که چه اتفاقی میفته وقتی هر دو طرف در مورد اعتقاداتشون افراط کنن.

8. بحران نهایی

با اتمام سه گانه بحران (کرایسیس) در سال 2008، با نوشتن رویداد بحران نهایی، دیسی دنیایی رو معرفی میکنه که توی اون دارکساید موفق میشه سیاره رو تصاحب کنه، ولی نحوه انجام این اتفاق طوریه که دری، یا به عبارتی رخنه‌ای در امتداد زمان-مکان باز میکنه که بقیه مالتی ورس رو به خطر میندازه. این داستان توسط هم طرفدارها و هم منتقدها مورد ستایش قرار گرفت، نه فقط برای داستان قوی و ساختار محکمش، بلکه برای پایان غم انگیز و تاثیرگذارش که با مرگ یکی از دوست داشتنی‌ترین قهرمان‌های دنیای دیسی همراه بود.

7. فلش پوینت

فلش پوینت با اختلاف یکی از جاه طلبانه‌ترین رویدادهای کل دنیا بوده، که در اون، هرچند به مدت کوتاه، دید هوادارها رو به دنیای دیسی عوض کرد. با وارد کردن فلش به خط زمانی متناوب به نویسنده‌ها این اجازه رو داد تا با ایده‌های دیوانه واری مثل، چی میشد اگه به جای والدین بروس وین خودش کشته میشد؟، بازی کنن.این رویداد تعداد زیادی سناریوی عجیب و تغییرات جدی توی شخصیت‌ها عرضه کرد، که به دیسی کمک کرد کمی اوضاع رو به شکل لذت بخشی بهم بریزه، و از این اتفاقات استفاده کرد تا داستان رو در قالب نیو 52 ادامه بدن.

برای دانلود این ایونت اینجا کلیک کنید.

6. مرگ سوپرمن

با کم شدن خرید کمیک‌های شخصیت سوپرمن، و همینطور به گفته نویسنده سوپرمن لوییز سیمونسون طمع دیسی مجبور به کنسل کردن آرکی شد که در اون سوپرمن با لوییس لین ازدواج میکنه، تا کلارک کنت و لوییس لین ABC جا برای انجام همین کار داشته باشن. برای همین نویسنده‌ها تحت فشار، لحظه آخر تصمیم گرفتن داستانی بنویسن که این قهرمان سرخ آبی پوش توش بمیره.

عواقب این مرگ، و تغییر حالتی که سوپرمن سعی میکنه جای کلارک کنت رو بگیره، واکنش‌های مختلفی دریافت کرد. ولی خود مرگ سوپرمن به طرفدارها این ضربه احساسی رو وارد کرد تا دوباره سراغ این شخصیت برن. این اتفاق هم از لحاظ مالی برای دیسی پرسود بود، و هم از لحاظ داستانی تا به دنیا بفهمونه که حتی بزرگترین قهرمان دیسی، نمیتونه تا ابد مرده باقی بمونه.

5. بلکست نایت (تاریکترین شب)

بعد از معرفی لنترن (فانوس)های آبی و قرمز، رویداد بلکست نایت بلک لنترن‌ها رو معرفی میکنه، که به زمین میان و مرده‌ها رو به زندگی برمیگردونن، که شامل چندین قهرمان سابقا مرده هم میشه.ظاهر داستان سبک آزادی از داستان‌های حمله زامبی‌هاست. ولی برای خواننده‌های ریزبین‌تر، پیامی مخفی وجود داره که این ایده هوشمندانه رو مطرح میکنه که دوباره زنده کردن قهرمان‌ها برای دفعات متعدد نمیتونه بدون پیامد بد باشه، که دیگه داشت به یه کلیشه احمقانه تو دنیای کمیک تبدیل میشد.

4. جوکر: لست لف (خنده پایانی)

با اینکه، طرفدارهای بتمن برای سال‌ها این سوال براشون پیش اومده بود، که چرا بتمن نمیتونه خودش رو مجبور به کشتن مردی کنه که هرجا بره آشوب ایجاد میکنه، این اولین کراس اووری بود که ایده کشتن جوکر رو یه بار برای همیشه، با گفتن اینکه جوکر توی سرش یه تومور غیرقابل درمان داره، مطرح کرد.این خبر با طرح‌ریزی یه نقشه بزرگ توسط جوکر، قبل از مرگش دنبال شد. اون این بار دل به دریا میزنه و با تمام وجود روی بت فمیلی و شهردار اون زمان لکس لوتر فشار میاره، تا حدی که دیگه همگی مجبور میشن از خطوط قرمز خودشون رد بشن، و قبل از اینکه سرطانش جوکر رو بکشه، از شرش خلاص شن.

3. نایت فال

زمانی که همه، قهرمان‌ها رو مثل خداهایی با قدرت مطلق میدونستن که بین مردم قرار گرفتن، نایت فال صحنه نامعمولی از این که چطور یه قهرمان میتونه کاملا شکست بخوره و آسیب پذیر بشه، نشون میده، در حدی که این قهرمان تصمیم میگیره به یه بازنشستگی اجباری، هرچند کوتاه، تن بده.طرفدارها دیگه کاملا با تصویر شکسته شدن کمر بروس وین توسط بین آشنایی دارن، ولی جذاب‌ترین وجه داستان، اتفاقات بعد از این حادثه است، که روی این تمرکز داره که بتمن چطور با اعتماد به نفس و روان رو به تحلیلش، و همینطور با جایگزینش، عزرائیل، کنار میاد.

2. مرگ خاندان

بعد از رویداد مرگی در خاندان، دیسی خنده‌ها و شوخی‌های جوکر رو کم کرد و به جای اون درد خالص، خطر، و وحشتی که میتونه برای اطرافیانش و خواننده ها ایجاد کنه رو تشدید کرد.این منجر به رویداد مرگ خاندان شد، جایی که جوکر، که تصور میشد مرده، با صورتی بازسازی شده بعد از یه سال برمیگرده تا این بار بیشتر از دفعه‌های قبل به بت فمیلی آسیب برسونه. با دونستن تاریخچه جوکر با بت فمیلی، هرکسی میتونه تصور کنه که کارهایی که تو این رویداد انجام میده چقدر وحشتناکه.

برای دانلود این کمیک اینجا کلیک کنید.

1. یر آف ویلن (سال شرور)

جدیدترین کراس اوور این لیست، یر آف ویلن، ماجرای تایتان‌های اومگاست، که بعد از نابودی سورس وال (دیوار منبع) در راه زمینن تا بیان و نابودش کنن، که باعث میشه برینیاک وی با جاستیس لیگ تماس بگیره و از اون‌ها درخواست کمک کنه، تا پدر پدر بزرگش، همراه با لکس لوتر و بتمن هو لفز نتونن نقشه شیطانی خودشون رو پیش ببرن.لوتر داره از ثروتش استفاده میکنه تا از بدنام‌ترین ویلن کمک بگیره تا به هدفش برسه: که خودش رو به یه دورگه زمینی-مریخی تبدیل کنه.


بخوانید :

ترسناک ترین کمیک های بتمن
بدترین ایونت‌های DC در قرن 21!
5 ایونت برتر مارول و دیسی در دهه گذشته
۱۰ تا از بدترین قاتل های سریالی دنیای DC
ترتیب خواندن کمیک‌های DC REBIRTH


guest
71 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
جیسون پیتر تاد(نریمان سابق) (روسیه VSاوکراین)

وقتی اولین بار شماره ۱۰ بحران در زمین های بینهایتا خوندم تا الان افسردم☹

یاسین

همین بلکست نایت رو ترجمه کنید خیلی ممنون

من نایت وینگ یهوی

و یک چیز دیگه در مورد اون برادری که گفت بتمن خیلی بهتر از اسپایدرمن
خب معلوم بردارمن که بتمن یک سر گردن بالا تر هست خودت نگاه کن
بتمن کسی که پدر و مادرش جلوی چشماش کشته شودن
بتمن هیچ قدرت فرا طبیعی ندار
با اینکه خیلی دارک ولی پر احساس ترین شخص که تا به حال در کمیک دیدم بروز نمی ده
اما اسپایدر من😐
تنها نقطه دارکش مرگ عموش
با پوزش از مارول فن ها

Venos02

ویلی تنها نقطه دارکش عموش بود
فکرشو کن طرف مادرش پدرش مردن دوست دخترش مرد اون یکی دوست دخترشم مرد قلدری کردن روش عمش هم ده ها بار مرده
فرق بتمن و اسپایدرمن اینه که بتمن از بچگی مرگ باباش و مامانشو دید هرچند که بعضی وقتا خودش اون ها رو کشت ولی اسپایدرمن باز خنگ نشد بگیره ۲۴ ساعت روز ناراحت باشه عصبی باشه

Mhk(کمپین مبارزه با هیتر ها و افراطی ها)

شخصیت پردازیشون فرق داره که اسپایدرمن عصبی و ناراحت نشد
اتفاقا نقطه ی قوت بتمن همین اینه که تبدیل به یه شخصیت دارک شد، و واقعا بتمن یه سرو گردن از اسپایدی بالاتره
البته اسپایدی هم شخصیت خیلی جالب و محبوبیه

امیر

اولا اینکه یه شخصیت چقد دارک هست یا نه اصلا معیار بهتر بودن نیست که تو الان داری بهش اشاره می کنی اگر به اینه که از پانیشر دارک‌تر نداریم با این حساب من هم می تونم بگم پانیشر بهتر از بتمنه بعلاوه پیتر پارکر از این نظر برتره که هرگز اجازه نداده اتفاقات بد روش تاثیر بذارن پیتر پارکر بار ها از لحاظ روانی در هم شکسته شده نامزدش مرد بهترین دوستش مرد(نه تنها فلش بلکه هری آزبورن هم مرد) عموش مرد زن عموش بار ها تا دم مرگ رفت و خود پیتر هم باهاش هر بار رفت و… بیشتر

Last edited 5 ماه گذشته by امیر
من نایت وینگ یهوی

بچه به این سایت توهین نکنید
شاید کمیک دیسی بیشتر بزار ولی این دلیل بر این نیست که مارول فن نباشه خودتون نگاه کنید چقدر فیلم ها و انیمیشن مارول قشنگ نقد میکنه
البته من به شخصه دیسی فن هستم
و ایونت سیویل وار مارول نخوندم ولی به شخصه هیچی ایونتی بهتر از فلش پوینت
و تاریک‌ترین شبها نمی شه خدای
با تشکر

آرمان

اول از همه تشکر می کنم از معرفی این کمیک های جالب هر چند با بیشترشان از قبل آشنایی داشتم اما دلیل اینکه اومدید این ده مورد رو با یک مورد از کمپانی رقیب مقایسه کردید و اون ها رو بهتر دونستید ؟ ( کما اینکه مقایسه یک اثر با ده اثر اون هم آثاری که لا اقل نیمی شون داستانی متفاوت از ایونت سیویل وار داشتن کار اشتباهیه مثل جنگ یک نفر با ده نفر ) غیر از کوبوندن مارول و هیزم ریختن تو آتش تفرقه مارول و دی سی اساسا چه هدفی داشتید ؟ آیا محبوبیت و کیفیت… بیشتر

Mhk(کمپین مبارزه با هیتر ها و افراطی ها)

ایونت سیویل وار واقعا ایونت خوبی بود و این عنوان رو گذاشتن تا بگن این کمیک ها واقعا عالین
شما هم حقی در کوبیدن سایت ندارین

دیسی فندوم

به به من رویداد سئول وار مارول رو نمیشناسم اما همه ی اینهایی که اوردین شاهکاره واقعا همشون فوقعلاده اند جای تشکر از ادمین محترم و ساین کامیکان .

کریم

این دی سی هم عاشق کلمه بحرانه ها

ماندانا

مرگ در.. خاندان واقعا جذاب و خواندنی بود لطفا این کمیک هایی که نام برده شد رو در سایت قرار بدید 💐

adam warlock

با ۱۰ و ۴ و ۶ و ۵ موافق هستم ولی بقیه رو قبول ندارم

Last edited 2 سال گذشته by adam warlock
ابراهیم محمدی

واقعا به نظرت این کارت کوبوندن مارول نیست؟

چه دلیلی داره یک ایونت رو که موضوعش یک چیز دیگست رو با چند تا ایونت دیگه مقایسه کنی ؟ که بعضی هاشون اصلا ایونت نیستن؟!

بنظرم دیگه مقاله نویسی رو بزاری کنار برا خودت بهتره . دیگه خوددانی…

دیسی فندوم

معلومه که شما واقعا یه مارول فن متعصبانه هستید شما بهتره معنی کلمه ایونت واقعی روبفهمید و تمام این کامیک های دیسی رو به ترتیب بخونید و خودتون متوجه میشید که کامیک های دیسی بسیار بهتری از کامیک های مارول هستش و به کسی توهین نکنید آقای محمدی و اگر هم دوباره متوجه نشدید برید به سایت های دیگر مارول فنی .

آرمان

اونوقت نظر الان شما متعصبانه نیست ؟ چرا ایراد نگیریم وقتی خود این مقاله با قصد کوبوندن و تفرقه بین مارول و دی سی انجام شده آیا دلیل دیگه ای داشته ؟

دیسی فندوم ( # بت ریوز )🦇🪵🪨🌗

شرمنده آیا این میخواد مارول رو بکوبونه آیا ؟