Marvel-Marksmen

۱۰ نشانه‌گیر برتر دنیای مارول

مقایسه کردن و رتبه بندی کردن شخصیت‌های مارول همیشه یکی از کارهایی بوده که جذابیت زیادی برای طرفدارهای دنیای کمیک و ابرقهرمان‌ها داشته،. این مقایسه ها در زمینه ها مختلفی انجام میشه مثل قدرتمندترین شخصیت‌ها یا موارد دیگه. اما یک موضوع دیگه هم وجود داره که میشه شخصیت‌های کمیکی رو بر اون اساس رتبه بندی کرد و اون هم توانایی در نشونه‌گیری هستش. ما در این مقاله میخواهیم که ۱۰ تا از بهترین نشانه گیران در جهان مارول رو بهتون معرفی کنیم . و ببینیم چه کسی در مارول از بقیه نشانه گیری اش بهتره و تیر هایش خطا نمی روند.  در این لیست ممکنه شخصیت هایی باشند که از حضورشون در این لیست تعجب کنید. پس با کامیکان همراه باشید. و این مقاله رو از دست ندهید.  

10. پانیشر

Punisher

پانیشر با نام اصلی فرانک کسل یکی از بهترین نشانه گیران در جهان مارول است. او همچنین از خشن ترین و خطرناک ترین پارتیزان های مارول هم هست. اون توسط ارتش آموزش دیده، پانیشر بالاتر از یک سرباز معمولی و دارای یک بدن آماده تر از هر سربازی است. رفلکس های او بسیار سریع هستند. او می تواند تقریباً با هر نوع اسلحه ای شلیک کند. او می تواند از هر جایی و فاصله‌ای به خوبی شلیک کند. او میتواند حتی اسپیدستر ها را با تیر امدازی از پا دربیاورد. او می تواند به اسپایدرمن شلیک کند ، از سپر کاپیتان آمریکا جاخالی دهد و دردویل را با تیرهای آرام‌بخش گیج کند. پانیشر در مبارزات تن به تن هم مهارت زیادی دارد. او می تواند با بهترین مبارزان جهان مارول مانند دردویل مبارزه کند. و حتا آنها را شکست دهد. سطح تحمل پانیشر خیلی زیاد است. او میتواند بدون هیچگونه آرامبخشی زیر تیغ جراحی برود ، او میتواند چندین ضربه چاقو و گلوله را تحمل کند. و همچنان به مبارزه خود ادامه دهد. او میتواند از چندین انفجار جان سالم به در ببرد. و او همچنین میتواند از انسان هایی که دارای  قدرت ابر انسانی هستند. ضربه بخورد و همچنان به مبارزه خود ادامه دهد. پانیشر استاد استفاده از هر سلاحی است. او حتا می تواند از سلاح های فوق پیشرفته هم به خوبی استفاده کند. او میتواند که هر سلاحی که خودش بخواهد را بسازد . علاوه بر تمام این توانایی ها پانیشر کنترل کاملی بر ذهن خودش دارد. او می تواند در برابر حملات روانی و تله پاتیکی مقاومت می کند. همین دلایل است که او را به انسانی خطرناک تبدیل کرده است.

9. مرد عنکبوتی

Spider-Man-Web-Feature-Image-1-Cropped

شاید از حضور مرد عنکبوتی در این لیست و رتبه ای بالاتر از پانیشر تعجب کنید . اما باید بدانید که اسپایدرمن یکی از بهترین نشانه گیران در جهان مارول به حساب می آید. او برای اینکه بتواند در بین ساختمان ها و آسمان خراش ها به خوبی تاب بخورد، باید نشانه گیری اش خوب باشد که با وب شوتر هایش تار بی اندازد . مرد عنکبوتی میتواند با نشانه گیری عالی اش به خوبی شلیک کند. او میتواند با تارهایش گلوله هایی درست کند و با آن به دشمنانش ضربه بزند و آنها را به دیوارها بچسباند . مرد عنکبوتی به جز نشانه گیری عالیش دارای توانایی های شگفت انگیز دیگری مثل سرعت ، قدرت ، استقامت و….. فراتر از انسان های معمولی است . همین توانایی ها است که اورا به یکی از بهترین شخصیت های دنیای مارول تبدیل کرده است .

8.  گمبیت 

Gambit-Cropped

گامبیت یکی از شخصیت های جالب مارول است که در نشانه گیری و تیراندازی مهارت زیادی دارد. او میتواند انرژی جنبشی را وارد اجسام و اشیا کند و از آنها مواد منفجره بسازد . او در پرتاب کارت ، هنر های رزمی ، آکروبات و استفاده از سلاح چوبی مهارت زیادی دارد. گامبیت عضو تیم مردان ایکس است . او از کارت های استفاده میکند. که با استفاده از آنها با دقت و سرعت زیادی میتواند به هدف خود ضربه بزند. او یکی از معدود کسانی است که تونسته ولورین رو شکست بده .

7.  دومینو 

domino

نام اصلی دومینو، نینا ثورمن است. او در ابتدا یک ابر قهرمان بود. ولی بعدها تبدیل به یک ضدقهرمان شد. او به همراه ددپول مزدوری می کند . دومینو یک جهش یافته و تیرانداز ماهر است  او دارای توانایی به کارگیری احتمالات به نفع خود است که به او شانس باورنکردنی میدهد. او اغلب از مهارت های خود به عنوان یک مزدور بهره میگیرد. او همچنین همکار و معشوقه کیبل هم هست. همچنین دومینو عضو گروه ایکس فورس هم بوده. ایکس فورس شامل: ددپول، کیبل، انجل، استورم و سایکلاپس است. دومینو در نشانه گیری و تیراندازی مهارت عالی دارد . او معمولاً از دو تفنگ استفاده میکند. و با آنها به خوبی نشانه گیری میکند و به دشمنان خود شلیک میکند.

6. دردویل 

daredevil

به احتمال زیاد کسانی که با کمیک های مارول آشنایی دارند شخصیت محبوب و عالی دردویل را میشناسند. و خیلی ها او را مانند مون نایت، بتمن دنیای مارول میدانند. چون دردویل مانند بتمن در شب کار می کند. و ترس به دل دشمنان خود میاندازد. شاید الان با خود بگویید که چرا دردویل که یک فرد کور است در این رتبه بندی قرار دارد. باید بدانید که دردویل در واقع یک فرد کور نیست. دردویل دارای یک حس به اسم حس راداری است. و او با این حس میتواند بیشتر از یک انسان معمولی ببیند. برای آشنایی بیشتر با این شخصیت و قدرت های او توصیه می کنم که کمیک ها و سریال زیبای این شخصیت را ببینید . دردویل در نشانه گیری یک فرد عالی است. او دارای دو چوب شخصی سازی شده است. او با این چوب ها به خوبی مبارزه میکند و با دقت آنها را به سمت دشمنان پرت می کند. او با استفاده از این چوب ها حرکات آکروباتی زیبایی را انجام می‌دهد و با ستفاده از این چوب ها میتواند به بالای ساختمان ها برود. چون که در هر کدام از این چوب ها یک طناب مخصوص وجود دارد. دردویل درحال پرش از آپارتمان ها میتواند با این چوب ها به خوبی نشانه گیری کند و به دشمنان خود ضربه بزند. به جز نشانه گیری ، دردویل در هنر های رزمی مهارت بسیار زیادی دارد. و او یکی از بهترین مبارزان در جهان مارول است. علاوه بر آن دردویل یکی از بهترین آکروبات بازان در جهان مارول است. که تنها افرادی مانند : اسپایدرمن ، بلک پنتر و کاپیتان آمریکا می‌توانند با او رقابت کنند.

5. تسک مستر

Taskmaster

تسک مستر با نام تونی مسترز یکی از بهترین نشانه گیران در جهان مارول است. او در مبارزات خود از سلاح هایی ماندند شمشیر ، سپر و تیر و کمان استفاده می کند. او یک ماسک اسکلتی بر صورت خو میزند و باعث می‌شود که برای دشمنانش ترسناک به نظر بی آید. تسک مستر دارای یک توانایی بی‌نظیر به اسم رفلکس تصویری است. یعنی او میتواند حرکات حریف خود را کپی کند. و به سرعت توانایی هر فرد را یاد بگیرد. ولی او نمی‌تواند که قدرت های فرد را کپی کند. برای مثال او نمی‌تواند حس عنکبوتی یا قدرت هالک را کپی کند. تسک مستر در هنر های رزمی یک فرد بسیار ماهر است. که اورا به یکی از بهترین مبارزان در جهان مارول تبدیل کرده است. البته او ترجیح داده است که سبک مبارزه ای مون نایت رو کپی نکند. چون مون نایت ترجیح می دهد که مشت بخورد تا اینکه از او جا خالی دهد. یکی دیگر از توانایی های جالب تسک مستر تقلید صدا است. او میتواند با چندین ساعت تمرین صدای یک فرد را تقلید کند‌. در بالا گفته شد که تسک مستر در مبارزات خود از سلاح های مختلفی استفاده می کند. یکی از این سلاح هایش تیر و کمان است. او با استفاده از تیر و کمان و نشانه گیری عالیش به حریفان خود به خوبی ضربه میزند. و او میتواند به حریفان خود درحالی که درحال حرکت هستند. به خوبی شلیک کند و به آنها ضربه بزند.

4. کاپیتان آمریکا

captain-america

باید بدانید که کاپیتان آمریکا هم یکی از بهترین نشانه گیران در جهان مارول است. کاپیتان آمریکا یکی از بزرگترین ابر قهرمانان مارول به حساب می‌آید ‌. او میتواند با استفاده از سپر شگفت انگیز خود که از فلز ویبرانیوم ساخته شده است. به طور عالی تقریباً هر جسمی را بزند. او میتواند سپر خود را مانند توپی خطرناک از هر طرف به حریف خود بزند. علاوه بر مهارت تیر اندازی میتوان گفت که کاپیتان آمریکا تقریباً در تمام هنر های رزمی مهارت بالایی دارد و او را تبدیل به یکی از بهترین و بزرگترین مبارزان در جهان مارول کرده است. کاپیتان آمریکا دارای قدرت، استقامت، سرعت و پایداری بیشتر از یک انسان معمولی است. یکی دیگر از مهمترین و بارزترین ویژگی های کاپیتان آمریکا ویژگی رهبری کاپیتان آمریکا است. که اورا تبدیل به یکی از بهترین رهبران دنیای کمیک کرده است. کاپیتان آمریکا در طول حضور خود در کمیک های مارول بارها تیم بزرگی را مانند انتقام جویان را رهبری کرده است.

3. کیت بیشاپ 

Hawkeye-Kate-Bishop-MCU-Header

کیت بیشاپ یک شخصیت کم‌تر شناخته شده است. و احتمالا تنها کسانی که از طرفداران مارول و به خصوص کمیک های هاوک‌آی هستند اورا بشناسند. کیت بیشاپ پس از کلینت بارتون و مت مک دونالد سومین شخصیت و اولین شخصیت زن است که هویت هاوک آی را بدست آورده است. کیت بیشاپ عضو تیم انتقام جویان جوان است. انتقام جویان جوان گروهی متشکل از نوجوانان دنیای مارول است. کلینت بارتون معلم کیت است و او به کیت مهارت تیراندازی را یاد داده است. و کیت میتواند حتی از معلم خود بهتر هم باشد ولی هنوز به آن درجه نرسیده است . کیت بیشاپ از یک وسیله نقلیه به اسم (چرخه آسمان) به عنوان وسیله حمل و نقل استفاده می کند که این وسیله به تکنولوژی ضد جاذبه مجهز شده است و پرواز می کند. کیت بیشاپ از تیرهای مختلفی مانند: تیر دودزا، تیر اسیدی، تیر آدامانتیوم، تیر چسبنده و… استفاده می کند .

2. هاوک‌آی (کلینت بارتون)

hawkeye

به احتمال زیاد کسانی که از طرفداران مارول هستند. شخصیت هاوک آی ( کلین بارتون ) را میشناسند  و اورا رقیب گرین ارو در دنیای دی سی میدانند. شاید از حضور کلینت بارتون در رتبه دوم ناراحت شده باشید. و انتظار رتبه یک را از کلینت بارتون داشته باشید. ولی یک نفر است که از کلینت بارتون بهتر است. که در ادامه ی لیست آن را معرفی خواهیم کرد. کلینت بارتون در ابتدا یک خلافکار بود و به همراه بلک ویدو جنایت انجام میدادند. ولی بعدها در یک نبرد مرد آهنی با آنها جنگید و به آنها پیشنهاد داد که به انتقام جویان به پیوندند. در آخر آنها تصمیم گرفتند که دست از جنایت بردارند. و به یک قهرمان تبدیل شوند و با جرم و جنایت به جنگند. کلین بارتون در هنر های رزمی، آکروبات، شمشیر زنی یک فرد بسیار ماهر و خطرناک است. ولی بارزترین توانایی کلینت بارتون نشانه گیری و تیراندازی عالی اش است. کلینت بارتون به این معروف است که هیچوقت تیرهایش خطا نمی روند. کلینت بارتون آنقدر در تیراندازی مهارت دارد که هیچوقت تیرهایش خطا نمی روند و همیشه به هدف برخورد می کنند. او برای اینکه میتواند (هر شی را به سلاح تبدیل کند) معروف است. او میتواند با استفاده از بشقاب حلبی، سکه، تیکه چوب و… دیگر چیزها حریف خود را از پای در آورد. کلینت بارتون زیر نظر کاپیتان آمریکا تاکتیک های نظامی، هنرهای رزمی و مبارزات تن به تن را آموزش دیده است. کلینت بارتون یک رهبر خوب هم به حساب می‌آید.

1. بولز آی

Bullseye

بولز آی از تمام کسانی که در این لیست نام بردیم . یک سر و گردن بالاتر است. بولز آی استاد استفاده از هر سلاحی است. او میتواند به زودی کار با هر اسلحه ای را به خوبی یاد بگیرد . آن هم به خاطر استعداد ذاتی اش است. او با هردو دست اش قدرت نشانه گیری عالی و دقیقی را دارد. بولز آی میتواند یک شی را با سایز و وزن یک توپ بیسبال را با سرعت ۱۶۸.۹۸۱ را پرتاب کند. بولز آی از هر شی قابل تصوری به طور خطرناکی استفاده می کند. در استفاده از سلاح های گرم بولز آی یک فرد خطرناک است و نشانه گیری اش نظیر ندارد. بولز آی با استفاده از یک دارت سمی میتواند یک جهش یافته را به قتل برساند . درست است که Bullseye یک شخصیت جذاب است اما برخی اوقات کاملاً خسته کننده و قابل پیش‌بینی می باشد. وضعیت فیزیکی بولز آی بسیار عالی است. بولز آی دارای سرعت، رفلکس، دوام، پایداری، استقامت، تعادل بدنی و زیرکی درحد یک ورزش کار فوق حرفه ای المپیک است. سرعت و رفلکس های بولز آی به قدری بالا هستند که که از یک انسان معمولی گذشته است و اورا در سطح ابر انسانی قرار داده. بولز آی چندین بار توانسته است در مقابل شلیک گلوله ها به راحتی جا خالی دهد. او یکی از بهترین آکروبات بازان در جهان مارول است. او میتواند پیچیده ترین حرکات آکروباتی را انجام دهد همچنین میتواند در حین پشتک زدن و چرخیدن در هوا به طور عالی و بی نقصی شلیک کند و به هدف برخورد کند. در برخی از نقاط بدن بولز آی آدامانتیوم به کار گذاشته شده است  که باعث شده است او راحت‌تر حرکات آکروباتی انجام دهد. برای آشنایی بیشتر با این شخصیت جذاب توصیه می کنم فصل سوم سریال دردویل را ببینید. 

محمد جواد دانشیار


بخوانید:

5 ایونت برتر مارول و دیسی در دهه گذشته
جهش یافته‌های جدید VS انتقامجویان جوان
بهترین کاستوم های دث‌استروک
5 کمیکی که باید تو فاز 5 مارول استفاده بشه
تاثیرگذار ترین رویداد های DC


guest
154 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
Grayson

خداوکیلی مرد عنکبوتی و نشونه گیری😐😐😐😐

نریمان

آقایون داداشان چند تا رو جا انداختین اولا پانیشر باید سوم میبود و ۱۰ باید ددپول رو میذاشتین مرد عنکبوتی هم اگه جا داشت بذارید ۱۱ و با بقیه هم موافقم

دکتر استرنج

تو فقط مرد عنکبوتی و پانیشر رو میشناسی؟

جیسون تاد(نریمان سابق)

با بقیه مشکلی نداشتم بنظرم رتبه بندی خوب بود
بعدشم توهین

mi_dc_comicbooks_channel

راست میگه
همش اشتب بود

جیسون پیتر تاد(نریمان سابق)

خدایی به نظرت مرد عنکبوتی توی نشونه گیری از پانیشر بهتره؟
بعدم کاپ انقدر نشونه گیریش خوبه؟

mi_dc_comicbooks_channel

اره
تو هیچی نیستی با اون اطلاعاتت

جیسون پیتر تاد(نریمان سابق)(روسیه‌vsاوکراین)

اره تو خوبی که اسپایدرمن رو تو نشونه گیری از پانیشر برتر میدونی
من خودم مرد عنکبوتی رو خیلی دوست دارم ولی بنظرم نشونه گیریش خوب هست ولی در حد پانیشر نیست

mi_dc_comicbooks_channel

بهترم هست بچه سالی ب مولا
ارزش حرف نداری چون هیچی بارت نی

جیسون پیتر تاد(نریمان سابق)(روسیه‌vsاوکراین)

تموم شد؟

arianwithfamilynamehajibabayi.lovemarvel

از پانیشر معروف تر هم تو لیست بود

mi_dc_comicbooks_channel

بوت اومد

جیسون پیتر تاد(نریمان سابق)(روسیه‌vsاوکراین)

نهایتت همینه؟

mi_dc_comicbooks_channel

دا انگار دوست داری یه کاری کنم که دیگه نیای تو کامیکان =|

mi_dc_comicbooks_channel

دارک متال چیه؟
قویترین رزمی کار کمیک کیه؟ (با دلیل)
قویترین رابین کیه؟(با دلیل)
کازمیک گوست رایدر کیه؟
قویترین جادوگر کمیک کیه؟
قویترین نسخه ی بتمن کیه؟
قویترین نسخه ی سوپرمن کیه؟
اسم نسخه ای که ترکیب سوپرمن و دکتر منهتن هست چیه؟

mi_dc_comicbooks_channel

خب بگو چرا ساکت شدی؟

جیسون پیتر تاد(نریمان سابق)(روسیه‌vsاوکراین)

چون سایت برام چند روز باز نمیکرد

جیسون پیتر تاد(نریمان سابق)(روسیه‌vsاوکراین)

یکی از کمیک های بتمنی که میخندد
لیدی شیوا چون برنز تایگر و دراگون رو تنهایی شکست داد
جیسون پیتر تاد چون رزمی کاریش از رابین های دیگه برتره و وقتی توی لازاروس رفت زود درمانی پیدا کرد و رفلکس هاش سریع شد
پانیشر که تبدیل به روح سوار شد
اسپکتر
بتمن با زره بت جهنمی
سوپرمن پرایم وان میلیون
منهتن مولتی ورس

mi_dc_comicbooks_channel

ریپپپ داری باهام شوخی میکنی؟ دارک متال بخاطر حمله ی بتمن هو لفس همراه با بتمنای بدجنس زمینای دیگه به زمین اصلی و الوده کردن قهرمانای زمین اصلی…. قویترین رزمی کار کمیک کاساندرا کینه…. چرا؟ چون که ۱۲۷ تا مهارت رزمیو تو چند روز یاد گرفت و میتونه مهارت های رزمی طرف مقابلش رو کپی کنه و بتمنم اعتراف کرده که تو مبارزه ی تن به تن از کاساندرا شکست میخوره… قویترین رابین تیم دریکه… چرا؟ چون بیش از ۱۷ مهارت رزمی بلده و منطقی ترین رابینه و حتی یه بار تو لباس بتمن از اینده اومد و نایت وینگ… بیشتر

جیسون پیتر تاد(نریمان سابق)(روسیه‌vsاوکراین)

شخصیت اصلیش بتمنی که میخندد بود
😂کاساندرا؟خدایی؟لیدی شیواتو یه ثانیه کاساندرا رو شل و پل میکنه واقعا که
🤣🤣تیموتی جکسون دریک بزور میتونه لباس تنش کنه باهوشه ولی توی مهارت های رزمی آخریه
منم همینو گفتم😐
کنستانتین از زاتانا زاتارا قوی تره نه اسپکتر😐
وقتی از زره بت جهنمی اطلاع نداری حرف نزن
کازمیک ارمور نمیتونه جلوی سوپرمنی که یک میلیون سال توی خورشید بوده رو شکست بده
منهتن مولتی ورس ترکیب سوپرمن و منهتنه

mi_dc_comicbooks_channel

من دلیل اوردم هر چی بگی تعصبته هنوز نمیدونی ابراکادابرا کیه و حرف میزنی واسم بیا پایین باو هیچی نیستی ۲ تا جلد کمیک خوندی حرف میزنی

جیسون پیتر تاد(نریمان سابق)(روسیه‌vsاوکراین)

چرا چرت میگی ابراکادابرا دشمن فلشه که پای دسپرو رو به دنیا باز کرد دارک ساید رو فریب داد و ایریس رو برای گیر انداختن فلش طعمه کرد و…..
تو که همین دو جلد کمیک رو هم نخوندی شاخ شدی

mi_dc_comicbooks_channel

حالا فهمیدی نهایتم تا کجاست؟ دیگه حرف نزن وقتی نمیتونی جوابمو بدی اطلاعاتم ازت خیلی بیشترع بخوای مخالفت کنی بازم سوال میپرسم ازت اوک بچه سال؟

جیسون پیتر تاد(نریمان سابق)(روسیه‌vsاوکراین)

اره نهایتت همین سوالای پیش پا افتادس گنده سال🤏با اون اطلاعاتت😂

mi_dc_comicbooks_channel

تازه نصف بیشترشونم اشتب جواب دادی

جیسون پیتر تاد(نریمان سابق)(روسیه‌vsاوکراین)

اره تو خوبی که کاساندرا رو برترین رزمی کار کمیک میدونی🤣

ناشناس

ددپول و استار لرد مرد آهنی (توی اخر کاپیتان آمریکا ۳ میبینید چه هدف گیری داره)

محمدرضا

اگر اولد من هاکای را خونده باشید هاکای کور بولز آی زد تو چشم سایبورگی بولز آی

محمد شهسواری

رتبه بندی اشتباهه اینجوری بهتره
۱۰.پانیشر
۹.اسپایدرمن
۸.گمبیت
۷.دومینو
۶.دردویل
۵.کاپ امریکا
۴.کیت بیشاب
۳.هاکای
۲.بولزای
۱_تسک مستر چرا چون سبک تیر اندازی هر کدومشون رو ببینه ازش تقلید میکنه و شاید با تکنیک خودش تلفیقش کنه و یه سبک تیر اندازی عالی درست کنه

مارول

کاملا درست ول ددپول و ایرون کجاست

ماندانا

ددپول چرا نیست؟
پانشیر هم نباید اخر میبود

ایلیا

چرا ددپول توی لیست نیست

شرلوک هلمز

جای گرین گابلین خالیه

ایلیا

چه ربتی به این لیست داره

شرلوک هلمز

اونم خوبه

عرفان

فکر نکنم

شرلوک هلمز

البته من زیاد کمیک نمیخونم ولی شانسی همرو میشناختم