DC-Universe

تاثیرگذار ترین رویداد های DC

در دنیای کمیک داستان های زیادی خلق میشن که بعضیاشون کوتاه و بعضیاشون طولانی ترن، اما در کنار کمیک های معمولی و کمیک های اختصاصی هر شخصیت، هر شرکت ایونت های بزرگی هم داره که بزرگترین اتفاقات اون دنیای رو شامل میشه. در دنیای کمیک هر مدتی یک ایونت بزرگ و جذاب لازمه که یک تحول اساسی ایجاد کنه یا کمیک هارو از حالت یکنواخت خودش در بیاره و باعث شه طرفدارها دوباره برای داستان ها هیجان پیدا کنن؛ برای همین Event در دنیای کمیک اهمیت زیادی داره و شرکت دیسی هم که از غول های صنعت کمیکه ایونت های جذاب زیادی داره و البته ایونت هایی هم داره که نتونستن زیاد موفق باشن و مورد استقبال طرفدارا قرار نگرفتن؛ اما در اینجا میخوایم 5 تا از بهترین و تاثیرگذارترین رویداد های دیسی رو معرفی کنیم که ممکنه با بعضیاشون آشنا باشید .

5/5
The Death Of Superman

سوپرمن یکی از بزرگترین و مهم ترین قهرمان های دنیای کمیکه و مرگ اون باعث شوکه شدن خیلی ها شد؛ این اتفاق نه فقط در دنیای کمیک بلکه در دنیای واقعی هم تاثیر گذار بود و درسته که سوپرمن برگشت چون لازم بود، برای دنیای دیسی که سوپرمن حضور داشته باشه، اما به هر حال برای مدتی همه در دنیایی بدون سوپرمن زندگی میکردن، این واقعه با اینکه چند سال پیش اتفاق افتاده اما همچنان یکی از جذاب ترین رویداد های دیسی محسوب میشه .

4/5
Multiversity

Grant Morrison یکی از نویسنده های دنیای کمیکه که رویداد های زیادی نوشته، اما هیچکدوم اونها زیاد تاثیرگذار و جذاب نبودن، البته به جز Multiversity که یک اثر برجسته در دنیای کمیک های دیسیه . در 5 سالی که این کمیک در حال خلق شدن بود به دست موریسون نوشته شد و آرتیست های زیادی هم مثل Ben Oliver, Frank Quitely, Doug Mahnke, Chris Sprouse, Jim Lee وظیفه طراحی اون رو داشتن . این رویداد شکل جدیدی به مولتی ورس دیسی دارد و باعث شد در آینده این دنیای هم تاثیر گذار باشه و نویسنده های دیگه در بقیه کمیک ها هم از این ایونت الهام بگیرن .

3/5
Flashpoint

فلش پوینت یکی از رویداد هایی بود که عواقب عظیمی برای دنیای دیسی داشت. وقتی بری آلن تونست برگرده و به موقع مادرش رو نجات بده، باعث شد وقایع زیادی شروع بشن و جهان دی سی رو تغییر دادن . این رویداد به دست جف جانسز نوشته شده و اندی کوبرت وظیفه طراحی اون رو داشته . فلش پوینت بخشی از New 52 هستش ، دومین باری که دیسی کل دنیای خودش رو از اول پایه ریزی کرد و قراره بعه مدت 5 سال ادامه داشته باشه .

2/5
Infinite Crisis

اینفینیت کرایسیس به دست Geoff Johns نوشته شد و ارتیست هایی مثل Phil Jimenez, George Perez ، Ivan Reis و Jerry Ordwa در خلق این کمیک با اون همکاری داشتن داستان این کمیک در مورد یک توطئه بزرگه که سالهاست در حال تغییر در دنیای دیسی بوده و در آخر نوبت حرکت نهاییه . این کمیک در زمان خودش یکی از بهترین و تاثیرگذار ترین داستان هارو داشت و بعد از گذشت مدت ها هنوز میشه تاثیر اون رو روی دنیای دیسی احساس کرد چون مولتی ورس دیسی رو برگردوند .

1/5
Crisis On Infinite Earths

Crisis On Infinite Earths داستان جنگ علیه آنتی مانیتور رو روایت میکنه، و قهرمان های دیسی با وجود تمام مشکلات باید با هم متحد بشن و با اینکه میدونن اون یک خطر خیلی بزرگه باید جلوی دشمن نهاییشون رو میگرفتن، به هر قیمتی که شده . Crisis On Infinite Earths نه تنها یکی از مهمترین رویداد های دنیای دیسی هست بلکه به عقیده خیلی ها بزرگترین رویداد کل دنیای کمیک است، چون هیچکس قبل از این خلق چیزی مثل اون رو امتحان نکرده بود و حتی خود دیسی هم چندبار امتحان کرد این رویداد بزرگ رو تکرار کنه اما نتونست کمیک به خوبی اون خلق کنه، برای مثال توی سری New 52 تلاش کرد چنین ایونتی خلق کنه با این حال بحران در زمین های بی نهایت هیچوقت تکرار نمیشه .

منبع: CBR

جذاب ترین رویداد کمیک به نظر شما چی بوده ؟


بخوانید:

معرفی شخصیت پنگوئن
۱۰ تا از بدترین کارهایی که بتمن کرده است!!!
دومین تریلر A Quiet place 2
۵ سلاح جایگزین کمیکی که فاجعه بودند
۱۰ سریال برتر نتفلیکس در سال ۲۰۱۹


guest
15 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
ABOZAR

سلام ببخشید کسی دوست داشته باشه کامل تمام کمیک های دی سی و مارول رو بخونه باید از کجا شروع کنه میدونم خیلی زیاده و وقت زیادی میبره اما ممنون میشم راهنمایی بفرمایید و چند سایت خارجی و ایرانی برای شناخت کامل شخصیت های تخیلی چه از DC و MARVEL و غیر این دو شرکت معرفی بفرمایید خیلی ممنون میشم

جیسون پیتر تاد(نریمان سابق)(روسیه‌vsاوکراین)

سلام از برنامه کمیک سیتی یا بهتره از همین کامیکان وارد لینک شی و بخونی
از جلد های اول سوپرمن یا بتمن شروع کن بعد به ترتیب آکوامن و گرین ارو و فلش و……وقتی خوندی جاستیس لیگ و نیو ۵۲ و همینجوری ادامه بده

جیسون تاد(نریمان سابق)

خدایی فلش پوینت ۳؟؟
یا ۲ یا ۱

ماندانا

مرگ سوپر من تاثیر خیلی بدی رو من گذاشت 😐💔وقتی انیمیشن مرگ سوپر من رو هم دیدم بیشتر افسرده شدم😑💔😶

Ali.j98

سلام من دی سی فن هستم
من تا الان فقط فیلم ها و سریال های دی سی رو میدیدم ولی الان میخوام کمیک هم بخونم از کدوما شروع کنم ک درست متوجهشون بشم
ممنون میشم کمکم کنین جناب ادمین

ماندانا

بهتره از new 52 شروع کنی دوست عزیز یا میتونی از فلش پوینت هم شروع کنی

امیرحسین

ای خداااااااا
چرا میگی من دی سی فن هستم وقتی از دی سی کمیک نخوندی؟؟

ali

😐 ی سری افراد هستند که طرفدار فیلم و سریال یک شرکت اند ینی نباید اسمشون فن مارول یا دیسی بشه؟

مانی

سلام
فرق اینفنیت کرایسس و crises on infinet earths وفاینال کرایسس چیه

Alireza

خب از نظر تاثیر و تحولی که در تایم لاین گذاشته شده ساعت قیامت یه ایونت تاثیر گذار و عالی بود ولی از نظر شخصی من مجموعه کمیک ها و ایونت هایی که مربوط به بتمنی که میخنند نشانگر رویداد های غیر قابل تصور و پیشبینی بود که لیاقت حضور تو این لیست رو داشت و واقعا تحول بزرگی در دنیای ابرقهرمانای دیسی ایجاد کرد

Last edited 2 سال گذشته by Alireza
SHAZAM

FLASHPOINT عاااالی بود خعلی متفاوت بود

امیرعلی

بنظرم فاینال کرایسس هم میتونست باشه چون واقعا رویداد عظیمی بود

G.m

هم عظیم هم تاثیرگذارچون به نظرمن
کشته شدن بتمن به دست دارک سایدتاثیرگذاربود

Ebi

سلام وباتشکر از بزرگترین وبسایت انتشار کمیک(از نظر من)
میخواستم بگم حالا که انقدر رویداد خوب داریم اونا رو ترجمه کنید مثلا من به شخصه خیلی دوست دارم رویداد حمله ی سپاه فانوس زدر و یا بتمن مرحوم و یا مالتیورسیتی و بحران نامحدود و آخرین بحران رو و….. رو ترجمه کنید عالی میشه چون اینایی که گفتم در‌موردشان تحقیق کردم میدونم که بهترین های تاریخ کمیک بوکی هستن با تشکر از وبسایت خوب شما ‌

سجاد شیخیان

سلام حتما