New-Mutants-and-Young-Avengers

جهش یافته‌های جدید VS انتقامجویان جوان

The New Mutants و The Young Avengers دو تیم نوجوان دنیای مارول هستن که هرکدوم اعضای قدرتمند خودشون رو دارن اما اگه اونا جلوی هم قرار بگیرن کدوم تیم پیروز میدون میشه ؟ جهش یافته های جدید در دنیای مارول تاریخ طولانی ای دارن و در نبارد های زیادی حضور داشتن همچنین در کمیک های متفاوت اعضای مختلفی داشتن اما الان جدید این گروه مد نظر ماست. جهش یافته های جدید افرادی هستن که در حال یادگیری قدرت هاشونن و نوجوان های با استعدادی هستن. به عقیده خیلی ها این گروه به نوعی الهام بخش تیم انتقامجویان جوان بوده.

یانگ اونجرز هم شخصیت های مهمی از دنیای مارول رو در خودش جا داده مثل هالکلینگ که اگه ایونت امپایر مارول رو خونده باشید میدونین نقش خیلی مهمی در کمیک ها پیدا کرده، این شخصیت در کنار بقیه اعضا گروه قدرتمندی رو به وجود آوردن که میتونن خیلی رقیب  سختی برای جهش یافته های جدید باشه. در این مطلب 5 دلیل که New Mutants پیروز این نبرد بشن و 5 دلیل که Young Avengers پیروز میشن رو بررسی میکنیم.

10. جهش یافته های جدید: خیلی باهوش‌تر

جهش یافته های جدید یک تیم بسیار باهوش تر از انتقامجویان جوان هستن که این ابرها هم ثابت شده. دلیل این باهوشی شاید بخاطر سن باشه اما دلیل مهمتری هم از اون وجود داره. مدرسه اگزاویر، جایی که اونا درس خوندن و آموزش دیدن. درسته که در مدرسه پرفسور ایکس اونا بیشتر درحال یادگیری توانایی های خودشون بودن اما اونجا یک موسسه خصوصی معتبره که جهش یافته های باهوشی رو تربیت کرده. انتقامجویان جوان هم افراد باهوشی مثل مارول بوی و کید لوکی رو دارن اما به طور کلی جهش یافته های جدید تیم باهوش تری هستن.

9. انتقامجویان جوان: Kid Loki

کید لوکی یک نسخه دوباره متولد شده (reborn version) از دشمن قدیمی انتقامجویانه. اون تمام خاطرات خودشو به یاد نمیاره و همه قدرت هایی جادویی خودش رو هم نداره اما همچنان شخصیت بسیار حیله‌گر و شروری هستش. کید لوکی یک مبارز بسیار ماهر و قدرتمنده که میتونه مشکلات بسیار جدی ای رو برای جهش یافته های جدید ایجاد کنه به هرحال اون همچنان خدای شرارته و از اعضای مهم یانگ اونجرز شناخته میشه.

8. جهش یافته های جدید: کار تیمی

یکی از بهترین نکات حضور در مدرسه اگزاویر آموزش دیدن در اتاق خطره (Danger Room). اگه با مردان ایکس اشنا باشید میدونین که این اتاق علاوه بر اینکه به بچه ها اجازه میده قدرت های خودشون رو بهتر بشناسن و اوناره کنترل کنن باعث میشه کار تیمی رو یاد بگیرن و باهم همکاری کنن، و این یکی از بزرگترین نقاط قوت جهش یافته های جدید به حساب میاد. انتقامجویان جوان هم با هم همکاری میکنن اما اونها به اندازه جهش یافته ها برای این کار آموزش ندیدن و زمان زیادی صرف مبارزه درکنار هم نکردن. 

7. انتقامجویان جوان: مارول بود یک هیولاست

مارول بوی ممکنه اون در کنار شخصیت هایی مثل میس آمریکا یا Wiccan قوی ترین عضو گروه به حساب نیاد اما به راحتی میشه گفت اون ماهرترین عضو یانگ اونجرزه. یک سرباز کری که برای زنده موندن در هر شرایطی تقویت شده.پسر مارول در استفاده از انواع سلاح متخصصه و تجربه های زیادی هم داره از قبیل سفر در جهان های مختلف با سفینه کری خودش، این ماجراها به مارول بوی تجربه مقابله با تهدیدهای مختلفی رو داده و اونو به یک مبارز کامل تبدیل کرده.

6. جهش یافته‌های جدید: به دست بهترین‌ها آموزش دیدن

تیم فعلی New Mutants تشکیل شده از بعضی افراد شناخته شده وبعضی افرادیه که زیاد با اونها آشنا نیستیم اما همه ما با تیم اصلی مردان ایکس آشنا هستیم، بعضی از برترین قهرمانان و قدرتمندترین شخصیت های دنیای مارول که تجربه خیلی زیادی در جنگیدن دارن و خب از خوش شانسی جهش یافته های جدید توسط این افراد آموزش دیدن. چارلز اگزاویر، مگنیتو، کیبل و خیلی از افراد دیگه تخصص خودشون رو در اختیار این تیم گذاشتن. آموزش دیدن توسط هم نوعان خودشون در کنار قدرت های زیاد اونها یک برتری بزرگ به این تیم میده.

5. انتقامجویان جوان: کمبود در تجربه و تمرین رو با سرسختی خودشون جبران میکنن

برخلاف جهش یافته های جدید، انتقام جویان جوان از آموزش دیدن و مربی های حرفه ای محروم بودن و خیلی سریع وارد میدون نبرد شدن. با اینکه یانگ جاستیس تمرینات گروهی زیادی ندارن اما بخاطر غروری که دارن و کله شقی دوران جوونی اونها تبدیل به جنجو های بزرگی شدن. کسایی که در مدرسه اگزاویر اموزش ببین مهربونی و رحم رو هم یاد میگیرن اما افرادی مثل انقامجویان جوان که در میدون نبرد تبدیل به یک تیم شدن و رشد کردن خیلی سرسخت تر هستن و این کم تجربه بودن و تمرین نداشتن رو جبران میکنه. 

4.جهش یافته های جدید: Magik، Dani Moonstar و Karma

تمام اعضای جهش یافته های جدید قدرتمند هستن اما سه عضور در این تیم وجود دارن که میتونن تهدید اصلی برای یانگ جاستیس باشن. مجیک، دنی مون‌استار و کارما. قدرت تلپروت کردن مجیک اونو خطرناک میکنه اما مهارت های عرفانی اون به عنوان ملکه لیمبو اونو تبدیل میکنه به خطرناک ترین عضو گروه. مون استار و کارما هر دو توانایی های ذهنی قدرتمندی دارن چیزی که یانگ جاستیس دربرابرش بی دفاع هستن. همچنین دنی یک والکریه و این سه شخصیت در کنار هم میتونن رقیب های خیلی سختی برای انتقامجویان جوان باشن.

3. انتقامجویان جوان: خانم آمریکا

خانم امریکا به عنوان دومین نفر عضو انقامجویان جوان شد و سطح کاملا جدیدی از قدرت رو وارد تیم کرد. از یک جهان دیگه، بسیار قدترمند، با استقامت بالا، خیلی سریع بعلاوه قدرت پرواز و انفجار های انرژی. قدرت های میس امریکا یکی از مهم ترین شانس های یانگ جاستیس در برابر جهش یافته های جدید به حساب میاد. وجود شخصیت میس آمریکا برای مقابله با مجیک بسیار مفیده و میتونه نقش بزرگی در پیروزی تیم داشته باشه.

2. جهش یافته های جدید: بسیار ماهر تر و با تجربه تر

اگه یک چیز واضح در این لیست وجود داشته باشه اون با تجربه تر بودن و ماهر تر بودن گروه جهش یافته های جدیده. یک برتری New Mutants نسبت به Young Avengers اینه که تک تک اعضا حتی افراد تازه وارد مثل Armor، Chamber و Mondo تجربه خیلی بیشتری نسبت به انتقامجویان جوان دارن. اونها مدت خیلی زیادی در حال مبارزه و جنگیدن بودن، در این زمان با تهدید های مختلفی جنگیدن که هم باعث بدست اوردن تجربه شده و هم مهارت های اونارو ارتقاع داده.

1. انتقامجویان جوان: قدرت های Wiccan

Wiccan قطعا یکی از جادوگران قدرتمنده. کافیه اون یه چیزی بخواد و بعدش اون اتفاق میوفته، در واقع اون جادو هارو نمیدونه اما قدرت هاش باعث میشن همونطور که لازم داره جادو ها بهش کمک کنن. قدرت های اون به شکلیه که حتی کید لوکی بهش گفت استفاده از قدرتاش باعث پیچیده شدن واقعیت میشن. و خب مقابله با شخصیتی مثل اون بسیار کار سختیه حتی برای تیم با تجربه ای مثل جهش یافته های جوان بخصوص اگه کنار افرادی مثل میس آمریکا، کید لوکی و مارول بوی باشه.

منبع: CBR


حالا با توجه به این موارد و شناخت شما از این دو تیم به نظرتون کدوم گروه برنده میشه؟


بخوانید:

۵ نکته اسکارلت ویچ که کمیکی نیستند
آیا مردان ایکس دیگر قهرمان نیستند ؟
5 دلیل که آپوکالیپس برترین ویلن مردان ایکس است
5 قهرمانی که ولورین رو شکست دادن
قوی‌ترین ویلن‌هایی که ولورین با اونها روبه‌رو شده


guest
7 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
دیسی فندوم (حامی هری پاتر)🦇🪵🪨🌗

داداش انتقام جویان جوان نمیدونن شلوارشان شلوارشان بپوشن داری با ایکس من جوان مقایسه میکنی ؟ 😐

جیسون تاد(نریمان سابق)

صد درصد جهش یافته های جدید

پارسا

جهش یافته های جدید
چرا هر چی ویژگی از انتقام‌جویان جوان می‌گفتین از اعضاشون بود

milad

منم با هردو اشنا نیستم ولی میگم جهشیافته های جدید

moein

معلومه جهش یافته های جدید برنده میشن

شرلوک هلمز

معلومه کی قویتره دیگه

Milad

من با هیچ کدوم از گروه ها آشنا نیستم ولی بر اساس مقاله میشه گفت که احتمالا جهش یافته های جدید برنده میشن. اگر هم انتقام جویان جوان بتونن پیروز بشن با تلفات سنگینی خواهد بود.