avengers-weapons

10 سلاح قدرتمند انتقامجویان

تیم بزرگ اونجرز اعضای قدرتمندی داره که حتی بدون سلاح هم میتونن در جنگ‌های زیادی پیروز بشن، اما حتی افرادی با توانایی های بالا برای جنگیدن با ویلن‌ها به سلاح و یا وسیله ای که بهشون کمک کنه نیاز پیدا میکنن. انتقامجویان هم که معروف‌ترین مدافعان زمین هستند و همیشه با دشمن‌های قدرتمندی رو به رو شدن برای همین هر فرد متناسب با شخصیتش سلاحی انتخاب کرده تا در کنار مهارت های خودش از اونها هم استفاده کنه و توانایی‌های خودشو ارتقاع بده. اما حالا این سوال وجود داره سلاح کدوم انتقامجو قوی‌تره؟ با ما همراه باشید تا 10 سلاح قدرتمند این گروه محبوب رو با هم رتبه بندی کنیم.

10. نیش بلک ویدو

بلک ویدو یکی از معدود اعضای انتقامجویانه که بدون هیچ قدرت ماورایی تونسته به یکی از تاثیرگذارترین قهرمان ها تبدیل بشه. از توانایی های بلک ویدو میشه به آموزش هایی اشاره کرد که برای جاسوسی دیده و یا تمرین‌های آدمکشی. بلک ویدو خیلی کارها رو میتونه با دست خالی انجام بده اما اون هم از سلاحی استفاده میکنه به اسم Black Widow Bites که در اصل به صورت شوک الکتریکی به دشمنش وارد میکنه. این سلاح به صورت دو مچ‌بند توسط شیلد طراحی شده و بلک ویدو با استفاده از اونها حریف خودش رو ناتوان میکنه.

9. تیر و کمان هاکای

کلینت بارتون هم یکی دیگه از افرادیه که قدرت ‌های ماورایی نداره اما توانایی باورنکردنی‌ای توی تیراندازی داره، که این توانایی بالا قدرت محسوب نمیشه و با تمرین خیلی زیاد بدست اومده. همونطور که همه میدونن سلاح مورد علاقه هاکای تیروکمانه. تیرهایی که هاکای استفاده میکنه معمولی نیست و انواع مختلفی داره مثل انفجاری، دودزا، شوک الکتریکی و … که هرکدوم در جایی میتونن کاربرد خوبی داشته باشن. هاکای هم همیشه قبل نبرد با توجه به دشمن پیش‌رو تیرهای مناسب رو انتخاب میکنه.

8. سپر کاپیتان آمریکا

سپر کاپیتان آمریکا قطعا به عنوان یک سلاح کشنده ساخته نشده اما بدون شک در لیست قدرتمندترین سلاح‌های انتقامجویان قرار میگیره. سپر ویبرانیومی به خوبی میتونه جلوی مشت، گلوله، لیزر و انواع شلیک های انرژی رو بگیره. اما این سلاح فقط برای دفاع کردن کاربرد نداره و بارهای زیادی دیدیم که کاپیتان با پرت کردن اون هر چیزی رو از جلوی راهش برداشته. به طور کلی سپر کپ توی مبارزات نزدیک از قوی ترین سلاح‌ها به حساب میاد.

7. لباس آیرون من

Iron-Man

زره (Armor) قرمز رنگ چیزیه که به نماد آیرون من تبدیل شده و سالهای زیادیه که اون رو با این لباس میشناسیم. آرمور مرد آهنی در سالهای زیاد تغییرات زیادی کرده و هر نسخه از اون که به دست تونی استارک ساخته شده نماد پیشرفت و قدرت بوده. این نسخه های مختلف برای شرایط متفاوتی طراحی شدن مثل مبارزه زیر آب یا نبرد در فضا که هرکدوم هم خیلی خوب عمل کردن، همچنین شاهد این بودیم که مواقعی لباس هایی طراحی شده تا جلوی اعضای انتقامجویان رو بگیره مثل Hulkbuster و Thorbuster پس بدون شک میشه گفت زره آیرون من از قوی ترین سلاح های انتقامجویانه.

6. لباس وار ماشین

نمیشه گفت که آرمور ماشین جنگ از آرمور آیرون من قوی‌تره اما یک تفاوت کلی وجود داره اون هم میزان مجهز بودنه. در نسخه های مختلف لباس‌های مرد آهنی دیدیم که سلاح ها و ویژگی های مختلفی وجود داره برای وضعیت های مختلف اما وار ماشین اکثر جنگ های نبرد های خودش رو با یک زره میره که کاملا مجهز شده به انواع لیزر، موشک، مسلسل و هر چیزی که برای جنگ لازمه. برای همین میشه گفت جزو قوی‌ترین لباس‌های انتقامجویان قرار میگیره. 

5. لباس بلک پنتر

اگه لباسی باشه که بشه گفت از زره آیرون‌من و وار ماشین قوه تره قطعا اون کاستوم ویبرانیومی بلک پنتره. این لباس علاوه بر اینکه با تکنولوژی بالا مجهز شده از جنس ویبرانیوم هم هست که نابود کردنش خیلی سخته و هرچقدر هم که ضربه بخوره باز آسیبی نمیبینه برعکس لباس های تونی استارک. ویژگی مهم دیگه زره بلک پنتر جذب کردن انرژیه، یعنی هرچقد دشمن با قدرت بیشتری به اون حمله کنه پلنگ سیاه میتونه از اون انرژی بر علیه خودش استفاده کنه. این لباس در کنار تمام این ویژگی‌ها خیلی از نظر حجم معمولی و ساده هستش که خودش نکته مثبتیه و نه تنها جلوی تحرک پلنگ سیاه رو نمیگیره بلکه کمک میکنه تا از توانایی های خودش مثل سرعت بالا هم به‌راحتی استفاده کنه.

4. گرز طلایی هرکول

“The Golden Mace of Hercules” اسلحه ای نیست که طرفدار‌های جدید مارول بشناسنش و دلیل اصلیش هم اینه که هنوز در دنیای سینمایی مارول شاهد حضور هرکول نبودیم، اما اگه از دنبال کننده های قدیمی کمیک های مارول باشید میدونین که هرکول هم از اعضای انتقامجویان بوده و سلاحش هم بسیار قدرتمنده. این گرز طلایی از آدامانتیوم خالص ساخته شده و بعضی‌ها اون رو با میولنیر هم مقایسه میکنن، البته اون مثل میولنیر قدرت های ازگاردی و طلسم خاص نداره با این‌حال نمیشه گفت سلاح ضعیفیه.

3. چشم آگاماتو

چشم آگاماتو منبع قدرت های عظیم عرفانی که افراد خیلی کمی میتونن ازش استفاده کنن برای همه اثبات شده که از بزرگترین سلاح های ماروله. این چشم در هنگام باز بودن به دکتر استرنج این توانایی رو میده که تمام تَوَهم‌ ها، حُقه ها و همچنین آینده و گذشته رو ببینه. یکی از ویژگی‌های مهم این سلاح تاثیر نداشتن نیروهای شیطانی روی اونه، یعنی هیچ فردی با اهداف شوم و پلید یا از طرف نیروهای شیطانی نمیتونه از چشم آگاماتو استفاده کنه یا جلوی دیدن حقیقت و عدالت چشم رو بگیره. علاوه بر اینها The Eye of Agamotto خودش به تنهایی نیروهای شیطانی رو کاهش میده.

2. میولنیر

thor

میولنیر دفعات خیلی زیادی مورد بحث قرار گرفته و همیشه راجبش سوال‌هایی مطرح میشده: چه‌کسی لایق بلند کردن چکش خدایانه؟ میولنیر واقعا چقدر قدرت داره؟ و … راجب قدرت واقعی میولنیر باید به صورت کامل صحبت بشه و دقیق‌تر مورد بررسی قرار بگیره، اما میدونیم که این چکش در دست ثور تبدیل به یک سلاح تدافعی و تهاجمی قدرتمند میشه که میتونه جلوی ارتش های بزرگی رو بگیره. از جمله ویژگی‌های میولنیر که شاید همه ندونن میشه به، ایجاد انفجار، ساخت میدان انرژی و بازکردن پورتال به ازگارد اشاره کرد.

1. ذهن اسکارلت ویچ

اسکارلت ویچ در دنیای سینما هم به همه نشون داد که از قدرتمندترین اعضای انتقامجویانه و همونطور که میدونین در دنیای کمیک شخصیت ها خیلی قوی‌تر هستند. واندا دختر مگنیتو هم از قوی‌ترین جهش یافته ها و جادوگر های شناخته شده مارول هستش که با ذهنش میتونه واقعیت رو به طور کامل تغییر بده، اگه کمیک حماسی خاندان M  رو خونده باشید میدونین که این مسئله قبلا اثبات شده. قدرت های ذهنی اسکارلت ویچ هیچ محدودیتی ندارن و فقط لازمه که واندا تصمیم به انجام اون کار بگیره.

منبع CBR


نظرتون چیه ؟شما قدرتمندترین سلاح های انتقامجویان رو چطور رتبه بندی میکنید؟


بخوانید:

کمیک مارول VS دیسی به دست طراح DC
5 سازمان خبیث برتر دنیای کمیک
10 کمیک برتر IMAGE COMICS
برترین فیلم های کمیک بوکی تاریخ
10 تغییر MCU که ممکنه در دنیای کمیک هم خوب باشه


guest
15 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
جیسون تاد(نریمان سابق)

شنل دکی استرنج کو؟

یاسین

مداد استنلی

جیسون پیتر تاد(نریمان سابق)

🤣
استن تو اونجرزه؟
ولی خیلی خوب اومدی🤣

کریم

ذهن واندا که سلاح نیست تواناییه

امیرمهدی🦸🏽‍♂️

شنل دکتر استرنج
بال های فالکون
لباس مرد مورچه ای

مهدیار 2

از نظر فنی باید لباس مرد اهنی از ماشین جنگی قوی تر باشه توی جنگ هم به راحتی مرد اهنی ماشین وار رو شکست داده

badboy

پس چرا استورم بریکر رو نزاشتید؟

badboy

اوکی در کمیک که اره میدونم بتا ری بیل نزدیک بود ثور رو بکشه ولی نتونست و نخواهد تونست.

حسین

از کجا میدونی، شاید تونست

عرفان

اون اسب
چجوری خدایی رو می تونه بکشه که
تونسته گالاکتوس رو شکست بده

A.R

کاراتون واقعا عالین
فقط یه سوال تو house of m تمام جهش یافته ها ازبین رفتن یعنی بعد از hous of m ما دیگه جهش یافته ای نداریم؟؟

مهدی

به نظرم لباس فالکون جاش خالیه یا لبای هنک پیم

یاسین

لبای هنک پیم؟😂