مارول و دیسی در کامیک کان سندیگو نخواهند بود

مراسم کامیک کان یکی از بزرگترین مراسم های سراسر دنیا برای گردهمایی کمیک و سینما دوستانه که در شهرهای مختلفی در سرتاسر جهان برگذار میشه و مطرح ترین این مراسم ها کامیک کان سندیگوست.هرساله در کامیک کان سندیگو شرکت ها و کمپانی های بزرگ دورهم جمع میشن و برنامه های پیش رو و پروژه های هیجان انگیز خودشون رو به دنیا معرفی میکنن.اما امسال تفاوت خیلی بزرگی در این مراسم است.

امسال در پی همه گیری و شیوع ویروس کرونا در جهان، مراسم کامیک کان سندیگو به ناچار کنسل شد، اما بعد از مدتی مدیران و برگذار کنندگان این مراسم تصمیم گرفتند که این مراسم رو به صورت آنلاین برگذار کنند.این خبر خوبی برای اکثر ما ایرانی ها که نمیتونیم به سندیگو بریم بود، اما در ادامه و بعد از چند ماه خبرهایی به گوش رسید که حاکی از کم رونق شدن این مراسم خواهد بود.

مارول و دیسی که به نوعی ستون ها و شرکت های اصلی این برنامه بودند در این مراسم آنلاین حضور نخواهند داشت، هرساله این دو کمپانی به همراه شرکت ها مادر خود یعنی وارنر و دیزنی در این مراسم حاضر میشدند و برنامه ها و اهداف پیش روی خودشون رو با طرفدارها و رسانه ها به اشتراک میزاشتن و هرساله تمام دنیارو هیجان زده میکردند.

اما امسال هیچ یک از این دو شرکت در این مراسم حاضر نخواهند شد؛ شرکت وارنر و دیسی چندی پیش تصمیم بر برپایی مراسم آنلاین خودشون رو تحت عنوان DC Fandom گرفتند، در این برنامه قراره که پروژه ها و فیلم های آینده وارنر و دنیای دیسی و به همراه سریال های جدید رونمایی بشن؛ خبر هیجان انگیز تر این برنامه هم حضور اکثر بازیگران و عوامل فیلم های دنیای دیسی شامل بازیگرانی مثل جیسون موموآ، مارگو رابی و…. و کارگردان هایی مثل زک اسنایدر و احتمالا جیمز گان در این برنامه بود. این مراسم در ۲۲ آگوست (۱ شهریور) شروع خواهد شد.

اما مارول برخلاف دیسی هنوز برنامه ای مبنی بر راه اندازیه مراسم اختصاصی خودش اعلام نکرده و اصلا معلوم نیست که خواهان همچین چیزی هست یا نه. اما نزدیک ترین احتمال به خاطر کناره گیری مارول از این مراسم نبود چیز جدید و خاصیه. دقیقا به همون دلیلی که کامیک کان مجبور به برگذاری آنلاین شد، اکثر پروژه های مارول استودیو هم کنسل شدند و تاخیر خوردند، از سریال هایی مثل فالکون و وینتر سولجر و وانداویژن، تا فیلم هایی مثل اترنالز و بلک ویدو؛ همه این پروژه ها که قبل تر معرفی شده بودند مراحل ساخت یا اکرانشون به خاطر همه گیری ویروس کرونا عقب افتاد و این ضرر هنگفتی به دیزنی و مارول استودیو وارد کرد.

در طرف مقابل این چندماه برای وارنر و دیسی ماه های پرکاری بوده، با ورود مدیران AT&T (شرکت مادر وارنر) به صحنه و نظارت بر یکسری مسائل تغییرات زیادی بر روی دنیای سینمایی دیسی اعمال خواهد شد؛ در این مدت اول از همه خبر تکمیل و انتشار نسخه اسنایدرکات زک اسنایدر منتشر شد، بعد از اون هم سیل خبرهایی در دیسی منتشر شد، از برگشت مایکل کیتون به نقش بتمن در فیلمی اختصاصی (شایعه)، تا ساخت فیلم اختصاصی فلش با حضور سایبورگ و…..

به هرحال کرونا هرچی که هست به شرکت ها و اکثر مردم جهان ضررهای هنگفتی وارد کرده و برنامه های خیلی از شرکت هارو برهم ریخته که میتونیم نمونش رو در دنیای سینمایی مارول ببینیم که شرکتی که هرساله با برنامه های جذاب در رسانه ها حاضر میشد امسال مجبور به کناره گیری و خونه نشینی شده؛ باید دید که امسال در مراسم کامیک کان سندیگو بدون مارول و دیسی چه خواهد گذشت.


بخوانید :

علاقه طراح دث متال به کار با مارول

سایبورگ در فیلم اختصاصی فلش حضور خواهد داشت

قدرت ها ناشناخته ملکه آتلانتیس، مرا

۵ مبارز مارول که کاتانا میتونه شکست بده

۳ فکت درباره جان کنستانتین