5 سریال برتر اقتباس شده از کتاب ها

برترین سریال های اقتباس شده از کتاب از نظر کامیکان

یکی از بزرگترین مراجع اقتباس داستان های مختلف برای فیلم ها و سریال ها، کتاب ها هستند، که برخلاف کمیک ها از ژانرها و داستان های متنوع تر و بیشتری برخوردار هستند.در تاریخ هم فیلم ها و سریال های زیادی از کتاب ها اقتباس شده اند که به شاهکارهای به یادماندنی هم تبدیل شدن، که در زمینه فیلم ها میشه به رهایی از شاوشنک (اقتباس شده از کتابی به همین اسم به قلم استیفن کینگ) و در زمینه سریال های میشه به بازی تاج و تخت (مجموعه کتاب هایی به قلم جورج آر.آر مارتین) اشاره کرد.

چندی پیش به 5 سریال برتر که از کمیک بوک ها اقتباس شده اند پرداختیم که اکثرا سریال هایی ابرقهرمانی هستند که از کمیک ها اقتباس شده اند، در این مقاله به بررسی و معرفی ۵ تا از بهترین سریال های اقتباس شده از کتاب ها میپردازیم تا با این سبک کمیک ها بیشتر آشنا بشین.

5. سرگذشت ندیمه

کتاب The Handmaid’s Tale یک کتاب قدیمی و تقریبا معروف است (برعکس سریال). از نکات جالبی که درباره کتاب میشه بهش اشاره کرد ژانر و دسته بندیشه که در ژانر علمی و تخیلی قرار داره ولی نویسنده این سریال Margaret Atwood با این امر مخالف است و کتاب خود را در ژانر علمی و تخیلی قرار نمیدهد.سریال سرگذشت ندیمه از سال 2017 توسط شبکه hulu منتشر میشود و تا کنون 3 فصل از آن منتشر شده و برای فصل چهام تمدید شده است.این سریال تقریبا نمرات قابل قبولی رو کسب کرده اما در بین سینما دوستان زیادی معروف نیست.

نمرات :    IMDb : 8.5         RT  : 88%

4. سیزده دلیل برای اینکه

سریال 13 Reasons Why از روی رمانی به همین نام به قلم Jay Asher اقتباس شده است.نویسنده این کتاب پس از خودکشی ناموفق یکی از دوستان خود دست به نوشتن این کتاب زد، کتاب و سریال تقریبا از یک مسیر پیروی میکنند و در فصل اول سریال، کتاب راهنمای مناسبی برای نویسندگان سریال بوده، اما بعد از فصل اول و از دست دادن منبعشون اونها نتونستن داستان جذابی رو ارائه کنن و در نتیجه باعث افت نمرات سریال و از دست دادن بسیاری از طرفدارن خودش شدن.کتاب 13 Reasons Why  افتخارات کم و بیشی داشته که میشه به قرار گرفتن در پر فروش ترین کتاب های آمازون و نیویورک تایمز اشاره کرد.

نمرات :    IMDb: 7.8         RT : 39%

3. ویچر

witcher

رمان معروف ویچر یکی از اون دسته کتاب های هست که اقتباس خوبی ازش نشده، و نسخه ای که ازش در بازی های رایانه ای دیدیم از نسخه ای که شبکه نتفلیکس اون رو ساخته و منتشر کرد چندین لول بالاتر بود.رمان ویچر در 6 قسمت از سال 1993 تا 2013 منتشر شده و نویسندگی این رمان بر عهده Andrzej Sapkowski بوده. ویچر یکی از پروژه های بزرگ نتفلیکس بود که با شکست بزرگی مواجه شد، نتفلیکس با استفاده از رسانه ها و تبلیغات انبوه و رقیب خواندن ویچر برای سریال گیم آف ترونز سعی به جذب مخاطب کرد، مخاطبانی که بسیار از اونها بسیار ناراضی بودن.

نمرات :    IMDb: 8.3         RT : 67%

2. ماجرا های شرلوک هولمز

یکی از معروف ترین و محبوب ترین شخصیت ها و داستان های کارآگاهی در دنیا شرلوک هولمزه، که سریال ها و فیلم ها زیادی برای این شخصیت ساخته شده که منبع و اقتباس همه اونها از کتاب های نویسنده معروف Arthur Conan بوده. نزدیک ترین نسخه از سریال که به داستان ها و منابع کتاب نزدیکه سریال The Adventures of Sherlock Holmes بوده که با بازی جرمی برت ماندگار شده.این سریال از سال 1984-1994 از شبکه ITV پخش شد.آخرین اقتباسی که از این کتاب ها شد سریال Sherlock بود که از سال 2010 تا 2017 پخش شد، در این مجموعه بندیکت کامبربچ نقش شرلوک رو بازی کرد، این نسخه از سریال تفاوت های زیادی با نسخه ی اصلی شرلوک که در کتاب شاهدش بودیم داشت.

نمرات :    IMDb : 8.7         RT : 100%

1.بازی تاج و تخت

سریال گیم اف ترونز(بازی تاج و تخت) از اون دسته سریال هایی است که همه حداقل اسمش رو شنیدن ، این سریال از رمان هایی نوشته جورج آر.آر مارتین اقتباس شده. نبود پایان برای داستان کار گروه نویسندگی سریال رو خیلی سخت کرد.تا کنون از کتاب های A Song of Ice and Fire پنج جلد منتشر شده و جرج آر.آر مارتین به طرفدارهاش مژده داده کتاب The Winds of Winter به زودی منتشر خواهد شد.طبق صحبت های جرج آر.آر مارتین پس از تموم شدن کتاب هاش به سراغ ساخت سریال خودش از روی کتاب ها میره و حالا باید دید اون میتونه دست به انجام این کار بزنه یا نه.

نمرات :    IMDB : 9.3         RT : 87%


سریال های دیگه ای که میتونست از نظرشما توی لیست باشه رو توی کامنت ها بهمون بگین.


بخوانید:


guest
6 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
جیسون پیتر تاد(نریمان سابق)(روسیه‌vsاوکراین)

۱۳ دلیل برای اینکه ترکوند

کریم

آخرین اقباس از کتابها شرلوک هلمز سریال شرلوک هست به نظرم بهتر بود

کریم

ویچر باید 2 میبود

A.S.F 27

اتفاقا من الان دارم کتاب های گیم آف ترونز رو میخونم…(زبان اصلی)
شاهکاره لامصب…

joker live

داش ب تصویر خلصه ادام وارلاک

Md watchmen

ویچر که خیلی ترکوند در حد گات که هیچکس ادعا نداشت……
آی ام دی بی اش هم که خودتون زدین ۸.۳ هست چرا الکی میگید شکست خورد . بعدشم سریع واسه فصل بعد تایید شد .
اگه هم بد بوده چرا تو لیست گذاشتینش شاهکار نبود پر ایراد بود ولی خوب بود