black-widow-poster

بررسی صحنه پس از تیتراژ فیلم Black Widow

هشدار اسپویل فیلم بلک ویدو و سریال فالکون و سرباز زمستان

فیلم اختصاصی بلک ویدو بالاخره اکران شد و صبر طرفداران مارول را به پایان رساند. این فیلم نمرات نسبتا خوبی دریافت کرده است اما نتوانست نظر مثبت تمام مخاطب‌ها را جلب کند. اگر کمی سخت‌گیر باشیم میتوانیم ایرادات زیادی از داستان و شخصیت پردازی فیلم بگیریم، حتی صحنه‌های اکشن‌ فیلم هم جای بحث دارند و قطعا نقدهای زیادی به آنها وجود دارد. این فیلم قصد داشت داستان بیوه سیاه مارول را نشان دهد و در کنار آن شخصیت‌های جدیدی معرفی کند که در نبود او جایگاهش در MCU خالی نباشد. اما همین زیاد بودن شخصیت‌ها و به خوبی پرداخته نشدن به آنها نیز یکی دیگر از ضعف‌های فیلم بود. قطعا ما در آینده باز هم این شخصیت‌ها را خواهیم دید اما کجا؟ اولین سر نخ جواب این سوال را صحنه پس از تیتراژ Black Widow به ما میدهد.

این فیلم دوران کودکی ناتاشا را نشان میدهد و به مواقع مختلف زندگی او مثل بوداپست نیز میپردازد اما بعد از گذشت تمام ماجراها و اتفاقات، پایان فیلم به سال 2023 بعد از  مرگ ناتاشا ختم میشود. در این سکانس میبینیم که یلینا بلوا که برای ناتاشا مثل خواهر بود به جایی آمده است که به عنوان قبر ناتاشا رومانوف ساخته شده. بعد از چند لحظه میبینیم که Valentina Allegra پیش او می‌آید تا ماموریتی به او بدهد. شخصیت والنتینا پیش از این در سریال The Falcon and the Winter Soldier نیز حضور پیدا کرده بود. از آنجایی که فیلم بلک ویدو با تاخیرهای بسیار زیادی روبه‌رو شده، در واقع ما باید ابتدا در این فیلم با او ملاقات میکردیم و بعد در فالکون و سرباز زمستان با او بیشتر آشنا میشدیم. 

تشخیص اینکه این گفتگو قبل از آشنایی با جان واکر است یا بعد آن کمی سخت است اما میشود گفت در این فیلم هنوز والنتینا با جان واکر آشنایی ندارد و فعلا یلینا برای او کار میکند. ولی حالا او با مامور آمریکا هم آشنا شده است و انگار قرار است گروهی از قهرمانان را دور خودش جمع کند. حالا که تقریبا خبری از انتقام جویان اصلی نیست مارول به گروهی جدید نیاز دارد و همانطور که نیک فیوری گروه قبلی را جمع کرد حالا این کار وظیفه والنتینا است. شخصیت او چندان مثبت و درست کار به نظر نمی‌رسد به خصوص با کاری که در انتهای این سکانس انجام داد و نباید انتظار داشته باشیم هدف خیلی خوبی داشته باشد. کانتسا والنتینا آلِگرا دِفانتِین در سریال فالکون و سرباز زمستان جان واکر را نیز استخدام کرد و همینطور در حال افزایش دادن قدرتش است. اگر بخواهیم با توجه به همین اطلاعاتی که تا الان داریم آینده این ماجرا را پیشبینی کنیم، میتوان حدس زد او در حال تشکیل دارک اونجرز است.

دنیای سینمایی مارول قهرمانان خوش قلب خودش را از دست داده است و با نگاهی به شخصیت‌هایی که در آینده معرفی خواهند شد میتوان فهمید که کمی به سمت دارک شدن در حرکت است و طبیعی است که با دارک اونجرز روبه‌رو باشیم. این گروه کارهای خشن و معمولا کثیفی را انجام میدهند که هر قهرمانی انجام نمیدهد، با شناختی که از  U.S. Agent داریم میدانیم که او ترسی از کشتن افراد در مکان عمومی ندارد هرچند که در انتهای سریال به نظر میرسید آدم خوبی شده باشد اما قطعا همچنان روحیه خشن خودش را دارد که به کار والنتینا می‌آید. در آینده نیز ممکن است شخصیت‌هایی مثل مون نایت و بلید وارد این ماجرا بشوند تا گروه جدیدی تشکیل شود.

فیلم Black Widow تلاش کرد تا یلینا بلوا را به عنوان جانشین ناتاشا معرفی کند و حالا او بلک ویدو جدید دنیای سینمایی مارول است و ماموریت دارد هاکای یا بهتر بگوییم رونین را پیدا کند. این اتفاق باعث شده است خیلی از مردم حدس بزنند فیلم Black Widow 2 نیز ساخته خواهد شد. وقتی فالکون به مقام کاپیتان آمریکا ارتقاع پیدا کرد اعلام شد که فیلم کاپیتان آمریکای 4 را نیز به عنوان فیلم اختصاصی خودش خواهد داشت پس احتمال اینکه فیلم بلک ویدو بعدی نیز ساخته شود تا یلینا و رد گاردین این بار کاملا خودشان را نشان دهند وجود دارد. وجود شخصیت جدیدی که افراد را به هم مرتبط کند برای MCU بسیار ضروری است بخصوص حالا که تعداد قهرمان‌ها بسیار بیشتر از قبل شده است و مخاطب نمیداند هرکدام از آنها در حال حاضر کجا هستند. 

با تمام این‌ها ناتاشا یکی از اعضای اصلی اونجرز بعد از اتمام سه فاز به فیلم اختصاصی خودش رسید و هرچند که لیاقت فیلم بهتری داشت اما حالا اثری وجود دارد که اطلاعات بیشتری را از این جاسوس مرموز مارول به ما بدهد. در فاز چهارم ما سریال هاکای را در پیش داریم که موضوع آن آموزش بیشاپ است و باید ببینیم آیا در آن هم اشاره‌ای به دارک اونجرز خواهد شد یا نه. اگر فیلم و یا سریالی سولو برای یلینا قرار باشد ساخته شود باید تا پخش اخبار فاز 5 مارول منتظر بمانیم چون تمام پروژه‌های فاز چهارم معرفی شده اند.


نظر شما راجب فیلم Black Widow چه بود؟


بخوانید :

۱۰ نشانه گیر برتر دنیای مارول
۱۰ نکته ای که همه باید درباره FEARSOME FIVE بدانند
معرفی و بررسی شخصیت اسپاون
۵ نفری که نمیدانستید چکس ثور را بلند کرده اند!
۵ دلیل محبوبیت اسپایدرمن نوآر


guest
31 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
دکتر استرنج دوست ترول ها ( قاتل ترول سابق )

با سلام من در این کامنت میخواستم یک نقد مختصر از بلک ویدو بنویسم : خطر اسپویل !!! . . . شروع فیلم طوفانی به نظر میرسه و به حساب داره به ما میفهمونه که با یک فیلم کش دار طرف نیستیم و کش نمیده اما بعد تند و تند سکانس ها رخ میده! یعنی در حالت استاندار نیست و کمی تند و تند سکانس ها ایجاد میشه . فیلم به نوعی میخواست از وینتر سولجر تقلید کنه اما حتی نزدیک به این فیلم نمیشه . در مورد شخصیت پردازی هم اسم فیلم بلک ویدو بود اما یکی از کمترین… بیشتر

کاظم گراچ

سلام
در کمیک رد گاردین سرم ابر سرباز زده یا فقط هنر رزمی بلده ؟
آخه در فیلم یک کامیون رو بلند کرد !
استیو هم نمی تونه این کار رو کنه

A.H.K.Z (منتظر بازگشت ثور لاور)

تو کمیک ها ابرقدرت نداره و فقط مهارت داره ولی تو mcu ابرقدرت داشت.
و کی گفته کاپیتان نمیتونست کامین بلند کنه؟ کاپیتان هلکوپترو با دستاش نگه داشت. پس کامیون هم میتونه بلند کنه.

کیارش

آقااااااااااااااا،چرا تسک مست زن بود ، بعد اصلا اون تسک مستری که انتظارش میرفت نبود

adam warlock

خیلی منون که شما با اسپویلت حسابی گند زدی

A.H.K.Z (منتظر بازگشت ثور لاور)

خب آقا خود مقاله اسپویله.
چرا وارد میشی؟

A.S.F 27

یه سوال مهم دیگه پیش میاد که…
این فیلم جریانش قبل از جنگ ابدیت بود، خب…
پس تو جنگ ابدیت، ویدو ها، رد گاردین یا حتی یلنا، کجا بودن؟؟؟؟؟ ها؟؟
حداقل باید یه اشاره ای بهشون میشد، مخصوصا رد گاردین که انقد شوق جنگ داشت…چی شد؟
ها دوستان؟ نظرتون چیه؟؟؟

نقد کننده برتر

جنگ ابدیت که یا تو فضا بود یا تو واکاندا یا اون اوایل تو نیویورک که در هر سه مورد اونها نمیتونستن حضور داشته باشن.

A.H.K.Z (منتظر بازگشت ثور لاور)

یکی از نقطه قوتای فیلم طنز کمترش نسبت به بقیه فیلمای mcu بود.

همون رد گاردین برای طنز کافی بود.

کاظم گراچ

بعضی ها مشکلشون با طنز چیه ؟
یعنی هر چی طنز کمتر فیلم بهتر ؟

A.H.K.Z (منتظر بازگشت ثور لاور)

نه مشکل از طنز نیست. مشکل طنز های بیخودهیه mcu هست. طنز مسخره راگناروک طنز مسخره اونجرز 1 و 2 طنز مسخره مرد مورچه ای و زنبورک طنز مسخره فالکون و سرباز زمستان همینطور شخصیتا راه میرن شوخی میکنن. ناراحتن شوخی میکنن. تو جنگن شوخی میکنن. با رفیقاشون هستن شوخی میکنن. با مردمن شوخی میکنن. با دشمناشونن بازم شوخی میکنن. انگار نه انگار مردم تو خطرن ، انگار نه انگار ممکنه ماموریتو شکست بخورن ، انگار نه انگار ممکنه بمیرن. من با طنز مشکل ندارم ، اگه به میزان مناسب باشه و اگه در زمان مناسب باشه. نه اینکه وقتی… بیشتر

دکتر استرنج دوست ترول ها ( قاتل ترول سابق )

خیر .
طنز خوبه خیلی هم خوبه اما به شرطی که به جا باشه و زیاد نباشه.
که در اکثر فیلم های مارول این قانون رعایت نمیشه.

A.H.K.Z (منتظر بازگشت ثور لاور)

حالا واقعا بنظرتون والنتینا شخصیت خوبه یا بده؟

به نظر خودم قراره بد باشه.

نقد کننده برتر

خود فیلم بلک ویدو فیلم خوبی بود. اما چیزی که موجب شد چندان غافلگیر کننده نباشه، و به نوعی مشکل بزرگی بود، تبلیغات بیش از حد بود.
.
.
اینقدر تبلیغات زیاد بود که تقریبا همه صحنه های فیلم از قبل لو رفته بود و خود فیلم چیز جدیدی برای ارائه نداشت( به جز هویت تسک مستر). تمامی صحنه های اکشن و یا احساسی، از قبل تو تریلر ها لو رفته بود.

A.H.K.Z (منتظر بازگشت ثور لاور)

خب بلک ویدو هم بالاخره اومد و ما بالاخره آخرین حضور ناتاشا رومانوف رو شاهد هستیم. حالا با اجازه میخواهم یه نقد در حد و اندازه خودم بنویسم: (تا اطلاع ثانوی اسپویلی در کار نیس) خب شخصیت ها و بازیگر ها بنظرم اکثرا عالی بود. مخصوصا فلورنس پیو در نقش یلنا بلوا که خوشبختانه خوب به ما معرفی شد چون قراره در آینده mcu دوباره ببینیمش. رد گاردین هم خوب بود و فان فیلم بر عهده داشت (از اون فان های مسخره فالکون و سرباز زمستان نبود. فان درست و حسابی بود). اسکارلت جوهانسون هم خوب بود. ولییی اون خانمی… بیشتر

Last edited 1 سال گذشته by A.H.K.Z (منتظر بازگشت ثور لاور)
امیررضا زحمتکش

من با نظرات موافقم من اولین بار تسک مستر توی سریال مردعنکبوتی نهایی دیدم و واقعا ازش خوشم اومد و ویلن خیلی خوبی بود ولی توی این فیلم واقعا بد بود هم کاستومش و هم شخصیت پردازیش من خودم از نظر رتبه بندی فیلم اگه از اخر بگم سومی میشع. اولی تور۲، دومی کاپیتان مارول و سومی هم این…

دکتر استرنج قاتل ترول ها ( تا حدودی)

بلک ویدو :
فیلمی متوسط
در کل انتظار بیشتری ازش می‌رفت ولی همینم خوب بود.
ببینیم ۴۵ روز دیگه شانگ چی چه کار می‌کنه

ماهان

خیر قرار نیست فیلم ساخته بشه قراره تو سریال هاکی باشه