Spider-Man-Noir-Magic-1-1

5 دلیل محبوبیت Spider-Man Noir

اسپایدرمن در دنیای کمیک محبوبیت خیلی زیادی پیدا کرد و همین باعث شد تا داستان های زیادی از اون خلق بشه، اما وقتی یک شخصیت در این حد به شهرت جهانی میرسه استفاده ازش به چندین داستان مختلف ختم نمیشه و هر چیزی که فکرش رو بکنید میتونه براش اتفاق بیوفته، از جمله حضور در دنیاهای موازی. همونطور که حتما میدونید مارول جهان‌های مختلفی داره که در اون شاهد نسخه های بسیار متفاوتی از شخصیت های دنیای اصلی هستیم، با اینکه همه شخصیت های مارول چندین نسخه دارن اما خیلی از اونها مورد توجه قرار نگرفتن، برعکس اسپایدرمن که میشه گفت با ظاهر جدید و داستان متفاوت هم برای مخاطب ها جذاب بوده مثل، اسپایدرپانک و اسپایدرمن نوآر که در دنیای کمیک طرفدارهای خودشون رو پیدا کردن البته حضور اسپایدرمن ها فقط به دنیای کمیک ختم نمیشه و به لطف انیمیشن فوق‌العاده جذاب “به سوی دنیای عنکبوتی” کسایی که اهل کمیک خوندن نبودن هم با این شخصیت ها اشنا شدن. 

در این مطلب ما به سراغ یکی از شخصیت‌هایی رفتیم که میشه گفت بیشترین تفاوت رو با نسخه اصلی اسپایدرمن داره. اسپایدرمن نوآر از همه نظر قهرمان جذابیه هم ظاهر، هم شخصیت پردازی و… با ما همراه باشید تا دلایل محبوبیت اون رو دقیق تر بررسی کنیم.

5. زیبایی شناسی اون

نکته‌ای درمورد Spider-Man Noir وجود داره که به هیچ وجه نمیشه انکارش کرد، اونم زیبایی شناسی شخصیت هست که از برجسته ترین ویژگی‌هاش به حساب میاد. هر چیزی که برای این شخصیت خلق شده بسیار دراماتیک و جذابه. ظاهر کمیک‌ها و خود اسپایدرمن نوآر بسیار چشم نواز و چشم‌گیره چون سبک متفاوتیه که تا به حال زیاد در کمیک های مارول استفاده نشده و میتونه خیلی مورد توجه قرار بگیره. علاوه بر ظاهر، صدا و داستان اون هم خیلی خوب کنار هم قرار گرفتن تا یک شخصیت کامل تحویل مخاطب بدن.

4. شور انگیز برای مردم

اسپایدرمن نوآر یک قهرمانه و کسی نیست که وقتی مردم در خطر باشن یا در حال آسیب دیدن باشن بتونه کنار بشینه و کاری نکنه، البته میشه گفت این ویژگی تمام قهرمان‌هاست با این حال نوع مبارزه Spider-Man Noir با جرم و جنایت نسبت به بقیه قهرمان ها فرق داره. سبک کار  این شخصیت باعث ایجاد شور و هیجان در مردم میشه و کاری میکنه که خود اونها هم دست به کار بشن و از یک جا نشستن دست بکشن اون به نوعی نماد مبارز با جرم و جنایت شده در دنیای خودش البته همین هم باعث شده یک غریبه باشه که خیلی سرسخته و با اینکه تنهاست به فکر کمک به همه هستش.

3. گذشته خاص

مردعنکبوتی در هر دنیایی باشه آدم خوش شانسی نیست و همیشه با اتفاقات عجیبی رو به رو میشه که مسیر سختی رو پیش روی اون قرار میده، اسپایدرمن نوآر هم از این قاعده مستثنی نیست و گذشته ای پر از درد و رنج داشته تا تونسته به اینجا برسه. درسته که اورجین اسپایدرمن ها با هم شباهت هایی دارن اما در داستان اسپایدمن نوآر عناصی خاصی وجود داره که بیشتر از هر زمان دیگه به ما احساس وحشت میده، که خود این اتفاق هم متناسب با دنیایی که در اون زندگی میکنه خلق شده. از نوع از دست دادن عمو بن تا شکلی تبدیل شدن به مردعنکبوتی برای این شخصیت هم جذا و هم دردناک هستن.

2. نبردی دربرابر ‌فساد

هر مردعنکبوتی یا زن عنکبوتی که خلق شده به همراهش دشمنان خاص و ویلن‌های منحصر به فرد هم پا به داستان گذاشتن. برای اسپایدرمن نوآر این دشمنان عده زیادی پلیس فاسد، سیاستمدار خلافکار و دنیایی غرق فساد هستش. مثل مواردی که قبلا اشاره شد این فساد زیاد هم کاملا متناسب و هماهنگ با دنیای اون ساخته شده. با توجه به این اتفاق میشه گفت اون بزرگترین دشمن رو نسبت به بقیه قهرمان ها داره چون اونها با یک ویلن خبیث مبارزه میکنن اما اسپایدرمن نوآر باید با یک شهر پر از افراد فاسد مقابله کنه که یک امتیاز برای این شخصیت به حساب میاد.

1 شعار متفاوت

یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث شده اسپایدرمن نوآر از بقیه پیتر پارکرها متمایز باشه شعارش هست که کاملا با بقیه اسپایدرمن ها فرق داره. اسپایدرمن نوآر بجای اینکه از شعار: “قدرت زیاد مسئولیت زیاد میاره” استفاده کنه از جمله ای استفاده میکنه که بر اساس زندگی خودش و دنیایی که در اون زندگی میکنه خلق شده: “اگه قدرت بیش از حد زیاد باشه، وظیفه مرده که اونو از بین ببرن”. در این شعار میشه موضوق شور انگیز بودن برای مردم و فساد قدرتمندان و سیاستمداران دنیای اسپایدرمن نوآر رو دید که خیلی عالی بیان‌گر زندگی این شخصیته.

منبع: CBR


نظر شما راجب Spider-Man Noir چیه؟


بخوانید:

5 دلیل که فیلم بتمن و جوکر نباید مرتبط باشن
قدرتمندترین خدایان شیطانی مارول
5 دلیل که دیسی بهترین قهرمان‌‎های نوجوان رو داره
5 ایونت برتر مارول و دیسی در دهه گذشته
بررسی کمیک JOKER WAR


guest
30 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
سنتری

به نظر من یکی دیگه از دلایل محبوبیتش اینه که به طرز خیلی استادانه ای از تم دارک در داستان هاش استفاده شده و اینکه شاید یک جهان موازی باشه اما گذشته و شخصیت پردازی اکثر شخصیت هاش بر روی یک روال پیش نمیره یعنی دقیقا مثل بتمن چراغ گاز و بیشتر از دنیای اصلی مارول تا اینکه روی فضایی ها و نیروهای کیهانی و خدایان توجه داشته باشه به فلسفه نابودی و فساد در جامعه و… پرداخته که خیلی جالب و واقعا فلسفی هستند و اینکه خود این مردعنکبوتی شخصیت خیلی متفاوت تری با مردعنکبوتی که ما میشناسیم داره… بیشتر

قهرمان

دوستان تو شعار مرده منظورش مردم هست؟اشتباه تایپی هست

قهرمان

سلام دوستان من معنی شعار اسپایدرمن نوآر رو درک نکردم می شه واضح تر بگید معنی شعارش رو

جیسون پیتر تاد(نریمان سابق)(روسیه‌vsاوکراین)

یه دلیل دیگه
جد و آباد اسپایدرمنه

نه رفیق ، اون تو یه دنیای موازی زندگی می کنه و فقط یه ورژن از اسپایدرمن هستش

جیسون پیتر تاد(نریمان سابق)(روسیه‌vsاوکراین)

میدونم تو یه بعد دیگس ولی یه سبک متفاوته اسپایدرمنه

spider bat

عالی♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️

ماندانا

در یک کلمه: عالی ❤

Shahin verse

سلام میشه کسی بگه ک این کمیکای مرد عنکبوتی رو میشه پیدا کرد من خیلی سرچ کردم از همین سایت و فقط شخصیتای دیگه ی مارول و دیسی رو میاره باتشکر

امیر ابراهیمی
Amir

این بیشتر شبیه بتمنه

عموی گرین ارو دایی هاکای

هیچ مرد عنکبوتی مثل بتمن نیست

ماندانا

و هیچ بتمنی مثل مردعنکبوتی نیست 😂

spider bat

اسم فقط اسم تو😅😅😅

جیسون پیتر تاد(نریمان سابق)

بتمن رو با اینا مقایسه نکن وگرنه شب کابوس بتمن میبینی😑

کلاوس

بتمن بخوره به دیوار دست وپاش میشکنه قدرت اسپایدی رو نبر زیر سوال

هدهانتر

میشه اطلاعات بیشتری از Spiderman 2099 بدید؟

HaSSaN

بازم میگم تو انتخاب عکس بیشتر دقت کنید . الان عکس های موارد 1 و 2 بیشتر روی مایلز مورالز تمرکز کرده تا اسپایدر من نوار !