Todd Phillips Movies

10 فیلم برتر تاد فلیپس

تاد فیلیپس کارگردانی که به تازگی با فیلم جوکر حسابی مطرح شد و در تیتر همه خبر ها قرار گرفت.یکی از کارگردان های قدیمی و کاربلد سینما است.تاد برای سینما دوستان واقعی شناخته شده است و فیلم های خوب اون رو به خوبی میشناسن.
اما برای یک دسته از افراد تاد فیلیپس فقط با فیلم جوکر شناخته میشه.با اینکه برای این فیلم برنده جایزه خاص و مطرحی نشد و عده ای از افراد معتقدن که بازی خوب واکین فینیکس بود که فیلم جوکر رو موفق کرد نه کارگردانی تاد فیلیپس،اما باید واقع بین بود که این فیلم یکی از بهترین کارگردانی های بین فیلم های اقتباس شده از دنیای کمیک بوکی بوده،و اینکه بیان شده تقریبا هرصحنه ای که واکین فینینکس نقش رو بازی میکرده و کارخاصی انجام میداده تاد فیلیپس اون رو راهنمایی میکرده و باید به تایید اون میرسده و بعد از اون به صحنه بعدی میرفتند.
برای اینکه بیشتر با این کارگردان و کارنامه اون آشنا بشین برای شما این لیست رو آماده کرده ایم تا شاید از این به بعد تاد فیلیپس رو به عنوان فردی مستقل بشناسید و نه کارگردان جوکر.این فیلم ها با توجه به امتیازهای دریافت شده از وبسایت IMDB رده بندی شده است.

۱۰- all the kingsman

فیلیپس یکی از چند کارگردانی بود که در سال ۲۰۰۶ به پروژه all the kingsmamn اومد.این فیلم سیاسی-درام براساس رمانی به همین اسم که در سال ۱۹۴۶ نوشته شده است ساخته شده.جک بوردر یک خبرنگار اهل لویزیانا بوده که با یک وکیل با پیشینه ای محقر ملاقات میکنه و اون رو برای فرماندار شدن و ورود به دولت آماده میکنه.کسی که قراره فرماندار بشه،ویلی استارک توسط بوردون در طول سفرهای کمپین انتخاباتیش به عنوان یک خبرنگارحمایت میشه و باهاش سفر میکنه.

این فیلم که در تلاشه تا فضای سیاسی بازه ای از زمان رو نشون بده تونسته نسبتا برای بیننده و مخاطبان خوشایند باشه و امتیاز ۶.۲ رو از وبسیات IMDB‌دریافت کنه اما از نظر منتقدین راتن تومیتوز ضعیف عمل کرده و امتیازی بالاتر از ۱۲ دریافت نکرده.


۹-Road trip

این فیلم ساخت ۲۰۰۰ که سروصدای زیادی هم کرد بجای سفرجاده ای بیشتر به عنوان سفر جاده ای کمدی شناخته میشد و حقیقتا بهترین اسم برای خطاب قرار دادن این فیلم بود.توی این فیلم چندتا صحنه خنده دار جذاب به لطف حضور شان ویلیام اسکات و زنی تام گرین داره که میتونه شمارو بخندونه. این فیلم تونسته امتیاز ۶.۴ رو از وبسایت IMDB و امتیاز 58 رو از راتن تومیتوز دریافت کنه.این فیلم به خوبی نشون میده که تاد فیلیپس تا چه سبک ها و تفاوت هایی رفته و حدود دودهه پیش چه فیلم هایی ساخته.


۸- the hangover part2

ضرب المثلی هست که میگه سری که درد نمیکنه رو دستمال نبند.اما ظاهرا تاد فیلیپس و دنیل گلدبرگ به این عقیده معتقد نیستند.با قسمت دوم فیلم هنگ اوور که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد این نشون داده شد.وقتی که تعدادی از طرف دارها درحال لذت بردن از شخصیت های خوب این فیلم هستند و با اضافه شدن صحنه های اکشن بیشتر فیلم جذاب تر هم شده یک مشکل اساسی توی این فیلم هست، این فیلم بیش از اندازه به فرمول و سبک قسمت اول چسبیده و هیچ تغییری داده نشده چندتا دوست باهم بیرون میرن تا یک اتفاق مهم رو جشن بگیرن، اما جشنشون زیادی سخت میشه و نوشیدنی ها و مواد ها باعث میشه که هرج و مرج به وجود بیاد و اون اتفاق مهم فراموش بشه.این فیلم یکم بیش از حد پوچ و بیهوده به نظر میرسه، بیشتر از حدی که برای خنده گرفتن از تماشاچی ها باید استفاده بشه.ولی این فیلم میتونه تعدادی از بیننده هارو به خنده بیاره،البته دقیقا وقتی که موفق به انجام این کار شده تعدادی از طرفدارهای فیلم هنگ اوور رو از دست داده و ریزشی توش هوادارهاش داشته.


۷-Due Date

تاد فیلیپس برای فیلم های کمدی لوده بازی شناخته میشه که درعین لودگی یکسری صحنه های قابل توجه هم دارند.این دقیقا حالت فیلم سررسید محصول سال ۲۰۱۰ است.این فیلم حول دو شخصیت میچرخه، یکی مهندسی سخت گیر به اسم پیتر(با بازی رابرت داونی جونیور)و یکی هم اتان غیرعادی(با بازی زک گالیفیاناکیس).این فیلم چندتا صحنه مفرح داره که در طول تلاش پیتر برای پرواز به خونش برای رسیدن به تولد بچه اش اتافق میوفته.این فیلم تونسته امتیاز ۶.۵ رو از وبسایت IMDB‌و امتیاز ۴۰ رو از راتن تومیتوز دریافت کنه.این فیلم احتمالا اون اندازه ای که از تاد فیلیپس و گالفیاناکیس انتظار دارین شمارو نمیخندونه اما باز هم صحنه های فان و خوبی داره و میتونین اندکی از اون لذت ببرین.


6-Project X

فیلمی اکشن کمدی که برای مدتی تونست ترند بشه و مورد توجه قرار بگیره.و سبک این فیلم سبکیه که دقیقا فیلیپس با اون شناخته میشه.فیلم پروژه ایکس ساخت سال ۲۰۱۲ قطعا تونست محبوب بشه.توی این فیلم سبک و امضای خاص تاد فیلیپس رو میبینین که در عین هرج و مرج و شلوغی مقداری کمدی هم گنجانده شده.داستان تقریبا چیز سرراست و ساده ایه، چندتا دانش آموز دبیرستانی تصمیم میگیرن که دیوانه کننده ترین و باحال ترین پارتی ممکنه رو بگیرن.

فیلم متاسفانه صحنه های زیادی داره که شوخی های لوس و بی مزه ای انجام میشن و شخصیت اصلی فیلم هم خوب پردازش نشده. این فیلم تونسته امتیاز ۶.۶ رو از وبسایت IMDB و امتیاز ۲۸ رو از وبسایت راتن تومیتوز دریافت کنه.


5-war dogs

تاد فیلیپس در طول کارگردانی خودش سبک های مختلفی ور تجربه کرده و سعی کرده که پایبند به یک سبک خاص نباشه.یکی از این سبک ها که همین فیلم هم از اون استفاده میکنه بیوگرافی کمدی دارکه.این فیلم که به تهیه کنندگی بردلی کوپر ساخته شده داستان دو دلال اسلحه رو روایت میکنه که توسط جونا هیل و مایلز تلر به خوبی ایفا شده اند،این دوشخصیت قراردادی میبندن که باید سلاح های مهمیبه ارتش ملی افغانستان تحویل بدن.

فیلم تقریبا از هرلحاظ خوب ساخته شده و شمارو وادار میکنه که مایلز تلر و جوناهیل دلال های واقعی هستند و این دو نفر هم به خوبینقش آفرینی میکنن که همین باعث شد که جونا هیل برای این نقش گلدن گلوب بگیره.این فیلم موفق شده امتیاز ۷.۱ رو از وبسایت IMDB و امتیاز ۶۰ رو از راتن تومیتوز دریافت کنه.


4- old school

دقیقا مثل فیلم پروژه ایکس تعدادی از طرفدارها این فیلم کمدی پرهرج و مرج هم شبیه به نسخه سال ۲۰۰۰ فیلم animal house میدونن، به خاطر حماقت های بی تناسبی که به یک مدرسه نسبت میده.بازیگر خوبی مثل ویل فرل تونسته این فیلم رو تا حدودی فان کنه و لوک ویلسون هم توی این امر کمک زیادی کرده.این فیلم تونسته چندتا صحنه جالب و خوب داشته باشه که باعث شه سرتاسر جهان این فیلم رو ببینن.این فیلم موفق شده امتیاز ۷.۱ رو از وبسایت IMDB‌ و امتیاز 60 رو از راتن تومیتوز دریافت کنه که دربین فیلم های فیلیپس امتیازهای خوبی داره.


۳- A star is born

یکی از فیلم ها نسبتا جدید موفق که تونست هم توی جشنواره های مختلف و هم توی گیشه ها و از نظر مردم موفق بشه.این فیلم که بردلی کوپر به عنوان کارگردان روی صندلی معرفی شده با همکاری و مشورت تاد فیلیپس ساخته شده و اون نقش مهمی توی موفقیت این فیلم داشته.این فیلم موزیکال دراما که حسابی هم موفق شد و جایزه بهترین موسیقی هم از بفتا برد با بازی خود بردلی کوپر و خواننده معروف یعنی لیدی گاگا موفق ظاهر بشه.

این فیلم تونسته امتیاز ۷.۷ رو از وبسایت IMDB‌ و امتیاز ۹۰ رو از راتن تومیتوز دریافت کنه که امتیازهای خوبی برای سینما و نه تنها تاد فیلیپس هستند.البته برای کارگردانی این فیلم بیشتر بردلی کوپر مورد ستایش قرار گرفت.


۲- the hangover

فیلم های خیلی زیادی هستند که علاوه برداشتن کمدی و صحنه های فان صحنه های جدی و حتی اکشن هم دارند.فیلم هنگ اوور ۲۰۰۹ تونست این دورو به بهترین حالت مدیریت کنه و همین هم تاد فیلیپس رو تبدیل به یکی از بازیکن های مهم صنعت سینما کنه و فروش ۴۶۷ میلیونی رو در سرتاسر دنیا تجربه کنه.بدون شک این فیلم یکی از موفق ترین فیلم های کمدی بوده و اسم خودش رو توی ذهن هرسینما دوستی هک کرده.
توی این فیلم شخصیت های به یاد موندنی و جذابی رو میبینین که از تماشای اونها خسته نمیشین.این فیلم موفق شده امتیاز ۷.۷ رو از وبسایت IMDB‌ و امتیاز ۷۸ رو از راتن تومیتوز دریافت کنه که برای یک فیلم کمدی امتیاز خیلی خوبی محسوب میشه.


1- joker

و اما فیلم جوکر که دیگه نیازی به تعریف نداره و هممون باهاش آشنا هستیم آخرین و بهترین ساخته تادفلیپس با بازی عالی واکین فینیکس تونست به یکی از بهترین فیلم های سال 2019 تبدیل بشه . جوکری فیلمی بود تا قبل اکران مخالف های زیادی داشت و خیلی ها راجب این فیلم نگران بودن اما بعد از اکران هم مورد استقبال مردم و هم منتقدا قرار گرفت و تونست تو فصل جوایز جایزه های زیادی ببره از جمله اسکار بهترین بازیگر مرد و در بخش بهترین فیلم هم نامزد بود که موفق به دریافتش نشد .
فیلم جوکر موفق شد امتیاز 8.6 رو از سایت IMDB  و امتیاز 67 رو از سایت راتن تومیتوز دریافت کنه .


نظرتون راجب فیلم های تاد فلیپس چیه ؟


بخوانید:

داغ ترین کمیک های مارول
5 نسخه قدرتمند THOR
معرفی Black Knight
10 تیم فراموش شده دنیای DC
داغ ترین کمیک های جوکر
باهوش ترین قهرمان های دیسی