۱۰ شخصیت قدرتمند دیسی که سوپرمن نمیتونه تنها از پسشون بربیاد

درسته که سوپرمن خیلی قدرتمنده، اما دست بالای دست بسیار است، اگه سوپرمن با قویترین کاراکترهای دیسی بجنگه احتمالا به کمک احتیاج پیدا میکنه.همه مردم دوست دارن سوپرمن طرف اونها باشه. اون یکی از قویترین ابرقهرمان‌های دنیای کمیکه و قدرتش افسانه‌ایه. ولی خب یه سری موقعیت‌ها بوده که سوپرمن برای شکست رقیبش به کمک احتیاج پیدا کرده.توی چندتا از بزرگترین ایونت‌های دیسی، میبینیم که سوپرمن به کمک بقیه افراد میاد تا به مقابله با تاریکی‌ها برن. ولی بغیر از اینا چندبار سوپرمن برای مبارزه با مشکلای کوچیکتر به کمک احتیاج پیدا کرده.

توجه : این لیست و مقاله براساس وقایع گذشته و فکت ها شکل گرفته، اما بازهم مطلقا این لیست درست نیست و ممکنه در شرایط مختلف نتیجه نبرد جور دیگه رقم بخوره.

10. Atlas (اطلس)

اطلس یکی از کاراکترهاییه که جک کربی وقتی تو دهه 70 به دیسی اومد، خلق کرد. اون تا حدودی یه ضدقهرمان محسوب میشد و تقریبا این نقش رو از همون زمان تا الان ایفا کرده. توی سال 2010 اطلس توسط فردی نامعلوم شستشوی مغزی شده و سراغ جاستیس لیگ فرستاده شده بود. با قدرت فرا انسانی و آسیب ناپذیری که داره، برای تیم چالش بزرگی ایجاد میکنه. سوپرمن به تنهایی از پسش بر نمیومد و فقط با ترکیب قدرت کل اعضای جاستیس لیگ بود که بالاخره تونستن اطلس رو متوقف کنن.

9. Emperor Joker (امپراطور جوکر)

اصولا جوکر نباید مشکلی برای سوپرمن بوجود بیاره، چون به هر حال قدرت خاصی نداره. ولی موقعیتی پیش اومد که توی اون جوکر به قدرت مطلق رسید. جوکر قدرت‌های Mister Mxyzptlk رو دزدید و دنیا رو با تصور خودش از نو خلق کرد و خودش امپراطور شد. قدرت تداخل در واقعیتی که به دست آورده بود غیرقابل مقابله بود، ولی با کمک اسپکتر و Mister Mxyzptlk، سوپرمن از وضعیت ناپایدار روانی جوکر استفاده میکنه و بالاخره شکستش میده.

8. Amazo (آمازو)

آمازو به یکی از دشمنهای فراموش شده سوپرمن تبدیل شده. ولی زمانی یکی از اولین و قویترین دشمنان سوپرمن بود. مخلوق اندرویدی دکتر ایوو میتونه قدرت هر ابرقهرمانی رو تقلید بکنه، که شامل قدرت‌های سوپرمن و واندوومن هم میشه. این باعث میشه که آمازو به یه مشکل جدی تبدیل بشه و سوپرمن درگذشته برای شکست دادنش به تقلا افتاده. بعضی از نسخه‌های آمازو، و مخصوصا جدیدترینش، تقریبا تونسته کل جاستیس لیگ رو با استفاده از قدرت هرکس علیه خودش شکست بده.

7. Gog (گاگ)

گاگ، ویلن خط داستانی کینگدام کام، نوشته مارک وید و الکس روسو بود. گاگ زیادی به دهه 90 تعلق داشت و مثل بقیه چیزهای این سری داستان، خوب ادامه پیدا نکرد. ولی بدون شک اون قدرت سهمگینی داشت. اون تقریبا تمام قدرت‌های سوپرمن رو داره، از جمله قدرت، استقامت، پرواز، با یه مورد اضافی که سوپرمن نداشت. قدرت ترمیم. و این باعث میشد شکست دادنش برای سوپرمن خیلی سخت بشه.گاگ درواقع سوپرمن رو کشت و بعد در زمان سفر کرد تا تمام نسخه های سوپرمن رو از بین ببره. تنها دلیل نجات سوپرمن، دخالت واندروومن و بتمن بود، که تو زمان سفر کردن و جلوی گاگ رو گرفتن.

6. Rogol Zaar (روگول زار)

روگول زار ویلن جدیدیه که طرفدارها به تازگی فهمیدن عامل نابودی کریپتون بوده (در مخالفت با حادثه اکولوژیکی که همیشه تصور میشده کریپتون رو نابود کرده) طبیعتا این خبر سوپرمن رو خوشحال نکرد. ولی زار بشدت قدرتمند بود و سوپرمن برای شکستش به کمک احتیاج داشت. این دو در مرکز زمین دوئل کردن، و اگه بخاطر سوپرگرل نبود، زار میتونست کل زمین رو نابود کنه. کارا زور-ال ضربه نهایی رو به زار میزنه و اون رو توی فانتوم زون گیر میندازه.

5. Lex Luthor (لکس لوتر)

لکس لوتر با فاصله بهترین رقیب سوپرمنه. و این رو بارها و بارها در دهه‌های مختلف، توی کمیک‌ها، فیلم‌ها و سریال‌های مختلف ثابت کرده. با اینکه لکس هیچکدوم از قدرتهای فرابشری سوپرمن رو نداره، عوضش هوش خیلی بالایی داره که ازش بارها دربرابر سوپرمن استفاده کرده. در بتمن علیه سوپرمن: شروع عدالت، سوپرمن برای متوقف کردن لکس به کمک بتمن و واندروومن احتیاج داشت. در اوایل کمیک‌های دوران طلایی، سوپرمن از سوپرگرل برای شکست لوتر کمک گرفت. اون هم بعد از اینکه لکس لوتر تونسته بود درواقع سوپرمن رو بکشه.

4. Martian Manhunter (مارشن من هانتر)

مارشن من هانتر سر تا پا قدرته و مرد فولادین نمیتونه تنهایی از پسش بربیاد. حتی سوپرمن یه بار گفت که جی‌ان جی‌انز قویترین موجود روی زمینه. اون تقریبا تمام توانایی‌های سوپرمن رو علاوه بر قدرت‌های خودش، مثل تلپاتی و تلکینسیس داره. در حقیقت هیچوقت مبارزه‌ی جدی بین این دو صورت نگرفته که بفهمیم کدوم قوی تره، ولی توی اینجاستیس: خدایان میان ما، مارشن من هانتر فقط با استفاده از قدرت تلپاتی به سادگی سوپرمن رو شکست میده، و این واندروومن بود که جونشو نجات داد.

3. Parallax (پارالکس)

هال جوردن یکی از بهترین گرین لنترن‌های کل زمان بوده، ولی همیشه برای همه یه روز کاری بد وجود داره. در مورد جوردن، روز واقعا فاجعه باری بود. بعد از نابودی کاست سیتی، اون عصبی شد و کل لشکر گرین لنترن رو نابود کرد. در طول این پروسه، اون به پارالاکس تبدیل شد و سوپرمن نتونست تنهایی از پسش بربیاد.در طول ایونت ساعت صفر، پارالاکس سعی کرد تمام واقعیات رو از بین ببره. این مطمئنا شیطانی ترین حرکتی بود که کسی تا الان سعی کرده با انگشتر قدرت انجام بده. با ترکیب قدرتهای چندین قهرمان واقعا قدرتمند، و حتی چند تا از قهرمان‌های واقعیت‌های دیگه بود، که تونستن جوردن رو از انجام این کار منصرف کنن. در آخر هم اون برای نجات واقعیت خودشو رو فدا کرد.

2. Anti-Monitor (آنتی-مانیتور)

آنتی مانیتور تهدیدی حتی بزرگتر از پارالاکس بود. ویلن اصلی سری داستان بحران در زمینهای بینهایت تقریبا همه زمین‌های مالتی ورس رو از بین برد. سوپرمن تنهایی نتونست کاری از پیش ببره، و چند تا از قهرمان‌ها تو این مسیر کشته شدن، از جمله سوپرگرل اصلی. با فداکاری‌های زیاد و کمک تعداد زیادی از قهرمان‌ها، بالاخره موفق شدن آنتی مانیتور رو شکست بدن. البته به قیمت جمع کردن همه‌ی زمین‌ها روی یکی، برای اولین بار در تاریخ کل دیسی.

1. Darkseid (دارکساید)

از برخی جهات، دارک ساید از آنتی مانیتور هم قویتر بود. دارک ساید یکی از ترسناکترین و نیرومندترین ویلن‌های دنیای دیسیه. اون بشکل باورنکردنی قویه، و سوپرمن فقط برای دووم آوردن توی مبارزه با خدای جدید به تقلا میفته. این دو چند بار در کمیک‌ها، انیمیشن‌ها و فیلم ها با هم مبارزه کردن. توی جاستیس لیگ وار، دارکساید تقریبا موفق میشه سوپرمن رو شکست بده. لیگ به تازگی تشکیل شده، دخالت میکنه و با کمک هم موفق میشن اونو عقب برونن. توی داستان بحران نهایی ، سوپرمن موفق میشه دارکساید واقعی (نه یکی از آواتارهاش) رو، بعد از اینکه بتمن، فلش، و بلک ریسر بدنش رو نابود کردن، از بین ببره. میتونین در این لینک ویدیوی معرفی کامل و اختصاصی دارک ساید رو تماشا کنین.

با این لیست موافقین یا نه؟ چه شخصیت دیگه ای میتونست توی این لیست باشه؟


بخوانید :

۱۰ قاتل خطرناکی که عضو اونجرز بوده اند!!!
۱۰ رویداد (ایونت) برتر مارول
۱۰ فکت کوتاه که درباره کویین میو در سریال د بویز نمیدانستید!!
۱۰ تا از قدرتمندترین و خطرناک ترین اعضای Crime syndicate
۱۰ تا از بدترین کارهایی که بتمن کرده است!!!


guest
90 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
Superpahram

تازه یه چیز دیگه واندروومن جون سوپرمن رو نجات نداد سوپرمن جون واندروومن رو نجات داد درمقابل مارشن من هانتر سوپرمن اونو با یک لیزر شکست داد آدمین تو خودت فکر کنم قدرت فکر کردن و مقایسه کردنت اندازه یه بچه دو سالس

دیسی فندوم

ببین بچه لیگ عدالت از سال ۱۹۷۵ ( در این حدود) تشکیل شد و هزاران جلد و کمیک انتشار شده و تو همشون مشکلاتی براشون اتفاق افتاده و باهم تونستن این مشکلات رو حل کنن واندروومن و سوپرمن هم جزو اعضای مهم هستن هزاران بار به جون هم افتادن و هزاران بار همه رو نجات دادن اسکل واندروومن هم تونسته سوپرمن رو نجات بده مهم ترینشون و معروف ترینشون سری کمیک جاستیس لیگ مکس که با مکس لرد کبیر مبارزه کردن مکس لرد مغز سوپرمن رو کنترل کرد و داشت به سوپرمن آسیب میزد … بروس وین و واندر وومن… بیشتر

thorfan

کاملا حرفات درسته ماشن منهانتر قویتر از سوپرمن و ثوره و کلا هوش و تجربه و قدرت بیشتری داره ازشون

Superpahram

مقاله مزخرفی بود سوپرمن تاحالا شخصیت‌هایی مثل آنتی‌مانیتور و دارکساید رو شکست داده. حتی یک بار مارشن من هانتر رو با یک لیزر کشت. باید بگم شما شخصیت سوپرمن رو خیلی دست کم گرفتید شما یکم کمیک بخونید یا یک تحقیق بکنید بد نیست. سوپرمن در حالت عادی قدرت شکست دادن همه‌ی اینا رو حتی باهم دیگه داره و حتی تو حالت عادی از اسپکتر هم قوی تره. شاهکار‌های سوپرمن در حالت عادی عبارتند از: سوپرمن توانسته کتاب بی‌نهایت را بلند کند، (وزن این کتاب بی‌نهایت است)[۳۷]سوپرمن به همراه واندر وومن اسپکتر را بلند کرده‌است که به اندازه ابدیت وزن دارد[۳۸]سوپرمن به سرعت بسیار فراتر… بیشتر

mi_dc_comicbooks_channel

سوپرمن در حالت خشمگینشم در برابر اسپکتر هیچی نیست
کمیک بخونی میفهمی
من خودم عاشق سوپرمنم ولی ….. نمیگم سوپرمن از اسپکتر قوی تره
چون میدونم که اسپکتر راحت سوپرمنو شکست میده

دیسی فندوم (در حال رفتن )🦇🪵🪨🌗

میدونم عدالت برقرار نمیشه ولی ایکاش مستر مکزیسپلیک رو هم میاوردین

جیسون تاد(نریمان سابق)

قبول دارم ولی اشتباه نوشتی اصلش مستر میکسزپیتلیکه

دیسی فندوم (در حال رفتن )🦇🪵🪨🌗

من همیشه با اسمش مشکل دارم

جیسون پیتر تاد(نریمان سابق)

منم به زور حفظ کردم😐😂

دیسی فندوم (در حال رفتن )🦇🪵🪨🌗

خدایی ؟ بعضی از دوستان به این مقاله عالی دارن میگن که افتضاحه و البته توهین هم میکنن چون لوتر رو نیاورده بود توی هر کمیک سوپرمن دشمنان خیلی زیادی پیدا میکنه و بعضی از وقت ها از لکس
لوتر شکست میخوره اما در آخر برنده بازی خودشه لطفا همه بیایین یه کمیک بهم معرفی کنین که کلارک کنت از اوتر شکست بخوره

دیسی فندوم (در حال رفتن )🦇🪵🪨🌗

چیشد ؟ بگین دیگه

دیسی فندوم

۶ ماه گزشته
هنوزم منتظرم

محمد

البته سوپرمن میتونه کسایی رو مثل دارک ساید رو شکست بده البته در نهایت قدرتش اگه باشه با احتمال 46% اما در حالت عادی 20٪ اخه این سوپرمن خدا نیست ولی دارک ساید هست

دیسی فندوم (در حال رفتن )🦇🪵🪨🌗

اولا که در حالت عادی به زور هم نمیتونه ۲۰ درصد برای حظور جاستیس لیگ دومن اصلا به ۷یچ عنوان ربطی نداره خدا بودن یا نبودن

محمد

چرا خدا بودن خیلی مهمه

دیسی فندوم (در حال رفتن )🦇🪵🪨🌗

ربطی نداره انسان ساده میتونه خدا بکشه بتمن یا آیرون در حالت عادی یا ویلسون یا …
سوپرمن خدا نیست ولی زئوس رو زد و شکست داد
ربطی نداره دوست عزیز

mi_dc_comicbooks_channel

سوپرمن قدرت های ناشناخته داره که خیلی خیلی زیادن باور نمیکنین لینک میدم برین عکس از کمیک ببینین
راستی سوپرمن ۱ بار انتی مانیتور رو شکست داد ولی انتی مانیتور قوی تر از سوپرمنه ولی من موندم منظور از لکس لوتر چی بود :///

محمد

بیشتر وقتا آنتی مانیتور برده iQ

mi_dc_comicbooks_channel

خسته نباشید جناب جک کربی

mi_dc_comicbooks_channel

ای کیو سوپرمن انتی مانیتور رو کشته
یکم کمیک بخون
اینقدر بلدی بذار ۴ تا سوال بپرسم ببینم کمیک فنی یا نه
بتمنی که میخندد چطوری به وجود اومد و اصلا کیه؟
دارک متال چیه؟
سوپرمن کدوم زمین انتی مانیتور رو کشت؟
سوپرمن با ثوامپ ثینگ جنگیده؟ اگه جنگیده کدوم برنده شده؟

علی

عزیز اون بیشتر مال جهان موازی بودش
سوپرمن جهان اصلی از انتی مانیتور قوی تره

محمد

بله درسته منم موافقم البته سوپرمن کمتر وقتا لکس رو شکست داده

ممد

مطمعنم نویسنده این مقاله اصلا لای کمیک رو باز نکرده😂

lucifer

سوپرمن در برابر لوسیفر هیچی نی

عرفان

لوسیفر توی م ا ر و ل هست
نه
دی سی

لوسیفر

چرا حرف مفت میزنی؟؟؟ لوسیفر توی دیسیه …

محمد

خب با مفیس تو اشتبا ش گرفتم

جیسون تاد(نریمان سابق)

مارول؟🤣🤣

Kreptony

داداش برو کمیک بخون کمی سوپرمن زمانی که مرد رفت جهنم وبرای به بیرون اومدن از جهنم راهی نبود بجز کشتن لوسیفر سوپرمن همه ارتش لوسیفر رو در۳۰دقیقه کشت و بعد که رسید به کاخ لوسیفر باهاش مبارزه کرد این مبارزه یک ساعت طول کشید در آخر سوپرمن پیروز شد یک دلیل که سوپرمن لوسیفر رو راحت شکست داد این بود که سوپرمن قدرتش رو از گرما میگیره سوپرمن بعد از کشتن لوسیفر جهنم رو به یخبندان تبدیل کرد

lucifer

ما که ندیدیم

mi_dc_comicbooks_channel

چیییی کمیک هم میخونی؟

Superpahram

سوپرمن قدرتش رو از گرما نمیگیره پرفسور از انرژی ستاره‌ها به جزء ستاره قرمز میگیره،تازه میتونه از موجودات زنده، نیروی الکتریکی هم انرژی بگیره

thorfan

برادر من سوپرمن حتی پنج درصد هم قادر مطلق نیست ولی لوسیفر ۹۰ درصد قادر مطلقه شاید هم بیشتر یک خداس و حاضر مطلق و دانای مطلقه و مثل آب خوردن سوپرمن رو شکست میده حتی کازمیک ارمور سوپرمن هم عددی نیست واسش

دیسی فندوم (در حال رفتن )🦇🪵🪨🌗

لطفا شخصیت هایی بیایین که قابل مقایسه باشن و به اون دوستد بگو که مارول هم لوسیفر برای خودش داره

جیسون تاد(نریمان سابق)

لکس؟؟؟؟؟؟😐😐

Ria

به نظرم لکس لوتر نباید تو این لیست میبود چون از نظر فیزیکی که اصلا مسخرست بیایم با سوپرمن مقایسش کنیم و از نظر استراتژی هم بتن و جوکر هم میتونن شکستش بدن… و قطعا خیلیای دیگه. درسته لکس بزرگ ترین دشمن سوپرمنه ولی توی این مقاله جاش نیست. راستی امپراتور جوکر مال کدوم کامیکه و ترجمه شده؟