marvel

10 رویداد برتر مارول

رویداد ها کمیک های مهمی هستند که دنیای کمیک را تغییر می دهند.این مجموعه های کوتاه سری اتفاقاتی را نشان می دهند که تغییرات بزرگی به وجود می آورند.در زمینه رویداد ها مارول یک سروگردن از رقیب دیرینه خود(دیسی) جلوتر است.بنابراین ما این مقاله را برای شما تدارک دیدیم.

10.جنگ های پنهان(1985)

اولین رویداد تاریخ که نوشته جیم شوتر(سردبیر وقت مارول) است با وجود سادگی جذاب است.داستانی گیرا و ساده که مجموعه اتفاقاتی را رقم می زند تا ما را شگفت زده کند. داستان این رویداد راجع به فردی بنام بیاندر است که قدرت های کیهانی دارد.بیاندر برای سرگرم کردن خودش دنیایی به نام بتل ورلد می سازد تا قهرمانان و شروران دنیای مارول درآن به مبارزه بپردازند.این کمیک به حدی موفق بود که دیسی را به فکر نوشتن رویداد بحران در جهان های نامحدود انداخت.در این کمیک 12 قسمتی اکثر شخصیت های محبوب آن دوران مارول حضور دارند.

9.کارنیج مطلق(2019)

آخرین رویداد مارول که نوشته دانی کیتس(نویسنده فعلی کمیک های ونوم و ثور)است با ایجاد یک فضای دارک و داستانی متفاوت بهترین رویدادی بود که تا کنون از روی دنیای اسپایدرمن ساخته شده است.در این رویداد کارنیج دوباره باز می گردد درحالی که با سیمبیوت گرندل پیوند خورده واز همیشه قدرتمند تر است.این رویداد جذاب و گاها ترسناک با ایجاد یک فضای آخرالزمانی متفاوت نشان داد که کارنیج چقدر می تواند خطرناک و حتی کاریزماتیک باشد.

8.جنگ قلمروها(2019)

رویداد بزرگ سال 2019 که دسترنج ران 7 ساله جیسون آرون برای ثور هست بزرگترین رویدادی است که تاکنون براساس شخصیت ثور نوشته شده است.داستان جذاب و گیرا به همراه نبرد های نفس گیر و اتفاقات عجیب فرمول جذاب نویسندگی جیسون آرون برای این رویداد است.این رویداد قطعا اوج دوران کاری این نویسنده با تجربه است.داستان این رویداد ازاین قرار است که ملکیث ملعون(از دشمنان ثور)و متحدینش بعد از ویران کردن نه قلمرو حالا به زمین حمله کرده اند.

7.تهاجم مخفی(2008)

این رویداد که نوشته برایان مایکل بندیس(یکی از بهترین نویسنده های کمیک بوک در قرن بیست و یکم)است راجع به حمله اسکرال ها به زمین است.اسکرال ها نژادی فضایی هستند که قابلیت تغییر شکل دارند.در این داستان ما به تبعات اعتماد کردن پی میبریم.به جرات می توان گفت که بعد از این رویداد معنای اعتماد در دنیای مارول تغییر کرد.این رویداد جذاب با داستانی سرراست قطعا یکی از بهترین رویداد های مارول است.این رویداد چالشی برای خواننده ایجاد می کند که خواننده به هیچ وجه نمی تواند حدس بزند چه کسی واقعی است.

6.دستکش ابدیت(1992)

این رویداد که نوشته جیم استارلین است قطعا بزرگترین و حماسی ترین رویداد تاریخ است. ولی هیچگاه حماسی ترین بودن به معنای برترین بودن نیست.در این رویداد که منبع اقتباس دو فیلم نهایی انتقام جویان هم هست تانوس سنگ های ابدیت را بدست می آورد و دستکش ابدیت را بدست می کند.با بشکن زدن تانوس نیمی از دنیا محو می شود نیمه دیگر قهرمانان مارول برای شکست تانوس عازم فضا می شوند.در تمام طول داستان ما شاهد هستیم که یکایک شخصیت ها با تانوس مبارزه می کنند و شکست می خورند.اما این داستان سرراست یک پیچش هم دارد.

5.خاندان ام(2005)

این شاهکار که قطعا بهترین نوشته برایان مایکل بندیس است دنیای مارول را به کلی تغییر می دهد.در این رویداد که در ادامه کراس اوور انحلال انتقام جویان است، ما شاهد اوج قدرت اسکارلت ویچ هستیم(تغییر دنیا).در این داستان که پر از پیچش های ریز و درشت است ما دنیای تغییر یافته ای را شاهد هستیم که مگنتو(پدر اسکارلت ویچ) آن را کنترل می کند و جهش یافته ها در راس آن قرار دارد.همچنین زندگی تمامی قهرمانان دستخوش تغییرات شده است.

4.ابدیت(2013)

این شاهکار که اولین رویداد جاناتان هیکمن(برترین نویسنده دهه اخیر دنیای کمیک) است یک داستان متفاوت را روایت می کند.در طی این رویداد نژادی به نام سازندگان به کهکشان حمله می کنند و انتقام جویان برای مقابله با آنها به فضا می روند.در همین هنگام تانوس از موقعیت استفاده کرده و به  زمین حمله می کند.این رویداد که مستقیما به کمیک های انتقام جویان مرتبط است یکی از بهترین رویداد های تاریخ است.

3-امپراطوری مخفی(2017)

این رویداد که نوشته نیک اسپنسر است یک ایده جنجالی را دنبال می کند.در این رویداد مشخص می شود کاپیتان آمریکا مامور هایدرا بوده است.اما بعدتر می فهمیم همه قضایا نقشه ای زیر سر رد اسکال است.درهرصورت تبدیل این ایده جنجالی به یک شاهکار فقط از دستان یک نویسنده توانمند بر می آید که نیک اسپنسر دراین زمینه عالی عمل کرد.داستان جذاب و پیچش های فراوان این رویداد را به شاهکاری تبدیل کردند که تا ابد درذهن ها باقی خواهد ماند.

2.جنگ های پنهان(2015)

این شاهکار اوج کار جاناتان هیکمن است.در طی این رویداد دنیای اصلی مارول و دنیای آلتیمیت با هم برخورد می کنند اما قبل از این اتفاق دکتر دووم(که قدرت های بیاندرها را در اختیار دارد) همه دنیاها را نجات داده و تکه های آنان رابه هم متصل می کند و دنیایی تحت عنوان بتل ورلد را به وجود می آورد.اما دکتر دووم که یک خبیث بوده است توانانیی کنترل این دنیا را ندارد.این شاهکار قطعا عصر جدیدی را در دنیای مارول آغاز کرده است.

1.جنگ داخلی(2006)

این شاهکار که نوشته مارک میلار(بهترین نویسنده دهه گذشته) است راجع به درگیری بین قهرمانان بر سر قانونی تحت عنوان ثبت نام قهرمانان است.گروهی از قهرمانان به رهبری مرد آهنی اعتقاد دارند که این قانون لازم است و گروهی دیگر به رهبری کاپیتان آمریکا اعتقاد دارند این قانون آزادی را از قهرمانان می گیرد.این درگیری فلسفی جذاب با یک پایان شوکه کننده به اتمام می رسد.این شاهکار دنیای کمیک و استاندارد های آن را برای مدت ها تغییر داد.

نویسنده : یاسین مهدی پور


بخوانید:

تسک مستر کیست؟؟؟؟(تماشا کنید)
۳ فکت از red hood
۵ شخصیت مارول که لوبو میتونه شکستشون بده
۱۰ زمانی که بتمن قدرت های ماورایی گرفت!!!
۵ نسخه قدرتمند از تور


guest
9 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
asal

موضوع هاشون که باحال بود.
یه سوال همه ی این کمیک های ترجمه شده؟؟؟

کریم

رویداداد شاه سیاهپوش باید تو این لیست میبود چرا نیست اون که خیلی بزرگ تر از نصف ایهاست

ونوم

رویداد پادشاه سیاه پوش

امیر مهدی

احسنت

تانوس دوست

ابدیت رو ترجمه کنید هیچ سایتی ندیدم ترجمش کنه لطفا این کمیک رو ترجمه کنید

Mr. 22

عالی بود
فقط اینا رو ترجمه کنید بزارید مخصوصا مال تانوس (ابدیت)😊😊

eylas

بهتره بعزی هاش ترجمه کنید

Mmm

خوب بود ولی بنظرم جنگ داخلی دو از جنگ داخلی۱ بهتر بود و اتفاقات زیادی توش بود

حامد

واقعا عالی بود. دمتون گرم بازم از این مقاله ها بنویسید