Flash-Most-Powerful-Villains-

قوی‌ترین دشمن‌های فلش، سریعترین مرد دنیا

در دنیای دیسی، تبهکارهایی وجود داشتن که با فلش جنگیدن، و حسابی به زحمت انداختنش.

از وقتی که هشتاد سال قبل، جی گریک با تنفس بخار آب سخت به اولین فلش تبدیل شد، قهرمان سرخ پوش با دشمنای زیادی روبرو شده که هرکدوم لیست بلند بالایی از قدرت‌ها، ابزارها و توانایی‌های جادویی داشتن. از تبهکارای آفتابه دزد تا موجوداتی با قدرت تقریبا مطلق که قصد نابودی کل واقعیت رو داشتن، هیچ مدل تبهکاری نبوده که فلش باهاش در نیفتاده باشه.

و خب با اینکه هرازگاهی یه سری تبهکار جدید میان و میرن، که هرکدوم دنبال جی گریک، بری آلن یا والی وست بودن، تعدادی هم دشمنای قدیمی و همیشگی وجود داشته. فلش‌ها با تبهکارهایی روبرو شدن که حتی میتونن به تن سوپرمن لرزه بندازن. معروفترین قهرمان تندرو دنیای کمیک با یه سری از قویترین تبهکارهایی که صفحه‌های کمیک به خودش دیده گلاویز شده، که ده تا از قویترین‌هاش رو اینجا لیست کردیم.

10. وندال سوج (Vandal Savage)

وندال بعنوان یه موجود فناناپذیر تقریبا با همه قهرمانهای دنیای دیسی درافتاده، که هر سه فلش هم جزوشون بودن. ولی درگیری‌اش با والی وست، فلش سوم بود که نشون داد واقعا قادر به چه کارهاییه. درکنار اینکه وندال اولین دشمنی بود که والی بعد از قبول کردن اسم فلش باهاش روبرو شد، همون کسی بود که ولوسیتی-9 رو درست کرد. ماده مخدری بشدت قوی که به مردم عادی سرعت فرابشری میداد. وندال خیابونها رو از وی9 پر کرد، و باعث دردسرهای جدی برای فلش شد. در سومین و آخرین مبارزه این دو نفر وندال همه عزیزان والی رو دزدید و حتی کم مونده بود فلش رو بکشه.

9. کاپیتان کلد (Captain Cold)

وقتی دومین فلش، بری آلن کارشو شروع کرد، لئونارد اسنارت یه مجرم خرده پا بود. وقتی سریعترین مرد جهان جلوی یکی از دزدی‌هاش رو گرفت، اسنارت به زندان افتاد و متوجه شد کلی وقت خالی داره و تصمیم گرفت یه ذره مغزشو به کار بندازه. بعد از خوندن مطلبی درباره تئوری استفاده از بازتاب انرژی سایکلتران برای تداخل با سرعت فلش، اسنارت شروع کرد به فکر کردن راجع به اینکه چطور میتونه برای خودش یه تفنگ سایکلترانی بسازه، که بشه ازش مقابل فلش استفاده کرد.

بعد از امتحان این تفنگش، متوجه شد امواجش باعث یخ زدن اشیا و مردم میشن، و اینطوری اسم کاپیتان کلد رو روی خودش گذاشت، و بقیه‌اش رو هم دیگه میدونین. شاید کاپیتان کلد قویترین تبهکاری نباشه که فلش باهاش روبرو شده ولی حمله‌های زیرکانه‌اش همیشه بری آلن رو به دردسر انداخته.

8. میرور مستر (Mirror Master)

عضوی از تیم روگز، گروهی از دشمنای فلش، که کاپیتان کلد رهبری میکرد، میرور مستر یکی از قویترین سلاح‌های کل دنیای دیسی رو داشت. اسلحه‌ای آینه‌ای که بهش اجازه میداد به دنیای آینه‌ها درگاه باز کنه. با استفاده از بعد آینه‌ها میرور مستر میتونست به هرکجای دنیا سفر کنه، به شرطی که یه سطح بازتاب کننده داشته باشه.

درکنار توانایی سفر با استفاده از بعد آینه‌ها، میرور مستر توانایی ایجاد کپی‌های بنظر واقعی، هیپنوتیزم و تبدیل مردم به شیشه رو هم داشت. خوشبختانه بعنوان یکی از اعضای روگز، میرور مستر اجازه کشتن انسان‌ها رو نداشت، ولی اگه روزی تصمیم به این کار میگرفت، همه چی میتونست بهم بریزه.

7. آبرا کادابرا (Abra Kadabra)

امرار معاش با کار شعبده بازی در قرن شصت و چهارم برای آبرا کادابرا سخت شده بود. فرقی نمیکرد چند تا خرگوش از کلاهش بکشه بیرون، حقه‌های شعبده بازی‌اش به اندازه تکنولوژی اون زمان چشمگیر نبودن. اون برای پیدا کردن تماشاچی های خوب، یه ماشین زمان دزدید و به زمان حال اومد، جایی که مطمئن بود مردم عاشق کارهاش میشن. وقتی کسی هنرش و کارهاش رو تحسین نکرد اون تصمیم گرفت از تکنولوژی زمان خودش علیه مردم استفاده کنه و به یکی از قدرتمندترین دشمنای سه فلش تبدیل شد.

6. کیلگ%ر (Kilg%Re)

یه ارگانیسم الکترو-مکانیکی هوشمند، از ناحیه پلیدز، Kilg%Re بعد از نابود کردن دنیای خودش و گیر افتادن توسط تسک#مستر، به زمین آورده شد. وقتی فلش توی یکی از آزمایشگاهای S.T.A.R. داشت روی سرعتش آزمایش انجام میداد، اشتباهی کیلگ%ره رو از سلولش آزاد کرد. توی فقط چند روز کیلگ%ر کنترل تمام سیستمهای الکتریکی آمریکا رو بدست آورده بود و اگه بخاطر یه حرکت هوشمندانه از طرف فلش و سایبورگ نبود. کل دنیا رو هم میگرفت.

بعدها کیلگر با بدست گرفتن لیندا پارک برگشت ولی اینبار برای کمک به فلش اومده بود. حتی جون فلش رو وقتی با وندال سوج مبارزه میکرد نجات داد. بعد از اون دوباره به کارهای شرورانه خودش برگشت ولی دیگه زیاد خودشو به دنیا نشون نمیده.

5. گوریلا گراد (Gorilla Grodd)

گوریلا گراد یه موجود هوشمند و قدرتمند از جامعه پنهان گوریل‌هاست، که در طی سال‌ها یکی از بزرگترین مشکل فلش‌ها بوده. گراد یه بار از قدرتش برای ارتباط با همه حیوانات برای ایجاد یه انقلاب حیوانی استفاده کرد و همه حیوونای شهر کی استون، مثل سگ و گربه‌ها، رو به جون آدما انداخت. تنها دلیلی که نقشه‌اش به سرانجام نرسید دخالت فلش، ویکسن و رکس سگ شگفت انگیز بود. این اواخر گراد برای لکس لوتر کار میکرده، و کمک کرده پرپتوا رو از مرگ حتمی نجات بدن، که همونطور که تو دارک نایتز دث متال دیدیم، باعث نابودی همه واقعیت‌ها شد.

4. ساویتار (Savitar)

ساویتار با ادعای اینکه خدای سرعته، فقط یه بار به مقابله با فلش اومد، ولی ضربه‌ای که به فلش زد به اندازه ضربه بزرگترین دشمنای فلش مهلک بود. ساویتار از اسپید فورس فرار کرده بود و توانایی اینو داشت که سرعت فرا بشری رو از بقیه بگیره. اون از این قدرت برای کشتن قهرمان تندرو روسیه، کاسیوپیا، یکی از اعضای کاپیتالیست کوریرز، و گرفتن تواناییهای خونواده فلش استفاده کرد. در جنگ با ساویتار و مبارزهای تندروش، جانی کوئیک، یکی از اولین قهرمانهای تندرو دنیای دیسی به اسپید فورس کشیده شد و دیگه هیچوقت دیده نشد.

3. ریورس فلش (Reverse-Flash)

بزرگترین دشمن هرکدوم از فلش‌ها، ابارد ثاون یا همون ریورس فلش، وظیفه خودش میدونسته که زندگی رو برای خونواده فلش جهنم کنه. ریورس فلش، که شیفته بری آلن بوده، از آینده اومده و حتی انقدر توی کارش مصمم بوده که مادر بری و زنش، ایریس وست رو کشته. وقتی‌هایی که سر ریورس فلش با کشتن کسایی که بری عاشقشون بوده گرم نبود، بی صدا کار میکرده و زندگی بقیه قهرمانهای تندرو دیسی رو دستکاری میکرده، که باعث ایجاد شکاف‌هایی در زمان شد که تقریبا کل خونواده فلش رو از هم پاشید. خرابی‌هایی که ریورس فلش باعثشون شده، مخصوصا در حق والی، وقتی مجبورش کرد تا مرتکب قتل بشه، قابل جبران نیست.

2. دکتر آلکمی (Dr. Alchemy)

آلبرت دسموند، شیمیدان نابغه‌ایه که چیزی جز بهتر کردن دنیا نمیخواد. الکس دسموند یه تبهکار مغز متفکره که چیزی جز نابودی فلش نمیخواد. هر دو این مردا توی یه بدن زندگی میکنن و هربار الکس موفق میشه تا کنترل بدن رو بدست بگیره، همه چی بهم میریزه.

با استفاده از سنگ کیمیا، دسموند یکی از قویترین سلاحها رو داره. اون میتونه هر ماده‌ای رو که بخواد، به هر ماده دیگه‌ای که لازمش باشه تغییر بده. این یعنی اون میتونه هرموقع دلش خواست کل اکسیژن کره زمینو به طلا تبدیل کنه و همه انسان‌ها رو درجا بکشه. خوشبختانه هیچوقت دیگه تا اینجا پیش نیومده.

1. آنتی مانیتور (Anti-Monitor)

در هشتاد سالی که فلش وارد دنیای دیسی شده، فقط یه تبهکار وجود داشته که تونسته یکی از سرخپوش‌ها رو بکشه؛ آنتی مانیتور. در سری کلاسیک بحران در زمینهای بینهایت، آنتی مانیتور موفق میشه بری آلن رو گیر بندازه، و با کمک سایکو پایرت اونو مطیع نگه میداره. وقتی بری آلن خودشو از کنترل سایکو پایرت درمیاره، جون خودشو فدا میکنه تا جلوی بمب ضد ماده‌ی آنتی مانیتور رو، که قرار بود پنج دنیای باقی مونده رو نابود کنه، بگیره. فقط با همکاری همه قهرمان‌ها و جنایتکارهای دنیای دیسی بود که تونستن جلوی آنتی مانیتور رو بگیرن، ولی اگه فداکاری فلش نقشه این هیولا رو بهم نمیزد، به هیچ وجه نمیتونستن شانس این کار رو داشته باشن.


بخوانید:

10 کمیک برتر IMAGE COMICS
بهترین بازی های شوتر اول شخصی که کمیک هم دریافت کرده اند!!!
۷ فیلم کنسل شده ایکس من و دلیل کنسل شدن اونها
برترین سریال های دیسی(رتبه بندی)
کمیک ترجمه شده پانچ لاین


guest
34 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
سنتری

اگه اینجوره می تونستید مستر میکسیزپیتلیک و دارکساید و برتانیاک و بتمنی که می خندد و آدر اکابرا رو هم قرار بدید چون با اونها هم جنگیده و می تونند کنار امثال دکتر آلکمی و آنتی مانیتور قرار بگیرند و به اضافه اگه قصد داشتید چندین تندرو رو قرار بدید باید بلکک ریسر رو قرار بدید که خیلی سریع تر از فلش معکوس و ساویتار بدوه و حکم مرگ رو داره و به قدری سریعه که هیچکس نمی تونه از دستش فرار کنه.

جیسون تاد(نریمان سابق)

مقاله خوب بود ولی ایوبارد میتونست ۲ باشه و آلکمی ۳

سپهر

پس زوم کجاست؟ساویتار از ضدفلش ضعیف تره!!!

سینا

اخه انتی مانیتور نابود کننده جهان ها کسی که باعث مرگ دارکساید شد

پارمیس

اینجور که معلوم بود این مقاله بر اساس کمیک بوک ها نوشته شده که من خیلی کمیک بوک نخوندم و بیشتر سریال دیدم حالا از نظر کمیک که نمیدونم ولی از نظر سریال فلشٰ، ریورس فلش باید اول لیست باشه
درسته که انتی مانیتور خرابی های زیادی به بار اورده ولی دشمن درجه یک فلش نبوده و قصدش فقط فقط فلش نبوده

ناشناس

نصفشون توی سریالش نبودن 😒😒😒😒😒😒

محمد محمودی

اینو بدونید سریال ها منبع خوبی نیستن برای شناخت شخصیت
(البته نه همشون!) کمیک ها هستن که منبع همه چیز هستن

پارمیس

درسته ولی به نظرم این مقاله باید یه پارت دیگه هم داشته باشه که درمورد ویلن های سریال فلش صحبت بکنه
به نظرم ارودن وندال سویج تو این لیست درست نبوده

محمد

بجز کیلگ٪ر همشون بودن
با دقت ببین
بعدشم مگه نویسنده گفته بودن تو سریال؟

Mahdiar@venom

من به جز چند تاشون بقیشونو نمی شناختم ولی فلش از شخصیت های مورد علاقم تو دی سی هست چون نسبتا خاکی تر در مقایسه با بقیه هست.
من بحران در زمین های بینهایت رو نخوندم ولی ولی فکر نکنم به یکی مثل آنتی مانیتور بشه لقب تبهکار داد، آخه وقتی میگید تبهکار آدم ذهنش می ره سمت جوکر و ریدلر نه آنتی مانیتور که توی مهمترین ایونت تاریخ دی سی نقش شرور رو ایفا کرده و همینطور شاید اصلا مثل بقیه خصومت نشه بشه بهش گفت دشمن فلش چون اون همه ی قهرمان ها رو به چالش کشید

امیر جوکر

اقا رینبو ریدر چی؟؟

MHA

به نظرم اصلا نباید انتی مانیتور تو این مقاله باشه چون اصلا دشمن فلش حساب نمی شه و ایبارد ثاون یا زوم یا ریورس فلش سریع ترین اسپیدستر هست و باید در رتبه نخست باشه

Reza

کجا ضد فلش ایریس رو می کشه ؟؟؟؟
من تمام فلش رو دیدم ولی آیریس زن بری آلن تا قسمت آخر فصل ۶ زنده بود 🤔

MHA

اولاتو کمیک می کشه 😐😑دوما این مقاله ماله کمیکه نه سریال

ناشناس

پس مسخرس و بدرد نمیخورده

امیررضا

تو بدرد نمی خوری

ونوم

موافقم