10 تا از بهترین انیمیشن های مرد عنکبوتی، بر اساس رتبه بندی IMDb

10 تا از بهترین انیمیشن های مرد عنکبوتی، بر اساس رتبه بندی IMDb

امروزه به لطف وبسایت IMDb، این امکان وجود داره که نمرات کلی مخاطبان رو  برای این سریال‌ها ببینین و مشخص کنین که کدوم یک از اون ها ارزش وقت شما رو دارن. در سال 1962 اولین شماره‌ی کمیک یکی از شناخته شده ترین و محبوب ترین ابرقهرمانان تمام دوران، یعنی مرد عنکبوتی شگفت انگیز، منتشر شد. با موفقیت فوری در عرصه انتقادی و تجاری، احتمالاً برای هیچ کس تعجبی نداشت که این قهرمان به زودی راه خودش رو به سمت انیمیشن باز کنه.از سال 1967 تا به امروز، مرد عنکبوتی در انیمیشن های متعددی با کیفیت های متفاوت حضور داشته. به این نمایش‌ها می‌تونیم به‌عنوان کپسول‌های زمانی فوق‌العاده‌ای از دورانی که از اون اومدن، نگاه کرد و تفاسیر منحصربه‌فردی رو از این قهرمان ارائه میده. به لطف وبسایت IMDb، این امکان وجود داره که نمرات کلی مخاطبان رو  برای این سریال‌ها ببینین و مشخص کنین که کدوم یک از اون ها ارزش وقت شما رو دارن.

10. سریال مرد عنکبوتی مارول از داستان های دنیای سینمایی مارول الهام گرفت. (6.1)

best-animated-spiderman-shows-ranked-imdb

یکی از جدیدترین نسخه های انیمیشنی مرد عنکبوتی در سال 2017 و همزمان با فیلم سینمایی مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه آغاز شد. این سریال جدید از دنیای سینمایی مارول الهام گرفته و به مدت 3 فصل در شبکه دیزنی XD تا سال 2020 پخش شد.این سریال با واکنش های متفاوتی از بینندگان مواجه شد و تاکنون در انتهای لیست سریال های محبوب اکثر طرفداران قرار داره. بسیاری احساس می کنن که این سریال با گذشت زمان بهبود پیدا کرد و فصل سوم اون «ونوم ماکسیمم» نام داشت و این شخصیت شرور سیمبیوت رو در یک نقش آفرینی برجسته به نمایش گذاشت.

9. سریال مرد عنکبوتی نامحدود، قدمی جسورانه در یک مسیر جدید برداشت. (6.4)

Spider-Man Unlimited Was A Daring New Direction

سریال مرد عنکبوتی نامحدود در سال 1999 به عنوان یک شبه دنباله برای مجموعه انیمیشنی 1994 به حساب میومد و یک فرضیه کاملاً متفاوت رو نسبت به هر انیمیشن دیگه‌ای مرتبط با عنکبوتی داشت. در این نمایش، ابرقهرمان محبوب همه، به دنیای جدید و عجیب و غریبی منتقل می‌شه و به همراه تیمی از مبارزان مقاومت، در برابر تهدیدی به نام «تکامل عالی» قرار می‌گیره.دشمنان خطرناکی به نام «حیوان صفتان» و همچنین ونوم و کارنیج هم در این سریال با مرد عنکبوتی روبرو می‌شن، اما این سریال شامل نسخه‌های قهرمانانه‌ای از گرین گابلین و کرکس (والچر) نیز بود. مرد عنکبوتی لباس کاملاً جدیدی رو در این سریال به تن داره که دارای تار انداز های داخلی و قابلیت نامرئی شدنه. پس از پخش تنها چند قسمت، مردعنکبوتی نامحدود به سرعت لغو شد و در یک پایان‌بندی دراماتیک و هیجان انگیز در قسمت سیزدهم خودش به پایان رسید.

 

8.مرد عنکبوتی و دوستان شگفت انگیز او، در حال حاضر جدیدترین سریالیه که از این شخصیت در حال پخشه. (6.6)

Spidey And His Amazing Friends Is The Latest Series

مرد عنکبوتی و دوستان شگفت انگیز او، که از آگوست 2021 در شبکه دیزنی جونیور، به نمایش دراومده، نگاهی زیباتر و کودک محور به این قهرمان و متحدانش داره. همچنین این سریال، نام کاملاً مشابهی با یکی دیگه از سریال‌های این فهرست داره که البته می‌تونیم این نامگذاری رو نوعی ادای احترام بامزه بدونیم.این مجموعه به جای انیمیشن سنتی، از تصویر سازی و جلوه های ویژه‌ی کامپیوتری استفاده می‌کنه و نسخه‌های جوان‌تری از شخصیت‌های اصلی خودش رو به نمایش میذاره،که در اون، پیتر پارکر با همکاری عنکبوت شبح (گوئن استیسی) و اسپین (مایلز مورالس) در برابر تهدیداتی مانند راینو (کرگدن)، دکتر اختاپوس و گرین گابلین قرار می‌گیره.

7. سریال مرد عنکبوتی 1981، تنها نمایش اسپایدی در اون سال نبود. (7)

1981's Spider-Man Wasn't The Only Spidey Show That Year

در سال 1981، بچه ها با 2 کارتون مختلف از مرد عنکبوتی مواجه شدن که نسخه اول صرفاً با عنوان مرد عنکبوتی ساخته شد و از شبکه سیندیکیشن پخش شد. داستان این سریال تقریباً به کمیک های اون زمان گره خورده بود و بیشتر سبک هنری و شخصیت پردازی کمیک ها رو تقلید می‌کرد. بنابراین زمان زیادی رو برای ساختن دوباره‌ی چیزی که در کمیک وجود داشت، تلف نکرد و تأثیر زیادی بر طرفداران اون دوران گذاشت.شرورهای کلاسیک داستان مرد عنکبوتی، در اون دوره همراه با شخصیت های مورد انتظار و مکمل مانند عمه می و جی جونا جیمسون ظاهر می‌شن. این سریال همچنین از شخصیت های دنیای گسترده‌تر مارول، از جمله ابرقهرمانان دیگه‌ای مانند کاپیتان آمریکا و مگنیتو، شخصیت شرور داستان های مردان ایکس، استفاده کرد.

6. سری انیمیشنی جدید مرد عنکبوتی هم از جلوه های ویژه‌ی کامپیوتری استفاده کرد. (7)

Spider-Man: The New Animated Series Went For CGI

سریال جدید مرد عنکبوتی در سال 2003 پس از فیلم پرفروش مرد عنکبوتی 1 به کارگردانی سام ریمی در سال 2002 ، پخش شد. برخلاف سایر سریال‌های این فهرست، این سریال کاملاً با جلوه های بصری ویژه ساخته شد که ظاهر و سبکی بسیار منحصر به فرد به اون می‌بخشید (تا اینکه برای ساخت جدیدترین سریال این شخصیت هم از همین رویکرد استفاده کردن). این فیلم تداوم داستان فیلم مرد عنکبوتی 2002 رو دنبال کرد و حتی ارتباط جالبی با فیلم دردویل در سال 2003 داشت.مایکل کلارک دانکن که نقش کینگ پین جنایتکار رو در فیلم دردویل ایفا می‌کرد، برای صداپیشگی این شخصیت در این سریال هم حضور داره و در طراحی شخصیت کینگ پین در سریال هم از ظاهر اون الگوبرداری شده. راب زامبی، نوازنده و کارگردان سینما، صداپیشگی نقش دکتر کرت کانرز، یا همون مارمولک، رو بر عهده داره. این سریال تنها 1 فصل 13 قسمتی به طول انجامید که از شبکه MTV پخش شد.

5. مرد عنکبوتی و دوستان شگفت‌انگیز او، یک تیم منحصر به فرد رو به نمایش گذاشتن.(7.2)

Spider-Man & His Amazing Friends Featured A Unique Team

دومین سریال مرد عنکبوتی که در سال 1981 پخش شد، مرد عنکبوتی و دوستان شگفت‌انگیز او، شامل ابرقهرمانانی مثل مرد یخی و فایر استار بود که به مرد عنکبوتی پیوستن. دوستان عنکبوتی با تبهکاران مختلفی از دنیای مارول مبارزه کردن و این سریال به مدت 3 فصل در شبکه NBC ادامه داشت.جنبه تیمی این مجموعه به اون کمک کرد تا در ذهن بسیاری از طرفداران کلاسیک باقی بمونه و اولین حضور شخصیت فایراستار در این سریال بود که از اون زمان به بعد در کمیک ها هم ظاهر شد. همچنین اولین حضور انیمیشنی ولوورین که لهجه‌ی استرالیایی داشت، هم در این سریال بود.

4. سریال مرد عنکبوتی نهایی، به شدت به طنز متمایل شد. (7.2)

Ultimate Spider-Man Leaned Heavily Into Humour

مرد عنکبوتی نهایی با الهام گرفتن از سری کمیک سال 2000 با همین نام و دنیای سینمایی مارول، رویکرد طنزآمیزتری نسبت به سریال های قبلی اتخاذ کرد. شوخی‌های مکرر و کمدی تصویری به سریال کمک کرد تا رنگ و بوی متفاوتی نسبت به اونچه که قبلاً ساخته شده بود، به خودش بگیره.تعداد زیادی از شخصیت‌های ابرقهرمانی در این مجموعه حضور داشتن و کلارک گرگ که نقش آفرینی شخصیت مأمور فیل کولسن رو در دنیای سینمایی مارول بر عهده داره، در این سریال هم برای صداپیشگی همین شخصیت، در حالی که مرد عنکبوتی با سازمان شیلد کار می‌کرد، برگشت. این سریال 4 فصل در شبکه دیزنی XD و از سال 2012 تا 2017 پخش شد و بخاطر پخش سریال مرد عنکبوتی مارول لغو شد.

3. کارتون مرد عنکبوتی دهه 60 ، سریالی نمادین شد (7.4)

The 60s Spider-Man Cartoon Has Become Iconic

سریالی که هزاران میم اینترنتی رو بوجود آورد، در دورانی بسیار قبل تر از وجود اینترنت، پخش می‌شد. اولین سریال انیمیشنی بر اساس شخصیت مرد عنکبوتی، در سال 1967 به نمایش دراومد. این مجموعه، آهنگ تم کلاسیکی رو با شعر “مرد عنکبوتی، مرد عنکبوتی، هر کاری که یک عنکبوت می‌تونه، رو انجام میده” رو به مردم دنیا معرفی کرد.این سریال که تا سال 1970 از شبکه ABC پخش می‌شد، بر روی پیتر پارکر نوجوان و مبارزات معمولی با ابرشرور هایی که در اون زمان در کمیک‌ها هم با اون‌ها روبرو بود، متمرکز بود. پس از استفاده اولیه از دشمنان و سرکش های معمولی داستان های مرد عنکبوتی، فصل های دوم و سوم تقریباً به طور کامل اون ها رو به نفع شرورها و هیولاهای دیگه حذف کردن. این اقدام کاهش هزینه، امکان استفاده مجدد از فیلم‌های موجودِ مجموعه دیگه‌ای به نام «رابین هود فضایی» که در سال 1966 پخش می‌شد، رو برای استفاده در سریال مرد عنکبوتی فراهم کرد.

2. سریال مرد عنکبوتی شگفت انگیز، خیلی زود به پایان رسید. (8.2)

The Spectacular Spider-Man Was Axed Before Its Time (8.2)

مرد عنکبوتی شگفت انگیز که به عقیده بسیاری جزو بهترین سریال های انیمیشنی مرد عنکبوتی بوده و هست، به مدت 2 فصل در شبکه CW و سپس شبکه دیزنی XD قبل از این که لغو بشه، پخش می‌شد. این واقعیت که سریال خیلی زود به پایان رسید، سال‌ها طرفداران رو خشمگین کرد و هنوز هم تا به امروز یک نقطه دردناک در سریال های اسپایدی بوده و هست.این سریال که انیمیشن، نویسندگی و ساختار داستانی فوق العاده‌ای داره، بعد از قسمت پایانی سه گانه فیلم های مرد عنکبوتی سام ریمی، برداشتی مدرن از اسپایدی رو ارائه کرد. این سریال سعی کرد شخصیت‌های جانبی و شخصیت‌های شرور خاص خودش رو ایجاد کنه و اجازه بده روند داستان‌های اون ها به طور طبیعی در طول زمان پیشرفت کنن. متأسفانه، بسیاری از اون موضوعات داستانی حل نشده باقی خواهند موند.

1. سریال انیمیشنی مرد عنکبوتی دهه 90، یک نمایش کلاسیک از این ابرقهرمان بود. (8.4)

The 90s Spider-Man Animated Series Is A Classic

داستان های مرد عنکبوتی در این سریال انیمیشنی‌ در دهه 1990 به اوج خودش رسید و مسلماً از اون زمان تاکنون با وجود سریال هایی مانند سریال انیمیشنی بتمن و مردان ایکس که تماشاگران رو شگفت‌زده کردن و حتی جوایزی رو هم به دست آوردن، هرگز در صدر قرار نگرفته. این سریال مرد عنکبوتی که در سال 1994 پخش شد و 5 فصل در شبکه فاکس کیدز به طول انجامید، به جمع این سریال های بسیار دوست داشتنی پیوست.سریال همه چیز رو همزمان داشت، اکشن، معمایی، درام، عاشقانه و حتی برخی عناصر ترسناک. شخصیت‌های شرور کلاسیک و مدرن به طرز شگفت‌انگیزی به نمایش کشیده شدن، شخصیت های مکمل همگی چیزی رو به مراحل کار اضافه کردن و خود پیتر پارکر هم یکی از بهترین نمایش‌های تاریخ خودش رو در تلویزیون داشت. این سریال از اون زمان تا به امروز به همین دلایل، مورد علاقه طرفداران بوده و هست.

به نظر شما نظرات کاربران در وبسایت imdb درمورد این مجموعه ها درست بوده یا دخالت طرفداران افراطی را در این مجموعه هاهم شاهد بودیم.


بخوانید :

تاریخچه و قدرت های بلک نایت (شوالیه سیاه)
۱۰ تا از بهترین انیمیشن های لیگ عدالت
۱۰ رویداد مارول که از سیویل وار مارول بهتر هستند
۱۰ داستان ترسناک برتر دنیا دیسی


guest
31 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
امیرحسین شیراوژن

بهترین انیمیشن تمام عمرم و نصف خاطرات دوران بچگیم اسپایدرمن ۱۹۹۴ هستش که با اختلاف تو صدر لیست هم هست رو دستش نداریم همه چی رو با هم داشت بینظیر بود اگه بتونم بازم همشو دانلود میکنم و دوباره میبینم ولی حیف که بی سرانجام موند

محمد

اسپایدرمن نهایی خیلی حال کردم شگفت انگیز خوبه دیگه بقیه زیاد دوست ندارم

سوپر ممد

انگار همین دیروز بود که مرد عنکبوتی مجموعه کارتونی رو دیدم دیگه دارم پیر میشیم

Last edited 9 ماه گذشته by سوپر ممد
محمد

آره

امیر رضا

نظر شخصی بنده این هست که سریال مرد عنکبوتی شگفت انگیز (خارق‌العاده) بایستی که رتبه اول باشه (گرچه مردعنکبوتی دهه ۹۰ هم از بسیاری جهات عالی بود) چرا که این سریال تمامی نکات درباره مردعنکبوتی را به بهترین شکل ممکن نمایش داده و واقعا بی‌نظیره! درباره بقیه انیمیشن ها هم باید عرض کنم که رتبه‌بندی مناسبی در IMDb دارن . به غیر از مرد عنکبوتی مارول ، مرد عنکبوتی نامحدود ، مرد عنکبوتی نهایی . مرد عنکبوتی مارول قطعا لایق دریافت رتبه بهتری هست . مرد عنکبوتی نامحدود هم که اصلا نباید درون لیست بهترین ها باشه ! و میرسیم… بیشتر

.Dr.s.strenge

من سریال مردعنکبوتی خیلی دوست داشتم حیف شد ادامه ندادند ‌. اما از نظر من مردعنکبوتی آلتیمتر و دهه شصت بهترین بودند

Flash

مرد عنکبوتی شگفت انگیز عالی بود ،

a FELLER with no name

اقایون خانم ها من یکی از اعضای قدیمیه سایتم با اکانت جدید

a FELLER with no nsme

الان دیس برا چیه خدایی😡😡😡😡

جیسون پیتر تاد(نریمان سابق)(نایتوینگ آینده)

اسم قدیمیت چی بود؟

Last edited 8 ماه گذشته by جیسون پیتر تاد(نریمان سابق)(نایتوینگ آینده)
Ali king joker

لینک دانلود با زیرنویس مرد عنکبوتی دهه نود اگه امکانش هست بزارید همون شماره یک

من و نایت وینگ یهوی

امدی جانم به قربانت اما حالا چرا
حالا که ما دق مرگ شودیم حالا چرا 🤣
خوش برگشتی کامیکان ❤️

من کلاً با اسپایدرمن حال نمی کنم (نمی دونم چرا شاید به خاطر دیسی فن بودنم باشه 😎) ولی خدایی با مرد عنکبوتی نهایی حال کردم خیلی حق بود اما به پایی لگو بتمن (سلطان) و دنیایی انمیشن دیسی ( new52) نمی رسه اما خدایی از حق نگذریم مرد عنکبوتی اگر سونی (بی‌شعور بازی درنیاره) می تونه به پای انمیشن های دیسی برسه 😁

a FELLER with no name

نرفته بودی مگه

ناشناس

من خودم عشق عنکبوتیم وای بتمن هوس انگیز تر و باهوش تر میدونم یه مرد همه چی تموم 😅

a FELLER with no name

کیا قسمت اخر مون نایت رو دیدن {بپا اسپویل نشی } از اول فیلم میدونستم جیک هم هست ولی دیدن کانشو چه نامردیه