۵ باری که عاشق بوجک هورسمن شدیم

سریال انیمیشنی بوجک هورسمن یکی از پروژه های موفق و جذاب نتلفیکسه که در مدت زمان کوتاهی تونست موفقیت چشمگیری داشته باشه و به یکی از پرطرفدارترین سریال های انیمیشنی دنیا تبدیل بشه، این محبوبیت تا حدی بالارفت که بعضی اون رو با ریک و مورتی یکی از محبوب ترین انیمیشن های تاریخ مقایسه میکنن.

یکی از دلایل اصلی موفقیت این سریال شخصیت پردازی و طراحی جالب و خلاقانه‌ست، که بوجک شخصیت اصلی داستان هم به واسطه شخصیت جالب و کارهای عجیبی که میکنه، محبوب و سرگرم کننده است؛ این شخصیت محبوب بارها کارهای خوب و قشنگ و یا بد و منفور کننده انجام داده که ما در این مقاله میخوایم به ۵ تا از زمان هایی که با کارهای خوبش باعث شد بهش علاقه پیدا کنیم اشاره کنیم.

۵. مراقبت و نگه داری از اسب دریایی

بوجک در فصل سوم قسمت Fish Out Of Water برای مراسم فیلم سکتریت راهی اقیانوس شد.این قسمت از سریال به صورت کاملا بی صدا بود و یکی از قسمت های جذاب این مجموعه بود.در این قسمت بوجک هورسمن اسب تازه متولد شده ای را پیدا میکنه و با اون ماجراجویی کوتاهی را دنبال میکنه.

بوجک در این قسمت از سریال علارغم رفتارهای سطحی نگری خودش در قسمت های دیگه، رفتارهای پدرانه خودش رو به نمایش میزاره و نشون میده که ویژگی های خوبی و مهربانی هم در خودش داره، علاوه بر نگهداری از این بچه اسب آبی (توله اسب آبی؟) به دنبال پدرش هم میگرده و زحمت زیادی برای حفاظت از بچه میکشه.این قسمت از سریال نکات انسان دوستانه زیادی هم داره و به همین دلیل به یکی از قشنگ ترین قسمت های تمام سریال تبدیل شده.

4. بودن یک برادر بزرگتر برای هالی هاک

بوجک با خواهر ناتنیش در فصل چهارم ملاقات میکنه، ستاره سینما اول فکر میکنه که هالی هاک دخترشه اما بعد از گذشت چند وقت معلوم میشه هالی هاک دختر پدرش و منشیش هنریتاست، که با دخالت بیتریست مادر بوجک هالی هاک از مادرش جدا میشه و توسط پدرش به فرزند خوندگی گرفته میشه.

بوجک درکنار هالی هاک با مشکلات زندگی خودش کنار میاد و یکم احساس بهتری میکنه و تمام تلاشش رو میکنه تا بتونه برادر بزرگتر خوبی باشه، اون به سرگرمی و چیزای مورد علاقه هالی هاک علاقه مند میشه و کاری میکنه که هالی هاک حس بهتری داشته باشه.

3. تماشای کودکی سختش

با وجود کارهای بدی که بوجک کرده احتمالا میشه به این نتیجه رسید که اکثرشون به خاطر رفتار های والدینش در کودکی باهاش بوده، صحنه های زیادی هست که ما دلمون برای اون میسوزه و خیلی براش غصه میخوریم و این باعث میشه دوستش داشته باشیم.

اینکه ببینیم بوجک گذشته و دوران کودکی سختی داشته اذیت کنندست، اما اینکه میبینیم الان تبدیل به یک مرد بالغ و خوب و مهربان شده که میتونه روی پای خودش بایسته، باعث میشه که بتونیم ارتباط خوب و بهتری باهاش برقرار کنیم و حتی در بعضی مواقع خودمون رو عضوی از خانوادش بدونیم باهاش همدردی کنیم.

2. تماس تلفنی روحش به دایان

یکی از بهترین رابطه های سریال، رابطه بوجک و دایان بوده و بدون شک میتونیم بگیم بوجک عاشق دوستش بوده، در فصل پایانی سریال در قسمت The View From Halfway Down که مربوط به مرگ بوجک میشد دیدیم که او یک تماس خیالی با دایان گرفت که شاید این صحنه پتانسیل درآوردن اشک بینندگان را داشت.

در این تماس بوجک از دایان احوالش و درباره این که روزش چطور بوده سوال میپرسید که نشانه دوست داشتن و علاقه بوجک به دایان است، که حتی در نبودن دوستش اون در خیالاتش به دوستش زنگ زده و خواسته خودش رو کمی آروم کنه.

1. گریه کردن بوجک

کیسی در فصل دوم هنگامی که آنها «دبیرخانه» را ضبط میکنند هرچقدر تلاش میکند نمیتواند اشک بوجک رو دربیاره چون بوجک حاضر نیست جلوی دوربین گریه کنه، تا وقتی که کیسی دست روی چیزی میزاره که بوجک رو یاد حرفایه مادرش میندازه.

بوجک گریه نمیکنه اما چهره غمگینی به خودش میگیره که این از نظر اون به اندازه کافی خوب بوده وقتی از هم دیگه جدا میشن بوجک سیگارشو به لب میزاره و شروع به گریه کردن میکنه که این جزو صحنه های واقعا خاص سریال هست.


نظرتون درباره این سریال چیه؟ آیا نتفلیکس میتونه جای خالیشو با آثار دیگه پر کنه؟


بخوانید:

سریال جاستیس لیگ دارک ساخته میشود
۵ دشمن برتر سوپرمن
پرضررترین فیلم های سال ۲۰۱۹
10 کمیک برتر دیسی برای خواندن در قرنطینه
تاثیرگذار ترین رویداد های DC