zack-snyder-justice-league

7 سوالی که جاستیس لیگ زک اسنایدر بی پاسخ گذاشت

Zack Snyder’s Justice League خیلی بزرگ‌تر و حماسی تر از نسخه 2017 این فیلم بود و خب طبیعیه که فیلمی با این عظمت سوالات زیادی رو به جا بزاره. جاستیس لیگِ زک اسنایدر شخصیت‌ها و داستان‌های زیادی رو در خودش جا داده بود که با خیلی از اونها از قبل آشنایی نداشتیم، همین اتفاق به تنهایی سوالات بسیار زیادی رو به وجود میاره. به عنوان مثال همه ما در مورد مارشن من هانتر و دث استروک کنجکاویم و سوالاتی داریم که فقط در صورت ادامه پیدا کردن اسنایدر ورس جوابشون رو پیدا میکنیم و اگه این دنیا همینجا به پایان برسه ما و سوالات بسیار زیادی تنها گذاشته میشیم. اما جدا از این، 7 سوال مهم هست که در طول داستان برای ما پیش اومدن که در ادامه اونها رو با هم بررسی میکنیم.

چرا آتلانتیسی‌ها حباب هوا می‌ساختند؟

یکی از نکاتی که در هر دو نسخه فیلم وجود داشت و باعث ایجاد سوال در ذهن طرفدارها شده بود ساخت فضایی از هوا در زیر اقیانوس توسط آتلانتیسی‌ها بود. ما دیدیم که مرا و Vulko این کار رو برای صحبت کردن انجام دادن و خب با توجه به قدرت‌های کنترل آب که مرا داره طبیعیه این کار رو انجام بده اما در مورد Vulko نمیشه توضیح داد که چطور همون کار رو انجام میده یا حتی چرا این کار رو میکنه. آتلانتیسی‌ها تمام زندگیشون زیر آب بودن و برای صحبت کردن هیچ مشکلی ندارن، همچنین وقتی استپن ولف یکی از آتلانتیسی هارو در خشکی گرفته بود دیدیم اونجا هم مشکلی برای حرف زدن و نفس کشیدن نداشت. قبلا هم سوالاتی در مورد امکان نفس کشیدن آتلانتیسی‌ها در زمین وجود داشت و خب حالا به نظر میرسه این توانایی رو دارن اما اینکه چرا ترجیح میدن بجای حرف زدن در آب در خشکی این کار رو بکنن هنوز جای سوال داره.

بازگشت کلارک کنت چطور توضیح داده میشه؟

سوپرمن توسط جاستیس لیگ زنده شد و دوباره برگشت به زندگی قهرمانانه خودش اما همه میدونیم که زندگی اون دو بخش داره و قرار نیست همیشه در نقش سوپرمن باقی بمونه. بازگشت سوپرمن به دنیا شاید قابل توضیح باشه چون اون کریپتونیه و با همه انسان‌ها فرق داره اما چطور قراره مردم برگشت کلارک کنت رو باور کنن. کسی که به عنوان یک انسان عادی  در  Daily Planet کار میکرد و بعد مرگش براش مراسم خاکسپاری گرفته شد. حالا هم ممکنه سوپرمن دوباره به همین زندگی عادی برگرده و باید دلیلی منطقی برای زنده شدنش باشه. شاید هم سوپرمن بعد از این با هویت جدیدی زندگی خودش رو ادامه بده که خب تغییر بسیار بزرگی در این شخصیت ایجاد میشه و قطعا مورد قبول طرفدارهای اون قرار نمیگیره.

گرین لنترن جدید کجاست؟

در حمله اولیه دارکساید به زمین دیدیم که گرین لنترنی به اسم Yalan Gur در اون نبرد بزرگ حضور داشت و یکی از مدافعان زمین بود، البته گرین لنترن به دست دارکساید کشته شد و حلقه اون به احتمالا به سمت کسی رفته که لیاقتش رو داره. و خب حالا این سوال پیش میاد که این حلقه دست کیه و چرا به کمک جاستیس لیگ نیومد؟ در طول فیلم هم میبینیم که به این موضوع اشاره میشه. شاید عدم حضور فانوس سبز در ادامه بخاطر محدودیت زمان فیلم بود اما طبق صحبت‌های زک اسنایدر در مورد حضور گرین لنترن در این دنیا باید یک توضیح منطقی برای عدم حضور این شخصیت در همچین اتفاق بزرگی وجود داشته باشه.

دارکساید چطور زمین رو فراموش کرده؟

دارکساید که در زمان باستان به زمین حمله کرده بود فهمید که اینجا معادله ضد زندگی رو در خودش داره ولی قبل از اینکه موفق بشه بهش  دست پیدا کنه توسط نیروهای قدرتمندی که با هم متحد شده بودن شکست خورد. همونطور که دارکساید هزاران سیاره رو فتح میکرد هیچوقت فراموش نکرد که کدوم سیاره تونست در مقابلش قرار بگیره. با این حال میبینیم که دارکساید فراموش کرده دقیقا کدوم سیاره چنین کاری رو کردن. در این فیلم ما میبینیم وقتی استپن ولف از طریق جعبه‌های مادر متوجه میشه زمین معادله ضد زندگی رو در خودش جا داده این خبر رو با خوشحالی برای دارکساید میبره و خب این خیلی عجیبه که شخصیتی مثل دارکساید با تمام فناوری و افرادی که در اختیار داره، زمینی که ازش شکست خورد و درش معادله آنتی لایف قرار داشت رو فراموش کنه. این اتفاق زمانی غیر منطقی‌تر میشه که میبینیم دارکساید خاطرات دیگه‌ای از زمین رو به یاد داره اما چنین چیز مهمی رو فراموش کرده.

خیانت بزرگ استپن ولف چی بود؟

Zack Snyder’s Justice League تا حدودی توضیح میده که چرا استپن ولف دیگه با بقیه خدایان جدید همراه نیست اما اطلاعات بیشتری رو در اختیار ما قرار نمیده. در این فیلم ما متوجه شدیم که استپن ولف به بقیه خیانت کرده و حالا تسخیر کردن زمین برای اون یک فرصته تا دوباره خودش رو اثبات کنه و به نیروهای دارکساید بپیونده. متاسفانه خیانت بزرگ استپن ولف به ما نشون داده نشد حتی ازش حرفی هم نزدن، شاید اگه این اتفاق میوفتاد شخصیت پردازی اون خیلی کامل‌تر میشد و میتونستیم بهتر باهاش ارتباط برقرار کنیم. چون اون اصلی‌ترین ویلن فیلم بود و خیلی سکانس‌های بیشتری نسبت به دارک ساید داشت برای همین شاید اطلاع از گذشته اون واجب‌تر بود از برخی سکانس‌های موجود در فیلم. با توجه به اتفاقی که برای اسپتن ولف در آخر جاستیس لیگ افتاد شاید حتی با وجود ادامه پیدا کردن اسنایدر ورس هم نفهمیم چه خیانتی کرده و دیگه اشاره‌ای بهش نبینیم. 

بتمن چطور مرا رو میشناخت؟

در سکانس نایتمر که آخر فیلم قرار داشت ما دیدیم که بتمن، سایبورگ، فلش، دث استروک و مرا در دنیایی پسا آخر الزمانی جمع شدن و یک تیم تشکیل دادن. به وضوح در این سکانس نشون داده میشه که بتمن، دث استروک و مرا رو میشناسه و به نظر میرسه که با دث استروک گذشته‌ای دارن و اتفاقاتی رو پشت سر گزاشتن که طبیعی هم هست و انتظار میره این دو قبلا درمقابل هم قرار گرفته باشن. اما توضیحی برای آشنایی مرا و بتمن وجود نداره و این سوال پیش میاد که چطور در رویا شخصیتی رو میبنی که هیچ آشنایی از قبل باهاش نداری؟ مگر اینکه نایتمر یک دنیای موازی باشی که همزمان با داستان اصلی جاستیس لیگ در حال اتفاق افتادنه و خب این باز سوالات بسیار بیشتری رو به وجود میاره.

خط زمانی نایتمر چیه؟

اما بزرگترین سوالی که در مورد جاستیس لیگ زک اسنایدر به وجود اومده اینه که Knightmare دقیقا چیه؟ یا در چه زمانی جریان داره؟ دنیا و فضای نایتمر بسیار جذابه و بخصوص با حضور شخصیت‌هایی مثل جوکر و دث استروک احتمالا دوست داشته باشد فیلمی در این دنیا ببینید ولی حضور چنین سکانسی در این فیلم چه کاربردی داشت جز اینکه زمان فیلم رو بیشتر کنه و مخاطب رو کنجکاو؟ اینطور که به نظر میرسه این سکانس فعلا چیزی جز یک کابوس بد نیست و ترس از پیش آمدن اتفاقات بد برای زمینه. نایتمر در فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice منطقی بود چون بتمن با سوپرمن در حال جنگ بود و مشکلات زیادی به وجود اومد اما در فیلم جاستیس لیگ بعد از پیروزی قهرمانان زمین چرا باید چنین کابوس وحشتناکی وجود داشته باشه اونم با حضور افراد کاملا جدید.

بعد از دیدن این فیلم چه سوالاتی برای شما ایجاد شده؟


بخوانید:

 ۵ چیزی که درباره مارشن من هانتر نمیدانستید!!!
 ۱۰ لوگو برتر بتمن 
تاثیرگذار ترین رویداد های DC
بهترین ایونت‌های دیسی در قرن 21
ویدئو: آیا جاستیس لیگ 2 ساخته میشود؟


guest
170 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
حسین

یه سوال دارم لطفا جواب بدین فرق ارس مارول و دی سی چیه کدوم باهوش تر و قدرت بیشتری داره تفاوت شخصیتی و…ش چیه

جیسون پیتر تاد(نریمان سابق)(روسیه‌vsاوکراین)

آرس دیسی:یک موجود بسیار قدرتمند که بار ها با دارکساید جنگیده و سوپرمن رو شکست داد
ضعف ارس دیسی:سرعت سوپرمن هم میتونه تحمل کنه ولی بیشترش مثل فلش رو نمیتونه تحمل کنه و به جهان خودش میره
آرس مارول:یک موجود نسبتا پر زور ولی بدن بسیار ضعیف که زور کاپ آمریکا هم میتونه بدنش رو نصف کنه
ضعفش:سنتری کشتش پوست ضعیف بی کله
باهوش آرس دیسی قدرت آرس دیسی شخصیت بهتر آرس مارول
برنده آرس دیسی

آره

امیررضا

سوالات خوبی بود ولی من جواب سوال اولو میدونم.اگه دقت کرده باشید آتلانتیسی ها در آب هم حرف میزنن یه صدای صوت مانند ولی برای اینکه ما بفهمیم تو فیلم گفتن حباب هوا درست بکنه

Alireza

داداش سوپرمن از استپن قوی تره حتی وقتی تویbvsمرد باعث شد ک اسی جونمون بیاد وگرنه اگه نمی‌مرد ک سرو کله یارو پیدا نمیشد بعدش ب اون میگن کار هم تیمی یکی از قشنگ ترین ها بود بنظرم

Amirreza

ببینید من نظرمو درمورد سوال آخر که خیلی مهمه میگم.اون دنیا همون جهان موازی هست که سایبورگ موقع زنده کردن سوپر من دید.این نشون میده که اون دنیا همون جایی که فلش نیومد به سایبورگ کمک کنه.خود فلش هم گفت که قوانین سفر در زمان رو زیر پا میزاره یعنی میدونست که با این کار یه جهان موازی درست میشه

ماهان

خیانت استپن ولف …شاید شاید این بوده که حافظه دارکساید را پاک کرده نظرتون؟

پدرام کرمی

چه چیزی گفتی😱

حسین

عجب فکری اصلا دقت نکرده بودم زدی توخال

Last edited 10 ماه گذشته by حسین
فلش

آفرین

m_r.ho3

پشمام

امیر

سلام ببینید نظر من اینه
زک اسنایدر خوبه اما بین همه فیلماش
مرد پولادین از همه بهتر بود
یه سوپرمن با قیافه جدید ،کریپتون جدید
لباس جدید
حالا مرد پولادین با کمک کریستوفر نولان ساخته شده
نولان کیه ؟ سازنده بتمن دارک نایت ،دارک نایت ریسس، و بتمن اغاز میکند که دارک نایت تا حالا بهترین فیلم دی سی بوده.
نظر من اینه اگه جاستیس لیگو میدادن نولان بهتر بود
چاکریم بای.

سینا

دارکساید زمین رو فراموش کرد بابا دروغه اخه چطور با اون همه قدرت این غیر ممکن

Mr Nobody

خود زک گفته جواب این سوال تو برنامه هاش واسه جاستیس لیگ ۲ داده میشده

سینا

ممنون

جوناه هکس

خوب توی قسمت نایتمر مرا به این اشاره میکنه که آکوامن توسط سوپر من کشته شده و احتمالا برای گرفتن انتقام با بتمن متحد میشه دیگه این فقط یه خواب بوده که بتمن از آینده دیده شاید در ادامه یه جوری با هم آشنا میشن دیگه بعدش توی قسمت نایتمر جوکر با اشاره به بتمن از به قتل رسوندن یه پسر یتیم که به سر پرستی گرفته شده میگه که چرا رابین رو فرستادی کار یه مرد رو انجام بده (جوکر رابین رو میکشه فک کنم رابینه جیسون تاد باشه) که به نظرم یه اتفاقایی قراره به جدخه انتحاری 2… بیشتر

MR.D

تو تریلر جوخه انتحار 2؟؟؟؟بتمن بود؟؟؟نایتوینگ بود؟؟؟؟
میشه به من نشون بدی کجاش بود؟؟؟
اصن مرز های دیسی که سهله مرز های فیلم سازی جا به جا شد.تبریک میگم بابت این عملیات بزرگ.

جوناه هکس

نمیدونم خیلی وقت پیش تریلرشو دیدم

MR.D

تریلر dc fandome منظورتونه.همه چی اونجا با هم قاطی بود.بتمن و نایتوینگ تو فیلم جوخه انتحار نیستن.
شرمنده لحنم دیروز یکم بد بود.ببخشید شما.منظوری نداشتم.

Last edited 2 سال گذشته by MR.D
جوناه هکس

😊

جوناه هکس

نکنه واقعا فکر کردی من جوناه هکسم ؟؟؟ این فقط یه اسمه دلیل نمیشه که احساساتمم شبیه اون باشه

MR.D

بعضیا واقعا نمی خوان بفهمن لیگ عدالت دوی اسنایدر قرار نیست ساخته بشه.کسی که خودشو به خواب زده نمیشه بیدار کرد.

پارسا

حتما باید بگم که هرگز نگو هرگز؟

parsamp

این فیلم روهم برای این ساختن که داستان برای جاستیس لیگ 3 یا 2 هموار تر بسازن
و زک اسنایدر عقده شو برای ساخت فیلم جاستیس لیگ خالی کنه و بعد هم خداحافظی کنه و گورشو گم کنه
بنظر من خیلی فرق میکرد این نسخه بهتر بود بنظر من میتونه 7 از 10 رو بگیره
درجه سنیش هم رفته بود بالا بخاطر استپن وولف خار دار بود