Batman

10 لوگو برتر بتمن

همونقدر که خود بتمن به عنوان یک نماد توی دنیای کمیک شناخته میشه لوگو بتمن هم یک نماد مهمه . توی تاریخ طولانی حضور بتمن توی دنیای کمیک ظاهرش تغییرات زیادی داشته اما با وجود همه تغییرات ظاهری مثل بتموبیل ، کاستوم بتمن و لوگو بتمن همیشه تو نگاه اول مشخص میشد که اونا به چه شخصیتی مربوط‌ هستند و طراح های دیسی هم همیشه تلاش خودشون رو کردن که این جذابیت رو برای شوالیه تاریکی حفظ کنن . توی این مقاله قصد داریم ببینیم بین این همه لوگو بتمن توی دنیای کمیک ، سینما و انیمیشن کدوم طراحی ها بهتر بودن . 

10. لوگو بتمن نایت فال (Knightfall)

طراحی کاستوم بتمن Knightfall نشون دهنده بتمن تو دهه 90 میلادیه و دقیقا تمام نماد های اون دوره رو داره مثل لبه های تیز، بخش های غول پیکر و لایه براق زره روی لباس . در این کاستوم بتمن لوگو به شکل کاملا خلاقانه ای طراحی شده اگه به لوگو دقت کنید میبینید که بال های خفاش به شکل جذابی به سمت شانه های بتمن رفتن که حالت دارک تری به این نماد داده با این که این لباس خیلی سنگین دیده میشه اما لوگو بسیار ظریف و تیز کشیده شده که ترکیب خیلی جالبی رو شکل داده .

9. لوگو لباس بتمن آدام وست

بتمن سال 1960 که آدام وست نقشش رو بازی میکرد اصلا ظاهر خوبی نداشت و طراحی ماسک که فاجعه بود اما با توجه به سال ساختش لوگو بتمن خیلی خوب طراحی شده بود جوری که الهام بخش خیلی از لوگو های آینده بتمن شد و این ترکیب زرد و سیاه لوگو برای خیلی ها خاطره انگیزه. این نماد بتمن به توی این لیست قرار گرفت چون در عین سادگی زیبایی خاص خودشو داره.

8. لوگو اصلی

لوگو اورجینال بتمن دقیقا چیزی هست که باید نماد یک خفاش باشه، این لوگو در ساده ترین حالت ممکن کار خودش رو انجام میده . در این لباس بتمن لوگو به صورتی قرار داره که کاملا توی چشمه و مفهوم بتمن رو میرسونه. اولین لوگو بتمن تونست اونقدری جذاب باشه که تا الان تمام نماد های این شخصیت با الهام از همون ساخته شدن و با وجود تغییرات زیاد هیچوقت تغییر اساسی توی اون صورت نگرفت که نشون دهنده زیبایی لوگو اورجینال بتمنه.

7. لگو بتمن بروس تیم

 لوگو بتمن Bruce Timm مورد پسند خیلی ها واقع شده اما بعضی ها هم زیاد از اون خوششون نیومده . تفاوت اصلی این لوگو با مورد های قبل شکست های تیز توی طراحیه اونه و مثل لوگو قبلی از منحنی استفاده نشده همچنین شانه های این خفاش به صورت کشیده طراحی شدن که یک جورایی نشونه آثار Bruce Timm هستش . این لوگو تونسته نماد قدرت باشه و قوی بودن بتمن رو به صورت جذابی به تصویر کشیده .

6. بتمن فرانک میلر

این نسخه از بتمن با اینکه سن بالایی داشت اما هیچ چیزی از بتمن های جوون کم نداشت و به همون اندازه قوی بود .ظاهر این بتمن هم تفاوت زیادی با بقیه طراحی ها نداشت اما لوگو ای که برای اون طراحی شده با وجود شباهت زیادش به نسخه اورجینال یک تفاوت روی این لباس داره اونم بزرگ بودن لوگو، معمولا نماد بتمن کوچیک تر وسط سینه بتمن قرار میگیره اما اینجا با منحنی های خاص به صورت عضلانی تر دیده میشه و خیلی هم بزرگتره.

5. لوگو بتمن کریستوفر نولان

فیلم های بتمن کریستوفر نولان بی شک از بهترین حضور های بتمن توی دنیای سینما هستن . بتمن توی این سه گانه ظاهر مدرنی داره و لوگو هم دقیقا هماهنگ با کاستوم طراحی شده . این لوگو بتمن تفاوت های چشمگیری با موارد قبلی داره استفاده همزمان و خوب از منحنی ها و گوشه های تیز برای نماد خفاش از ویژگی های مهم این لوگو محسوب میشه ، همین ظرافت ها و تغییرات در عین وفاداری به نسخه های قدیمی این لوگو رو به یکی از ماندگارترین ها تبدیل کرده و فکر نمیکنم طراحی جدیدی بتونه جایگزین اون توی دنیای سینمایی بشه .

4. بتمن ریبرث (Rebirth)

توی سالهای اخیر دیسی چند بار دنیای کمیک های خودش رو ریبوت کرده و همه چیز رو از اول شروع کرده، یکی از ریبوت های معروف سری Rebirth بوده. بتمن توی این کمیک ها لوگو خیلی جذابی داره و با حفظ نکات مثبت لوگو های قبلی یک حاشیه طلایی زیبا هم به این لوگو اضاف شده که خیلی جلب توجه میکنه این کار هوشمندانه هم رنگ زرد کلاسیک رو به بتمن برگردوند که وفاداری اون رو نشون میده و هم ظاهر مدرنی به لوگو داد.

3. لوگو فیلم Batman Returns

Batman Returns یکی دیگه از فیلم های قدیمی بتمنه که نکات مثبت و منفی داره اما یکی از مهم ترین ویژگی های این فیلم لوگو بتمن اون بوده که خیلی بهتر از بتمن سال 1989 طراحی شده با اینکه هر دو شباهت هایی به هم دارن اما منحنی های این لوگو به طرز شگفت انگیزی جذاب تر طراحی شدن و این لوگو اونقدر نمادین شده که احتمالا وقی حرف از لوگو بتمن میزنیم اول این شکل به ذهنشون میرسه .

2. لوگو Batman Beyond

این لوگو بتمن با تغییرات زیادی نسبت به بقیه نسخه ها یکی از بهترین هاست چون کاملا مطابق یک بتمن جوان و آکروبات باز طراحی شده و با وجود بتمن های مدرن دیگه این لوگو اوج مدرن بودن رو نشون میده عین اینکه کاملا سادس . حس وجود در دنیای آینده ای که این لوگو به مخاطب منتقل میکنه توی هیچ اثر دیگه ای دیده نمیشه و برای همین توی رتبه بالایی قرار میگیره.

1. لوگو بتمن سری The New 52

کار مشترک اسکات اسنایدر و گرگ کاپولو احتمالا یکی از بهترین اتفاقاتیه که توی ریبوت های دیسی برای بتمن به وقوع پیوسته، هرچند که این ریبوت ها طرفدار ها و منتقد های زیادی دارن. طراحی جدیدی که برای بتمن تو سری New 52 در سال 2011 اتفاق افتاد تونست یک تنوع خیلی خوب به دیزاین بتمن توی کمیک ها بده اگه خوب دقت کنید میتونید شباهاتی از Batman Beyond توی این لوگو ببینید. توی این طراحی مدرن دیده شدن بتمن و در حین حال قدرتمند نشون دادنش به خوبی انجام شده که اون رو به گزینه مناسب رتبه اول توی این لیست تبدیل میکنه.

منبع: CBR

به نظر شما کدوم لوگو بتمن از همه بهتر بود ؟


بخوانید:

سریال جاستیس لیگ دارک ساخته میشود
۵ دشمن برتر سوپرمن
پرضررترین فیلم های سال ۲۰۱۹
10 کمیک برتر دیسی برای خواندن در قرنطینه
تاثیرگذار ترین رویداد های DC


guest
18 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
Grayson

مقاله خوبی بود. ولی من لوگوی بتمن پتینسون از همه بیشتر دوست دارم

batman

سلام لوگوی بتمن ریبرث عالی بود

Ashkan

لوگوی new 52 خیلی عالیه
ولی من عاشق لوگوی بن افلک بتمن علیه سوپرمن یا لیگ عدالت هستم

Grayson

موافقم. خیلی قشنگه

دیسی فندوم

فرانک میلر بهترینه

ماندانا

لوگو بتمن تو new52 واقعا قشنگ بود

یاسین

پس بن افلک چی؟

Roja

من از مورد سوم خیلی خوشم آمد

MHA

لوگو ی توی بازی های سری ارکام برترین و کلاسیک ترین هستن

پارسا

دقیقا

Death stroke

به نظر من مال نولان از همه بهتر بود

عدالت-نه انتقام

فقط لوگویه بتمن کریستفدنولان البته شماره ۴هم بدنبودولی لوگویه فرانک میلراصلاجالب نیست واین لوگوروبرای بتمن بن افلک طراحی کرده بودن البته خودبتمنشم جالب نبود