دنیای سینمایی مارول یکی از ویژگی های بزرگ میولنیر رو فراموش کرده!!!

در دنیای سینمایی مارول تور (ثور) همیش نقش مهمی داشته و در نبردهای مختلف کمک شایانی به اونجرز و زمین کرده و بارها زمین و انسان هارو نجات داده و این چیزیه که از یک خدای قدرتمند انتظار میره؛ در طول سالیان دراز هم سلاح اصلی تور در دنیای سینمایی مارول میولنیر پتک معروف و قدرتمندش بوده که از اون استفاده های خاص و زیادی کرده و بارها میولنیر بوده که تور رو نجات داده؛ در فیلم های دنیای سینمایی مارول ما ویژگی ها و قدرت های خیلی زیادی از میولنیر دیدیم، از پرواز گرفته، تا پرتاب رعد و قدرت زیاد و دستکاری انرژی و…….اما یکی از مهم ترین ویژگی ها و قدرت های میولنیر در MCU (دنیای سینمایی مارول) فراموش شده، و با اینکه بهش اشاره شده، اما ازش استفاده نشده.

در طول این چندین سال شخصیت های زیادی از مارول کامیکس به دنیای سینمایی مارول وارد شدن، از شخصیت های کلاسیک گرفته مثل کاپیتان آمریکا و ثور، تا شخصیت های نسبتا مدرن تر مثل محافظان کهکشان؛ تقریبا تمام این شخصیت هاهم نسبت به نسخه های کمیکی خودشون دستخوش تغییرات زیادی شده اند و برای درک و ارتباط گیری راحت تر در سینما در ابزارها، قدرت ها، داستان و اورجین ها گاها تغییرات زیادی داده شده، که این موضوع شامل تور و پتک مطرحش میولنیر هم میشه. یکی از بزرگ ترین قدرت های میولنیر که توسط اودین در قسمت اول فیلم تور هم بهش اشاره شد، هنوز در MCU استفاده نشده و بعیده که در آینده هم استفاده بشه.

خدای رعد، اولین حضورش در دنیای سینمایی مارول رو با بازیگری کریس همسورث در سال ۲۰۱۱ در فیلم Thor به کارگردانی Kenneth Branagh به هم رسوند. داستان فیلم هم از جایی شروع شد که بعد از سرکشی تور و نبردش با غول های یخی و Laufey توسط پدرش اودین به زمین تبعید شد. علاوه بر تبعید شدن، اودین تمام قدرت های تور رو هم ازش گرفت و تنها راه بازپس گرفتن قدرت هاش و سلاحش میولنیر ثابت کردن خودش به عنوان یک فرده شایسته بود. با اینکه بعد از مدتی تور تونست درس بزرگی از این تنبیه بگیره و دوباره بتونه تبدیل به یک فرد شایسته بشه، اما تا مدت زیادی نمیتونست میولنیر رو بلند کنه و بدون اون تقریبا یک فرد بدرد نخور شده بود.

در طول صحنه تاج گذاری در فیلم تور، اودین سخنرانی انجام میده و در بخشی که درباره میولنیر توضیح میده، و اشاره میکنه که این سلاح از کجا اومده و چه قدرتی داره و قدرت هیچ سلاحی باهاش برابری نمیکنه، و میتونه هم برای نابود کردنی استفاده بشه و هم به عنوان ابزاری برای «ساختن»، و به همین خاطر سلاح و ابزار مفیدی برای یک پادشاه عادله. میولنیر بارها در دنیای سینمایی مارول برای نبرد یا نابود کردن، پرواز کردن، استفاده از چگالی بالاش (که اجازه میداد افراد رو با استفاده ازش روی زمین نگه داره)، پرتاب، کنترل رعد و….استفاده شده؛ اما بخش «ابزاری برای ساختن» که اودین بهش اشاره کرد کجا میره؟

در کمیک ها تور بارها از میولنیر برای ساختن استفاده کرده؛ با اینکه تعدادی از اونها خیلی عجیب بودن و برای مخاطب ها جای سوال داشتن، اما تعدادیشون هم این ویژگی و قدرت میولنیر رو به خوبی نشون دادن. برای مثال، یکبار تور تنها با چرخوندن میولنیر ازگارد رو در اوکلاهاما دوباره برپا کرد، یا زمانی دیگه اون از پتکش استفاده کرد تا بتونه زرهی جدید درست کنه، یا با کوبیدن میولنیر بر زمین خندق هایی تونسته بسازه. اما در دنیای سینمایی مارول تاحالا تور از این ویژگی میولنیر استفاده نکرده. مگر یکبار.

البته استفاده از میولنیر برای ساختن توسط تور در دنیای سینمایی مارول، جای سوال های زیادی داره و تعدادی این رو قبول دارن و تعدادی ندارن. و از همه مهم تر اینه که بخوایم «ساختن» رو چی تفسیر کنیم. تعدادی بیان میکنن که تور این ویژگی میولنیر در اونجرز : عصر اولتران (Avengers : Age of Ultron) استفاده کرده، برای حیات بخشیدن و زنده کردن ویژن (صحنه ای که تور در بین بحث اونجرز وارد شده و با رعد و ضربه به دستگاهی که ویژن داخلش بود اون رو زنده کرد و بهش حیات بخشید). اما عده ای هم باور دارن که این صحنه ارتباطی به ویژگی ساختن میولنیر نبوده، و تور تنها با استفاده از رعدش و شارژ دستگاه باعث شده که انرژی کافی برای اتمام کار ویژن به دست بیاد.

به هرحال تابحال در MCU از این ویژگی به اون صورت که در کمیک ها سراغ داریم استفاده نکرده، برای مثال حداقل مطمئنیم ازگاردی که بر روی زمین ساخته شده بود با استفاده از این ویژگی ساخته نشده. اما برخلاف خیلی شخصیت های دیگه اصلی اونجرز مثل کاپیتان آمریکا و آیرون من و بلک ویدو، تور هنوز به پایان کارش در سینما نرسیده و فیلم اختصاصی این شخصیت یعنی Thor : Love and Thunder (تور : عشق و رعد) تایید شده و درحال ساخته، که ممکنه MCU این ویژگی رو نگه داشته تا در این فیلم یا فیلم های آینده ازش استفاده درست و بجایی بکنه (هرچند میولنیر درحال حاضر در دنیای اصلی MCU نابود شده و تور اون رو نداره)، اما ممکنه با توجه به برنامه های مارول استودیوز برای باز کردن بعد ها و جهان های موازی شاهد این باشیم که تور دوباره میولنیر رو بدست بیاره.


بخوانید :

جهش یافته های جدید VS انتقام جویان
۱۰ فکت کوتاه که درباره کویین میو در سریال پسران نمیدانستید!!!
۱۰ شخصیت قدرتمند دیسی که سوپرمن تنها از پسشون برنمیاد
معرفی کامل و بررسی شخصیت جان کنستانتین
بدترین کاستوم های سوپرمن


guest
9 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
Mohammad

وقتی که انت من همون مرد مورچه ای که به بدن تونی رفت (اند گیم)
قلب تونی از کار میوفته که ثور با میولینر درستش کرد اینم میشه گفت.

دکتر استرنج قاتل ترول ها ( تا حدودی)

خیر .
اون وقت ثور فقط با کمی الکتریسیته باتری قلب تونی رو شارژ کرد

Kamyar.RCH

منظورش از ساختن نمادیه که چکش داره(یا پتک). منظورش به شخص میلونیر نیست که. اگه با این بخواد میخی چیزی بزن کل ساختمون از هم میپاشه😄. حالا شاید(چون سلاحش خیلی خیلی قدیمیه) خود اودین برای ساختن آزگارد ازش استفاده کرده باشه🤷‍♂️.

آرین

میخ چیه داخل اونجرز اند گیم با اون پتک بزرگه در نوشابه بازه کرد🤣🤣🤣

پرهام

سلام تاریخ شروع سایتتون کیه؟سایت عالی دارید لطفا مطالت بیشتری بزارید

badboy

یعنی فقط یک ساله که تاسیس شدید؟

MHA

این واقعا باعث خوشحالیه که یه ساعت تو یه شال فعالیت این همه ارشیو غنی داشته باشه