variantes-loki

نگاهی به دیگر نسخه‌های لوکی که در سریال دیدیم

هشدار اسپویل سریال لوکی

در انتهای قسمت چهارم سریال لوکی،  4 نسخه جدید از این شخصیت را دیدیم اما این اولین باری نبود که متغیرهای لوکی در این سریال به تصویر کشیده می‌شدند. صحنه پس از تیتراژ در واقع اولین باری بود که لوکیِ اصلی همزمان با چند نسخه از خودش برخورد میکرد. قبل از آن در سازمان TVA به صورت هولوگرافیک  موبیوس چند نسخه عجیب و غریب دیگر از لوکی را به او معرفی کرد که در آن زمان چندان به آنها پرداخته نشد اما حالا که دیدیم لوکی کلاسیک، کید لوکی و… در یک دنیا هستند ممکن است متغیرهای دیگر را هم در آنجا ببینیم برای همین در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به ‌آن لوکی‌هایی که غیر مستقیم در سریال نشان داده‌شدند، نکته جالب در مورد این نسخه‌ها چهره آنهاست که دقیقا خود تام هیدلستون است اما آن سه نفر دیگر که در  پایان اپیزود چهارم دیدیم بازیگران متفاوتی داشتند.

5. Frost Giant Loki

این نسخه از لوکی شباهت بسیار زیادی به لوکی دنیای اصلی مارول دارد زیرا هم لباس او شبیه ازگاردی‌هاست هم رنگ پوستش واقعی‌اش را در فیلم ثور به این صورت دیده بودیم. اینکه لوکی در  آن دنیا با رنگ آبی زندگی میکند ممکن است به این دلیل باشد که اودین در رابطه با غول‌ یخی بودن لوکی صادق بوده است و حقیقت را به او گفته است تا اینطور زندگی کند و یا هدف اودین که صلح ازگارد با غول‌های یخی بوده حالا به وقوع پیوسته است و لوکی به عنوان یک فراست جاینت ازگاردی زندگی میکند و باعث صلح شده است. لوکی شاید در این خط زمانی بهترین زندگی را داشته باشد زیرا میتواند بدون پنهان کردن اینکه از چه نسلی است زندگی کند و بدون دروغی که باعث شد به یک شخصیت شرور تبدیل شود، رشد کند.

4. Cyclist Loki 

این متغیر که با نام لوکی “Tour de France” نیز شناخته میشود کاملا با چیزی که میشناسیم متفاوت است. به نظر میرسد او از حاکمیت بر ازگارد و زمین دست کشیده و تصمیم گرفته است قهرمان دوچرخه سواری شود. همانطور که میتوان در تصویر دید او کاپ Omnisports را در دست دارد و برای جمعیت نیز دست تکان میدهد، از آنجایی که این جام در واقعیت، سال 2018 به سرقت رفته و هیچوقت هم پیدا نشده ممکن است داستان به نوعی به لوکی ربط داده شده باشد و مثل اپیزود اول که ماجرای D.B. Cooper را دیدیم، این نسخه از لوکی هم به لطف قدرت‌هایش دست به سرقتی زده باشد که انسان‌ها هیچوقت نتوانستند پرونده آن را حل کنند.

3. Troll Loki

در مورد اورجین این نسخه از لوکی‌ بحث‌های مختلفی وجود دارد. اگر به دنیای کمیک نگاهی داشته باشیم شباهت این لوکی با ترول‌های ازگاردی مثل Ulik  را میتوان دید، اگر واقعا اینطور باشد این لوکی از نژادی کاملا متفاوت و داستانی دارد که شبیه نسخه اصلی نیست. از آنجایی که این متغیر لوکی بسیار عضلانی، تقریبا به رنگ سبز و با شلوار پاره است عده‌ای او را به هالک ربط میدهند.بر خلاف دو مورد قبلی در این نسخه لوکی شاخ‌های بلند او را میبنیم که البته بخاطر داشتن تاج نیست بلکه از سر او روییده شده‌اند که از مهم‌‎ترین نشانه‌های لوکی است.

2. Pan Loki

این متغیر میتواند عجیب‌ترین نسخه لوکی باشد زیرا بدن و ظاهری بسیار  متفاوت دارد و اگر رنگ سبز لباس‌هایش نبود شاید نمی‌شد تشخیص داد او هم یک لوکی است. شاخ‌های این لوکی طبیعی به نظر میرسد و همچنین میبینیم که بجای پا سم دارد. علاوه بر اینها لوکی گردنبند دارد و کمی هم چاق است و حتی ریش گذاشته است. همه اینها در کنار هم باور کردن این را که او هم در دنیای خودش به عنوان لوکی خدای شرارت شناخته میشود را سخت میکند. این لوکی به یکی از  خدایان یونان به اسم Pan شباهت‌‎هایی دارد و شاید مارول تصمیم گرفته است کمی خدایان و اساطیر را با هم ترکیب کند.

1. Viking Loki

تا اینجای کار میشود گفت این نسخه از لوکی بیشترین شباهت‌ را به افسانه‌ها دارد. او یک کلاه خود وایکینگی با شاخ‌های بزرگ دارد و شانه‌هایش هم از خز پوشیده شده است که به کاور کمیک The Mighty Thor #6 اشاره دارد. این نسخه از لوکی ممکن اسط به قرون وسطی مربوط شود زمانی که ازگاردی‌ها واقعا به عنوان خدا مورد قبول وایکینگ‌ها بودند. یک نکته دیگر در مورد این لوکی ظاهر کلی اوست که که نشان میدهد کاملا یک جنگجوی آماده نبرد است و انگار مثل دیگر نسخه‌ها چندان اهل حقه بازی نیست.


بخوانید:

7 فیلم کنسل شده X-MEN و دلیل کنسل شدنشان
۵ تا از بدترین دشمنان HELLBOY (پسرجهنمی)
5 لحظه برتر لوکی در MCU
فیلم های پیش روی DC
5 سریال برتر کمیک بوکی نتفلیکس


guest
10 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
نسترن

این لوکی های متغییر چطوری بوجود اومدن کلا؟

کاظم گراچ

شاید تی وی ای توسط خود لوکی ( لوکی اصل در کمیک های مارول ) ساخته شده .
آخه چرا تی وی ای این همه لوکی دستگیر کرده ؟
شاید لوکی اصلی این سازمان رو ساخته تا با نابود کردن نسخه های دیگر لوکی ، در امنیت بماند .
من مطمئن هستم در فیلم دکتر استرنج ۲ جنون در مالتی ورس به این سوال پاسخ داده میشود ‌ .

hmc

من یه بار اینو گفتم تو مقاله ی قبلی لوکی
به نظرم کانگ تی وی ای رو زده
سرش شرط میبندم.

جوناه هکس

با اون کاستوم های زشت بجز اولی و اون چهار لوکی آخر تیتراژ که انگار تازه از غار اصحاب کهف بیرون اومدن ابهت لوکی رو زیر سوال بردن

A.H.K.Z (منتظر بازگشت عمو ثور لاور و دایی وارلاک)

اولن لوکی ابهت خاصی نداره عین خود ثور یا بتمن یا دردویل یا … کلا شخصیت فان و لایتی هست مخصوصا تو mcu. دومن اون لباسارو هم از عمد اینجوری طراحی کردن. میخاستن عجیب و غریب باشه. اگه میخاستن طراحیاشون عین لوکی اصلی باشه که اسمش نمیشد نسخه “متفاوت”. سومن اون چهارتا لوکی آخر قسمت 4 واقعا از تو غار در اومدن 😂 یه موردی میخواستم بگم این بود که مارول داره کاستومای شخصیتاشو بیشتر از پیش به کمیک بوک ها نزدیک میکنه. مثلا کاستوم واندا در وانداویژن که یه کاستوم کاملا کمیک بوکی در اپیزودِ هالووینِ وانداویژن داشت و… بیشتر

حرفتو قبول دارم ولی فیلم و کمیک کاملا یه دنیای متفاوتن شاید اون کاستوم ها توی کمیک خیلی خوب باشند اما توی فیلم شاید اینطور نباشه مثلا ولورین یا همون لوگان رو تو اون کاستوم زردش تصور کن …
هیچ وقت انقدر محبوب نمیشد چون برای محیط فیلم کاملا زننده است البته خوب راست هم میگی کاستوم اصلی بعضی ها هم به نسبت کاستوم نسخه ی فیلمیش بهتره مثل دردویل

دکتر استرنج قاتل ترول ها ( تا حدودی)

فقط گزینه 4
خیلی سمه 😀😀😀

X-boy

اسپم.یه یه هفنه ای میشه که batman long Halloween اومده

A.H.K.Z (منتظر بازگشت عمو ثور لاور و دایی وارلاک)

آره. پارت 1 اومده.
پارت 2 هم 5 مرداد میاد.

general

کلا مالتیورس بحث جالبیست من مشتاق تر از مشتاقم که ته اش چی خواهد