Marvel Kings

پادشاهان قدرتمند مارول (قسمت 2)

دنیای بزرگ مارول با هزاران شخصیت قدرتمند و جذاب که هر کدوم داستانی برا گفتن دارن . سرباز ها ، هیولاها ، خدایان و … و البته پادشاهان قدرتمندی که به بخش ها مختلف یونیورس مارول حکومت میکنن . توی این مقاله قصد داریم 20 پادشاه قدرتمند مارول رو معرفی و رتبه بندی کنیم اگه قسمت اول این مقاله رو نخوندین حتما به اینجا برید و 10 نفر قبلی رو بخونید.

10- BLACK BOLT

اگه سریال نا انسان ها (Inhumans) رو دیده باشید حتما با بلک بولت رهبر نا اسنان ها اشنایی پیدا کردید کسی که به خاطر قدرت ویرانگرش نمیتونه صحبت کنه اما به لطف همسرش مدوسا که قدرت خوندن ذهن اون رو داره با بقیه ارتباط برقرار میکنه بلک بولت رهبر مقتر و قدترمندیه که امنیت مردم براش از همه چیز مهم تره و بر خلاف برادرش ماکسیموس که شخصیت شروریه اون همیشه به فکر کمک به بقیه بوده . بلک بولت پادشاه آتیلان شهر نا انسان ها که خیلی وقت ها روی ماه و گاهی اوقات هم روی زمین بوده هستش اون همیشه به گروه هایی مثل چهار شگفت انگیز و انتقام جویان برای نجات مردم کمک کرده برای مثال وقتی تانوس قصد تصاحب زمین رو داشت بلک بولت نقش خودش برای مقابله با اون رو ایفا کرد .


9- IKARIS

ایکاریس یکی از اعضای مهم اترنالز که توی فیلم اترنالز هم نقش مهمی رو داره کسی که از قوی ترین اعضای جاودانه ها دشمن بزرگ دویانت ها بوده و هستش . ایکاریس توسط عمو خودش بزرگ شده تبدیل به پادشاه بشه اون همیشه آدم خوبی بوده و در تلاش بوده برای گونه خودش مفید باشه . ایکارس با کمک به انتقام جویان و همکاری با بلک نایت لایق بودن خودش برای رهبری رو ثابت کرده . ایکارس بارها به سنت ها و خرافات قدیمی نژادش مخالفت کرده و سعی داشته باعث پیشرفتشون بشه که مخالفت هایی از طرف بقیه هم روبه رو شده اما باز هم میشه اون رو به عنوان یکی از قوی ترین پادشاهان مارول حساب کرد .


8- DOCTOR DOOM

بعضی از ویلن ها دیوانه هستن ، بعضی ها قدرت های جادویی دارن و بعضی ها هم با مشت های آهنی به مردم حکومت میکنن و دکتر دوم تمام اینها رو با هم داره دکتر دوم کسیه که به تریج و در گزر زمان به قدرت زیادی رسیده و این تفکر رو داره که همه زیر دست اون هستن و باید به همه مردم حکومت کنه و به این خواسته خودش هم رسیده اون به یک حاکم مستبد وزورگو تبدیل شده که هیچکس ازش در امان نیست و خودخواهی زیادی هم داره مثلا یک روز رو به عنوان روز دوم انتخاب کرده . با وجود کودتا های زیادی که ضد اون انجام شده اما همچنان در مقام خودش باقی مونده و با خشونت با همه رفتار میکنه . اگه کمیک های Old Man Logan مارول رو خونده باشید میدونین که تنها دنیایی که باقی مونده دنیای نبرده که حاکمش دکتر دوم هستش و خیلی از قهرمان ها هم توی این دنیا کشته شدن و تعدا کمیک مثل لوگان پیر، هاکای پیر و پیتر کوئیل پیر باقی موندن . 


7- HULK

رابطه هالک با مردم زمین همیشه پیچیده بوده اون بعضی وقتها دشمن مردم زمین بوده بعضی وقتها هم بزرگترین قهرمان اونها اما وقتی اوضاع بین مردم و هالک خیلی بد شد که یک بمب گاما خیلی خطرناک توی صورت هالک منفجر شد و اون رو به طور موقت دیوانه کرد و باعث شد هالک عده از مردم رو بکشه برای همین ماریا هیل مامور شیلد از تونی استارک خواست تا جلوی اون رو بگیره تونی استارک هم به کم کگروه مخفی خودش هالک رو به فضا پرتاب کرد. و همه امید داشتن هالک رو یک سیاره خالی فرود بیاد تا آروم بشه اما به سیاره ساکار پرتاب شد جایی که به بردگی گرفته شد و مجبور شد توی نبرد گلادیاتور ها شرکت کنه اما هالک بعد از مدتیتونست حاکم ساکار یعنی  RED KING رو شکست بده و پادشاه عادل ساکار بشه . هالک اونجا ملکی هم به اسم کایرا داشت و به آرامش رسیده بود اما با مرگ کایرا دوران خشم جدیدی برای هالک شروع شد . 


6- KANG

انتقامجویان همیشه دشمن های بزرگی داشتن اما یکی از قوی ترین و شرور ترین اونها کانگ فاتح بوده کسی که توی دوران مختلفی با اونجرز جنگیده و با قدرت سفر در زمان خودش از هر فرصتی برای جنگیدن با اونها استفاده کرده اون با استفاده از توانایی های خودش به معنای واقعی کلمه حامل میلیون ها نفر بوده برای مثال یکبار با سفر به زمان مصر باستان با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته خودش سالها به اونها فرمانروایی کرد . کانگ با اینکه توی بازه های مختلف تاریخی حضور داشته اما خودش هیچ زمان درستی نداره و تاریخ شخصی اون با بقیه جهان متفاوته . نسخه مختلفی از کانگ جهان های مختلفی رو فتح کردن و به اونها فرمانروایی کردن . با توجه به مشکلات زمانی به وجود آمده احتمال اون یکی از ویلن های فاز بعدی مارول باشه .


5- PLUTO

پلوتون پسر بزرگ کرونوس و بردر زئوس یکی از قوی ترین خدایان یونانی که رقابت زیادی با برادرش داره . اون یکبار توسط پدرش بلعیده شد اما وقتی آزاد شد بین خوهر و برادرش ارث پدرشان در حال تقسیم شدن بود و به اون پادشاهی دنیای مردگان رسید اما چون پلوتون خیلی خدای حریصی بود همیشه در حال جنگ و گسترش قلمرو خودش بود که باعث درگیری زیدی با برادرش زئوس شد با اینکه اون اندازه برادرش قدرتمند نبود اما هیچوقت هم کم نمیاورد و پادشاه بزرگ اما ستمگری بود .


4- THOR

اگه از خود ثور بپرسید که ممکنه جواب های زیدی به شما بده اما قطعا نمیگه که از قدرتمند ترین پادشاهاس چون اون علاقه زیادی به حکمفرمایی نداره و سیاست و مزاکره هم متنفره ثور همیشه سعر کرده با جنگیدن دشمنای خودش رو متقعاد کنه و همین باعث درگیری بین اون و اودین شده اما برادش لوکی همیشه سعی داشته پادشاه ازگارد باشه ولی ثور عضو اصلی خانواده سلطنتی بوده و باید پادشاه می شد که در نهایت هم این اتفاق میوفته و توی کمیک ثور 2020 دیدیم که در نهایت بعد پیر شدن اون به تخت پادشاهی نشست که مدت زیادی طول نکشید و باز دردسر به سراقش ومد و ثور رو مجبور کرد به دوران مبارزه و جنگ برگرده .


3- VULCAN

vulcan یک جهش یافته سطح بالا و قدترمنده که زمانی هم جانشین پرفسور ایکس بود اون یکبار وقتی با تیم مردان ایکس به جزیره جهش یافته ها ینی کراکوآ برای انجام یک ماموریت رفت تمام اعضای تیمش مردن و فقط اون نجات پیدا کرد و وقتی به هوش اومد متوجه شد پرفسور ایکس این حادثه رو از ذهن همه اک کرده که باعث عصبانیت زیاد اون شد . همین دلیلی شد برای بی رحم وخشن شدن اون .vulcan به فضا رفت و سلطنت خودش رو ایجاد کرد که با خشونت زیاد به جای سیاست به مردم حکومت می کرد .vulcan همیشه به دنبال جنگ بود و یکبار که به نا انسان ها حمله کرد تقریبا به تنهایی پیروز شد اما بلک بولت ظاهرا اون رو کشت ولی احتمال بازگشتش وجود داره چون اون نمیمیره .


2- ZEUS

اینکه ثور و اودین که ریشه اونها از اساطیر نورس هست بیشتر توی دنیای مارول دیده شدن باعث شده خدایان یونانی از اهمیت کمتری توی دنیای مارول برخوردان باشن اما فراموش نکنید زئوس یکی از قدرتمند ترین پادشاهان حاکم به دنیای مارول بوده و هست . زئوس توی دنیای کمیک اورجینش شباهت زیادی به خدایان یونان داره . زئوس خدایآسمان ها با اتقام جویان و هالک سوء تفاهم هایی داشته و همیشه هم با اودین در رقابت بوده این دو پدر همیهش تلاش کردند ثابت کنند پسر کدامشان قوی تر است هرکول یا ثور . قدرت زئوس آنقدر زیاد است که حتی تانوس هم به آن احترام می گزارد .


1- ODIN

و اما اودین پدر همگان معروف ترین حاکم ازگارد و بزرگترین پادشاه کل دنیای مارول .اگه با کمیک های مارول بخصوص ثور آشنایی داشته باشید میدونین که اودین واقعا شخصیت قدرتمندیه و افراد کمی جرئت جنگیدن با اون رو دارن اما متاسفانه توی دنیای سینمایی مارول دوران پادشاهی اودین زیاد نشون داده نشده و فقط انتهای زندگی اون رو دیدیم اما باز هم میدونیم که تا وقتی اودین زنده بود تانوس جرئت اینکه خودش به زمین و نداولیر حمله کنه رو نداشت و توی فیلم ثور رگناروک هم فهمدیم اودین با هلا در حال فتح تمام عالم بودن و خیلی از قلمرو ها رو به زانو در آوردن تا اینکه اودین هلا رو به زندان انداخته کسی که ثور و لوکی رو به راحتی شکست داد .و توی دنیای کمیک ک ه حتی قئرت های اودین از این هم فراتر میره و علاوه بر قدرت های خودش سلاح هایی هم داره که هیچکس نمیتونه جلوی اونها رو بگیره مثلا اودین شمشیری داره که اگه از قلاف دربیاد تمام عالم نابود میشه .

منبع: CBR


امیدوارم از مقاله پادشاهان قدرتمند مارول لذت برده باشید .


بخوانید :

داغ ترین کمیک های مارول
5 نسخه قدرتمند THOR
معرفی Black Knight
سلاح های THOR در دنیای کمیک
10 اترنال قدرتمند در دنیای کمیک

guest
20 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
biggest shazam fan ever

خوب بود اما کنال هم میتونست باشه

آرش

مقاله خوبی بود. ولی پیشنهاد میکنم که نویسنده یکبار دیگر این مقاله را بخواند. غلط های تایپی زیادی وجود دارد و بهتره اصلاح بشوند. ممنون

امیر مهدی

عالییییییییییی بود مقالون

دکتر منهتن

سلام ببخشید به نظرم جای زئوس و اودین باید عوض میشد به نظر بنده
زئوس مارول از اودین مارول قویتره و همچنین اولمپیوس(اگه اشتباه نوشتم ببخشید)کمی از آزگارد قویتره زئوس مارول میشه به نوعی گفت اندکی از گالاکتوس هم قویتره اودین هم با گالاکتوس برابره

جیسون پیتر تاد(نریمان سابق)(روسیه‌vsاوکراین)

سلام خیر اولمپیوس رو اشتباه ننوشتی ولی همه چی رو از لحاظ معنی غلط نوشتی

سوپرمن

ببخشید میشه یه مقاله درباره پادشاهان قدرتمند دیسی هم بنویسین ممنون میشم

سوپرمن

چرا اودین انقدر خونخوار و بیرحمه ؟؟!!!!!کلا خیلی خونخوار هست

آریا

بی زحمت کتاب mb رو بخونید

Last edited 2 سال گذشته by آریا
آریا

و اودین برای اینکه دوستی خودش با زئوس از بین نره وانمود میکنه که پسرش رو کشته تا انتقام خون دوست زئوس گرفته شه بقیش رو میتونید حدس بزنید

نویسنده MB

ثور مجبور میشه به دنیای مردگان بره و روح اون پسر رو (برده زئوس) رو از اون جا برگردونه و با هادس هم چند روز پشت سر هم جنگید

محمد

هادس نه هیدیس

آریا

یه نکته بگم تو کتاب MB هزاران بار گفته شده که زئوس قوی تر از همه اساطیر چه یونان و چه نورس و جثش هم از همه اساطیر و انسان ها بزرگتره حالا اون بماند تو یه داستان هست که زئوس با اودین دوسته و اودین پذیرفته که زئوس از خودش خیلی قوی تره ولی برای اینکه بهش حسادت نکنه به زئوس میگه اگه ابر هیولا ها به آزارگاد حمله کردن من تو رو بلند صدا میکنم خودت رو برسون و سرزمینم رو نجات بده و زئوس میپذیره و یکی از دوست های زئوس که خودش رو برده زئوس میدونه… بیشتر

آریا

منظورم از نورس زورش بود اشتباه تایپی بود

Adam warlock

خب عزیزم این کمیک هست نه اساطیر

Moooooooo

به نظرم پادشاه سیاه پوش رو هم اضافه کنید