MCU-Cap-and-Comics-Cap

5 برتری کاپیتان آمریکا MCU به نسخه کمیک

کاپیتان آمریکا یکی از قدیمی‌ترین شخصیت‌های ماروله، چه در دنیای سینما و چه در دنیای کمیک. استیو راجرز از زمان اولین حضورش در کمیک‌های مارول تا الان تغییرات زیادی داشته و از اونجایی که نویسنده‌های مختلفی برای اون داستان روایت کردن شاهد انواع کاپیتان آمریکا بودیم که البته ویژگی‌های اصلی اون معمولا حفظ شده. کاپیتان یکی از اعضای اصلی اونجرزه که مهم‌ترین گروه ماروله و خب طبیعیه که به شهرت زیادی برسه اما معروفیت و محبوبیت اصلی این شخصیت از جایی شروع شد که با بازی کریس ایوانز پا به دنیای سینمایی مارول گذاشت. نسخه کمیکی کاپیتان آمریکا هم طرفدارهای خودش رو داره و خیلی وقت‌ها طرفدارها از اون تعریف کردن اما MCU با تغییراتی که در اون ایجاد کرد محبوبیتش رو خیلی افزایش داد. این که کاپیتان آمریکا در سینما از کمیک بهتر عمل کرده دلایل مختلفی داره و شاید تا حدودی هم به سلیقه افراد مربوط باشه اما ما در اینجا به 5 مورد از این دلایل اشاره میکنیم.

5. قدرتش بیشتره

با اینکه در اکثر مواقع دیدیم که در دنیای سینمایی مارول شخصیت‌‍ها نسبت به نسخه کمیک ضعیف‌تر میشن اما برای کاپیتان آمریکا برعکس این موضوع اتفاق افتاده. قوی‌تر بودن کاپیتان آمریکای MCU فقط یکی از تفاوت‌های دو نسخه این شخصیته اما بزرگترینشونه. کپ قدرت فوق انسانی داره که در سالهای اخیر کمیک‌های مارول اون رو بسیار ضعیف نشون دادن، اما از طرفی MCU در فیلم‌های اخیر خودش سعی کرد اون رو خیلی قوی‌تر به تصویر بکشه. برای مثال در فیلم Avengers: Infinity War زمانی که تنهایی جلوی تانوس ایستاد و دست یک تایتان رو نگه داشت. این اتفاق زمانی بود که ابتدای فیلم دیدیم تانوس حتی از هالک هم قوی‌تره و خب وقتی کاپیتان آمریکا میتونه کمی جلو اون مقاومت کنه میفهمیم که تا چه حد قدرتمنده.

4. رابطه با دوستاش

کاپیتان آمریکا در دنیای کمیک هم دوست بسیار خوبیه ولی MCU خیلی بهتر روی مسئله تمرکز کرد و شخصیت پردازی کپ در این زمینه بسیار عالی بود. بارها در کمیک‌های مارول دیدیم که کپ با دوستان خودش مخالفت داشته و باهاشون درگیر شده، حتی گاهی وقت‌ها به تنهایی عمل میکنه اما نسخه MCU با اینکه درگیر جنگ داخلی هم شد اما هچوقت چنین کاری نمیکنه چون اکثر اوقات اصلا از انتقام جویان جدا نمیشه و گروهی کار میکنه. یکی از عجیب‌ترین اتفاقاتی که برای کاپیتان آمریکا در دنیای سینمایی مارول پیش اومد انتهای Avengers: Endgame بود که کپ تصمیم گرفت دوستان خودش رو رها کنه و بره پیش پگی کارتر زندگی کنه. این اتفاق با شخصیتی که چندین سال مارول پرورش داده بود خیلی هماهنگ نبود اما در نهایت هم میراثش رو برای دوستانش گذاشت.

3. اشتباهاتی میکنه که افراد عادی میکنن

اصولا در کمیک‌ها کاپیتان آمریکا نماد یک انسان کامله کسی که همیشه درست‌ترین کار رو انجام میده و خب این باعث میشه خیلی از مخاطب دور بشه. استیو راجرز در دنیای سینمایی مارول از این نظر خیلی به انسان‌های معمولی نزدیک‌تره و با اینکه انجام اشتباهات ویژگی مثبت حساب نمیشه ولی برای کپ اینطور بوده چون باعث شده بیشتر باهاش ارتباط برقرار کنیم. در کمیک‌های مارو هم دیدیم که این شخصیت اشتباهاتی رو مرتکب بشه اما چیزی نبوده که افراد معمولی بتونن درکش کنن و باهاش همزاد پنداری کنن.

2. اولین انتقام‌جو

همونطور که میدونید کاپیتان آمریکا در MCU اولین قهرمان بود و بدون وجود اون هیچوقت انتقام جویان شکل نمی‌گرفت. این موضوع نسبت به دنیای کمیک تغییرات زیادی داشته چون در کمیک‌های مارول قبل از کپ قهرمانانی از جمله نیمور و Human Torch وجود داشتن. اینکه کاپیتان اولین قهرمان زمین باشه خیلی اون رو خاص و متمایز از بقیه شخصیت‌ها میکنه، حتی شاید همین موضوع بزرگترین برتری اون نسبت به نسخه کمیک باشه. به عنوان اولین کسی که قدرت و شهرت زیادی داره همچنین متحدانی در شیلد پیدا کرده استیو راجرز مسیر درستی رو میره و تبدیل میشه به یکی از  تشکیل دهنده‌های انتقامجویان.

1. طرفدارهای بیشتری داره

شاید کاپیتان آمریکایی که در کمیک‌ها میبینیم تاریخچه بسیار طولانی‌تری داشته باشه و چند دهه در داستان‌های متفاوتی حضور داشته اما واقعیت اینه که کاپیتان آمریکای MCU در مدت کوتاه‌تری خیلی بیشتر دیده شد و خیلی هم مورد استقبال قرار گرفت. اینکه سینما طرفدار بیشتری از کمیک داره طبیعیه و جای تعجب نداره که مردم نسخه سینمایی رو بیشتر بشناسند اما حتی خیلی از فراد کمیک‌باز هم بعد از دیدن فیلم‌ها به کپ علاقه بیشتری نشون دادن تا چیزی که قبلا دیده بودن. به هر حال داشتن طرفدار زیاد هم یک برتری بزرگه که استیو راجرز داره و قطعا بازیگر خوب که به نقش بخوره هم در این اتفاق بی تاثیر نبوده.


شما کاپیتان آمریکای دنیای کمیک رو بیشتر دوست دارید یا سینما؟


بخوانید :

۱۰ نشانه گیر برتر دنیای مارول
۱۰ نکته ای که همه باید درباره FEARSOME FIVE بدانند
معرفی و بررسی شخصیت اسپاون
۵ نفری که نمیدانستید چکس ثور را بلند کرده اند!
۵ دلیل محبوبیت اسپایدرمن نوآر


guest
44 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
ماندانا

من به شخصه کپ mcu رو دوست داشتم چون از هر لحاظ شخصیت پردازی جالبتری نسبت به کمیک داشت بعلاوه بازیگر خوبی رو برای ایفای نقش استیو راجرز انتخاب کردن

علاوه بر همینه اینا کاستوم کپ تو کمیک واقعا مسخرس، لباسش ابی روشن و یع حالت پولکی مانند داره
اون پر ها هم که دیگه نگم

ممنون از کامیکان

Last edited 1 سال گذشته by ماندانا
deusex

احتمالا اسپویل قسمت اخر فالکون و سرباز زمستان.
.
.
.
الان کامعو کی بود؟؟؟
رد وینگ بود؟؟یا لباس جدید سم ویلسون؟؟؟ یا کنتسا ولنتینا دی فانتین؟؟
من به این نتیجه رسیدم واسه سریالای مارول کامعو معنی نداره.یکیو رنگ می کنن میگن کامعو.یکیو لباس جدید بهش میدن میگن کامعو.سریال بعدی هم کارتون بتمنو نشون میدن میگن کامعو.
اینم از سریالای مارولتون.حالا هی مارول مارول کنین.

فن دیسی و مارول

کاپیتان تو اوج خداحافظی کرد

X-boy

حاجی فک کنم بتمن یه چند واحد پیش واکاندایی ها پاس کرده. یهویی یکیشون از پشت سر باکی از تو اتاق اومد بیرون اون نیزه رو پرت کرد که گفتم الان میگه i am batman
بعدشم صحنه آخر قسمت ۴ رو شبیه صحنه مبارزه کاپیتان با مرد اهنی تو فیلم چنگ داخلی کردن که فرق دو تا کاپیتان رو بگن.

Last edited 2 سال گذشته by X-boy
MR.D

اشتباه گفتی.واکاندایی ها چند واحد پیش بتمن پاس کردن.

MR.D

حالا بگذریم از این بحث.ولی مقایسه بتمن و واکاندا اشتباهه.شما یه مردی که لباس خفاش می پوشه و توی غار زندگی می کنه(بت فن ها گریه نکنن.)رو نباید بایه کشوری که یه شهاب سنگ از قوی ترین عنصر جهان مارول داره مقایسه کنید.
مقایسه رو نگاه کنید مث ماتریکس می مونه.منتهی بتمن نعو نیست که کل کشور رو بزنه لت و پار کنه.XD

X-boy

اره اگه بلک پنتر بگه یکی یکی بیاد که عادلانه بشه یهویی عین بز(نوعی حیوان چهار پا) نریزین سرم شاید یه شانسی داشته باشه وگرنه اگه واندا بهش چپ نگاه کنه تبذیلش میکنه به گربه

Loki lord of the evil

اره همون بتمنی که دارکساید رو کشت
بتمنی هست که این نفله ها رو هم میپوکونه

NAVIXY

هرهرهر بابا بامزه.بتمن که زده کل لیگ عدالت بعدش دارک ساید رو شکست داده..بتمن که زرهای فوق قدرتمند کیهانی داره…بتمن که نقطه ضعف هرچی شخصیت دیسی رو در عرض دو دقیقه در میاره….واقعا باید از ویبرانیوم شکست بخوره؟😑 تو دیگه اند متعصبایی.بعدش یه کشور آدمو با یه نفر آدم حساب میکنی؟اینجوری کل بتفمیلی و لیگ عدالت و آوت سایدرز و لیگ عدالت تاریکم باید بیان تا برابر بشن.اگرم فقط به ویبرانیوم دلت خوشه که باید بگم تو دیسی هزارتا فلز فوق قدرتمند تر از ویبرانیوم وجود داره که بتمنم ازش داره.برات کافی نیست؟کل شرورا و قهرمانای زمین اصلی دیسی علیه… بیشتر

MR.D

از ویبرانیوم نه بی تربیت.اول درست کامنت رو بخون بعد بیا درو باز کن.
از کشور واکاندا خنگ خدا.از کشوری باجمعیت زیاد.یه نفر در برابر چند نفر اخه؟؟؟
عند رو جدیدا اند می نویسن با سواد؟؟؟بابا تبریک میگم.
کی به کی میگه متعصب.اول خوندن و نوشتن رو یاد بگیر بعد بیا اینجا

X-boy

داداش یه طوری بتمن بتمن میکنی انگار کیه. تو رو یه تیکه کاغذ بنویس مارتا بعد بزن رو پیشونیش.این دیگه آزارش به مورچه هم نمیرسه.

Grayson

تو که اصصصصصصصلا تعصبی نداری

ثور لاور

یه سوال منظورتون کدوماس؟

ثور لاور دوران فلامینگوی زمان

ببین مارول کلا بیست و سه تا فیلم داشت، بنظرت چطور میتونست کل ایونت های تاریخشو اقتباس کنه؟ در ضمن، هرکول و مون نایت از شخصیت های درجه چهار مارولن، کپ تو مبارزه ها حضور داشت دیگه!!
ولورین هم که رایتشو نداشتن.

ثور لاور

منظورتون رو نفهمیدم، مارول برای بیست تا شخصیت برترش اثر مخصوص ساخته. از مرد عنکبوتی که برترین شخصیتش هست دوتا فیلم ساخته و میخواد دو تا دیگه بسازه. از ولورین که دومین شخصیت برترشه نتونست چیزی بسازه چون رایتشو نداشت، ولی فاکس سه تا فیلم ساخت، یکیش آشغال(اوریجینز)، یکیش خیلی خوب(د ولورین) و یکی شاهکار (لوگان). از کپ سه گانه ای کم نقص ساخت!! تازه تقریبا در چهار فاز مارول مهمترین شخصیت بود. از مردآهنی که شخصیت شناخته شده ای نبود سه گانه ساخت و بشکن هم اون زد، رایت چهارشگفت انگیز و دکتر دووم رو نداشت ولی ظاهراً قراره… بیشتر

Loki lord of the evil

دردویل برای نتفلیکس بود

ثور لاور

حاجی فدات شم بخدا میدونم،

ثور لاور

نظرتون محترم ، ولی منظورتون رو متوجه نشدم

کیارش

مخصوصا کاستوم کپ توی ام سی یو قشنگ‌ تره بهترینشون هم هین عکس مورد اول

علی استیری

میگم کاپیتان امریکای جدیده از سیامک انصاری موقعی که داشت بایا رو تبلیغ میکرد سمی تره یعنی خدای سمه🤣🤣🤣🤣🤣🤣

علی استیری

انتضار این همه لایک رو نداشتم😂😂😂😂😂

Roya

😂😂😂😂😂

علی استیری

فکر کنم همه دلشون ازکاپیتان آمریکا جدیده خونه

امیرحسین

اتفاقا من عاشق کاپیتان آمریکای جدیدم! اشتباه نشه بازیگری کریس ایوانز عالی بود و قوی ترین اقتباس ممکن از کاپیتان آمریکای کمیک های مارول انجام شده بود ولی کاپیتان آمریکای قبلی یه الهه بود و این خود انسانه. واقعا و به طرز عجیبی با این شخصیت خو گرفتم. این خود ماییم! این هممونیم! ازمون انتظاراتی میره که در توانمون نیست انجام بدیم(انتظار بهتر بودن جان واکر از استیو راجرز) سعی می کنیم خودمونو به بقیه ثابت کنیم بهمون کم محلی می کنن(کم محلی باکی و سم نسبت به کاپیتان آمریکای جدید) در حالی که تصور می کنیم خیلی قوی هستیم… بیشتر

Last edited 1 سال گذشته by امیرحسین
علی استیری ثورلاور ۲

خوب ببین کاپیتان آمریکا یک سمبل اخلاقی هست ومیخره هست اینجوری بشه یکی از نماد های آمریکا هست نا سلامتی یک ادمی که قانون مدار هست واز این حرفا.

امیرحسین

نکته همینه مارول می خواد نشون بده کاپیتان آمریکا نماد نیست استیو راجرز هم نیست تر‌کیب این دو تاست. به قول منتقدا کاپیتان آمریکای اصلی چیزیه که آمریکا باید باشه ولی کاپیتان آمریکای جدید همون واقعیت آمریکاست.
کاپیتان آمریکا فقط یه سرم و یه لباس خاص و یه سپره مهم کسیه که این لقبو یدک می کشه. پس کسی نباید از جان واکر یا ویت راسل دلخور و متنفر باشه باید بهشون افتخار کرد که اینقدر خوب داستانو نمایش دادن (که طرفدارا تهدید مرگ کردن) چه شخصیت داستانی جان واکر و چه بازیگرش ویت راسل.

علی استیری ثورلاور ۲

داداش اگه این کار رو با رستم کنن ورستم عین کریتوس بشه خوبه آخه یکسری چیزها نباید تغییر کنه

امیرحسین ثور لاور ۳ غرق شده در سیمبیوت های ب کنال

والا منم نمی دونم چرا اینقدر نبرد ابرقهرمانا با همو دوست دارن.

Loki lord of the evil

هم په شدهدکه با من هم نظر شدی
# جان واکر تنها نیست
این هنه توهین به لین بدبخت چیه دمش گرم منم بودم اون یارو رو میکشتم

ثور لاور

تو کمیک های مارول کاپیتان جدید ذاتا عوضی بود، مثل نیمور

علی استیری ثورلاور ۲

اوه اوه خطر اسپویل چون تبدیل به کاپیتان هایدرا شد که ثور هم باهاش همکاری کرد چون فکر کرد همون کاپیتان آمریکا هست

ماندانا

درسته چون گند زدن به شخصیت عالی کپ

Mahdiar@venom

دوستان انگار تو قسمت 5 فالکون یه شخصیت میاد که قبلا تو mcu هم نبوده و نقشش هم یه بازیگر مطرح بازی میکنه.
حصور بلک پنتر هم رد کردن(خود سازنده ها گفتن گویا)
گویا مارول یه سایت تحت عنوان مدریپور زده که این کشور رو برای طرفدار ها معرفی کنه و تو اولاش اسم شخصیت دیکن(پسر ولورین) و میستیک توش بوده که سریع پاکش کردن.
امیدوارم دوباره الکی هایپ نکن نامردا🥺
که البته من اصلا به این ابشار(جمع مکسر بشر) اعتماد ندارم

Last edited 2 سال گذشته by Mahdiar@venom
کیارش

آره انصافا کاپیتان ام سی یو دوست داشتنی تره

Mahdiar@venom

دقیقا حرف دل منو زدی اون پولکا خیلی رو مخه.
البته تو کمیک هم کاستوم آبی داشته که این شکلی نبود مثل کاستومش تو انتقام جویان هیکمن

جوناه هکس

توی همین mcu هم کاستوم های متفاوت داشت نسخه اننقام جویان 1 به نظرم بدترینش بود و البته شباهت بیشتری با کمیک داشت ولی یه جوری غیر واقعی و ناسازگار بود بهترینش هم مال جنگ داخلی بود

ثور لاور

نسخه اندگیم بیشتر چشم منو گرفت

ثور لاور دوران فلامینگوی زمان

کاپیتان بهترین شخصیت پردازیش تو اندگیم بود، ناسلامتی آخرین فیلم کریس ایوانز بود.

علی استیری ثورلاور ۲

وات این چه اسم سمی هست ثور لاور خودتی🤣🤣🤣🤣🤣

ثور لاور دوران فلامینگوی زمان

آره بخدا خودمم خخخخخخخخخخخ

Loki lord of the evil

این بچه چه ربطی به کیودی پای داره