Colonel-America-Steve-Rogers-Marvel-Zombies

5 جهان موازی مارول که موفق نبودند

نویسندگان کمیک معمولا سعی میکنند خلاقیت زیادی به خرج بدهند تا داستانشان نوآوری داشته باشد، اما در بعضی موارد موفق نمیشوند. در کمیک‌های مارول و دیسی تمام شخصیت‌ها و چارچوب‌ها از قبل ساخته شده‌اند و نویسندگان جدیدی که می‌آیند مجبورند در همان مسیر گام بردارند، اما به لطف جهان‌های موازی این فرصت پیش آمده تا آنها هم دنیایی را آنطور که دوست دارند تعریف کنند و هر تغییری که میخواهند در شخصیت‌ها ایجاد کنند. در مسیر انجام این کار برخی خالقان کمیک موفق شدند و خط‌های زمانی جذابی ساختند که در این مقاله در مورد آنها صحبت کردیم، اما از طرف دیگر مواردی هم بودند که با انتقاداتی از طرف مخاطبان روبه‌رو شدند و نیاز به پیشرفت دارد تا به یکی از بهترین جهان‌های موازی مارول تبدیل شوند.

Marvel Zombies (زمین-91126)

دنیایی را تصور کنید که در آن ویروس زامبی شدن در حال پخش شدن است و تعداد زیادی از قهرمانان قدرتمند جهان هم به زامبی تبدیل شدند و در حال حمله به مردم هستند. این ایده بسیار عالی به نظر میرسد و مارول آن را اجرایی کرده است اما به اندازه کافی خوب  انجام نشد. این داستان ترسناک و تاریک شاید برای بار اول خوب باشد اما وقتی چندین بار تکرار میشود طرفداران چندان علاقه‌ای به آن نشان نمیدهند حالا هرچقدر هم که دیدن قهرمانان در شکل زامبی هیجان‌انگیز باشد نمیشود از داستانی که تقریبا قبلا دیدیم لذت برد. دیسی در طرف مقابل با سری کمیک دیسیزد توانست داستانی بسیار عالی را به تصویر بکشد و نظر تمام طرفداران کمیک را به خودش جلب کند کاری که مارول نتواسند انجام دهد.

Mangaverse (زمین-2301)

با افزایش محبوبیت مانگا در  غرب، مارول تصمیم گرفت از این فرصت استفاده کند، به همین دلیل جهان مانگا خودش را خلق کرد. تلفیق انیمه و انتقامجویان با توجه به محبوبیتِ هر دو، میتوانست یک موفقیت بزرگ باشد اما به دلایل مختلفی اینطور نبود. برای دوست داران سبک شرقی ظاهر این دنیا جالب است اما برای طرفداران قدیمی مارول خیلی از  ویژگی‌های زمین-2301 قابل قبول نبود. به عنوان مثال در این دنیا تونی استارک همچنان نابغه گروه انتقام‌جویان بود اما خواهرش Antoinette بود که لباس او را به تن کرد و به عنوان Iron Maiden معرفی شد. همچنین به دلایل ناشناخته ولورین و سایکلاپس برادر بودند که اصلا تصمیم جالبی به نظر نمیرسد. با نگاهی به این جهان میشود نتیجه گرفت هر تغییری هم خوب نیست و باید برخی ویژگی‌های نمادین زمین اصلی مارول حفظ شود.

Ultimate Universe (زمین-1610)

دنیای آلتیمیت بعد از زمین اصلی مارول معروف‌ترین جهان این کمپانی است. مارول این دنیا را به قصد ایجاد تغییر وتحول برای مخاطب‌های جدید خلق کرد و در آن سعی کرد محیطی دارک‌تر و خشن‌تر را به نمایش بگذارد و حتی برخی قهرمانان در دنیای آلتیمیت به قاتلان مرگباری تبدیل شده بودند. نکته مهم در مورد این زمین این است که در ابتدا بسیار خوب کارش را شروع کرد و سری‌هایی مثل انتقام‌جویان داشت که فوق‌العاده محبوب بودند. Ultimate Spider-Man نیز یکی از  کمیک‌های مورد استقبال طرفداران مارول بود اما متاسفانه در ادامه مارول بیش از حد از موضاعات کار کشید و باعث توخالی شدن داستان‌ها شد. یکی از مهم‌ترین کمیک‌های زمین-1610 سری Ultimatum که بسیار معروف شد اما کاملا ناامید کننده بود و پس از مدتی مخاطب، آن را کنار میگذاشت.

Noir Universe (زمین-90214)

Spider-Man-Noir-Magic-1-1

دوباره با یکی از جهان‌هایی روبه‌رو هستیم که ایده به شدت جذابی داشت و با نگاه اول به نظر میرسد بتواند مخاطبین خاص خودش را جذب کند و علاقه‌مندان به این سبک را شگفت‌زده کند اما باز هم آنطور که باید همه چیز پیش نرفت. در این دنیا اسپایدرمن یک مبارز خیابانی است که از تفنگ هم استفاده میکند و ولورین تبدیل شده به یکی از کارآگاهان نیویورک. دنیایی دارک و پر از گنگستر و کارآگاه پتانسیل زیادی برای تبدیل شدن به یک سرگرمی فوق‌العاده برای دوست‌داران مارول داشت ولی تا الان اینطور نبوده شاید در ادامه و یا در دنیای انیمیشن بشود از آن بهتر استفاده کرد. از آنجایی که اسپایدرمن شهرت بسیار زیادی دارد مارول در خط داستانی جهان‌های دیگر استفاده زیادی از آن میکند تا مخاطب را جذب کند اما شاید اگر در همین جهان تمرکز روی شخصیت دیگری بود نتیجه بهتری داشتیم.

Spider-Man: Reign (زمین-70327) 

همه ما میدانیم که دیسی به دارک بودن مشهور است و مارول هم تقریبا نقطه مقابل آن است. اگر توجه کرده باشید در اکثر جهان‌های موازی، مارول سعی کرده تا دنیایی دارک را به تصویر بکشد و خلع نبود چنین داستان‌هایی را پر کند که معمولا هم در این راه موفق نبوده است. دنیایی ناامید کننده، شهری پر از افسردگی تحت کنترل قدرتی بی رحم که از نیروی پلیس بسیار خشن و ترسناک برای حفظ نظم استفاده میکند. برخی از  بخش‌های این دنیا به خوبی نوشته شدند مثل آزاد کردن ویلن‌های اسپایدرمن از جمله الکترو، کریو شکارچی، میستریو و سندمن تا آن را دستگیر کنند و بکشند. اما از آن طرف ویژگی‌های بد هم کم نبود مثل نحوه مرگ مری جین. با توجه به این موضوع به نظر میرسد مارول راه خودش را ادامه دهد و در همین مسیر که طرفدار بسیار زیادی هم جذب کرده است ادامه دهد و داستان‌های دارک را هم با شخصیت‌هایی که در جهان اصلی مخصوص این نوع داستان خلق کرده است ارائه دهد نه با شخصیتی مثل اسپایدرمن.


بخوانید:

5 کاری که فیلم‌های کمیک بوکی هنوز درست انجام نمیدهند
5 دلیل که گرین ارو برترین قهرمان خیابانی دی‌سی است
5 برتری کاپیتان آمریکا MCU به نسخه کمیک
5 دلیل که بتمن در کنار رابین بهتر عمل میکنه
5 بازیگر X-MEN که باید به MCU بیایند


guest
18 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
mhmd

خداوکیلی قبول دارم که دیگه زیادی دارن مردعنکبوتی‌ها رو متفاوت و متغییر میکنن
جالبش هم اینجاست که فقط مردعنکبوتی
خو بیان یه شخصیت‌های دیگه رو داستانهای عجیب غریب واسشون درست کنن نه فقط مردان و زنان عنکبوتی دیگه شورشو درآوردن

امیر

خیلی عجیبه
آخه به نظر من به جز مورد یک همشون واقعا خیلی جذاب هستن و منم عاشقش ن هستم

spider bat

لطفاً یه مقاله با معرفی تمام شخصیت های نوآر درست کنید
خیلی ممنون میشم

spider bat

من عاشق دنیای نوآر هستم

محمد شهسواری

همه ی زمین فوق اعاده عالی بودند و واقعا لذت بخش و عالی بودن و کمیک هایی از روشون نوشته شدند عالی بودند بجز زمین(۷۰۳۲۷)

کاظم گراچ

جهان های نوار و زامبی خوب بودن . جهان ۷۰۳۲۷ یعنی واقعا 😐🙄😤🤯🥶🤢.

A.H.K.Z (منتظر بازگشت ثور لاور)

جهان نوآر اصلا جهان نبود. تمام تمرکزش فقط و فقط رو اسپایدرمن بود. بقیه شخصیتا یا حضور نداشتن یا اگه داشتن کمرنگ بوده و به چیزی که لایقش بودن نرسیدن. کلا فقط اسپایدرمن و ویلناش و شخصیت های مکملش.

جهان 70327 هم که با همون عکس آیتم مشخصه چقدر بده! 😶

دکتر استرنج دوست ترول ها ( قاتل ترول سابق )

مارول زامبی که چندان بد نبود
نوار آلتیمیت هم که عالی بود
این دوتا جاشون اینجا نبود

Gfmm

توی این مقاله فقط با دنیای 70327 موافق هستم
بقیه دنیا ها ایده های خیلی خوبی داشتن .

A.H.K.Z (منتظر بازگشت ثور لاور)

دنیای آلتیمیت یکی از بهترین ها بود با داستان های عالی و نوآورانه. با شخصیت های بروز شده. واقعا مارول نبوغ خودشو تو این دنیا پیاده کرد. ولی از اون طرف صاف زدن با یه داستان مسخره به اسم آلتیماتوم ، سر و تهشو هم آوردن 😶😠
واقعا هیچ دلیل منطقی وجود نداشت که چرا باید کامل ترین دنیایی که ساختنو اینجوری خراب کنن!

Last edited 1 سال گذشته by A.H.K.Z (منتظر بازگشت ثور لاور)
Gfmm

هشدار این کامنت هاوی اسپویل کامیک التیماتیوم هستش
اتفاقا داستان التیماتیوم می تونست داستان خوبی باشه ولی نویسنده اون ایده ی بکر رو خراب کرد .
می تونست پایان خوبی داشته باشه اگه خیلی از کاراکتر ها رو مثل سایکلاپس یا دکتر دووم توش نمی کشتند .
آخر داستان هم خیلی کشکی تموم شد و کلی سوال ایجاد کرد ولی باز هم می گم خیلی ایده ی خوبی داشت ولی نشد که بشه.

دیسی فندوم

خیلی ممنون ادمین جان محترم مقاله خوب بود به نظر من جهان زامبی موف بود و جالب هم بود و زمین ۹۰۲۱۴ هم که خیلی خوب بود بقیه اش هم به قول خودتون بد بودن .