۱۰ ویلنی که اگر قهرمان بودند، جذاب‌تر می‌شدند!!!

یکی از اصلی ترین نشانه ها و شناسه های ویلن ها، شرارت و شیطانی بودن اونهاست. بعضی از ویلن ها به حدی شیطانی و شرور هستند که جنایت هاشون در کمیک ها به تصویر کشیده نمیشده و تنها درباره کارهای شرورانشون صحبت میشه. بعضی ویلن ها مثل جوکر، کاملا غیرقابل پیش بینی هستند و برای سرگرمی آدم میکشند و دوست دارن همه رو از بین ببرن؛ بعضی ویلن ها مثل نسخه MCU تانوس هدفشون بهبود شرایطه (در کمیک تانوس برای به دست آوردن عشق شخصیت لیدی دث دست به کشتار زد)، اما با روشی غیرمعمول و نادرست. اما بعضی از این شخصیت ها علارغم شرارت و خطرناک بودنشون، محبوب هستند و حتی قهرمان های داستان که دارن خودشون رو برای مردم فدا میکنن زیر سایه این ویلن ها قرار میگیرند و مخاطب ها با ویلن همسو میشن.

ایده تبدیل شدن ویلن ها به قهرمان همیشه ایده جذاب و قابل بحثی بوده و این اتفاق رو قبلا هم دیدیم که ویلنی در شرایطی تبدیل به قهرمان یا حداقل آنتی هیرو شده. برای مثال زمان هایی بوده که لکس لوثر برای مقابله با تهدیدی بزرگ تر با جاستیس لیگ همکاری کرده، یا در دنیای مارول لوکی گاها شرارتش رو کنار گذاشته. این موضوع همیشه جذاب بوده که ویلن هایی که طرفدارهای زیادی هم دارند، چی میشه اگه تصمیم به تغییر بگیرند و بجای اهداف شرورانشون برای خوبی مبارزه کننده؟؟؟قطعا اینکه ویلن ها با روش ها و افکار خطرناک و جالبشون بخوان در راستای اهداف مثبت مبارزه کننده جذاب میشه. به همین خاطر که این بحث همیشه جذاب بوده و تضاد شخصیتی ویلن ها میتونه داستان های جذابی خلق کنه، ما تصمیم گرفتیم که ۱۰ تا از ویلن هایی که اگر قهرمان بودند خیلی جذاب و جالب میشدند رو بهتون معرفی کنیم و رده بندی کنیم.

10. Joker

با اینکه ایده تبدیل شدن جوکر به یک قهرمان، با توجه به میزان شرارتش و شیطانی بودنش یکم بعید و عجیب به نظر میرسه، اما قطعا میتونه واقعه جذابی باشه. جوکر هیچ رحمی نداره، جوکر تقریبا تا حدی که بتونین در ذهنتون تصور کنین شیطانی و بی رحمه؛ به هیچ چیز اهمیت نمیده، و با راحتی کودکان و افراد بیگناه رو برای سرگرمی و رسیدن به اهدافش میکشه. جوکر هرکار شیطانی که بتونه انجام میده تا به اهدافش برسه، و اکثر اینکارهارو برای تحت فشار گذاشتن بتمن انجام میده و بارها و بارها تونسته بتمن رو شکست بده یا اذیتش کنه. جوکر یک نابغست، در این شکی نیست، اون فوق العاده باهوش و غیر قابل کنترله، تا حدی که میتونه قهرمانی به باهوشی بتمن رو زمین گیر و اذیت کنه. حالا فکرش رو بکنین که اگر جوکر تبدیل به یک قهرمان میشد، میتونست از این پتانسیل هوش و غیرقابل پیش بینی بودنش به چه اندازه استفاده بکنه و تهدیدهارو یک به یک از بین ببره. جوکر حتی اگه یک قهرمان بشه، قطعا روش هایی که برای مبارزه با جنایات استفاده میکنه با شخصیتی مثل بتمن فرق داره، و همین میتونه خیلی خیلی جوکر قهرمان رو جذاب کنه.

9. Doctor Doom

قطعا دکتر دووم یکی از خفن ترین و جالب ترین ویلن های نه تنهای دنیای مارول، بلکه تمام دنیای کمیکه. اون یکی از خاص ترین شخصیت هاست، با اورجین و تاریخچه ای غنی، شخصیتی پرداخته شده و فکر شده و داستان هایی جذاب که بخاطر هوش و تجربه ای که داره همیشه تهدیدی جدی و جذاب برای قهرمان های دنیای مارول بوده. با اینکه دکتر دووم رو تابحال در دنیای سینمایی مارول ندیدیم، اما همون حضور های خیلی بد و سطح پایینش در فیلم های فنتستیک فور بازهم تونسته اون رو تبدیل به یکی از محبوب ترین شخصیت های دنیا بکنه و حتی قبل از اونهاهم دکتر دووم در بین کمیک خون ها اسم و رسمی برای خودش داشت و داره. دکتر دووم یکسری از جذاب ترین وقایع دنیای کمیک رو رقم زده و باعثشون بوده. اون بزرگ ترین کارهایی که شاید به ذهن هیچکس نرسه رو انجام داد؛ برای مثال اون موفق شده تانوس رو شکست بده، یا قدرت های بیاندر (یکی از قدرتمندترین موجودات تمام دنیای مارول) رو برای مدتی ازش بگیره. اون اگر تبدیل به یک قهرمان بشه، بدون شک یکی از بهترین و جذاب ترین قهرمان ها میشه؛ علاوه بر غرور و تکبری که حاصل از چندصد سال قدرتشه، اون هوش و تجربه کم نظیری هم داره که ترکیب همه اینها میتونه یک قهرمان قدرتمند با شخصیتی جذاب بسازه. ویدیو اختصاصی معرفی کامل و بررسی شخصیت دکتر دووم رو از این لینک مشاهده کنید.

8. The Ventriloquist

ونتریلوکوییست و اسکار فیس دوتا از ویلن های جالبی هستند که با بتمن و دنیای بتمن سروکار دارن. ونتریلوکوییست مردی خونسرد و ساکت که همیشه از طرف عروسک خیمه شب بازیش، اسکارفیس خطرناک و جنایتکار بهش دستور داده میشه. خیلی ها تصور میکردن که اسکارفیس بوده که ونتریلوکوییست رو تغییر داده و با شستشوی مغزی و استفاده ازش، اون رو وادار به کارهای شیطانی کرده؛ درحالی که در واقعیت این ونتریلوکوییست بوده که عامل اصلی کارها بوده و از اسکارفیس تنها به عنوان یک عروسک خیمه شب بازی و چیزی عجیب استفاده میکرده. تبدیل شدن ونتریلوکوییست با توجه به کارهایی که کرده به یک قهرمان میتونه موضوع جذابی باشه؛ کسی که تونسته افکار عمومی رو برای مدت زیادی نسبت به خودش تغییر بده و دیگران رو بازیچه خودش کنه، میتونه راه های زیادی هم برای مبارزه و نبرد به جنایتکارها و تهدید ها ابداع کنه.

7. Harley Quinn

هارلی کویین به واسطه حضورش در سینما با بازیگری خانم مارگو رابی، حسابی محبوب و پرطرفدار شده. شخصیتی با داستانی ساده و پیش پا افتاده، اما جالب و درگیری کننده؛ روان شناسی کاملا عاقل، همه چیزش رو برای عشق کنار میزاره و مجنون میشه. البته اخیرا، چه در سینما و چه در کمیک، هارلی کویین تا حدود زیادی تبدیل به یک آنتی هیرو شده که هرکاری میکنه تا چیزی که فکر میکنه درسته رو انجام بده. در این داستان ها هارلی کویین حتی به جوکر پشت میکه و با قهرمان هایی هم تیم میشه تا بتونه در راه درست مبارزه کنه. و این داستان ها جذاب ترین داستان های تمام دوران هارلی کویین نسبت به زمانی که ویلن بوده هستند. هارلی شخصیتی خشن و علاقه به مستقل بودن داره که به خاطر چندین سال تحت سلطه جوکر بودن، خیلی تغییر کرده. هارلی به خشونت مشکلی نداره و همیشه راه های جالبی برای مبارزه با تهدیدها پیدا و ابداع میکنه و همین اون رو تبدیل به یکی از جذاب ترین آنتی هیروها کرده. برای آشنایی تقریبی به داستان تبدیل شدن هارلی کویین پیشنهاد میشه کمیک Batman Adventures : Mad Love رو از این لینک دریافت و مطالعه کنین.

6. Venom

طرفدارهای ونوم و حتی داستان های اسپایدرمن میدونن که ونوم در طول حضورش بیشتر یک آنتی هیرو بوده تا ویلن، اما زمان های زیادی هم بوده که یک ویلن تمام عیار بوده. ونوم سیمبیوتی فضایی که به فرم های مختلف زندگی متصل میشه و با اونها همزیستی تشکیل میشده؛ خوب یا بد بودن ونوم ارتباط مستقیم و زیادی به میزبانش داره که بخواد از قدرت هاش در راه خوب استفاده بکنه و خوی ونوم رو کنترل کنه، یا بخواد از قدرتش آزادانه و در راه های بد استفاده کنه و با ونوم و خوی وحشیش هیچ مقابله ای نکنه. ونوم موجود ترسناکیه، هم ظاهرش و هم رفتارش، حضور اون ترس رو در دل خلافکارها یا برعکسش قهرمان ها میندازه؛ اما اگه اون تبدیل به یک قهرمان بشه که در راه اهداف خوب مبارزه کنه، قهرمان خیلی خفن و جذابی میشه. ظاهری ترسناک و شبیه به خشن ترین ویلن ها، اما اهدافی خوب و درست، تضادی جذاب و جالب.

5. Mephisto

تجلی شیطان در دنیای مارول، مفیستوست. شیطانی تمام عیار که از اون چیزی که بتونین تصور کنین هم خرابی ها و هرج و مرج بیشتری به بار آورده. اون کارهای ترسناکی هم کرده، از معامله با انسان ها و سلطه بر روحشون، تا ساخت و فرستادن شیاطین به روی زمین. مفیستو در حال حاضر هیچ رگه خوبی درش وجود نداره، اون شرارت محضه و این رو بارها با گول زدن افراد و کارهای دیگش ثابت کرده. اما تغییر و قهرمان شدن مفیستو بدون شک از جذاب ترین های این لیست خواهد بود. نمونه خوب بودن یک شیطان رو در شخصیتی مثل اسپاون دیدیم، و میدونیم که جواب میده و جذاب هم میشه؛ اما خوب شدن مفیستو چندبرابر اسپاون متفاوت خواهد بود، اسپاون انسانی بود که با شیطانی معامله کرده بود و تبدیل به هل‌اسپاونش شده بود، اما مفیستو خودش یک شیطان خالص و تمام عیاره. فقط تصورش رو بکنین که شخصیتی به حلیه گری و شرارت مفیستو، تصمیم بگیره که از قدرت هاش و اخلاقیاتش در راه خوب استفاده بکنه، سبکی که دشمنانش رو از بین میبره و شکستشون میده قطعا جالب و باحال میشه. علاوه بر اینها اگر مفیستو در قامت یک قهرمان با قهرمان های دیگه تیم بشه، بی اعتمادی و خیانت های احتمالی که مفیستو انجام میده هم خیلی جذاب میشه.

4. Green Goblin

گرین گابلین ویلنی بی نظیر و جالبه، حسابی ترسناکه و شخصیت پردازی و داستان هایی غنی داره؛ اما همین موضوعیه که میتونه قهرمان شدنش رو جذاب تر کنه. مارول ترسی نداره که ویلن های داستان هاش رو ترسناک کنه، به هرحال مردم باید بترسن تا به نجات پیدا کردن نیاز داشته باشن و به قهرمان ها پناه ببرن. دقیقا همین موضوع میتونه تبدیل شدن گرین گابلین به قهرمان رو جذاب جلوه بده. قهرمانی قدرتمند با ظاهری ترسناک که مردم نمیتونن بهش اعتماد کنن. علاوه بر اینها سلاح های ترسناک و ویلن شکلی که گرین گابلین هم داره میتونه جالب باشه که یک قهرمان چطور میخواد ازشون استفاده بکنه. قهرمانی که رحم نداره و دشمنش رو به راحتی حتی ممکنه بکشه.

3. Mysterio

اسپایدرمن یکی از محبوب ترین قهرمان های تاریخه، و قهرمانی به محبوبیت و موفقیت اسپایدرمن، ویلن های خوب و عمیقی هم لازم داره، که یکی از اونها میستریوست. میستریو در طول حضورش در داستان های اسپایدرمن با اینکه به عنوان یک سوپرویلن حضور داشته، اما گاها کارهای خوب هم کرده. اما اگه این شخصیت کاملا خوب بود، و حتی با اسپایدرمن همکاری میداشت، خیلی جذاب تر و جالب تر میشد. میستریو هیچ وقت در بین ویلن ها هم از بزرگان نبوده، محبوب و جذاب بوده، اما از بزرگان نبوده؛ در همین راستا اگر تبدیل به یک قهرمان ساپورت کننده و درجه دوم هم بشه که در کنار قهرمان های بزرگ تر حضور داره، با توجه به قدرت های جالب و باحالش میتونه خیلی جذاب بشه. کمتر قهرمان هایی هستند که قدرت هایی شبیه به میستریو دارن، پس حضور میستریو درقامت قهرمان با قدرت های خاص میتونه جذاب باشه.

2. Deathstroke

در حالی که دث استروک گاها به عنوان آنتی هیرو و حتی قهرمان هم در دنیای دیسی حضور داشته، و میتونه تفاوت بین خوب و بد رو تشخیص بده؛ اما حضور اصلی و مداومش همیشه به عنوان یک ویلن بوده بیشتر تا یک آنتی هیرو یا قهرمان. قاتلی حرفه ای که برای پول به راحتی انسان هارو میکشه و هیچ خجالتی از کشتارهاش یا بی رحمیش نداره. اکثر مواقع دیدیم که قهرمان ها شخصیت هایی متواضع و مهربان و بخشنده هستند که حتی بدترین دشمنانشون رو نمیخوان بکشن مگر مجبور بشن؛ و به همین خاطر همیشه حضور قهرمان ها و آنتی هیروهایی که بی رحم بوده اند و با خشونت و کشتار مشکلی نداشتند جالب بوده. تغییر شخصیت دث استروک میتونه اون رو تبدیل به شخصیتی شبیه به پانیشر کنه، که اهداف خوب و درستی داره، اما روشی به شدت غلط. دث استروک از بیشتر از ۹۰ درصد مغزش استفاده میکنه، قابلیت بهبود داره، و در تیراندازی و نبرد و ردگیری و ….نظیر نداره. همین ویژگی هاش به تنهایی میتونه یکی از جذاب ترین قهرمان هارو بسازه؛ حالا علاوه بر اینها، خشونت و شخصیت خشک و جالب دث استروک رو هم در نظر بگیرین.

1. Scarecrow

تقریبا هیچ قهرمانی نداریم، که قدرتش و تواناییش مستقیما از ترس بهره گرفته بشه. قهرمان هایی مثل بتمن و مون نایت هستند، که از ترس هم در برابر دشمنانشون استفاده میکنن، اما هیچکدوم قدرتشون مستقیم به ترس و توهم در ارتباط نیست. به همین خاطر جذاب ترین ویلنی که میتونه قهرمان جذابی بشه، بدون شک اسکرکرویه. قهرمانی که میتونه از سلاح و ترفند اصلی ویلن ها، بر علیه خودشون استفاده بکنه و اونهارو غافلگیر و شوکه کنه. درسته که اسکرکرو اگه کار به نبرد مستقیم بکشه، به پشتیبانی احتیاج داره، اما اگر چندتا شخصیت ساپورت کننده و تیم داشته باشه، فکر نمیکنم کسی بتونه جلوش رو بگیره. یکی از دلایل محبوبیت و جذابیت بتمن، دارک بودنشه، حالا قهرمانی رو تصور کنین که چندبرابر بتمن میتونه در نبرد با دشمنانش دارک و خشن باشه و از ویژگی اصلی و شیطانی ویلن ها یعنی ترس بر علیه خودشون استفاده کنه.

شما بیشتر دوست دارین کدوم یکی از این شخصیت هارو در قامت یک قهرمان ببینین؟ویلن دیگه ای هست که به نظرتون میتونه قهرمانی جذاب و جالب باشه؟


بخوانید :

گور، قصاب خدایان : ویژگی ها، تاریخچه، قدرت ها و نقاط ضعف
۱۰ تا از بهترین ویلن های مارول که تابحال در فیلمی حضور نداشته اند!!!
۱۰ چیزی که درباره بلک نوآر نمیدانستید!!!
معرفی اعضای شش خبیث
نقطه ضعف های ناشناخته اسپایدرمن


guest
84 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
سنتری

باید بگم بعضی از کسانی که در این لیست گفتید واقعا وجود داشتند و هنوز وجود دارند به صورت ابرقهرمان، برای مثال در زمین موازی شماره سه دی سی که بدی و خوبی درون افراد و موجودات برعکس شده جوکری به اسم جستر وجود داره که یک ابرقهرمانه و دشمن شماره یک ابرشروری با نام مرد جغدی هست که همون نسخه ابرشرور معکوس بتمن از زمین سه هست اون موهای صورتی و با کتی سبز رنگ و پیرهنی نارنجی رنگ هست برای دیدن عکسش روی این لینک کلیک کنید: https://th.bing.com/th/id/R.932a35c881c52d7a5a5a609a99b6751d?rik=drzjU5aqhdzhEA&pid=ImgRaw&r=0 که داره هر سه نخسه ابرقهرمان جستر رو نشون میده.… بیشتر

Last edited 2 ماه گذشته by سنتری
آرش رسولی

به نظر من شما هر ویلنی رو که باحاله و شخصیت اون با قهرمانا در تضاد هست رو گفتین تا اون تضاد شخصیت به وجود بیاد

ناشناس

جوکر و قهرمان بودن ؟ بیشتر ادم خنده اش می گیره تا باورش بشه
اگر جوکر مناسب قهرمان شدن بود ، پس چرا دی سی نگذاشتتش ؟
بعد اینکه جوکر و هارلی بیشتر به ویلن بودن میخورن تا قهرمان بودن

سنتری

نشون داده شده هم توی کمیک شوالیه سفید که جوکر جنونش رو از دست میده و هم در کمیک های مخصوص زمین موازی سوم که خوبی و بدی جابه جا شده در نتیجه جوکر و هارلی و باقی ابرشروران ابرقهرمان هستند و ابرقهرمانان ابرشرور و اتفاقا در انیمیشن بحران در میان دو دنیا حضور داشته ابرقهرمان از زمین سوم توی نسخه های مختلفش و البته اسمش جستر هست.

هستی

با هارلی و جوکر مخالفم خلافکار بهترع

جیسون تاد(نریمان سابق)

هارلی آنتی هیروئه اگه قبوله رد هود هم خیلی جذاب میشد

لوکی ( کمپین کشتار هیتر ها ⭐ ) منتظر بازگشت MR.D

میستریو هم نمی تونه قهرمان باشه . ( چرا یک قهرمان باید توهم درست کنه ؟ ) 😐😂

جیسون پیتر تاد(نریمان سابق)(روسیه‌vsاوکراین)

تا خلافکارا رو مستقیم بجای مخفی گاه ببره زندان😐😂

به همون دلیلی که یک ابرشرور باید توهم درست کنه: تا به اهدافش برسه و بتونه دشمناش رو شکست بده درست همونجوری که مارشن مانهتر از قدرت ذهنی اش برای شکست دشمناش استفاده می کنه.

لوکی ( کمپین حمایت از کامنت اولی ها ⭐) # بت ریوز ✌

جوکر ، گرین گابلین ، دث استروک و مفیستو اصلا نمی تونن قهرمان باشن . ذاتشون ویلن هست

ریدلر

با شماره های ۱۰ ، ۹ ،۱، ۳، ۵، ۴ ، ۸ شدیداً مخالفم

میلاد

هیچکدوم ولی هوملندر اره

دیسی فندوم

جوکر که عالی میشه دکتر دوم هم که نه همین ویلن باشه خفن تره شماره ۸ رو هم که نمیشناسم 😶😐۷ هم که تو پرندگان شکاری و جوخه انتحاری آنتی هیرو بود آلی بو د ونوم هم که خیلی خیلی خفن میشه البته تو ونوم ۱ هم آنتی هیرو بود خفن بود سیفتوست هم که اصلا جذاب نیس 😒گرین گابلین ۲۰ کلا فوقالعاده و اسلید (دث استروک ) همین جوریش هم یه خدا رو کشته جاستیس لیگ رو شکست داده بتمن رو تو سریال انیمیشنی بتمن ۲۰۱۴ کشته تایتانز رو در حد مرگ شکنجه داده کلا اسلید خیلی خفنه از… بیشتر