gorr-the-god-butcher-christian-bale-1202001-1280x0

گور قصاب خدایان :‌ قدرت ها، نقاط ضعف و تاریخچه جدیدترین دشمن ثور در MCU

همونطور که اندکی پیش خبرش منتشر شد و خیلی هارو هیجان زده کرد، قراره در فیلم Thor : Love and Thunder یکی از مرگبارترین ویلن های ثور معرفی بشه و بعد از کمیک پا به سینما بزاره. حضور کریستین بیل به عنوان ویلن در قسمت چهارم فیلم ثور چندماهی پیش تایید شد و از همون اول شایعات و زمزمه های ایفای شخصیت گور توسط این بازیگر محبوب منتشر شد و حالا بعد از منتشر شدن اخبار investor day مارول، بخش زیادی از پیش بینی ها محقق شدند و قراره یکی از خطرناک ترین و جالب ترین ویلن هارو به زودی در سینما ببینیم. گور قصاب خدایان (Gorr the God Butcher) ویلن اصلی کمیک Thor : God of Thunder به قلم جیسون آرون (Jason Aron) و طراحی ایساد ریبیچ (Esad Ribić) بوده. گور یکی از اون ویلن های ترسناک و جذاب کمیکه که حتی در دل خدای رعد، ثور ترس انداخته و حضورش در یک کمیک همیشه نگرانی های طرفدارهای قهرمان هارو افزایش داده.

دشمنی گور با ثور

گور یک قاتل سریالی تمام عیاره و قربانی هاش خدایان هستن!!! برای هزاران سال گور از سیاره ای به سیاره و از کهکشانی به کهشکشان دیگه رفته و خدایان و معابد اونهارو نابود کرده. درحالی که گور از همه خدایان بدون استثنا متنفره، اما تنفر و دشمنیش با ثور یک مرحله از بقیه بالاتر و بیشتره. در سال ۸۳۹ پس از میلاد، گور به زمین اومد و شروع به کشتن خدایان اسلاوی (Slavic) کرد. زمانی که ثور از این موضوع باخبر شد تصمیم گرفت تا به نبرد با گور بپردازه تا بتونه جلوش رو بگیره، اما در تله و دام کمین گور افتاد. گور برای ۱۷ روز ثور رو زندانی کرد و شکنجش داد که طولانی تر از هر شکنجه دادن گور بوده و هیچ خدایی تا این حد دووم نیاورده بوده. خوشبختانه، وایکینگ هایی که در کنار ثور میجنگیدن به کمکش اومدن، با اینکه تعداد خیلی زیادی از وایکینگ ها کشته شدن، اما ثور تونست آزاد بشه و با خشمی زیاد به گور حمله کنه و اینطور تصور میشد که اون رو کشته.

اما اینطور نبود؛ سال ها بعد که گور برگشت، تنها تجربش بیشتر نشده بود و قدرتمندتر نشده بود‌؛ بلکه ثور باعث شده بود تا گور بزرگ تر فکر کنه و به فکر راه چاره ای باشه. بعد از اون نبرد سهمگین که با ثور و وایکینگ ها داشت، گور متوجه شد که تنها کشتن خدایان به تنهایی کافی نیست؛ اون باید یک ارتش برای خودش درست میکرد تا بتونه تمام یونیورس رو از خدایان پاک کنه. هدفش هم همیشه این بوده که ثور رو به عنوان آخرین خدا بکشه تا بتونه شاهد تمام این ماجراها باشه و درد بکشه.

تاریخچه گور و ارتباط عجیبش با سیمبیوت ها

گور تراژدی های زیاد و ترسناکی رو پشت سر گذاشته، از گشنگی کشیدن تا سرحد مرگ، تا شاهد کشته شدن همسر و مادرش به دست هیولاها بودن و از دست دادن فرزندانش. با اینکه قوم و تبار گور آسیب های جدی دیده بودن و حقشون پای مال شده بود، اما همچنان به خدایان ایمان داشتن، که همین گور رو خشمگین کرده بود. مردم و قوم گور زمانی که اظهار کرد هیچ خدایی وجود نداره و اگر به باور به این خرافات ادامه بدن نابود خواهند شد، اون رو رها کردن تا بمیره. زمانی که درحال مرگ بود، دو موجود از آسمان سقوط کردند، یکی نال (Knull) پادشاه و خدای سیمبیوت ها، و دیگری هم خدایی در زرهی طلایی. خدای طلایی برای کمک التماس میکرد، که این گور رو حسابی عصبانی و ناراحت کرد، چون اونها نتونسته بودن به دعاهای عزیزان از دست رفتش جوابی بدن. در همین حین که گور حسابی عصبانی و خشگمین بود، ماده ای سیاه که به عنوان سیمبیوتی به نام All-Black هم شناخته میشه از بدن نال خارج شد، و گور از اون استفاده کرد تا بتونه خدای طلایی رو بکشه. و از همینجا بود که گور تمام زندگیش رو وقف کشتن خدایان کرد.

قدرت های خداکش گور

از اونجایی که All-Black با گور پیوند خورد، بهش قدرت ها و ویژگی های جدید و خاصی مثل پرواز، استقامت و قدرت داد. این قدرت ها به حدی زیاد بودند که گاها از بعضی خدایان هم گور قویتر شده بود و حتی تونسته با ثور نبردی پایاپای داشته باشه. All-Black همینطور قابلیت تغییر شکل هم داره، در واقع اون میتونه به هرچیزی که گور بهش فکر بکنه تبدیل بشه. زمان هایی بوده که اون شبیه به یک سپر و زره از گور محافظت کرده، و زمان هایی هم بوده که از گور جدا شده و برسرکرهای سیاه (Black Berserkers) رو درست کرده که چیزی شبیه به سگ های شکاری گور هستن. علاوه بر اینها All-Black میتونه شکارهای گور رو گیر بندازه و با پیچیدن دور اونها یا محاصره کردنشون از حرکتشون جلوگیری کنه.

سلاح گور : All-Black The Necrosword

علاوه بر همه چیزهایی که گفته شد، All-Black میتونه انواع و اقسام سلاح های مختلف هم درست کنه. گور میتونه با اون سلاح های تیز و خطرناکی درست کنه که میتونه به هرخدایی آسیب بزنه، که خدایی درحد و اندازه ثور هم شاملش میشه. بعضی مواقع این سلاح، سلاحی تیز و ابزار جنگی مثل شمشیر یا داسه، و زمانی که در این فرم باشه معمولا با نام NecroSword شناخته میشه، که شخصیت هایی مثل گور، نال و پدرهمگان ثور (All-Father Thor) تونستن ازش استفاده کنن. این شمشیر و سلاح ورژن های مختلف دیگه ای هم داره، اما گور یکی از میزبان های سلاح اصلی بوده. اگر با داستان های ثور آشنا باشین قطعا میدونین که این سلاح چه قدرت ترسناکی داره و زمانی که ثور به دستش آورد به چه حد از قدرت رسید که تقریبا هیچکس جلودارش نبود.

مرگ گور

با اینکه گور تونسته All-Black و شمشیر نکرو رو به دست بیاره، اما هنوزهم غیرقابل شکست نیست. در جلد ۱۱ کمیک Thor god of thunder ثور به داخل GodBomb (سلاحی که گور درست کرده بود که باعث کشته شدن هرخدایی میشد) رفت و زمانی که بمب منفجر شد قدرت های ثور نابودش کرد. به همین خاطر All-Black به ثور منتقل شد. بدون All-Black گور در برابر خدایی خشمگین با کمک All-Black، دو میولنیر و شمشیر نکرو، بدون کمک موند. با اینکه نشون داده شد که گور حتی بدون All-Black هم موجودی قدرتمنده، اما قطعا درحد و اندازه ثور نبود؛ ثور با پتکش به سر گور ضربه زد و اون رو کشت؛ اما اینطوری نشون داده شد. ثور کسی بود که حداقل نشون داده شد گور رو کشته بود، اما قصاب خدایان تونست مرگش رو جعل کنه.

به نظرتون داستان و تاریخچه و قدرت های گور در سینما شباهتی به کمیک خواهد داشت یا مثل خیلی دیگه از شخصیت ها تغییرات زیادی درش خواهیم دید؟


بخوانید :

۱۰ نشانه گیر برتر دنیای مارول
۱۰ تفاوت بین تایتان های نوجوان و تایتان ها
۱۰ هیولایی که شبیه قهرمان ها هستند!!!
کمیک ترجمه شده پادشاه سیاه پوش (King in Black)
۱۰ شخصیت قدرتمند دیسی که سوپرمن نمیتونه تنها شکستشون بده!!!


guest
49 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
دیسی فندوم (در حال رفتن )🦇🪵🪨🌗

خفننننننننننننننه

جیسون تاد(نریمان سابق)

کریستین بیل؟؟؟؟؟؟؟؟
گور؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

آقای شبح

لطفا یک ویدیو نیز در این رابطه بسازید

Last edited 2 سال گذشته by آقای شبح
دیسی فندوم (در حال رفتن )🦇🪵🪨🌗

ساختن

ماهان

وارنر باید دبیرستان گاتهام رو بسازه حالا یا انیمیشن یا فیلم یا کارتون سریالی

ماهان

یک ویلن پیدا کردم راست کار کمیک
اسمش هست:کیلر کراک

adam warlock

در فیلم جوخه انتحار ی بود

ماهان

سریال لوکی چقدر باحال بود تریلرش

ماهان

سوپرمن هم باید دومزدی رو شکلش رو تغییر بدن

ماهان

وارنر برای برگشت به بازی باید فیلم خوب بسازه الان مارول سرتره.
چرا؟صحنه های باحال کمیک رو میاره حال و هوا رو تغییر میده بتمن باید محفل جغد ها توی فیلم هاش باشه

ماهان

اسنایدر گند میزنه با فیلم ساختن.
نمیدونم چرا ولی داستان هم خوب از آب در نمیاد.

adam warlock

واقعاً نمی دونم چرا بعضی از دی سی فن ها ازش حمایت میکنن طرف گند زده به محبوب ترین کاراکتر های کمیک تازه کمپین هم می زنن برای نسخه اسنایدر
طرف در کل کارنامه کارگردانیش یه فیلم قابل قبول ساخته اونم واچمن که اصلا در حد کمیک نیست ولی باز نسخه جدید هر چی باشه از افتضاح ویدون بهتر میشه

adam warlock

کاش که فیلم پنجم ساخته بشه شرور فیلم لوکی باشه که بعید هم نیست چون احتمالاً قرار هست ۵ نسخه لوکی در سریال لوکی باشه یکی از اون ها نقش شرور رو بازی کنه