header-iron-man

5 کمیک برتر آیرون من برای خواننده‌های جدید

مرد آهنی یکی از کلیدی ترین شخصیت‌های دنیای سینمایی مارول به حساب میاد و کارهای بسیار مهمی انجام داد. همونطور که میدونید MCU با فیلم آیرون من شروع شد و تا انتهای فاز 3 هم نقش بزرگی داشت. اما اهمیت زیاد Iron man  به دنیای سینمایی مارول خلاصه نمیشه بلکه در دنیای کمیک‌های مارول هم همیشه از شخصیت‌های اصلی رویداد‌هایی مثل جنگ داخلی 1 و 2 بوده. برای شروع کمیک‌های آیرون من میتونید سراغ ایونت Iron Man 2020 برید تا یکی از جدیدترین داستان‌های این شخصیت رو بخونید اما کمیک‌هایی هستن برای وارد شدن به دنیای این شخصیت مناسب‌تر هستن که در این مطلب اونهارو بهتون معرفی میکنم.

5. Iron Man: Extremis

با ورود دنیای مارول به قرن 21 Warren Ellis و Adi Granov تصمیم گرفتن تا مرد آهنی رو هم بروز کنن وقابلیت‌های مدرنی به فناوری‌های اون اضاف کنن تا با این زمان جدید هماهنگ باشه. کمیک Iron Man: Extremis در سال 2005 به شکل چشمگیری توانایی‌های تونی استارک رو افزایش داد و به عنوان یک منبع الهام مستقیم برای فیلم  Iron Man 3 استفاده شد. در این کمیک 6 جلدی موضوعات تروریستی رو میبینیم و همونطور که از کمیک‌های مرد آهنی انتظار میره با ماجرای استفاده از فناوری‌های خیلی قدرتمند درگیریم. برای آشنایی با عصر جدیدی که در اون فناوری‌ها شروع به پیشرفت کردن Iron Man: Extremis مورد مناسبیه.

4. Iron Man: The Five Nightmares Of Tony Stark

یکی از تیم‌های مشهوری که در طول تاریخ آیرون من روی کمیک‌های این شخصیت کار کردن Matt Fraction و Salvador Larroca بودن، این دو از سال 2008 تا 2012 به مدت چهار ساعت یک سری رو خلق کردن که بسیار جذاب بود. ران این دو هنرمندِ دنیای کمیک با داستان “5 کابوس تونی استارک” شروع شد. در این داستان میبینیم که تونی مدیر S.H.I.E.L.D هستش و اونجا کار میکنه در حالی که بعد از اتفاقات جنگ داخلی باید بین زندگی خودش و کارش به عنوان یک انتقامجوی قهرمان که دانشمند هم هست تعادل ایجاد کنه. از طرفی هم شاهد حملات مختلف به سراسر جهان هستیم که آیرون من مجبوره جلوی اونهارو بگیره.

3. Iron Man: Heroes Return

بسیاری از قهرمانان بزرگ دنیای مارول برای مقابله با ویلن قدرتمند مردان ایکس یعنی Onslaught خودشون رو فدا کردن و توسط فرانکلین ریچاردز به یک دنیای دیگه فرستاده شدن اما بعد در ایونتی حماسی به اسم Heroes Return به دنیای اصلی مارول برگشتن. این اتفاق پیش زمینه ای بود برای ری لانچ بزرگ کمیک‌های مرد آهنی. در این داستان تونی استارک سعی در بازسازی شرکت خودش داره و با دشمنان مشهور خودش از جمله ماندارین روبه‌رو میشه. این کمیک که به نوعی نقطه شروع جدیدی برای تونی استارک بود برای مخاطب هم نقطه شروع خوبیه.

2. Iron Man: The Mask In The Iron Man

جدید ترین لباس آیرون من یک ارتقاع غیر منتظره پیدا کرده: زنده شده!!! زره جدید تونی استارک خودش حرکت میکنه و بدون نیاز به انسان‌ها عمل میکنه این اتفاق ماجراهای زیادی رو برای مرد آهنی به همراه میاره. میشه گفت محور اصلی این داستان هوش مصنوعی هستش و بخاطر اتفاق عجیب و درگیری‌هایی که برای تونی و دوستان قدیمیش پیش میاد مجبور میشه شرکتش رو تعطیل کنه، در همین حال M.O.D.O.K یکی از ویلن‌های معروف مارول نقشه‌های شومی کشیده و قصد عملی کردنشون رو داره. خالقان این کمیک افراد هنرمندی هستن که برای مارول آثار بسیار خوبی آفریدن این داستان هم یکی دیگه از کارهای موندگار اونها شده.

1. Iron Man: Armor Wars

این کمیک یکی از داستان‌های مهم مرد آهنی رو روایت میکنه و حالا هم قراره اقتباسی از اون برای دنیای سینمایی مارول ساخته بشه. کمیک آرمور وارز  نشون میده که افرادی قصد به سرقت بردن تکنولوژی‌های تونی استارک رو دارن تا استفاده‌های متفاوتی ازش کنن. افراد شرور همیشه به دنبال دست پیدا کردن به همچین قدرتی بودن و حالا فرصتش رو به دست آوردن. اگه اخبار دنیای سینمایی مارول رو دنبال کرده باشید میدونین که مارول قصد ساخت سریالی با نام Armor Wars رو داره، به همین دلیل الان وقت بسیار مناسبیه که سراغ این کمیک بریم تا با منبع اقتباس اون سریال آشنا بشیم.



بخوانید :

۵ تفاوت و ۵ شباهت میستریو در کمیک و سینما
۱۰ ویلنی که اگر قهرمان بودند جذاب تر میشدند!!!
۵ ویلن مارول که دوست داریم در فیلم نگهبانان کهشکان ۳ ببینیم
BLIP : بازگشت پودر شده های دنیای سینمایی مارول
معرفی اختصاصی مون نایت

guest
10 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
IRON-FLASH

دوستان اگه میخاین extremis (احتضار)رو بخونین ترجمه شده و فیزیکیش رو خیلی از کتابفروشیا دارن، از دیجی کالا هم میتونین سفارش بدین. کمیک خوبیه پیشنهاد میدم بخونید البته جلد ۵و ۶ خیلی خوب نبودن. جلدای ۱ تا ۴ عالی بودن.

مهدی

با چه برنامه ای کمیک ها باز میشن

امیر ابراهیمی
ماندانا

من مارول فن نیستم ولی بایدبگم مقاله جالب و دیدنی بود 👍

پوریا

میتونین یکیش ترجمه کنین

ممنون میشم

ماهان

آقا عالی من از شماره ۱ شروع می کنم جنگ زرهی

AMIN

عالی

Venom

ممنون مقاله عالی بود. من از بین اینا فقطIron Man: Armor Wars رو خوندم و واقعا عالی بود و من ازش لذت بردم

اریا

خییییلی ممنون بابت مقاله پر بارتون این کمیکا واقعا عالین. اسپم (خیییلی ببخشید نمیدونستم کجا بزارم):نمرات جاستیس لیگ اومد توی راتن تا الان خوب بوده ولی باز پایین میاد ولی متا پایین بوده همینطور که قبلا گفته بودم مثل من اف استیل میشه که درست از اب در اومد و اینکه از جاستیس لیگ قبلی انگار بهتره ولی این نمرات برای من هیچ اهمیت نداره با اینکه میدونستم نمراتش پایین میشه به خاطر دیسی فن بودنم و جناب دارک ساید 100 در صد نگا میکنم. راتن تا الان:70 متا تا الان:53 بعد از من اف استیل بهترین فیلم زک توی… بیشتر

behrad spidey

عالیییییییییییییییییییی