the boys diffrence

تفاوت های گروه ۷ (The Boys) در سریال و کمیک

اعضای گروه قهرمانی 7، حضور مستمری در سریال د بویز داشتند، در اینجا تفاوت‌ها و شباهت‌های ظاهری هر یک از اعضای این گروه رو با نسخه اصلی اونها تو کمیک بررسی میکنیم.

اعضای گروه د بویز برای دلایل مختلفی به مبارزه با شخصیتهای گروه 7 رفته- ولی اعضای این گروه چقدر با خودشون توی کمیک شباهت دارن؟ سریال د بویز برای اولین بار توسط اریک کریپکی، ست روگن، و ایوان گلدبرگ روی پرده اومد. در ابتدا سریال توسط آمازون پرایم در اواسط سال 2019 پخش شد. تا الان سریال قبل از شروع هر فصل بازپخش شده و از اونجا که محبوبیت سریال رفته رفته سر به فلک کشیده، کریپکی قول داده سریال تا فصل پنج ادامه پیدا کنه.

هم سریال و هم کمیک روی گروه خاصی تمرکز داره که توسط بیلی بوچر رهبری میشه. این گروه اولین بار توسط گریس مالوری (گرگ در کمیک) تشکیل شد، یه کلنل ارتش که به نائب رئیسی CIA ارتقا مقام پیدا کرده، و وظیفه اصلی گروه کنترل قهرمانهای فاسده. در کنار بیلی، اعضای اصلی دیگه گروه، فرنچی و ماروین تی. میلک بودن. بعد از حادثه غم انگیزی که باعث سوختن و کشته شدن نوه‌های مالوری شد، گروه از هم پاشید. سالها بعد، صرفا بخاطر نفرت عمیق شخصی بیلی بوچر از قهرمانها، نه تنها اون گروه رو دوباره کنار هم جمع کرد، که چند نفر جدید هم به گروه اضافه کرد. اعضای جدید هوگی کمپبل و کیمیکو میاشیرو بودن، که هر کدوم دلایل خودشونو برای نفرت از قهرمان‌ها و خالقینشون در سازمان بین المللی ووت داشتن.

بیشتر قسمتهای سریال ماجرای مبارزه بویز با اعضای گروه 7‎، که نماد گروه‌های معروف ابرقهرمانی مثل اونجرز یا لیگ عدالته، و توسط رهبری روانی به اسم هوم لندر ( الهام گرفته شده از سوپرمن) اداره میشه. اعضای هفت به طور مکرر عوض میشن، بیشتر به این دلیل که اعضا معمولا کشته یا برای همیشه یا موقتا اخراج میشن. در فصل دوم این سریال شاهد اضافه شدن یه عضو جدید به گروه با اسم استورم فرانت بودیم. با این حال بعد از شکست خوردن استورم فرانت، وضعیت تیم 7 به شدت بی ثبات شد. جدا از هر اتفاقی که در آینده میخواد برای این گروه بیفته، ظاهر قهرمانان تیم تفاوتها و شباهتهایی با نسخه کمیکی خودشون داشتن.

Homelander (هوم لندر)

هوم لندر، با بازی آنتونی استار، مهره کلیدی گروه 7 و شناخته شده‌ترین عضو این گروه بود. با اینکه تسلطش روی اعضای گروه در فصلهای مختلف کم و زیاد شده، شباهتی که از لحاظ شخصیتی به نسخه کمیکی‌اش داره به شکل وحشتناکی زیاده. حتی بعضی‌ها به شدت اعتقاد دارن که نسخه سریالی این کاراکتر بدتره، چون واقعا مسئول تمام کارهایی بوده که توی کمیک گردنش انداخته بودن. در مورد ظاهر، استار نسبتا شبیه هوم لندره. البته بازیگر برای ایفای این نقش موهاش رو بلوند رنگ کرده و رنگ طبیعی موهای خودش نیست. استار به اندازه هوم لندر صورت زمختی نداره، و لباسی تنش کردن که همون ظاهر عضله‌ای رو بهش بده که تو کمیک داشته. ولی با جود تمام تفاوت‌ها هردو این شخصیت‌ها چشمهای آبی رنگ مشابهی دارن که به خوبی حس مردم آزاری شون رو میرسونه. چشمهای لعنتی آبی رنگی که استورم فرانت شیفته‌اش بوده.

Starlight (استارلایت)

استارلایت، با هنرنمایی ارین موریارتی، شخصیت تازه اضافه شده به گروه 7 بود. درمورد لباس، استارلایت خیلی شبیه کمیکش بود. هم خود لباس و هم طراحی اولیه وات. تنها تفاوت اصلی در شنلش بود که در کمیک زرد رنگ و در سریال سفید با طرح ستاره‌های طلایی بود. و گوشواره‌های ستاره‌ای شکل کمیک رو هم در سریال ندیدیم. هر دو نسخه استارلایت از لحاظ فیزیکی شبیه هم بودن، حتی توی موهای حالتدار طلایی رنگشون. با این حال موریارتی رنگ چشمهای آبی کمیک رو نداره و به جاش چشم‌هاش قهوه‌ایه. استارلایت در کمیک حس درماندگیه بیشتری به مخاطب میداد، درحالی که توی سریال، استارلایت تا حدودی قیافه محکمی داره و طرز ایستادنش نشون از اعتماد به نفسش بود. این دلیل تشبیه استارلایت به بیلی شده، درحالی که اون بیشتر شبیه هیوییه.

Queen Maeve (کویین/ملکه میو)

با بازی دومینیک مک‌الیگات، کوئین میو نقش مبارز آمازونی گروه 7 رو داشت. نسخه سریال از لحاظ شخصیتی خیلی شبیه کمیکه، دائما سعی داره با الکل و رابطه جنسی خودش رو بی‌حس کنه، ولی هروقت دخترهای دیگه گروه به کمک نیاز داشتن، به دادشون رسیده. ولی ایرلندی بودن بازیگر این کاراکتر، باعث شده در سریال کمی کاراکترش رو عوض کنن تا شبیه ایرلندی‌ها بشه. اصلی‌ترین مشخصه کوئین میو مک‌الیگوت، داشتن موهای قرمز، به جای موهای بلوند تو کمیکه. و بعد از اون علامتهای سلتیکیه که روی لباسش داره. با وجود علاقه وات به طرح لباسهای باز و جذاب، کوئین میو سریال نسبت به کمیک نیمتنه بالای لاغرتری داره که زیاد به چشم نمیاد. هر دو کاراکتر کمیک و سریال محافظ شونه‌ی مشابهی هم استفاده میکردن.

A-Train (ای-ترین)

ای-ترین، عضو تندرو هفت، یکی از بزرگترین تغییرات نسبت به کمیک رو داشت. با بازی جسی آشر، ای-ترین تغییر نژاد داده بود. علاوه بر اون ای-ترین سریال خیلی اعمال قهرمانانه کمتری نسبت به کمیک داشت و بیشتر یه ورزشکاری بود که زور میزد توی گروه بمونه. آشر علاوه بر اینکه پوست تیره‌ای داشت، موهای کوتاه‌تری از نسخه کمیکی ای-ترین داشت. و حتی یه ریش پرفسوری داشت، که تو کمیک دیده نمیشه و باز هم ورژن کمیکی خیلی عضلانی‌تر بود. لباس هردو رنگهای مشابهی داشت ولی ای-ترین سریال به جای استفاده از حرف A روی قفسه سینه‌اش، دو تا A روی شونه‌هاش داشت و به جاش از صفحه‌های محافظ روی سینه‌اش استفاده میکرد.

Black Noir (بلک نوآر)

با بازی ناتان میشل، بلک نوآر جمع کننده و شیرازه گروه بود. در مقایسه با کمیک، بلک نوآر سریال حسابی طرفدارها رو به دو دلیل ناامید کرد. اولا، لباسی که میپوشه، لباس زره دار و محافظیه که توسط قهرمان‌های معروف مثل بتمن یا دردویل ترجیح داده میشه. توی کمیک، همچین چیزی نداریم. در عوض یه لباس بی‌شکل و چسبان داریم که به بلک نوآر حس سایه مانند و رمزآلودی میده و اونو به یه حفره خالی شبیه میکنه. زیر این ماسکی که به صورت زده دومین تفاوت مایوس کننده وجود داره. توی کمیک، بنظر میرسه که بلک نوآر یه کلون از خود هوم لندره، درحالی که توی سریال وقتی کوئین میو به زور مجبورش کرد که ماسکشو دربیاره، دیدیم که این قضیه منتفیه. چون بازیگر این نقش سیاه پوست بود.

The Deep (دیپ)

دیپ، با بازی چیس کروفورد، عضو بیچاره و جدا افتاده گروه 7 بود. با اینکه همیشه عضو ثابت گروه بوده، دائما خودش رو جدا از بقیه و محکوم به شکست میبینه. دیپ هم یکی از تغییرات بزرگ سریال بود. توی کمیک دیپ مرد سیاه پوست 210 سانتی‌متری بود که کلاه غواصی سنگینی میپوشید، و ظاهرش شبیه جنایتکارهای کلاسیک کمیک‌های دیسی بود. نگاه دیپ توی کمیک هم نشان از ظرفیت بیشتر اون برای ظلم و نفرت، نسبت به نسخه سریالی‌اش داشت. توی سریال دیپ، مردی 180 سانتی‌متری، سفیدپوست و بیشتر شبیه مدلهای لباس بود. و کاستومی شبیه کاستوم آکوامن داشت.

Stormfront (استورم فرانت)

استورم فرانت، با بازی آیا کش، یکی دیگه از کاراکترهایی بود که توی سریال جنسیتشو عوض کرده بودن. توی کمیک استورم فرانت مرد عضله‌ای و تندخویی بود که با افتخار، شنلی از نازی‌ها به تن داشت تا نشون بده یه طرفدار دو آتیشه است. در سریال، استورم فرانت زن ریز نقش، با موهای مشکی بلند و قیافه دوست داشتنی بود. این یکی از تغییرات عمدی کارگردان برای پررنگ کردن تغییراتی بود که دنیای مدرن همراه داشته. اینکه حتی اگه تعدادی باشن که شخصیتها رو با رفتارشون میسنجن، بازم هستن کسایی که ظاهر رو به باطن ترجیح میدن و دوست دارن حتی مزخرفترین شخصیتها تو بسته بندی خوشگل بهشون تقدیم بشه.

Lamplighter (لمپ لایتر)

لمپ لایتر هم یکی دیگه از سورپرایزهای سریال بود. با بازی شاون اشمور، این کاراکتر در فصل دوم به سریال اضافه شد. مثل بقیه بازیگرا نسبت به نسخه کمیکی خودش باریک اندامتر بود، و برخلاف ورژن کمیک ریش داشت و موهاش هم به جای طلایی بلند، قهوه‌ای و کوتاه بودف و سن بالاتری هم نسبت به کمیک داشت. این تفاوت وقتی بعد از مدت ها دوباره به صحنه برمیگرده، بخاطر سالها عذاب وجدان از کاری که با نوه‌های مالوری کرده، پررنگتر میشه. لباس لمپ لایتر هم خیلی با کمیک فرق داره. توی کمیک لباسی که تنشه، زرد و آبی رنگه و نقابی آبی رنگ هم به صورت داره، ولی توی سریال یه لباس کلاه‌دار چرمی تنشه که معمولا توی کمیکهای دنیای ارو میبینیم. به جای ماسک هم از یه عینک حفاظ دار تیره استفاده میکنه. حتی از نظر شخصیت هم این دو لمپ لایتر متفاوت بودن. لمپ لایتر در سریال خودکشی کرد، درحالی که توی کمیک، لمپ لایتر توسط وات به یه زامبی تبدیل و زندانی شد.

در فصل اول سریال، گروه 7 یه کاراکتر دیگه به اسم ترنسلوئنت داشتن که بعد از اینکه متوجه شد، هیویی توی برج وات یه شنود کار گذاشته، اونو تا محل کارش دنبال کرد. اونجا توسط هیویی و بیلی بوچر گرفتار شد و با یه بمب کشته شد. برعکس افراد دیگه سریال، ترنسلوئنت کاملا مختص سریال بود و ربطی به کمیک نداشت. البته اون رو جایگزین یه کاراکتر کرده بودن که شبیه شکارچی مریخی بود، و کارگردان سریال باور داشت این شخصیت به تم سریال نمیخوره و باید جایگزین بشه. برای همین، چون توی کمیک معادلی برای این کاراکتر وجود نداره، نمیتونیم مقایسه‌اش کنیم و لیست همینجا تموم میشه. البته هنوز فصلهای زیادی از سریال مونده که پخش بشه و مطمئنا کاراکترهایی برای موشکافی به گروه 7 اضافه میشه.

نظرتون درباره این سریال چیه؟ به نظرتون تغییراتی که توی شخصیت ها دادن خوب و بجا بوده یا نه؟
منتظر ترجمه کمیک های د بویز توسط رسانه کامیکان باشید، مارا در شبکه ها اجتماعی دنبال کنین تا بلافاصله بعد از انتشار از ترجمه کمیک باخبر بشین


بخوانید :

ده چیزی که درباره آتلانتیس دنیای دیسی نمیدانستید!!!
ویدیوی معرفی کامل دکتر دووم
ترسناک ترین و دلهره آورترین قهرمان ها و آنتی هیروهای مارول
۵ فکت از پلنگ سیاه (Black panther)
نقد کمیک کاپیتان مارول : آخرین انتقام جو


guest
9 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
ابول

داداش ترجمه نشد؟

NAVIXY

سلام
میشه بگید این سری کمیک مال کدوم شرکت کمیک هستش.چون واقعا خیلی شبیه لیگ عدالت هستن

سجاد شیخیان

سلام سری کمیک های The Boys از انتشارات داینامایت هستن.

Last edited 2 سال گذشته by سینا پارسا
NAVIXY

ممنونم

Md watchmen

یعنی من هنوز حسرت ترجمه کامل این جور کمیک ها رو دارم یکی واکینگ دد که یه سایت طرفدارانش تو ایران ترجمه اش و شروع کرده از ده سال پیش و هنوزم تموم نشده (درسته از اون موقع تا حالا هم کمیک های جدیدی اومد در اصل تا ۲۰۱۹ ولی خداوکیلی الان حدود چهل پنجاه شماره عقبن خیلی وقته بهش دست نزدن)بویز هم انگار تخمشو ملخ خورده هیچکی طرف کمیک نمیره که یه جورایی احساس میکنم از سریالش بهتر باشه (حداقل مطمعنم خشن تره!) همینطور کمیک فیبلز و (و یه کمیک دیگه که اسمشو یادم نیست اون کمیک نویسنده واکینگ… بیشتر

Last edited 2 سال گذشته by Md watchmen
peggy

این سری کمیک بزودی توسط تیم کامیکان ترجمه و ادیت میشه

Iron bat

اگه ممکنه کامیک هاشو ترجمه کنید

peggy

بزودی

Shaghayegh

فکر کنم بزرگ ترین تفاوت توی لباس هاشون بود ولی به شخصه من لباس های توی سریالش رو نسبت به دنیا یه کمیک بیشتر دوست دارم (البته به جز بلک نوار) و ممنون از سایته تون که به همه شخصیت های کمیک بوکی اهمیت میدین .