apocalypse

5 دلیل که آپوکالیپس برترین ویلن مردان ایکس است

مردان ایکس از بزرگترین قهرمان ها و قویترین گونه های دنیای مارول هستن و این قدرت زیاد براشون دشمن های زیادی هم به وجود آورده، البته اگه با مردان ایکس آشنایی داشته باشید میدونین که جنگ های اونها بیشتر داخلی بوده و خیلی وقت ها جهش یافته ها با هم مشکلاتی داشتن، برای همین گروه های مختلفی رو ساختن و به جنگ با ویلن ها یا بقیه رفتن . اما با وجود این جنگ های داخلی ویلن های بزرگی هم داشتن که یکی از معروفترین هاشون آپوکالیپسه، هرچند که خود آپوکالیپس هم یک جهش یافته‌است، و جدیدا هم توی کراکوا با مردان ایکس متحد شده و زندگی میکنه.

1. فقط قدرتمندان زنده می مانند

وقتی دنیا وارد وضعیت بحرانی میشه و همه چیز به هم میریزه افراد کمی میتونن زنده بمونن و آپوکالیپس کسیه که همیشه زنده مونده؛ اون هزاران ساله که روی زمین زندگی میکنه و همواره هم قوی تر شده، اون توانایی های کنترل کردن تمام مولکول های بدنش رو داره و علاوه بر قدرت بدنی بالا توانایی های ذهنی مثل تلپاتی رو داره و تقریبا اونقد قویه که هیچوقت کشته نمیشه و از بین نمیره، برای همین شکست دادن اون برای مردان ایکس و بقیه قهرمان ها واقعا کار سختیه .

2. کمک به آنجل

در یک داستان تلخ برای آنجل اتفاقات زیادی افتاد و تقریبا در حال کشته شدن بود، در این داستان بال‌های انجل بریده شد و کاملا زخمی و خونی بود، تا اینکه آپوکالیپس نجاتش داد. البته با این شرط که آپوکالیپس به اون قدرت میده و سلامتیش رو برمیگردونه، اما آنجل باید به یکی از دستیار های اون تبدیل بشه . انجل هم که در حال مرگ بود این شرط رو قبول کرد و آپوکالیپس طبق قول خودش به آجل قدرت داد و بال‌هاش فلزی شد که حتی از قبل هم قدرتمند تر بود . اقتباس این داستان رو در فیلم ایکس من آپوکالیپس با کمی تغییرات دیدیم  .

3. آپوکالیپس توسط سلستیال ها قدرت گرفته

نکته ای که شاید خیلی ها در مورد آپوکالیپس ندونن قدرت گرفتن او از سلستیال هاست . آپوکالیس زندگی خودش رو در مصر باستان آغاز کرد و بعد با فناوری آشنا شد و پیشرفت کرد و بعد از ملاقاتی که با سلستیال ها داشت اونها بهش قدرت دادن و به چیزی فراتر از یک جهش یافته تبدیل شد و به بخشی از نقشه سلستیال ها تبدیل شد و این وظیفه رو داشت تا این نژاد رو گسترش بده، حتی در یک داستان متوجه شدیم اون مسئول نسل کشی و از بین بردن نژاد انسانهاست . درکل اهداف آپوکالیپس برای خود جهش یافته ها خوب و بدرد بخور بوده، اما برای انسان ها اصلا خوشایند نبوده، مخصوصا زمانی که انسان ها توان مقابله با این موجودات قدرتمند رو ندارن.

4. چهار سوار آخرالزمانی رو رهبری میکنه

آپوکالیپس اونقدر قوی هست که اصلا تهدید محسوب نمیشه و اگه قصد انجام کاری رو داشته باشه اون رو انجام میده ، پس کسی نمیتونه جلوش رو بگیره؛ اما همراه آپوکالیپس همیشه چهار سوار حضور داشتن که تهدید بزرگی برای مردان ایکس محسوب میشن . نقش این چهار نفر همیشه ثابت بوده، جنگ، قحطی، بیماری ، مرگ؛ اما جهش یافته هایی که این جایگاه ها رو  گرفتن متفاوت بودن و مهم هم نیست چه کسی همراه آپوکالیپس میشه، اون قطعا تهدید بزرگی برای مردان ایکسه .

5. آپوکالیپس همیشه برندست

چیزی که آپوکالیپس رو به خطرناک ترین ویلن X-Men تبدیل میکنه اینه که در نهایت همیشه  اون برندست، حتی وقتی که مردان ایکس شکستش میدن، در آینده وقتی دوباره عصر آپوکالیپس فرا برسه اون دنیا رو فتح میکنه و به هدف نهاییش میرسه؛ برای مثال شخصیت کیبل که آینده رو دیده بود و تصمیم گرفت به گذشته برگرده تا جلوی آپوکالیپس رو بگیره . یکبار هم وقتی پرفسور ایکس موفق نشد تیم مردان ایکس رو به موقع تشکیل بده آپوکالیس به موفقیت رسید . دقیقا مهمترین نکته همینه که آپوکالیپس اجتناب ناپذیره و به هر شکلی جلوی اون رو بگیری به هر حال وقتی آخرالزمان فرا برسته اون پیروز میشه.

منبع: CBR


نظرتون راجب آپوکالیپس چیه ؟


بخوانید:


آیا مردان ایکس دیگر قهرمان نیستند ؟

۱۰ فکت جالب از فیلم لوگان که نمیدانستید!!!

نقد انیمیشن SUPERMAN RED SON

کمیک اونجرز علیه مردان ایکس

کمیک پیشنهادی (THOR 2020)