۱۰ تا از خشن‌ترین نبرد های مرد پولادین، سوپرمن

سوپرمن در بیشتر درگیری هاش، مجبور نیست از نهایت قدرتش استفاده کنه؛ ولی اگه مجبور بشه چی؟
برای بیشتر از 80 سال سوپرمن برای هدف های والایی از جمله عدالت، انسانیت و حقیقت جنگیده. بعضی وقت ها نبردهاش خیلی بزرگ و خشن نبودن؛ مثلا، متوقف کردن یه دزد موقع دزدی از بانک آخه چه کاری برای سوپرمن داره؟ یا حتی جنگیدن با تروریست هایی که جز اسلحه های معمولی انسان ها چیز دیگه‌ای ندارن؟

ولی هر از چند گاهی، مرد پولادین قصه ما باید توی نبرد های نفس گیر و طاقت فرسا حاضر بشه. کتک کاری هایی که کسی جز خود سوپرمن نمیتونه توشون دَووم بیاره. البته از توی بعضیاش حتی سوپرمن هم زنده بیرون نمیاد… این نبرد ها نشون میدن سوپرمن واقعا چقدر قدرتمنده.
به همین روی، 10 تا از خشن ترین، وحشیانه ترین و خونین ترین نبرد های سوپرمن رو در زیر با هم بررسی میکنیم.

10. سوپرمن در برابر باراِل و لیلو

اگر کمیک آل استار سوپرمن اثر گرنت موریسون و فرنک کواتلی روخونده باشین، میدونین که این کمیک پر شده از نبرد های جذاب و هیجان انگیز. از جنگیدن با نوعی انگل، تا رویارویی آخر با لکس لوتر. این کمیک لحظه های معرکه ای رو برای کمیک دوستان خلق کرده، و البته یکی از معرکه ترین لحظه ها، نبرد سوپرمن با همسیاره ای های خودش یعنی، باراِل و لیلو هستش.سوپرمن از ترس خسارت هایی که جنگ این سه کریپتونی میتونه به زمین وارد کنه، جنگ رو میبره به ماه که البته ماه، بلافاصله تیکه میشه! همونطور که میدونین تیکه شدن ماه اثرات شدیدی رو روی امواج و جاذبه میزاره. پس سوپرمن میاد با استفاده از تمامِ پل های روی زمین، تیکه های ماه رو به هم میدوزه:

9. سوپرمن در برابر محمدعلی

وقتی یک گونه فضایی به اسم “اسکراب” به زمین میان، از ساکنان زمین یه درخواست میکنن. اینکه زمینی ها ثابت کنن موجوداتِ خشن و جنگ طلبی که ممکنه یه روزی تهدیدی برای اسکراب ها بشن، نیستن. بنا به دلایلی، اسکراب ها باور دارن که اگه برترین قهرمان زمین با برترین قهرمان سیاره خودشون بجنگه، این حقیقت که انسان ها خشن نیستن بهشون ثابت میشه!
در هر حال، هم سوپرمن و هم محمدعلی داوطلب میشن که بعنوان قهرمان زمین، با قهرمان اسکراب ها بجنگن. با این نیت که مشخص بشه کی باید با اسکراب ها بجنگه، سوپرمن و محمدعلی تصمیم میگیرن با هم مسابقه بدن. و برای اینکه عدالت رعایت بشه، مبارزه توی سیاره ی اسکراب ها که دور یه خورشید قرمزمیگرده برگزار میشه. سوپرمن بدون قدرتاش، هیچ شانسی مقابل محمدعلی نداره و به معنای واقعی کلمه لت و پار میشه:

8. سوپرمن در برابر زنومورف

زمانی که پیامی از یک شهر کریپتونی به زمین میرسه، سوپرمن به امید پیدا کردن بقیه سیاره‌ش و احتمالا پیدا کردن نجات یافتگان سیاره راهی میشه. این سفر باعث میشه مرد پولادین از خورشید زرد دور و دورتر و در نتیجه ضعیف و ضعیف‌تر بشه. تا اینکه بیشتر شبیه یک انسان معمولی میشه تا ابرانسان. درست در همین زمان سر و کله ی زنومورف پیدا میشه.حالا که سوپرمن ضعیف شده، زنومورف حرکت خودشو روی سوپرمن پیاده میکنه، و سوپرمن میزبانی برای یک Alien میشه . در ادامه سوپرمن سعی میکنه هر چه سریع‌تر قبل از اینکه chestburster ها از تخمشون بیرون بیان، از دست اونها خلاص بشه و تا حد امکان به خورشید زرد نزدیک بشه تا قدرتش رو دوباره به دست بیاره.

7. سوپرمن در برابر الیت

وقتی یک گروه ابرقهرمانیِ جدید به اسم الیت به رهبری منچستر بلک کم کم معروف میشن، سوپرمن متوجه میشه که جزو معدود کساییه که از این گروه خوششون نمیاد. البته نه بخاطر حسادت، بلکه بخاطر روش های این گروه. روش های این گروه چطورن؟ بی تفاوتی نسبت به کشتن و قتل عام.
به همین خاطر سوپرمن بخاطر همین روش ها، تصمیم میگیره با الیت برخورد کنه. اما این گروه به سوپرمن حمله، و در حالیکه مردم از تلویزیون تماشاشون میکنن، خیلی بیرحمانه مورد ضرب و شتم قرارش میدن. درسته که این یکی از مخوف ترین نبرد هاییه که سوپرمن توش شرکت داشته، اما در واقع همش نقشه ی سوپرمن بود تا به دنیا نشون بده چرا نباید از وجود چنین گروهی خوشحال شد:

6. سوپرمن در برابر بتمن

داستان بازگشت شوالیه تاریکیِ فرنک میلر یکی از محبوب ترین کمیک های تاریخه… داستان بازگشتن بروس از بازنشستگی، داستان دوباره بتمن شدن بروس. توی این کمیک، بروس یک بار دیگه بتمن میشه، این داستان نشون میده که شوالیه تاریکی دوباره دارک میشه، دارک تر از تمام زمان؛ و همین موضوع باعث به وجود اومدن نبردی بین بتمن و سوپرمن میشه.
در این جنگ، سوپرمن به زور از انفجار هسته ای جون سالم به در میبره. حتی بااینکه بتمن زره قوی کننده داره، ولی بازم تهدید جدی برای سوپرمن نمیتونه باشه. البته شلیک یه تیر آلوده به کریپتونایت توسط گرین ارو شرایط رو عادلانه تر میکنه. در پایان، سوپرمن فقط با چند تا زخم از جنگ دست میکشه و این بتمنه که له و لورده شده. ولی خب، میشه مطمئن بود که اینا همش نقشۀ خودشه… بالاخره بتمنه دیگه!:

5. سوپرمن در برابر شزم!

میشه حدس زد که نبرد بین سوپرمن و شزم نبردی سخت و طاقت فرساست، ولی وقتی لکس لوثر کنترل شزم رو بدست گرفته باشه، پیش بینی کردن اون نبرد و خشونت که اعمال میشه خیلی سخت میشه! در داستانی از مارک وید و الکس راس، یعنی kingdom come، این دو اسطوره در برابر هم قرار میگیرن.
با استفاده از قدرتای جادویی‌ش، شزم میتونه تهدیدی جدی برای سوپرمن باشه و رعد و برقاش میتونن تقریبا سوپرمن رو به کلی از پا در بیارن. Kingdom come پر شده از لحظه های ناب، اما ناب ترین و جذاب ترین لحظه بدون شک همین نبرد بین سوپرمن و شزمه:

4. سوپرمن در برابر دارکساید

در آخرین قسمت سریال justice league unlimited، در نبردی که چندین و چند سال برای اتفاق افتادنش مقدمه چینی شده بود، سوپرمن این شانس رو پیدا میکنه تا به دارک ساید نشون بده واقعا چقدر قدرتمنده. نفرت سوپرمن از دارک ساید برمیگرده به پایان سریال superman : animated series، جایی که دارک ساید به زمین حمله میکنه و مرد پولادین رو شستشوی مغزی میده و کارآگاه دن توربین رو میکشه.
در این نبرد، سوپرمن برمیگرده و دارک ساید رو اینجوری تهدید میکنه: ” چیزی که اینجا داریم، فرصتی کم یابه! که من میتونم جلوی خودم رو نگیرم و بهت نشون بدم واقعا چقدر قدرتمندم! ” نبرد خدایی جدید از آپوکالیپس و مردی پولادین از کریپتون به اندازه‎‌ای بزرگه که تا چند کیلومتر از اطراف رو نابود میکنه و گودالی عظیم در مرکز متروپلیس به وجود میاره:

3. سوپرمن در برابر ژنرال زاد

میشه گفت اولین فیلمی که قدرت واقعیه سوپرمن رو به ما نشون داد، فیلم مرد پولادین زک اسنایدره. در این نبرد بی نظیر، سوپرمن و هم سیاره ایش نه تنها متروپلیس بلکه بیشتر قسمت های اسمالویل رو هم با خاک یکسان میکنن. این جنگ تا خرخره پر شده از مشت های نابود کننده، فروریختن ساختمونا و انفجار همه چیز و همه جا! و اینجوری زک اسنایدر سطحی جدید از فیلم های ابرقهرمانی ایجاد کرد. سوپرمن در این فیلم با یک انتخاب سخت روبرو میشه: یا کشتن زاد کریپتونی، یا نجات دادن یه خانواده زمینی . و سوپرمن نجات خانواده رو انتخاب، و گردن زاد رو میشکونه.

2. سوپرمن و سوپرمنِ زمین ۲ در برابر سوپربوی پرایم

سوپربوی پرایم و الکس لوثر تصمیم میگیرن تا جهان های موازی رو برگردونن و واقعیت رو از نو، با توجه به خواسته های خودشون بازسازی کنن، به این دلیل که قهرمان های دی سی فداکاریِ این دو، در آخر “بحران در زمین های نامحدود” رو هدر داده بودن. تمام قهرمان ها از جمله سوپرمن اصلی زمین دو، برای متوقف کردن این دو نوجوون، قدرتاشون رو متحد میکنن.
بدون شک نبردی که توش دو تا سوپرمن با سوپربوی میجنگن فراموش نشدنیه. یک سوپرمن جوون که سر تا پاش رو خشم و عصبانیت گرفته عملا غیرقابل توقفه. برای متوقف کردنش سوپرمن ها سوپربوی پرایم رو توی باقی مانده های کریپتون پرواز میدن و بعد میکوبنش به خورشید قرمز رائو و سه تایی میفتن روی سیاره گرین لنترن، ماگو. با ضعیف شدن هر سه تا، نبرد شکل جدیدی به خودش میگیره. در ادامه سوپربوی پرایم سوپرمن زمین دو رو تا سر حد مرگ میزنه:

1. سوپرمن در برابر دومزدی

معروف ترین نبرد سوپرمن در طی این 80 سال حضورش، نبردش با دومزدی بوده و هست. این نبرده که باعث مرگ سوپرمن میشه. مرگی که نه تنها روی صفحه اول روزنامه ها رفت، بلکه باعث شد میلیون ها نفر برای خریدن این کمیک جلوی کمیک فروشی ها صف بکشن و خیلی ها هم برای نشون دادن علاقشون به این قهرمان دوست داشتنی، بازوبند های سیاهی رو به بازو بستن. نبرد سوپرمن و دومزدی حوادث عجیبی رو در داستان خودش جای داده بود: خرابی ها و نابودی های بسیار در سرتاسر آمریکا، لت و پار شدن جاستیس لیگ، و ضربه نهایی و کشته شدن دو کریپتونی. تصویر لوییس لین زمانی که جنازه سوپرمن رو بغل کرده و بقیه قهرمان ها دورش جمع شدن، از اون دست تصاویریه که دل هر کمیک فنی رو به درد میاره:

به نظرشما خونین ترین نبرد سوپرمن کدام یک از بین اینها بود؟

نویسنده : نیما فلاح منبع : CBR


بخوانید :

معرفی و بررسی شخصیت بین
۱۴ نکته‌ای که باید درباره بلک آدام بدانید!!!
معرفی و بررسی تاریخچه دارکساید
بررسی کمیک جوکر وار
کمیک ترجمه شده بتمن شوالیه سفید


guest
61 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
جیسون پیتر تاد(نریمان سابق) (روسیه VSاوکراین)

به نظرم متالو هم میتونست باشه

عشق سوپرمن مرد پولادین💪💪❤❤❤🤩😍💪💪💪💪

تازه محمد علی دیگه کیه این سایت مسخره ترین چیزیه که دیدم محمد علی چه خریه😒😒 در برابر خدای زور 💪💪و قدرت یعنی سوپرمن مرد پولادین😍🤩❤💪💪

پارسا ( حامی هاوارد اردکه) (#بت_یونیورس )

سوپرمن تو نبرد با کلی قدت هاش رو غیر فعال میکنه

لوکی ( کمپین کشتار هیتر ها ⭐ ) منتظر بازگشت MR.D


محمد علی کلی بزرگترین بوکسر جهان و یک بوکسر مسلمان است
توهین نکن
🤬🤬

دمت کرم داچ کاظم

خودت خری نه ممد علی

⚫ بتمن آنتی هیرو ⚫

تو مثکه اصلا نخوندی متنو . یا که اصلا هیچی از خود سوپرمن نمی دونی
ردسان باعث میشه قدرت سوپرمن کم شه. یا مث ادم عادی شه.
ولی رو ادما اثری نداره
توی کمیک محمد عی کی در برابر سوپرمن زیر نور خورشید قرمز برگذار شده
وقتی برابر باشه شرایط خدای زور تو در حد سوسکه در برابر محمد علی
حالا همه میدونن که تو هیچی از کمیک نمیدونی

خدای زور هرکول هست ن سوپرمن

عشق سوپرمن مرد پولادین💪💪❤❤❤🤩😍💪💪💪💪

ببینید من این مقاله رو خوندم خیلی از جاهاش اشتباه بود نویسندش هیچ چیز نه از کمیک بوکی میدونه نه از سوپرمن لطفا اگه بلد نیستید مقاله ننویسد و حال طرفدار هارو با مقاله های الکی بد نکنید مثلا نبرد با شزم درسته که شزم نیرو های ۵ خدا رو داره ولی مگه الکی که قویترین مرد جهان رو به راحتی شکست بده خیلی مسخرس شاید نبرد با شزم سخت باشه ولی اون سوپرمنه که برنده میشه چون که اون فقط یه بچس ولی سوپرمن شاهکار های بزرگی داره واز همه ی قهرمان فراتر و قویتره که نیازی نیست بگم… بیشتر

پارسا ( حامی هاوارد اردکه) (#بت_یونیورس )

شزم قدرت جادویی داره و سوپرمن به جادو نقطه ضعف داره
در ضمن شزم قدرت 6 خدا رو داره
الا تو هیچی از کمیک نمیدونی

شزم قدرت کامل شش خدا رو نداره وگرنه به مبارزه به سوپرمن فکر هم نمی کنه در ضمن شزم از واندروومن که نیمه خدا شکست خورد

biggest shazam fan ever

کی شکست خورد دقیقا

جیسون پیتر تاد(نریمان سابق)(روسیه‌vsاوکراین)

چقدر چرت میگی
بی تشکر

بهراد کلهر

۱ خیلی بد بود

ابوالفضل

یک چیزی مگه توی سیاره اسکراب ها اکسیژن وجود داره که محمد علی توش زنده مونده؟

ماندانا

مقاله عالی بود 💐

عموی گرین ارو

ارزش دیدن داره ولی زیاد جذاب نیست

Green arrow 🏹 (مخالفان کاربر تانوس)نیم کاراگاه

اوا عمو اینجا چی کار میکنی ؟؟

جیسون پیتر تاد(نریمان سابق)(روسیه‌vsاوکراین)

🤣👍

Darkseid

سلام چطور میشه کمیک بحران نهایی رو دانلود کرد لطفا بگید

عمو فراستی قاتل نولان و زک از مریدان هیچکاک

سرچ و وارد شدن به گت کامیکس و زدن بر روی لینک دانلود

پیدا نکردم

میشه تو پاسخ لینک های قسمت اصلیش رو بزارید لطفا

علی استیری ثورلاور ۲

ببین متوسط روبه بالا هستش از نمراتش معلومه ‌. مثل بقیه فیلمهایی که از رو گیم ساخته شده انشاالله 2022ماینکرفت که ساخت وانر هست میاد واسکار وگلدن کلوب وهمه جوایز رو درو میکنه

Aghel

متوسط رو به بالا 😂😂😂😂😂😂
یک فیلم شکست خورده دیگه بود که منبع اقتباسش بازی بود
یک بار دیدنش ضرری نمیرسونه ولی مناسب مخاطبان نوجوان و … نیست

عمو فراستی قاتل نولان و زک از مریدان هیچکاک

چی میگی لوگان بدتر بود ؟
لوگان شاهکار ابرقهرمانی رو با مورتال کمبت مقایسه می کنی ؟ شاهکاری که به کل mcu ارزش داره
جرعت داری یک بار دیگه بگو تا با جنگال های هیو جمکمن بیام سراغت

امیر

جای نبرد کازمیک ارمور با مندراک خالی بود