atlantis

۱۰ چیزی که درباره آتلانتیس نمیدانستید!!! (دنیای دیسی)

آتلانتیس همیشه یکی از سرزمین های اسرار آمیز و جذاب برای طرفدارهای کمیک و سینما و کتاب ها بوده. این سرزمین گمشده که از اساطیر یونان اقتباس گرفته شده همیشه به واسطه داستان های مرموزش جذاب بوده و خیلی ها دوست داشتن که بیشتر درباره این دنیا بدونن. دوشرکت بزرگ و مطرح در دنیای کمیک یعنی مارول و دیسی هم از این افسانه جذاب در کمیک هاشون استفاده کردن، که در مارول آتلانتیس زادگاه و محل زندگی و فرمانروانیی نیمور، و در دیسی سرزمین آکوامنه.

آتلانتیس رو شاید بشه مشهور ترین سرزمین خاص و جادویی دنیای کمیک دونست که تقریبا همه اسمش رو حداقل یکبار شنیدن، اما با اینکه خیلی ها اسمش رو شنیدن اما اطلاعات و دانش زیادی دربارش ندارن که به خوبی این سرزمین اسرار آمیز رو نمیشناسن، و برای اولین بار در فیلم آکوامن بود که مقداری با سرزمین آتلانتیس دنیای دیسی آشنا شدیم (در سینما). به همین خاطر ما تصمیم گرفتیم در این مقاله به شما اطلاعاتی از آتلانتیس بدیم که بیشتر با قدرتمندترین فرامانروایی آبی و سرزمین حکمرانی آکوامن آشنا بشین. با ما همراه باشید.

۱۰. اورجین افسانه ای

آتلانتیس یکی از معروف ترین مکان های افسانه های و اساطیر یونانه که همیشه بر سر وجودش و واقعی بودنش بحث هایی بوده و هست؛ اما در دنیای دیسی با اینکه از اساطیر اقتباس شده اما تفاوت هایی هم داره. آتلانتیس دنیای دیسی برای اولین بار در عصر طلایی در سال ۱۹۵۹ در جلد ۲۶۰ Adventure Comics حضور پیدا کرد.

این تاریخ دقیقا ۱۰ سال بعد از معرفی آتلانتیس در دنیای مارول و چند سالی بیشتر بعد از معرفی نیمور بود. اما در این دو دنیا تفاوت های زیادی بین آتلانتیس ها هست. بعد از معرفی آتلانتیس در سال ۱۹۵۹ تا دهه ها بعد چیز زیادی از مردم و تاریخچه و داستان های آتلانتیس بیان نشد.

۹. تاریخچه آتلانتیس

تا اوایل دهه ۹۰ میلادی و تقریبا ۳۰ سال بعد از اولین حضور آتلانتیس در کمیک های دیسی، چیزهای زیادی از این مکان اسرار آمیز معلوم نشده بود. تا زمانی که نویسنده معروف پیتر دیوید که برای ران مطرح Incredible Hulk شناخته میشه، دست به کار شد و تصمیم گرفت حفره های داستانی آتلانتیس رو پر کنه. دیوید مینی سری Atlantis Chronicles رو درست کرد تا به تاریخچه و فرهنگ آتلانتیس بپردازه.

بخش خیلی زیادی از داستان ها و نوع مردم و زندگی مردم آتلانتیس که در فیلم آکوامن هم دیدیم در همین مینی سری از پیتر دیوید خلق شدن. دیوید در این مینی سری معلوم کرد که آتلانتیس چطوری غرق شده، چطوری تونسته دوباره قدرتمند بشه، میزان فرمانرواییشون چقدره و چطوری آکوامن سرانجام به عنوان پادشاه انتخاب شد.

۸. آتلانتیس جادوییه

پیتر دیوید معلوم کرد که آتلانتیس از میلیون ها سال پیش وجود داشته که این موضوع با تاریخ بشریت همخونی داره. از اونجایی که انسان های امروزی که میشناسیم نزدیک به ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزارسال پیش به وجود اومدن و شروع به زیستن کردن، اما آتلانتیس از میلیون ها سال پیش وجود داشته، که این بخاطر جادو و جادویی بودن این مکانه.

به وجود اومدن و غرق شدن آتلانتیس که در زمان های نزدیک تری اتفاق افتاده ظاهرا به خاطر نیروی مانا بوده (انرژی جادویی که گفته میشه در خلق تمام یونیورس نقش داشته). و همین انرژی هم باعث شده که آتلانتیسی ها بتونن قدرتمند و موفق بشن و حتی بعد از غرق شدن هم یکی از بزرگ ترین فرمانروایی ها رو به دست بیارن و با زندگی زیر آب سازگار بشن.

۷. انجمن دوازده نفر

آتلانتیس قبل از اینکه غرق بشه و تبدیل به یک سرزمین گمشده و مرموز بشه، بزرگ ترین امپراطوری تمام زمین بوده و به نوعی قلب تپنده کره زمین بوده؛ این امپراطوری شامل دوازده شهر در سرتاسر کره زمین میشده که توسط دوازده نفر که عضوی از انجمن محرمانه دوازده بودن اداره میشدن.

هرکدوم از این دوازده نفر افراد قدرتمند و مسلط به جادو بودن که با استفاده از قدرتشون به این شهرها و امپراطوری فرامانروایی میکردن. یک نفر به عنوان رهبر و رئیس انجمن بوده و همه شهر ها و اعضای انجمن از شهر اصلی و قدرتمندترین شهر امپراطوری یعنی شهر دروازده طلایی (Golden Gate) پیروی میکردن. اما این امپراطوری درگیر جنگ های داخلی و استقلال طلبی های مختلف در جاهای مختلف شد.

۶. دوازده کریستال زودیاک

یکی از بزرگترین نبردها و جنگ های تاریخ معاصر آتلانتیس بر سر دوازده کریستال زودیاک بوده. تعداد از قدرتمندترین چیزهای جادویی در دنیای دیسی. دوازده کریستال برای به دست گرفتن قدرت کامل بین ملکه ماجیسترا (Majiestra) و همسرش کلکولها (Calculha) اختلاف و فاصله انداختن.

ملکه ماجیسترا سعی کرد تا با استفاده از قدرت این دوازده کریستال بتونه قدرت تمام امپراطوری به دست بگیره و نظم رو دوباره برگردونه. ملکه سعی کرد تا با قدرتی که به دست آورده بود حاکم مطلق امپراطوری بشه و همه رو از بین برداره، اما شوهرش جون خودش رو فدا کرد تا جلوی اون رو بگیره، که اینکارش باعث شد تا نوار افول آتلانتیس آغاز بشه.

۵. فراتر از زمین

آتلانتیس سرزمینی مخفی با قدرت عظیم و تکنولوژی های فوق پیشرفتست، اندکی شبیه به واکاندا در دنیای مارول اما با تفاوت هایی. اما بعد از جنگ های نیابتی که بین سرزمین ها مختلف برای به دست گرفتن قدرت انجام شد، خیلی از آتلانتیسی ها تصمیم به فرار و ترک اونجا گرفتن. اونها تصمیم گرفتن که از زمین خارج بشن و به جایی در فضا برن و از جادو و تکنولوژی آتلانتیسی استفاده کردن تا سفینه هاشون رو بسازن و سوخت و موادشون رو تامین کنن.

این آتلانتیسی ها در سرتاسر کهکشان پخش شدن و بعضیشون از بین رفتن و بعضی هم تبدیل به امپراطوری های قدرتمند میان ستاره ای شدن. حتی با اینکه ارتباطشون با زمین و نیروی مانا رو از دست دادن اما بازهم تونستن تکنولوژی هاشون رو گسترش بدن و قدرتمند بشن.

۴. غرق شدن و تقسیم شدن

مردمی که در آتلانتیس موندن هم مثل افرادی که زمین رو ترک کردن بعد از مدتی ارتباطشون با نیروی مانا قطع شد، و سرزمینی که بر روی جادو بنا شده بود کم کم انرژی جادوییش رو از دست داد و به داخل آب فرو رفت و از هم پاشید؛ بخش های زیادی از این شهر غرق شد و بخش های کمی هم بر روی زمین باقی موند و به چند قسمت تقسیم شدن.

اکثر باقی مانده ها به داخل شهر غرق شده نقل مکان کردن و برای سالیان دراز اونجا زندگی کردن تا بالاخره بتونن دوباره خودشون رو پیدا کنن و پیشرفت کنن. بعضی دیگه شهر رو ترک کردن و برای همیشه به دنیاهای ناشناخته رفتن، بعضی هم به سرزمین اسکارتاریس (Skartaris) رفتن، سرزمینی در زیر پوسته زمین.

۳. Sub Diego

مدت ها بعد از غرق شدن و ازهم پاشیدن دوباره مردم آتلانتیس به فکر پیشرفت و طرقی افتادن و تونستن با پیشرفت تکنولوژی و اندک جادویی که در اختیار داشتن تبدیل به یکی از امپراطوری های بزرگ دنیا بشن. این امپراطوری گسترش پیدا کرد و حتی از زمان قبل از غرق شدن هم قدرتمندتر شد، این سرزمین به اندازه ای بزرگ شد که بخشی از شهر سندیگو رو هم دربر گرفت.

بخشی از شهر به داخل دریا رفت و غرق شد، اما خوشبختانه تمام مردم تونستن سازگار بشن و بتونن زیر آب هم نفس بکشن. در بین این مردم لورنا مارکز هم حضور داشت که بعدتر تبدیل به آکواگرل شد. اون مدتی عضوی از تین تایتان هم بود و بعد از مدتی تصمیم گرفت که دوباره به سطح آب برگرده و آتلانتیس رو ترک کنه.

۲. The Trench

آتلانتیس بعد از غرق شدن به چند شهر و ناحیه های کوچک تر تقسیم شد، یکی از این بخش ها تبدیل به ترنچ (گودال) شد، ترنچ بخشی عمیق و دور افتاده در اقیانوسه که مردم این منطقه بعد از سالیان دراز تغییر کردن و تبدیل به موجوداتی شدن که تقریبا هیچکس دوست نداره باهاشون سروکار داشته باشه.

این موجودات رو در فیلم آکوامن هم دیدیم که مشکلات زیادی هم برای آکوامن و مرا به وجود آوردن و نشون دادن که موجودات ترسناکی هستن، احتمال داره که در آینده در دنیای سینمایی دیسی این موجودات بیشتر حضور داشته باشن، و حتی شاید شاهد درگیری هایی بین این موجودات و سرزمین اصلی آتلانتیس باشیم.

۱. Xebel

یکی دیگه از بخش های آتلانتیس قدیمی زبله که از این حیث خیلی اهمیت داره که زادگاه مرا ملکه آتلانتیس و همسر آکوامنه. مرا هم زیر آب و هم بیرون آب یکی از قدرتمندترین شخصیت ها و موجودات دنیای دیسیه که این قدرت اون دلیل مهمی هم داره.

مردم زبل بعد از جدا شدن قدرت های خاصی بدست آوردن که شامل، قدرت بدنی، شنای پرسرعت تر، استقامت و از همه مهم تر کنترل آب میشه. سرزمین زبل در مثلت برمودا قرار داره و رابطه خوبی هم با سرزمین اصلی آتلانتیس ندارن، تا حدی که مرا فرستاده شد تا آکوامن رو بکشه، اما بعد از ملاقات و یکسری اتفاق های دیگه این موضوع فرق کرد و اونها عاشق هم شدن و ازدواج کردن که همین باعث نزدیک تر شدن روابط آتلانتیس و زبل شد.


بخوانید :

قسمت هشتم کمیک ثور ۲۰۲۰ (ترجمه شده)

ترسناک ترین ویلن های دنیای مارول

۱۰ سریال برتر نتفلیکس در سال ۲۰۱۹

کلت در سوپرنچرال

سوپرمن محبوب ترین قهرمان دنیا


guest
6 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
جیسون تاد(نریمان سابق)

مقاله عالی بود فقط ۵ رو نمیدونستم

ماندانا

خیلی ممنون مقاله بشدت جالبی بود

علی

عالی بود خسته نباشید

علی استیری

تو تو ویجیاتو نبودی احیانا

A.H.K.Z

ممنون مقاله خوبی بود

شما می تونید تو انتخاب عکس برای هر آیتم بیشتر دقت کنید یا خلاقیت به خرج بدین مثلا خیلی از افرادی که اطلاعات کمیکیشون بالا نیست و این مقاله رو میخونن اگه آیتم ها خیلی بی ربط باشن اصلا متوجه اصل مطلب نمیشن

مثلا من که اطلاعات کمیک بوکی ام نسبتا بالاست (نمیگم بالا چون ریا میشه) درمورد شماره ۳ هیچی نفهمیدم (که احتملا به خاطر عکسیه که گذاشته شده)

به هر حال مفید بود برای من

دیسی فندوم

دوست عزیز فکر کنم اون شخصیت اسمش آماندا هستش
توی یکی از کمیک های آکوامن تو نیو فیفتی تو همچین شخصیتی بود
فکر کنم