رتبه بندی تمام فیلم ها و سریال های انیمیشنی مرد عنکبوتی (بر اساس IMDb )

از میان قهرمانان مارول، مرد عنکبوتی احتمالاً بیشترین تعداد نمایش و فیلم رو داره. اما اون ها چگونه از بدترین به بهترین رتبه بندی میشن؟
مرد عنکبوتی مهربان محله، تنها محبوب ترین ابرقهرمان جهان نیست. در واقع، اون همچنین یکی از محبوب ترین شخصیت های داستانیه که تا به حال ساخته شده. همونطور که انتظار می‌رفت، اقتباس های بی شماری از این قهرمان مارول کامیکس در طول سال ها روی صفحه نمایش رفته و در بین هم دوره های خودش، احتمالاً بیشترین تعداد اقتباس رو تا به امروز داشته. در تلویزیون، تا چندین سال پس از پخش سریال انیمیشنی مرد عنکبوتی سال 1967، سریالی با اقتباس از این شخصیت پخش نشد. در سینما، مرد عنکبوتی سه مجموعه فیلم لایو اکشن مختلف با نقش آفرینی سه بازیگر مختلف در این نقش و یک فیلم انیمیشنی ابر کراس اوور (با دنباله‌های زیادی در ادامه) داشته. طرفداران مرد عنکبوتی نظرات خودشون رو در مورد هر داستان مرد عنکبوتی در IMDB بیان کردن، و فیلم ها و انیمیشن های زیر از پایین ترین به بالاترین بر اساس نظرات اون ها رتبه بندی شدن.


16

Spider-Man (2017- ) – 6.1

از زمان نوشتن این مقاله، این جدیدترین سریال انیمیشنی مرد عنکبوتیه. در این سریال شاهد یک کراس اوور بزرگ از شخصیت های داستان های مرد عنکبوتی با حضور مرد عنکبوتی، مرد عنکبوتی دوم، گوئن عنکبوتی و دختر عنکبوتی هستیم. شخصیت های دیگه‌ی مارول نیز در این سریال ظاهر شدن، از جمله انتقام جویان و نگهبانان کهکشان.این سریال در شبکه دیزنی XD پخش می‌شه و علیرغم حضور بازیگران نسبتاً قوی، این سریال به خوبی نسخه‌های قبلی خودش مورد استقبال قرار نگرفته. هیچ چیز خاصی در مورد اون وجود نداره، بغیر از این مسئله، احتمالاً حضور بیشترین تعداد شخصیت های مارول در یک اقتباس از مرد عنکبوتی تا به امروز، در این سریال وجود داشته.


15

Spider-Man 3 (2007) – 6.2

مرد عنکبوتی 3 آخرین قسمت از سه گانه توبی مگوایره. این فیلم همچنین کمترین امتیاز رو در بین فیلم های لایو اکشن مرد عنکبوتی داره.برخی از طرفدارانی که پایان ناگهانی این سه گانه رو دوست ندارن، ممکنه با درک و شناخت عموم مردم از این فیلم مخالف باشن، اگرچه، مرد عنکبوتی 3 اونقدرها هم که برخی از مردم میگن بد نیست – به خصوص وقتی که این فیلم با فیلم های نه چندان جالب مرد عنکبوتی شگفت انگیز 1 و 2 با بازی اندرو گارفیلد مقایسه می‌شه. قطعاً این فیلم لیاقت جایگاه بهتری رو داره!


14

Spider-Man Unlimited (1999) – 6.5

مرد عنکبوتی نامحدود یک مجموعه انیمیشنی بسیار کوتاه شبکه Fox Kids بود که هرگز واقعاً شانسی برای محبوبیت نداشت، حتی با وجود اینکه این ایده جالب رو داشت که مرد عنکبوتی رو به یک دنیا و واقعیت جایگزین برده بود.این نمایش هرگز جایگاه خودش رو پیدا نکرد و به محض نمایش و پخش تنها چند قسمت، لغو شد و تأثیر بسیار کمی بر آینده پیتر پارکر گذاشت.


13

The Amazing Spider-Man 2 (2014) – 6.6

با توجه به استقبال منفی جهانی و اعداد غیر الهام بخش باکس آفیس، مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 آخرین فیلم با نقش آفرینی اندرو گارفیلد در نقش مرد عنکبوتیه. کل ماجرا از هر چیزی که مگوایر تا به حال در اون نقش آفرینی کرده بود، بسیار آشفته تر بود.از جنبه های مثبت آخرین فیلم مارک وب در مارول، وجود بی.‌جی. نواک در نقش آلیستر اسمایت بود. این قضیه به تنهایی وجود فیلم رو توجیه می‌کنه.


12

The Amazing Spider-Man (2012) – 6.9

اولین فیلم مرد عنکبوتی به کارگردانی مارک وب و با نقش آفرینی اندرو گارفیلد در اولین ریبوت این شخصیت داستانی، توسط سونی به نمایش دراومد: مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز. دیدن این تفسیر متفاوت از این شخصیت جالب بود و اما استون در نقش گوئن استیسی بسیار خوش درخشید، اما در نهایت این پروژه، یک شکست بود. طرفداران IMDb بر این عقیده بودن که اگرچه زمان راه‌اندازی مجدد این فرنچایز فرا رسیده، اما مشخصاً این مسیر مناسبی برای انجام این کار نیست. تمام کاری که این فیلم انجام داد این بود که ثابت کرد مگوایر همیشه بهترین نقش آفرینی مرد عنکبوتی رو داشته.


11

Spider-Man: The New Animated Series (2003) – 7.0

سری انیمیشنی جدید مرد عنکبوتی چندان تشریفاتی برگزار نشد، اما به خاطر تلاش هاش برای القای عناصر کراس اوور که دنیای سینمایی مارول می‌تونست بعداً اون ها رو تکمیل کنه، از اون یاد می‌شه.مرد عنکبوتی با صداپیشگی نیل پاتریک هریس (که بر اساس نسخه توبی مگوایر از فیلم سال 2002 ساخته شده بود) حتی با  شخصیت کینگ پینِ فیلم دردویل سال 2003 در این سریال ملاقات کرد. این سریال هم شایستگی هایی برای خودش داره!


10

Ultimate Spider-Man (2012-2017) – 7.1

مرد عنکبوتی نهایی به خاطر حضور و استعدادهای صداپیشگی دریک بل، بازیگر سریال سیتکام «دریک و جاش»، بسیار مشهور شد. اما این مسئله، تنها دلیل شهرت این سریال نبود، بلکه این سریال یکی از طولانی ترین سریال های مارول در تمام دورانه!با این حال، سریال مرد عنکبوتی نهایی محبوب‌ترین حضور انیمیشنی پیتر پارکر نبود، اما به دلیل شباهت کامل به کمیک‌هایی که بر اساس اون ها ساخته شده بود، مورد توجه قرار گرفت. در واقع، بخش اعظم خط داستانی سریال از برخی از بهترین نسخه های کمیک ایده برداری شده بود.


9

Spider-Man & His Amazing Friends (1981-1983) – 7.2

سال 1981 دوران عجیبی برای طرفداران مرد عنکبوتی بود، زیرا پس از سال 1967 که این شخصیت روی آنتن نرفته بود، بازگشتی غافلگیرکننده در سال 1981 به تلویزیون داشت. دن گیلوزان در هر سه فصل این کارتون، صداپیشگی مرد عنکبوتی رو به عهده داشت.در این سریال، مرد عنکبوتی تعاملات زیادی با سایر ابرقهرمانان مارول، مانند ثور و مردان ایکس داشت و حتی با مرد یخی و فایراستار تشکیل گروه داده بود. در اون زمان، این بزرگ‌ترین کراس اوور قهرمانان مارول بود، بنابراین طرفداران این سریال دهه 80 با دیدن فیلم انتقام‌جویان: جنگ ابدیت و گردهمایی اون تعداد از ابرقهرمانان مارول حتماً خیلی هیجان زده خواهند شد.


8

Spider-Man 2 (2004) – 7.3

بسیاری از مردم، مرد عنکبوتی 2 رو بهترین اقتباس سینمایی از پیتر پارکر می دونن. اگرچه این دسته جزو کاربران IMDb نباشن. به گفته اون ها، در میان تموم فیلم های مرد عنکبوتی، بهتر از سه گانه توبی مگوایر وجود نداره!با این حال، سکانس‌هایی از فیلم مانند حضور دکتر اختاپوس و حادثه قطار و تلاش مرد عنکبوتی برای متوقف کردنش، باید جایگاه این فیلم رو بالاتر ببره. احتمالاً رتبه اول برای این فیلم شایسته تر باشه.


7

Spider-Man (2002) – 7.3

بالاترین رتبه از سه گانه مرد عنکبوتیِ سام ریمی در واقع به اولین فیلم این مجموعه تعلق داره: مرد عنکبوتی سال 2002 که انقلابی در فیلم های ابرقهرمانی محسوب می‌شد.مرد عنکبوتی 1 با بازی توبی مگوایر، کریستن دانست و جیمز فرانکو، ژانر ابرقهرمانی و به طور کلی فیلم های ابرقهرمانی رو برای همیشه تغییر داد. صحنه های تار تنیدن و تاب خوردن پیتر در منهتن، هنوز هم در ذهن طرفداران بطور غیرقابل انکاری به شکلی نمادین باقی مونده.


6

Spider-Man (1967-1970) – 7.4

اولین تصویر انیمیشنی از مرد عنکبوتی در مجموعه انیمیشنی دهه 60 بود که در انیمیشن مرد عنکبوتی: در دنیای عنکبوتی، در دنیایی با عنوان زمین-67 دوباره ظاهر شد.این نسخه از پیتر پارکر بوسیله استعدادهای آوازی پل سولز بسیار جذاب تر شد. این سریال نه تنها آهنگ نهایی Spidey رو داره، بلکه تعداد زیادی میم اینترنتی رو هم تولید کرده. به همون اندازه که این نمایش مضحک و خنده داره، غیرقابل انکاره که همین نمایش بود که به شخصیت مرد عنکبوتی کمک کرد تا جایگاه خودش رو در فرهنگ عامه تثبیت کنه.


5

Spider-Man: Homecoming (2017) – 7.4

پس از پایان سه گانه مگوایر و دو فیلم گارفیلد، سونی و مارول استودیوز با هم همکاری کردند تا پیتر پارکر رو وارد دنیای سینمایی مارول کنن. نسخه تام هالندِ پیتر پارکر در فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (2016) معرفی شد.طرفداران فوراً با اون احساس خویشاوندی کردن و مشتاقانه برای دیدن فیلم مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه، به سینماها رفتن. هالند به خوبی تونست شکاف بین قدرت های فرا انسانی همه کاره و ناهنجاری های عصبی رو پر کنه. به علاوه، مایکل کیتون با نقش آفرینی درخشان خودش در نقش شخصیت کرکس یا والچر، تونست اون رو بعنوان یکی از بزرگترین شروران تمام دوران معرفی کنه.


4

Spider-Man: Far From Home (2019) – 7.5

دنباله‌ی فیلم انتقام جویان: پایان بازی، یعنی فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه، جدیدترین فیلم با حضور این شخصیت، با حضور انفرادی تام هالند از میان کل گروه انتقام جویانه. این فیلم همچنین بالاترین امتیاز یک فیلم لایواکشن رو تا به امروز از آن خودش کرده!نبردهای اون علیه میستریو بخشی از چیزی بود که «دور از خانه» رو بسیار جذاب کرد. و اما نکات طلایی فیلم، معاشقه های اروپایی پیتر با ام جی (با نقش آفرینی زندایا) و بازگشت غافلگیرکننده جی. جونا جیمسون (جی.کی. سیمونز) بودن.


3

The Spectacular Spider-Man (2008-2009) – 8.1

جاش کیتون در این سریال که فقط برای دو فصل پخش می‌شد، صداپیشگی مرد عنکبوتی رو به عهده گرفت. با این حال، گفته شده که این سریال یکی از بهترین اقتباس های شخصیت مرد عنکبوتیه.خیلی ها به سرعت سبک هنری نوآورانه و اخلاق مترقی پشت پرده این نمایش تلویزیونی رو تحسین کردند. حتی وبسایت TV Guide بدون در نظر گرفتن اکشن های ابرقهرمانی، این سریال رو به عنوان یکی از بهترین سریال های انیمیشنی که تا به حال ساخته شده، رتبه بندی کرد!


2

Spider-Man: The Animated Series (1994-1998) – 8.3

به گزارش IMDb، بهترین سریال انیمیشنی که مرد عنکبوتی تا به حال در اون حضور  داشته، سریال انیمیشنی مرد عنکبوتی محصول 1994 هست که سنگ بنای دهه 90 بود.در این نسخه کریستوفر دنیل بارنز صداپیشگی پیتر پارکر رو بر عهده داره و هنک آزاریا، مارک همیل و ادوارد اسنر جمعی از صداپیشگان بقیه شخصیت ها رو تشکیل میدن. هیچ سریال انیمیشنی نمی‌تونست بیشتر از این سریال به روح و روان پیتر پارکر و مسائلی که با اون ها دست و پنجه نرم می‌کرد، بپردازه.


1

Spider-Man: Into The Spider-Verse (2018) – 8.4

بر اساس IMDb، بهترین فیلم مرد عنکبوتی که تا به حال ساخته شده، انیمیشن مرد عنکبوتی: در دنیای عنکبوتیه. این فیلم بهترینِ هر دو جهان لایواکشن و انیمیشنه!این حماسه فیل لرد و کریس میلر با حضور مایلز مورالس (با صداپیشگی شمیک مور) در نقش مرد عنکبوتی نوجوانی که، پیتر پارکر/مرد عنکبوتی (جیک جانسون)، گوئن استیسی/گوئن عنکبوتی (هیلی استاینفلد)، پیتر پارکر/مرد عنکبوتی نوآر (نیکلاس کیج)، پیتر پورکر/خوک عنکبوتی (جان مولانی) و پنی پارکر (کیمیکو گلن) در این فیلم اون رو همراهی می‌کنن. این فیلم به طرز هیجان انگیزی نوآورانه است و یادآور این نکته‌ست که انیمیشن چقدر می‌تونه قابل توجه قرار بگیره. مرد عنکبوتی: شاید مدت زیادی سلطنت کنه!


این فیلم چرا نبود؟

Spider-Man No Way Home (2021) – 8.7

مورد انتظارترین و خاص ترین فیلم از سری فیلم ها و سریال های اسپایدرمن اکران شده و حسابی هم محبوب شده و در حال حاضر با حدود ۴۷۰ هزار رای با امتیاز ۸.۷ در بین ۲۵۰ فیلم برتر IMDB رتبه ۲۱م رو داره. این یعنی این فیلم تا به اینجا موفق ترین اثر ساخته شده برای اسپایدرمن در IMDB به حساب میاد. اما چرا تو این لیست بهش رتبه ندادیم؟؟؟
این فیلم هنوز به صورت رسمی کیفیت دیجیتالش منتشر نشده و تعداد زیادی از طرفدارها هنوز موفق به تماشای این فیلم نشدند (البته همه میدونیم که تعداد خیلی زیادی از طرفدارهای اسپایدرمن و سینما درکل به صورت کیفیت پرده این فیلم رو دیدن). و این احتمال هست که زمانی که کیفیت دیجیتال فیلم منتشر بشه و افراد بیشتری فیلم رو ببینن تغییراتی در نمره فیلم ایجاد بشه و به همین خاطر فعلا در رتبه بندی حضور پیدا نمیکنه.

حتما نظرتون رو بگین که کدوم یکی از این آثار مورد علاقه شماست


بخوانید :

۱۲ فیلمی که نمیدونستین براساس کمیک ساخته شده اند!!!
۱۰ داستان ترسناک دیسی که دوست داریم ازشون فیلم ببینیم
۱۰ فکت راجب محبوب ترین شخصیت های کمیک بوکی
برادر تانوس کیه؟؟؟


guest
83 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
بيا تو دم در بده

الان دیگه مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست اومده دیگه چرا نمیذارینش؟

ی بنده خدا

از نظر من توبی و مایلز مورالز و اندرو قشنگتر از مرد عنکبوتی دور از خانه است

نایتوینگی که میخندد 🦇

یه پیام و صحبتی دارم با IMDb عزیز فیلم های تولید باید بالاتر میمدن و به نظرم باید حداقل از سری انیمیشنی 1967 و هوم کامینگ جلو میزدن اسپایدرمن سه هم خب با اینکه باحال بود ولی مشکلات وفاداری داشت ولی باید حالا بالاتر از انلمیتد می‌بود همچنین اسپایدرمن نهایی خیلی رتبه بالایی گرفت😐 اصلا این حقش نبود من سری امیزینگ رو هم دوست دارم و به نظرم رتبش جای خوبیه ولی برای نهایی واقعا نادرشاه اینکه بیاین بزارین جلو سری امیزینگ اسپکتلیر اسپایدرمن واقعا سریال قشنگیه و انمیتد سریز برای من خاطره انگیز تمرین مورد این بیسته واقعا هم… بیشتر

نایتوینگی که میخندد 🦇

ویرایش میکنم تولید = توبی 😐

IRON-FLASH

سلام میشه کمیک can the man of steel raise a super son and save the world at the same time رو بزارین

farhunter

شاید باورتون نشه ولی همشونو دیدم و واقعا موافقم بهترین Spider-Man: Into The Spider-Verse بود

Sina

خب منم همشونو دیدم و به نظرم انیمیشنشو سریال دهه نودش از همه بهتر بود

ی بنده خدا

دقیقا خیلی قشنگه

karen

توی دنیایی زندگی میکنیم که نمره Homecoming از فیلمای حاج توبی بیشتره…

Last edited 1 سال گذشته by karen
دیسی فندوم (در حال رفتن )🦇🪵🪨🌗

از اون هم بدتر دنیایی سری فیلم های اندرو اختلاف یکم هم نیست

دیسی فندوم (در حال رفتن )🦇🪵🪨🌗

کسی نظر نداره ؟😐حداقل یه دیس بدین 😐

نایتوینگی که میخندد 🦇

بفرما دیس

محمد

سلام ببخشید می خواستم یه نکته ای رو عرض کنم قبل از همه این جریانا باید بگم که مرد عنکبوتی یه سه تا فیلم و یه سریال اختصاصی دیگه هم داشت اشتب نکنم تو ده 70 ساخته شده بودند گفتم برید این پستو بروز رسانی کنید ممنون

محمد

ببخشید چرا اسم منو برداشتی ؟

GENERAL(یه من ...)(حمایت از پوریا ی ولی)

شاید اسمش باهات یکیه یکی اسمشو تغییر بده

پارسا (makethekingdomcomemovies#)

نمره نداره اونا
اصن رسما منتشر نشده

اقای نیکخواه

کارتون مرد عنکبوتی نهایی فقط برای تبلیغ شخصیت های مارول ساخته شده

Sina

کارتون مرد عنکبوتی مجموعه کارتونی عالی بود بهترین کارتون مرد عنکبوتی بود
مرد عنکبوتی 2 تعجب میکنم انقدر رتبش کمه

یه نفر

خیر
کارتون مردعنکبوتی:مجموعه کارتونی بهترین نبود

Sina

پس کدوم بهترین کارتونش بود ؟

یه نفر

مردعنکبوتی خارق العاده
The spacetacler spider-man

Sina

اینم عالی بود ولی سریال دهه نودش یکم به نظرم بهتر بود

ویلن فن

سلام دوستان من عاشق کمیک واچ من و شخصیتاش مثل رورشاک و… هستم و دوست دارم همه آثار مربوط بهش رو تجربه کنم
فیلمش که ساخته اسنایدر هست رو دیدم و بنظرم شاهکار بود!
یه بازی هم سال 2009 از رو فیلمه اومده به اسم watchmen the end is nigh که هنوز تجربش نکردم چون چندجا شنیدم افتضاح بوده
میخوام ببینم اگه شما بازیش کردید بگید به من واقعا افتضاح بوده یا نه مث فیلمش عوام پسند نیس
(حتی اگه یخورده خوب باشه هم چون بازی از واچمنه صد در صد میگیرمش اما مطمئن نیستم لطفا راهنمایی کنید)